Hackerların yeni oltası: ChatGPT

GİRİŞ TARİHİ: 10.05.2023 GİRİŞ TARİHİ: 12:11 SON GÜNCELLEME: 10.05.2023 12:11
Siber güvenlik uzmanları, en sık kullanılan siber dolandırıcılık yöntemi olan oltalamanın ChatGPT ile yaygın ve daha etkin hale geldiği konusunda uyarıyor.

Dünyada her dokuz kişiden birini etkileyen bir saldırı olarak bilinen oltalama (phishing), en sık kullanılan siber dolandırıcılık yöntemlerinden biri olmaya devam ediyor. İnternet kullanıcılarının zaaflarından faydalanarak kişisel verilerini ya da şifrelerini çalma yöntemlerinden biri olan phishing, ChatGPT'nin piyasaya sürülmesiyle daha yaygın ve etkili hale gelmeye başladı.

Dil yeteneğini kullanarak etkin ve inandırıcı phishing tuzakları oluşturmaya elverişli bu teknolojiyle insan zekasının ortaklığından oluşturulan mesajın daha sofistike olması kullanıcıları daha savunmasız hale getiriyor. Bu oltalama saldırılarında milyarlarca dolara ulaşan kaybın katlanarak artacağını gösteriyor. Uzmanlar bunun sebebinin, insan zekasının sosyal mühendislikten faydalanarak mesajların bağlamını ve kültürel arka planını oluşturması ve bu mesajların ChatGPT ile uygun stil ve tonla özelleştirimesi olarak açıklıyor.

CHATGPT BİR SALDIRI ROBOTUNA DÖNÜŞÜR MÜ?

ChatGPT'nin diğer bir endişe verici potensiyeli ise zaman içinde internet saldırganları tarafından ChatGPT'ye hedeflenen emailleri ve şifreleri ele geçirmenin öğretilebilir olması.

Yapılan araştırmalara göre, oltalama saldırısı amaçlı her 5 iletiden 4'ü kimlik avı amacıyla tasarlanıyor. Sürekli çalışır vaziyette olan ve aynı anda binlerce kullanıcıyla erişebilen bir teknoloji olan ChatGPT ile spear-phishing (yemleme) saldırılarında spam göndericisi olarak insana ihtiyaç kalmıyor, gerekli komutlardan sonra hackerlar bağını sormadan üzüm yiyebilecekler. Bu öğretilebilir hilelerden, son zamanlarda hızla yayılan 'prompt-bombing' saldırıları sürekli artıyor.

PROMPT BOMBING SALDIRILARI NASIL OLUYOR?

- Sürekli gelen bildirim veya yönlendirme mesajları ile başlar

- Kullanıcı bir süre sonra gerçek olduğu algısına kapılır. Ya da, bildirim almaktan yorgun düşer.

- Giriş yaparak bildirimi sonlandırmak ister.

- Dikkati dağılan kullanıcının onay vermesiyle hackerlar hesaplara erişim sağlar.

PISHING SALDIRISI NASIL ANLAŞILIR?

Kullanıcıların en zayıf anını hedefleyen bu siber saldırı yönteminin nasıl anlaşılacağı konusunda bilgi veren Türkiye'nin dijital dönüşüm danışmanı BeyazNet'in CEO'su Fatih Zeyveli kullanıcıları uyarıyor:

"Hackerlar bu tip saldırıyla kullanıcıların en zayıf anını kolluyor. Bu da, iki zamanda olur: Uykusuz kalınan gece saatleri ya da çok bildirim gelmesinden bıkarak giriş onayı verilmesi. Hiçbir erişim sağlayıcı sık uyarı göndermez. Bir yerden erişim doğrulama sık geliyorsa, saldırı altındasınız demektir."

ÖNCELİKLİ ÇÖZÜM ÇALIŞANLARA OLTALAMA EĞİTİMİ

Oltalama yöntemleri sürekli gelişirken, çalışanlar bu konuda neredeyse hiç bilgi sahibi olmaması saldırganların işini kolaylaştırıyor. Çözüm olarak, kurumlar çalışanları için phishing eğitimlerini güçlendirirken yapay zeka destekli farklı siber güvenlik araçlarından faydalanması gerekiyor. Aksi halde GPT-4'ün hızla gelişen sosyal mühendislik yeteneklerine kanıp oltaya takılan kullanıcıların sayısı katlanarak büyüyecek.

Kurumları oltalama eğitimi ve yeni yöntemler ile ilgili sürekli bilgi güncellemesi gerektiği ilgili uyaran Fatih Zeyveli, şöyle konuştu:

"Şirketler ve kurumlara bir oltalama saldırısının maliyetinin milyonlarca liraya ulaşabileceğini görüyoruz. Bu veri kaybı, itibar kaybı, müşteri kaybı, hukuki masraflar, siber güvenlik önlemleri ve diğer maliyetleri kapsıyor. Saldırılardan en az hasarla ya da hasarsız çıkmanın yolunun ilk adımı çalışanların pishing eğitimi almasıdır. Bununla birlikte altyapının siber güvenlik araçlarıyla donatılmasıdır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.