Motosiklet firmaları ve bayilik şartları

GİRİŞ TARİHİ: 22.05.2023 GİRİŞ TARİHİ: 12:19 SON GÜNCELLEME: 22.05.2023 12:19
Son iki üç yıldır ciddi anlamda büyüyen motosiklet pazarında elektrikli üretiminin sayısı gittikçe artıyor. 50 cc motosikletin yanı sıra bisiklet, scooter ve treeporter modellerinde en çok elektrikliler tercih ediliyor. Fabrikalarını büyüten markaların bazıları ise yerli batarya üretmeye başladı bile…

PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Pandemi sonrasında büyüyen pazarlardan biri de motosiklet oldu. Bisikletler, scooter'lar, treeporter modelleri, artık şehir içinde kalabalık yaşam tarzında insanların tercihleri olmaya başladı. Öyle ki Türkiye'de motosiklet pazarı son iki-üç yıl içerisinde ciddi büyüme göstermeye başladı. Firmalar, fabrikalarını büyütmeye başladı ve yeni modellerini piyasaya sürdü. Özellikle benzinliden ziyade elektrikli motosikletlere talep artmaya başladı. Henüz Türkiye'de yerli batarya üretimi olmasa da yerli markaların bu konudaki projeleri sürüyor. 10 bin, 20 bin ve 100 bin motosiklet üretimi bulunan firmaların bayilikleri ise çoğalmaya başladı. Türkiye'nin hemen her noktasında bayiliği ve servis ağı bulunan firmaların bayilik şartları ise sanıldığı kadar zor değil. Belli miktarda motor alımı yapılması ve uygun satış alanının bulunması gerekiyor.

FALCON

Yıllık üretimi 100 bin adet

Kolat Motosiklet A.Ş. çatısı altında Konya'da kurulan ve üretim tesislerini de bu bölgeden yürüten Falcon markası; bisiklet, scooter, treeporter gibi pek çok farklı çeşitte üretim gerçekleştiriyor. Motor skalasında 32 farklı modele sahip olan Falcon'da bu modellerin yüzde 40'ı, elektrikli olarak üretiliyor. Diğer yüzde 60'lık dilimde ise benzinli motosiklet üretimi yapılıyor. Gelecek yıllarda daha fazla elektrikli motosiklet üretimine yöneleceklerini söyleyen Falcon Satış Müdürü Muammer İnceer; "Şarj istasyonlarının çoğalması gerekiyor. Çoğaldığı sürece, elektrikliye olan ilginin artacağını öngörüyorum. Yüzde 40 olarak başladık, ancak bu oran gittikçe yükselecek" diye belirtiyor. Falcon'un yıllık motosiklet üretim kapasitesi 100 bin adetin üzerinde seyrediyor. Daha çok yurtiçine satış gerçekleştiren marka, bisiklet üretiminde 12'ye yakın ülkeye ihracatta bulunuyor. Avrupa ülkeleri ve Ortadoğu, ihracat yapılan bölgeler arasında yer alıyor. Motosikletlerde fiyatlar 20 bin TL'den başlıyor, 130 bin TL'ye kadar çıkıyor. Markanın Türkiye genelinde ise 300'den fazla bayisi mevcut. Ayrıca 450'ye yakın da servis ağı bulunuyor. Motorların iki yıl garantisi var. Firmadan bayilik alırken bulunulan bölgenin ihtiyacı dâhilinde hareket ediliyor. Örneğin bayilik alacak kişinin 80-100 civarında farklı çeşitte motosiklet temin etmesi gerekiyor. Bu da ortalama 2 milyon TL'lik yatırıma tekabül ediyor. Geçen yıla göre yüzde 30-35 arasında büyüdüklerini söyleyen İnceer, motosiklet pazarının her geçen yıl Türkiye'de büyüdüğüne dikkat çekiyor.

