Sağlık turizminde Uzak Doğulu hasta sayısı artıyor

GİRİŞ TARİHİ: 16.05.2023 GİRİŞ TARİHİ: 20:06 SON GÜNCELLEME: 17.05.2023 00:00
Türkiye sağlık turizminden aldığı payı her geçen yıl büyütüyor. Türkiye'deki sağlık kurumları, son zamanlarda Uzak Doğu'daki popülaritesini de artırıyor.

Sağlık turizminde dünyanın önde gelen destinasyonlarından olan Türkiye, bu alanda Uzak Doğu pazarında da gücünü giderek artırıyor. Çin ve Bangladeş'teki ofisleri vasıtasıyla bölge coğrafyasından Türkiye'ye çok sayıda hasta getiren Turkishdoc firmasının Yönetim Kurulu Başkanı Faik Göksu, Uzak Doğu'dan gelen hastaların genel profilini ve tedavi tercihlerini anlattı.

Uzak Doğu çok büyük bir pazar

Uzak Doğu, yoğun nüfusuyla önemli bir coğrafya ve bölgede kaliteli sağlık hizmetlerine erişmek isteyenlerin sayısı oldukça fazla. Gelen bu talep bölgeye ağırlık vermemize sebep oldu. Bu potansiyeli görerek ilk etapta Çin'de 2, Bangladeş'te de 1 ofis açtık. Yakın gelecekte bölgedeki ofis sayımızı 8'e çıkarmayı planlıyoruz. Gelenler Türkiye'den çok memnun ayrılıyor.

En çok talep Çin'den geliyor

Türkiye, sağlık turizmi alanında Uzak Doğu'daki popülaritesini her geçen gün artırıyor. Bölgeden en çok Çinli hastalar ülkemize talep gösteriyor. Onları sırasıyla Malezya, Bangladeş ve Pakistan gibi ülkeler izliyor. Avrupalı hastalar genellikle diş bakımı, estetik ve saç ekimi gibi daha basit tedaviler için Türkiye'yi tercih ederken Uzak Doğu'dan gelen hastalar her türlü sağlık sorunu için bize başvuruyor. Modern tıbbi tedavilerin yanı sıra geleneksel ve alternatif tedavilerde de ülkemize ilgi gösteriyorlar.

Boy uzatma ve skolyoz tedavileri revaçta

Uzak Doğu çok büyük ve ciddi potansiyeli olan bir pazar. Sahip olduğu yoğun nüfus sebebiyle ender görülen hastalıklarda bile ciddi sayıda hastaya erişmek mümkün oluyor. Türkiye Uzak Doğudan en çok boy uzatma ve skolyoz tedavisi için tercih ediliyor. Ortopedi, kardiyoloji ve onkoloji için de çok fazla hasta geliyor. Diğer bir tercih konusu ise tüp bebek tedavileri. Bu işlem için ileri teknoloji ve deneyimli doktorlar olması ülkemize ilgiyi artırıyor.

Estetik alanında da ilgi artıyor

Son dönemde Uzak Doğu hastalarında da estetik amaçlı tedavi taleplerinde artış gözlemliyoruz. Kadınlar anti-aging tedavilerine, erkekler ise saç ekimi işlemlerine ilgi gösteriyor. Gelen hastaların neredeyse tamamına yakınının 35-55 yaş arasında olduğunu söyleyebiliriz.

Uygun fiyatlar ve vize kolaylığı cezbediyor

Sağlık turizmi konusunda Türkiye'nin Uzak Doğuda popüler hale gelmeye başlamasının birden fazla sebebi var. Ülkemizin yüksek kaliteli tıbbi bakım sağlayan çok sayıda gelişmiş tesise sahip olması başlıca etken. Bu son teknoloji tesislere Avrupa ve ABD'ye kıyasla daha uygun fiyatlara erişim sağlayabilmeleri onlara cazip geliyor. Ayrıca tedavi amaçlı gelen hastalara vize kolaylığı sağlanması da Türkiye'ye ilgiyi artırıyor.

Hedef Uzak Doğu'dan yılda 10 bin hasta

Pandemi nedeniyle sağlık turizmini de kapsayan seyahatler uzun süre aksamıştı. Buna rağmen yıllık ortalama 15 milyon USD ciro elde ettik. Hedefimiz artık yılda 10 binden fazla hasta getirerek ciromuzu 100 milyon doların üzerine çıkarmak. Gelecekte sadece Çin'deki ofis sayımızı 20'ye çıkarmak istiyoruz. Malezya ve Pakistan'da da ofis açmayı planlıyoruz ve bölgedeki sağlık turizmi potansiyelini ülkemiz lehine sonuna kadar değerlendirmekte kararlıyız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.