Kargocular bu yıl 4 buçuk milyar sipariş teslim edecek

GİRİŞ TARİHİ: 13.05.2022 GİRİŞ TARİHİ: 14:45 SON GÜNCELLEME: 13.05.2022 14:45
Kargo, kurye ve dağıtım sektörü, 2022 yılında sadece e-ticaretten kaynaklı 4 milyar 685 milyon adetlik sipariş bekliyor. Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği Başkanı Fatih Önyol, “E-ticaret sektörüyle birlikte yüzde 40’lık sipariş artışı bekliyoruz" diyor.

Pandemi döneminde ticaretin sürmesinin gizli kahramanı kargo, kurye ve dağıtım sektörü, 2022 yılında sadece e-ticaretten kaynaklı 4 milyar 685 milyon adetlik sipariş için hazırlıklarını yapıyor. 200 binden fazla istihdam sağlayan sektör temsilcileri, hızlı büyümesi ve teknoloji odaklı dönüşümü için önündeki fırsatları masaya yatırmak üzere ilk kez Post & Parcel Uluslararası Zirvesi'nde buluşacak

Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD), e-ticaret ve eve teslimattaki olağanüstü büyümeye hızla adapte olma kabiliyeti sergileyen kargo, kurye ve dağıtım sektörünün 2022 beklentilerini ve bu yıl ilk kez hayata geçirilecek Post & Parcel Uluslararası Zirvesi hakkında detayları paylaştı.

"E-ticaret sektörüyle birlikte yüzde 40'lık sipariş artışı bekliyoruz"

E-ticaret sektörünün büyümesinde kargo, kurye ve lojistik sektörünün payının oldukça yüksek olduğunu vurgulayan Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği Başkanı Fatih Önyol, "Genel ticaretten aldığı yüzde 18'lik pay ile dikkat çeken e-ticaret sektörünün en önemli tamamlayıcısı kargo, kurye ve lojistik firmaları, 2021 yılında sadece e-ticaret sektöründen kaynaklı 3 milyar 347 milyon adet siparişi tüketicilerle buluşturdu. Bir önceki yıla göre yüzde 46 oranındaki bu hacim artışı, dağıtım sektörünü büyütürken dönüşmesine de aracılık etti. 2022 yılında e-ticaret sektörünün yaklaşık yüzde 40 oranında büyümesi öngörülüyor, buna paralel olarak kargo, kurye ve dağıtım tarafında da 4 milyar 685 milyon adetlik siparişi tüketicilerle buluşturmaya hazırlanıyoruz" diye konuştu.

Post & Parcel Uluslararası Zirvesi ilk kez hayata geçiriliyor

Türkiye'nin en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olan kargo, kurye, ve lojistik sektörünün, inovatif ve teknoloji odaklı kolektif büyümesi gerektiğini ifade eden KARİD Başkanı Önyol, sektörün bu dönüşüm yolculuğunu dizayn etmek üzere bu yıl ilk kez düzenleyecekleri Post & Parcel Uluslararası Zirvesi (PPIS) hakkında şu bilgileri verdi: "Kargo, kurye, e-ticaret firmaları ile onlara hizmet sunan tüm alt sektör temsilcilerini, 25-26 Mayıs 2022 tarihlerinde Pullman İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleşecek Post & Parcel Uluslararası Zirvesi'nde buluşturuyoruz. PPIS'te iki gün boyunca alanında uzman konuşmacılarla sektörün değişen yeni yüzü, beklentileri, gelişme alanları, yapay zeka ve otonom teslimat araçları gibi yeni teknolojilerle entegrasyonu, sorunları ve uluslararası pazardan pay almak için yapması gerekenler masaya yatırılacak."

Sektörün nabzını tutacak

Sektörü ileriye taşıyacak yenilikler ve teknolojilerle ilk elden tanışma fırsatı sunacak olan PPIS, kargo, kurye ve lojistik işletmecileri ile e-ticaret firmalarının yanı sıra akıllı lojistik sistemleri, yapay zeka teknolojileri üreticileri, güvenlik ekipmanları gibi alt sektör temsilcilerinin önde gelen oyuncuları ile yeni nesil girişimcileri stand alanlarında buluşturacak. PPIS kapsamında organize edilecek B2B ikili ticari görüşmelerle de yeni iş birliklerinin önü açılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.