E-turizm yapmanın püf noktaları

Türkiye 2022’de 30 milyar dolar turizm gelirine e-turizm sayesinde ulaşacak. E-turizm başarısı ise, hangi ülke insanının neye meraklı olduğunu bilmekten ve mikro tanıtımdan geçiyor.
16.12.2021 11:34 GÜNCELLEME : 16.12.2021 11:35

Türkiye 2022'de 30 milyar dolar turizm gelirine e-turizm sayesinde ulaşacak. E-turizm başarısı ise, hangi ülke insanının neye meraklı olduğunu bilmekten ve mikro tanıtımdan geçiyor. Türkiye'nin turizm gelirleri ve turist sayısı salgın dönemi ve yeni normal şartlarına karşın her geçen gün yükselirken, gerçekleştirilen e-turizm faaliyetleri sayesinde 2022 için Rusya, Ukrayna, Almanya, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerden yapılan rezervasyonlarda önemli bir artış kaydedildi. Zincir oteller ve tatil grupları sadece konaklama imkanlarını değil, bulundukları bölgeyi de anlattıkları dijital pzarlama ile e-turizmde başarıya ulaşıyorlar.

Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın verilerine göre Türkiye, salgının etkilerinin sürdüğü ve yeni normal dönemine girilen 2021'i 29 milyon ziyaretçi ve 24 milyar dolar turizm geliri ile kapatacak. 2022 turizm hedefi ise 12 aya yayılacak ve gastronomi turizmi ile desteklenecek sektör gelirinin 30 milyar dolara ulaşması yolunda. Bu noktada şimdiden erken rezervasyon fırsatlarından yararlanmak isteyen yabancı turistler başta Antalya olmak üzere Akdeniz, Ege ve İstanbul otellerindeki yerlerini ayırtmaya başladı. Türkiye'de otel ve turizm grupları, dijital pazarlama ile bir adım önde bulunmaya çalışıyor. Bu alanda 126 ülkede influencer ve dijital pazarlama çalışmaları yapan Digital Exchange'in uzman ekibi, şirketlere e-turizm konusunda bir dizi öneride bulundu.

RUS EĞLENCE, ALMAN VE İNGİLİZ DENİZ GÜNEŞ İSTER

Zincir tatil grupları Akdeniz Bölgesi'nde yoğunlukla. 1000 kadar önemli otel ve tatil mekanı var. Salgına kadar acente dediğimiz şekilde iş bağlantılarıyla yapılan çalışmalara imza attılar Moskova, Berlin, Londra'da düzenlenen uluslararası turizm fuarları vardır. Salgın nedeniyle fuarlara katılamayan turizmciler dijital pazarlamaya ve e-turizme yöneldi. Böylece en büyük pazarlar Rusya, Almanya, Ukrayna, İngiltere gibi alanlarda başarı sağlandı. Bunun yanında çeşitli nedenlerle Amerika, Fransa gibi ülkelerden Antalya'ya turist çekmek zordu. Dijital pazarlama ile e-turizm sayesinde bu destinasyonlardan da turist geldi. Şimdi Antalya'da 70-80 ülkeden turist görmek mümkün. Avustralya'dan Ortadoğu ülkelerine kadar turist var. Burada önemli bir nokta var: Turizmciler diyor ki 'Dijital pazarlama yapmalıyız ama her pazarda değil.' Her pazar özelinde dijital pazarlama yapılmalı, ama pazarlama dili mutlaka bölgeye göre farklı olmalı. Rus turist gece eğlencesine; Alman ve İngiliz deniz güneş kalitesine, Ortadoğulu turist kendisine daha özel mekanlarda hizmet verilmesi unsurlarına dikkat eder.

E-TURİZMDE MİKRO TANITIM ÖNEMLİ

E-turizmde fark yaratmak isteyen turizm şirketlerinin destinasyonlarda uygulayacakları stratejiyi iyi belirlemeleri önemli. Pazarlama yaparken mesela sadece Antalya'yı genellemek doğru değildir. Side, Lara, Kaş, Serik ayrı özelliklere sahip bölgeler. Burada Ege Bölgesi daha çok yerli turizme ayrılmış gibi. Bodrum ve Çeşme'nin yurt dışı tanıtım çalışmaları pek yapılmıyor. Öte yandan Antalya özelinde turizm şirketleri dijital pazarlamayı sadece otel odasında konaklama olarak sınırlandırmamalı. Bulundukları çevrenin özelliklerini de dijital pazarlamada dile getirmeliler. Bölgenin mimari özellikleri, kültürel değerleri, göze çarpan doğal güzellikler gibi özellikleri tek tek tanıtılmalı. Oteller dijital pazarlama yaparken yüzde 60-70 oranında oteli doldurmak, yüzde 30-40 oranında da bölgeyi tanıtmak yoluna giderlerse doğru bir pazarlama yapmış olurlar.

TERMAL TURİZM ÖNEMLİ YER TUTACAK

Termal turizm 12 ay süren ve gastronominin de ağırlıkta olduğu bir kategori. Bu yıl Avrupalı turistten yoğun ilgi var. Rezervasyonlar özlelikle Rusya, Ukrayna, İngiltere ve Almanya'dan geliyor. Balkan ülkelerinden de ciddi bir talep söz konusu. Örneğin Afyon ve Kütahya'daki termal oteller 'Her yaşta termal' mottosu ile tanıtılıyor. Bölgenin gastronomi zenginliği de duyuruluyor. Önümüzdeki yıllarda termal turizmin daha da popüler olacağı öngörülüyor.

DENEYİMİ ANLATAN OTELLER KAZANIR

Sosyal medyada dijital pazarlama yaparken Instagram, TikTok ve Facebook önde ama Rusya için VK gibi bölgeye özel kuruluşlarda çalışmalar da yapmak gerekiyor. Önemli olan ise otel deneyimini anlatmaktır. Örneğin aile ile gidilecek oteller için aile deneyimini anlatan influencer'lar, çiftlerin kalması için tasarlanmış oteller için ise buna uygun influencer'lar ile tanıtım yapılabilir.

BİZE ULAŞIN