www.falconmotosiklet.com

ARORA

62 modele ulaşacak

Adana merkezli olan ve toplamda 94 bin metrekarelik kapalı üretim tesisine sahip Arora Motosiklet'in toplam 45 farklı modeli bulunuyor. Yedinci aya kadar da toplam 62 modele ulaşacaklarını söyleyen Arora Motosiklet Satış ve Pazarlama Müdürü Kemal Özcan, Türkiye'nin en büyük motosiklet fabrikasının kendilerinde olduğuna vurgu yapıyor. Markada yıllık üretim miktarı 100 binin üzerinde. Bu sayı dönem dönem değişebiliyor. Ürün gamındaki araçların neredeyse yüzde 30'u, elektrikli olarak piyasada satışa sunuluyor. Fiyatlar 15 bin TL'den başlıyor, 150 bin TL'ye kadar çıkıyor. Özcan, şunları söylüyor:

"Elektrikli ürünlerimizin bataryaları ithal ediliyor. Malum Türkiye'de şu anda yerli batarya üretimi yok. Biz de mecburen ithal ediyoruz" diyen Özcan, depremde bölgelerde bulunan hasarların 50 milyon TL civarında olduğunu belirtiyor. Firmadan bayilik alınırken bölgenin potansiyeline ve hacmine göre analizler yapılıyor. Elektrikli ürünler ev ve farklı pek çok noktada kolayca şarj edilebiliyor. 2023'te en çok tercih edilen motorlar scooter'lar oluyor. Pazarın yüzde 35'ini domine ediyoruz. Sezonun daha çok başında olsak da yüzde 37 büyüdük. İnsanlar sürekli motosiklet değiştiriyorlar. İkinci elde de talep çok."

www.arora.com.tr

VOLTA

Yeni elektrikli bisikletleri piyasada

Fabrikalarını her geçen yıl büyüten Volta, bu yıl ürün gamına daha fazla elektrikli motosiklet ekliyor. İki-üç ay sonra piyasaya yeni elektrikli bisikletlerini sürecek olan firma, Retro tasarımıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Son yıllarda A101 zincir marketindeki elektrikli araba satışlarıyla çok konuşulan Volta, yıllık üretim miktarını geçen seneye göre dört kat daha artırmış durumda. Bu yıl piyasaya çıkaracakları ürünlerin elektrikli bisikletle olacağına dikkat çeken Volta Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü İrem Parlak, "Ürünlerimizin yüzde 80-90'ı elektrikli. Bu yıl piyasaya elektrikli bisikletlerimiz de çıkacak. Hatta bir tanesini birkaç fuarda görücüye çıkardık" diyor ve pazarda elektrikli araçların Türkiye'de daha yeni oturduğunu söylüyor. Son dönemlerde zam yapmadıklarını aksine fiyatları piyasa koşullarının altında belirlediklerini de ekleyen Parlak, deprem bölgesindeki bayiler için de gereken desteği sağladıklarının altını çiziyor. 35'in üzerinde fabrika satış mağazası, 300'ün üzerinde ise bayisi bulunan Volta'nın gelecek dönemde kendi bataryalarını üretme gibi bir hedefi de bulunuyor.

www.volta.com.tr

YUKI MOTOR

Yüzde 20 büyüme hedefliyor

Üretimi İstanbul İkitelli'de bulunan ve bünyesinde hem benzinli hem de elektrikli motosikletleri bulunan Yuki Motor'un ürün gamında, 100'e yakın motosiklet çeşidi bulunuyor. Yüzde 60'ı elektrikli, yüzde 40'ı ise benzinli olan ürünler arasında en çok tercih edilenler ise 50 cc'lik benzinli scooter'lar oluyor. Yuki Motor Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Germi, "Pazar büyümeye devam ediyor. Özellikle pandemi sonrası motosikletlere olan talep arttı. Bu yıl büyük beklenti içerisindeyiz. 2023 yılında pazara 15-20 farklı modelde motosiklet sunduk" diye belirtiyor. Yuki Motor'da fiyatlar elektriklilerde 30-35 bin TL'den başlarken, benzinlilerde ise bu rakam 25 bin-110 bin TL arasında seyrediyor. "Üretim kapasitemiz yıllık 20 bin civarında. Ürünlerin parçaları ithal ediliyor ancak bütün montaj, İkitelli'deki fabrikamızda yapılıyor. Türkiye pazarı Avrupa'ya kıyasla küçük ama potansiyeline henüz ulaşmış değil. Geçen seneye göre bu yıl yüzde 20 büyüme beklentimiz bulunuyor" diyen Germi, gelecek dönemlerde de farklı projelerde yer alabileceklerinin altını çiziyor.

