Markaların yeni trendi; evcil hayvan koleksiyonları
PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Bornoz, sweatshirt, kaban, yağmurluk, çanta ve tasma… Pet shop'ların dışında da artık kedi ve köpek dostlarımız için de bir sürü ürün çeşidi mağaza zincirlerinde mevcut hale geldi. Ünlü markaların çıkarmış olduğu evcil hayvan koleksiyonları, artık sosyal sorumluluk projesi haline dönüştü. Dünyaca ünlü markaların dışında yerli markalar da belirli dönemlerde, mağaza ya da online platformlardan satışa sunduğu evcil hayvan kıyafetleriyle hayvan dostu derneklere destek olmaya başladı. Beymen'den Koton'a, Tchibo'dan H&M'ye kadar pek çok marka, kedi ve köpekler için çeşitli ürünlerini vitrinlerde sergiliyor. Tasarımlar ise pet sahiplerinin birlikte kombinleyebileceği eğlenceli modellere uygun olarak üretiliyor.
"SADECE ONLİNE SATIŞIMIZ VAR"
Ürün gamında pek çok farklı markanın pet koleksiyonuna (evcil hayvan) yer veren Beymen, sosyal sorumluluk projelerine önem veren firmaların başında yer alıyor. Wood&Tail, Hoody Doggy, Du2 Paw Paris, Angel İstanbul, Elevent Hour Studio, Joyso, Pet Ture, Doxy, Havhow, Morso, St. Piamorn gibi ünlü markaların pet koleksiyonları Beymen'in sadece online platformunda satışa sunuluyor. Şu an için sadece köpekler için kıyafet satışı bulunan Beymen'de, bunun yanı sıra hem kedi hem de köpekler için mama kapları ve oyuncak satışı da yapılıyor. Beymen'in Satın Alma Yöneticisi olan Erva Karataş; "Online platformumuzda seramik ve paslanmaz çelik mama kaplarından el örgüsü oyuncaklara, özel yataklardan tasmalara ve taşıma çantalarına, yağmurluk, mont gibi kıyafetlerden bandana gibi aksesuarlara kadar pek çok ürün çeşidimiz bulunuyor. Hepsi farklı fiyat aralıklarında satışa sunuluyor" derken, firmaların hayvan haklarına olan duyarlılığı ve toplumun bilinçlenmesi sayesinde sektörün daha da büyüdüğüne dikkat çekiyor.
"DAYANIKLI MATARYELLERDEN ÜRETİLİYOR"
Pet koleksiyonu yapan diğer bir firma da kahve, tekstil gibi pek çok çeşitte ürün satışı gerçekleştiren Tchibo oluyor. Firmanın hem online üzerinden hem de fiziki mağazalarında kedi ve köpekler için kıyafetten oyuncaklara, aksesuardan mama kaplarına kadar pek çok çeşitte ürünleri yer alıyor. Tchibo Türkiye Pazarlama ve Ürün Direktörü Ceyda Kaptan; "70 yılı aşkın süredir yürüttüğümüz kahve uzmanlığımızın yanı sıra düzenli olarak müşterilerimizi, tekstil ürünlerinden ev eşyasına, mutfak ürünlerinden mobilyaya kadar farklı kategorilerde ürünlerle de buluşturuyoruz. Yıllardır müşterilerimiz tarafından merakla beklenen, ilgiyle takip edilen pek çok temamız bulunuyor. Bunlardan biri de patili dostlarımızın yaşamını kolaylaştıran, onlarla geçirilen vakti daha kıymetli hale getiren oyuncak, aksesuar ve bakım ürünlerinden oluşan temamız. Uzun ömürlü kullanılabilmesi için de sağlık dostu dayanıklı materyallerden üretiliyor" diyor. Mağazada pet koleksiyonundaki ürünlerin fiyatları 60 TL'den başlıyor, 280 TL'ye kadar çıkıyor.
TAM TEŞEKKÜLLÜ KOLEKSİYON
Erkek ve kadın modasına yön veren, Almanya'nın Baden-Württemberg eyaletinde yer alan halka açık hazır giyim üreticisi olan Hugo Boss markası da pet koleksiyonunda yer edinen firmalardan biri. Hugo Boss, Ticari Marka Yönetimi birimi aracılığıyla ilginç bir lisans anlaşması yaparak ve Kanine Pets World Limited ile özel bir küresel köpek giyim ve aksesuarları sözleşmesine imza attı. Beş yıllık bir dönemi kapsayan anlaşma, Boss markası altında giyim, aksesuar, ev ürünleri ve oyuncaklar dâhil olmak üzere köpekler için ürünlerin tasarımını, üretimini ve dünya çapında dağıtımını üstleniyor. Yapılan açıklamada, "Boss moda koleksiyonlarıyla uyumlu olacak şekilde tasarlanan bu koleksiyonla Boss'un giyimden aksesuara tam teşekküllü bir köpek koleksiyonu sunan ilk premium moda markası" olacağı ifade ediliyor.
Köpek aksesuarları, Ağustos ayında Sonbahar/Kış 2022 sezonu ile başlayarak yılda iki koleksiyon şeklinde piyasaya sürecek. Ürünler dünya çapında çevrimiçi hugoboss.com ve kanine.com mağazalarının yanı sıra seçili Boss Mağazaları, büyük mağazalar ve evcil hayvan mağazalarında satışa sunulacak. Hugo Boss Grubu CEO'su Daniel Grieder, "Tüm bölgelerde, temas noktalarında, markalarda ve ürün alanlarında büyümek istediğimiz için yeni Claim beş stratejimizle geniş bir tabana yayılarak ilerliyoruz. Kanine Group ile köpek aksesuarları işine girmek ve bu tamamen yeni segmentte Boss'un tüm potansiyelinden yararlanmak için doğru ortağı bulduğumuz için heyecanlıyız" diyor.
KOTON'DAN HAYVAN DOSTLARINA PROJE
Evcil hayvan koleksiyonu olan markalardan bir diğeri de Koton. Firma, 2019 yılında Bana Göz Kulak Ol Derneği ile hayata geçirdiği 'Koton Love' projesiyle hayvanları desteklemek için bir koleksiyon oluşturdu. Koleksiyonun satış geliri, maliyet dışındaki bölümü hariç gelir paylaşımı modeliyle Bana Göz Kulak Ol Derneği aracılığıyla sokak hayvanlarını desteklemek için oluşturuluyor. Love Koleksiyonu ile ilk yıl 10 bin hayvana göz kulak olmayı hedefleyen Koton, şimdi koleksiyonun devamında hem yaygınlaşmak hem de daha fazla sokak hayvanına kalıcı fayda sağlamayı amaçlıyor.
Firmanın evcil hayvan koleksiyonunda, pelüş köpek sweatshirt ve kazak ürünleri online satış platformunda satışa sunuluyor. Fiyatlar ise 50-89 TL arasında değişiyor.
İTALYAN FENDİ DE SATIŞA SUNDU
Dünyanın en lüks markalarından biri olan İtalyan firması Fendi, evcil hayvanlara yönelik koleksiyonunu satışa çıkardı. Lüks aksesuarlardan taşıma çantalarına kadar minik dostlar için her şey düşünülmüş. Koleksiyonda deri etiketli taşıma çantası, kahverengi kumaş tasma ve metal isim plakası yer alıyor. Aynı zamanda su geçirmez naylon köpek ceketiyle de minik dostların yağmurdan korunması amaçlanmış.
PET KOLEKSİYONU BULUNAN DİĞER MARKALAR
* Zara Home
* Stradivarius
* Join Us
* H&M
* Panço