Uluslararası 85'i aşkın oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası oyunfor.com'un yayınladığı verilere göre, 2023 Mart ayında oyun alışverişlerindeki gerileme devam etti. 2023 Ocak ayına göre yüzde 15 gibi büyük oranda bir düşüş yaşanırken, 2023 Şubat ayına göre de yüzde 5'lik bir azalma yaşandı. Buna karşın oyun alışverişleri 2022 yılı Mart ayına göre de yüzde 5'lik bir artış gösterdi. PC ve konsol oyun alışverişleri diğer aylara göre yükseliş gösterirken mobil oyunlarda uzun bir süre sonra düşüş yaşandı. En çok artışın ise PC kategorisinde olduğu gözlemlendi.
Mart ayında oyuncuların en çok ilgi gösterdiği oyun bir kez daha Valorant oldu. Call of Duty: Warzone 2.0 ülkemizde en çok oynanan oyunlarda en hızlı yükselişe geçen oyun oldu ve Mart 2023'te en çok oynanan oyunlar listesinde ikinci sırada yer almayı başardı. Geçtiğimiz ay League of Legends da uzunca bir sürenin ardından tekrar yükselişe geçti. Son iki yıldır ilk defa en çok oynanan oyunlarda ilk dörtte mobil oyun kategorisinden oyun yer almaması dikkat çekici bir gelişme olarak bu aya damga vurdu. Toplam olarak değerlendirdiğimizde 2023 yılı itibarıyla mobil oyun kategorisindeki satışların azalma trendinde olduğu görülüyor.
KATEGORİK DAĞILIM
PLATFORM |
OCAK 2023 |
ŞUBAT 2023 |
MART 2023 |
PC |
yüzde 26 |
yüzde 22 |
yüzde 30 |
Konsol |
yüzde 17 |
yüzde 18 |
yüzde 21 |
Mobil |
yüzde 57 |
yüzde 60 |
yüzde 49 |
EN ÇOK OYUN İÇİ SATIŞ YAPILAN 10 OYUN
1. Valorant
2. Call of Duty: Warzone 2.0
3. League of Legends
4. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
5. PUBG Mobile
6. Garena Free Fire
7. Call of Duty Mobile
8. Roblox
9. World of Warcraft
10. Metin2
İLLERE GÖRE DAĞILIM
Oyun alışverişlerinde, Mart ayında en çok alışveriş İstanbul'dan yapıldı. İstanbul'u, Antalya, Ankara, Bursa ve İzmir takip etti. Antalya, 2023 yılında oyun alışverişlerinde en büyük artış yaşayan il oldu.
# |
OCAK 2023 |
ŞUBAT 2023 |
MART 2023 |
---|---|---|---|
1 |
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
2 |
Ankara | Antalya |
Antalya |
3 |
Antalya | Ankara | Ankara |
4 |
Bursa |
Bursa |
Bursa |
5 |
İzmir |
İzmir |
İzmir |
YAŞ ARALIĞINA GÖRE DAĞILIM
Mart ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş arasındaki oyuncular tarafından yapıldı.
YAŞ |
OCAK 2023 |
ŞUBAT 2023 |
MART 2023 |
---|---|---|---|
18-21 |
yüzde 6 |
yüzde 7 |
yüzde 8 |
21-30 |
yüzde 47 |
yüzde 49 |
yüzde 51 |
30+ |
yüzde 47 |
yüzde 44 |
yüzde 41 |
CİNSİYETE GÖRE DAĞILIM
CİNSİYET |
OCAK 2023 |
ŞUBAT 2023 |
MART 2023 |
---|---|---|---|
KADIN |
yüzde 29 |
yüzde 30 |
yüzde 32 |
ERKEK |
yüzde 71 |
yüzde 70 |
yüzde 68 |