www.yukimotor.com.tr

SYM TÜRKİYE

Bireysel satışlar ön planda

Tayvan merkezli olan ve Türkiye'deki distribütörlüğünü Anadolu Grubu'nun yaptığı SYM Türkiye'deki tüm motosikletler benzinli olarak üretiliyor. Daha çok Scooter tarzı bireysel kullanıcılara yönelik motor çeşitleri bulunan markada, 10 farklı motosiklet yer alıyor. Toplamda Türkiye'de 100'ün üzerinde bayiliği bulunan SYM'de motor fiyatları 75 bin TL'den başlıyor 370 bin TL'lere kadar çıkıyor. SYM Satış Müdürü Sefa Dönmez, "Özellikle paket servisi yapan firmalar, bizim motorlarımızı daha çok tercih ediyor. Dominos, İstegelsin gibi firmalara çok fazla ürün satışı gerçekleştirdik. Bayilik verirken belli bir metrekare şartımız bulunuyor. Aynı grupta başka marka satılmamasını istiyoruz" diyor ve motosiklet pazarının yüzde 25'lik kısmını kendilerinin domine ettiğini söylüyor.

www.sym-tr.com

HONDA

Yeni modeli 'Hornet'

Honda'nın ilk kez 1998 yılında Avrupa yollarına çıkan modeli Hornet, yenilenen tasarımıyla geri dönüyor. Hornet, yıllar içerisinde Honda mühendislerinin teknolojileri ile geliştirilerek Honda'nın mirasındaki önemli modellerden biri haline geldi. İtalya Roma'daki Ar-Ge tesisinde özellikle genç sürücülerin beklentileri doğrultusunda güçlendirilen ve tasarımı yenilenen CB750 Hornet, keskin çizgilere sahip minimalist görünüm ile modern bir "streetfighter" tarzını ortaya koyuyor. Honda'ya özgü denge, stabilite ve yol tutuşu özellikleriyle güç-ağırlık oranı sayesinde tüm sürüş koşullarında sürücüsüne üstün bir sürüş sağlıyor. Honda'nın 'efsane' modellerinden olan CB750 Hornet, yeni tasarımı ve güçlenen motoruyla 18 Mart tarihi itibarıyla 243 bin TL'den başlayan fiyatı ve parlak inci beyazı, grafit siyah ve sarı olmak üzere üç renk seçeneği ile Honda bayilerindeki yerini aldı.

www.honda.com.tr

GOE

Tüm araçları elektrikli

Elektrikli motosiklet üretimi gerçekleştiren markalardan biri olan ve Çetur Çelebi Turizm adı altında faaliyet gösteren Goe'nin ürünleri, hemen her noktaya kolayca taşınabiliyor. Goe Genel Müdürü Hakkı Azim, "Elektrikli motosikletlerimiz taşınabilir ve istediğiniz yerde şarj edilebilir özelliğine sahip. Motosikletinizi herhangi bir şarj istasyonuna takmak zorunda kalmıyorsunuz. Kafelerde, iş yerlerinde, evde kısacası nerede isterseniz orada şarj etme özgürlüğü sunuyoruz" diye söylerken, çevre dostu ve yeni nesil motosikletler üreterek sürdürülebilirliğe destek olmak istediklerinin altını çiziyor. Ayrıca Azim, "Elektrikli motosikletlerin çevreye etkisinde karbon emisyonlarının azalması, daha az hava ve daha az su kirliliği gibi üç farklı ana faktör söz konusudur. Motosikletlerin bataryaları taşınabilir ve dokuz kilo ağırlığında. Bataryaların tükenme süresi ise kullandığınız menzille ve hızla alakalı değişkenlik gösteriyor" diye anlatıyor. Goe araçlarında motosiklet ehliyet zorunluluğu bulunmuyor. Yani B sınıfı bir ehliyetle kullanım sağlanabiliyor.

www.goemobility.com

"PAZARDAKİ İSTİKRARLI BÜYÜME SÜRÜYOR"

Kerem OYILMAZ / Motul Türkiye Satış Direktörü

Tüm krizlere ve zorluklara karşın Türkiye motosiklet pazarı, istikrarlı şekilde büyümeye devam ediyor. Pandemi sonrasında ortaya çıkan bireysel ulaşım aracı ihtiyacı, moto kurye servislerinin artışı, ulaşım ve otomobil maliyetlerinin yükselmesi, motosiklete olan ilgiyi her geçen gün artırıyor. Artan motosiklet popülasyonu servis ihtiyacını ve yüksek performanslı, uzun vadede güvenlik ve düşük maliyet sağlayan satış sonrası ürünleri ihtiyacını da beraberinde getiriyor. 4 milyon adedi aşan ve yaş ortalaması 5.8 olan bir motosiklet parkımız var. Türkiye pazarını önemsiyoruz ve yatırımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.

SERİNİN İLK SU SOĞUTMALI MOTOSİKLETİ

2021'de kuruluşunun 100. yılını kutlayan, motosiklet üreticilerinden İtalyan Moto Guzzi, yeni modelleri V100 Mandello, V7 Stone Special Edition ve yeni renkleriyle V7 Special'ı görücüye çıkardı. Doğan Holding'e bağlı Doğan Trend Otomotiv'in distribütörlüğünü üstlendiği Moto Guzzi, motosiklet sektöründe elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster ve tasarımında hareketli kanatlara sahip ilk iki tekerlekli motosiklet olmasıyla da öne çıkıyor. Şaftlı aktarımıyla geleneklerine bağlılığını gösteren seri, markanın ilk su soğutmalı motosikleti olmasıyla da önemli bir konuma yerleşiyor.

YENİ NESİL E-SCOOTER

Türkiye temsilciliğini Doğan Trend Otomotiv'in gerçekleştirdiği İtalya'nın en köklü ve öncü motosiklet markalarından olan Piaggio, yeni nesil e-scooter Piaggio 1, üç tekerlekli scooter MP3, sürüş konforuyla ünlenen Beverly ve sportif ruhuyla Medley modellerini görücüye çıkardı. Tam şarj için gereken standart süre 220 Volt enerji ile altı saat olan Piaggio 1, sahip olduğu 5.5 inçlik dijital renkli LCD ekranı, pratik çıkarılabilir bataryası, hafif ve sağlam yapısı, üç farklı versiyonu ve büyük sele altı kapasitesiyle dikkatleri üzerine topluyo Piaggio r. 1 ve 1+ versiyonlarında 1.2 kW güç üreten bir elektromotor kullanılırken, 1 Active versiyonunda 2 kW gücünde bir elektromotor devreye giriyor. Elektromotorlar, geleneksel 50 cc scooter'ların üzerinde bir performans sunarken, tıpkı 50 cc scooter'lar gibi B sınıfı ehliyet ile kullanılabiliyor. Piaggio 1, hayranları ile 99 bin 900 TL'lik fiyatla buluşuyor.

SUZUKI'DEN ÜÇ YENİ MODEL

Türkiye'de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Suzuki Motosiklet, orta ve yüksek cc'li segmentteki boşluğu dolduran yeni modelleri; V-Strom 1050 DE, V-Strom 800 DE ve GSX-8S'i motorseverler ile buluşturdu. Mevcut V-Strom ailesinin alt ve üstü serileri arasına konumlandırılan yeni modeller ile Suzuki motosiklet çeşitliliği artırılıyor. Street ve Touring modelleriyle tutkunlarının vazgeçemediği GSX serisine eklenen GSX-8S ile de niş motosiklet segmentindeki alternatifler çoğaltılıyor. 2002'den günümüze motosiklet dünyasında kendine özel bir yer edinmiş en büyük V-Strom, yıllar içerisinde kendini geliştirerek macerasever motosiklet sürücülerinden ilgi gördü. V-Strom 1050 DE, yenilenmiş teknolojileri ve geliştirilmiş tasarımıyla dikkat çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.