E-ticaret yapmakta olan veya yapmayı arzu eden firmaların, daha düşük komisyon oranlarıyla daha fazla satış yapabilmesini sağlamak amacıyla kurulan GooCommerce, işletme ve markalara tüm ihtiyaçlarını tek bir yerden karşılayabileceği bir e-ticaret platform sunuyor. Procat bünyesinde hayata geçirilen platform, müşteri deneyimini iyileştirerek şirketlerin e-ticaret süreçlerinde farklılaşmasına olanak tanıyor. Procat Chief Experience Officer'ı (CXO) Murat Sav ile, etkileşimli (WhatsApp entegrasyonu) e-ticaret yönetiminden ödeme yöntemlerine kadar oldukça geniş bir yelpazede hizmet veren GooCommerce'in sunduğu tüm hizmetler ve sağladıkları katma değer üzerine konuştuk.
Murat Sav
GooCommerce nedir? Ne yapıyorsunuz?
GooCommerce kısaca tanımlayacak olursak klasik e-ticaret sitelerinden farklı olarak, markalara etkileşimli bir alışveriş atmosferini, müşteri (CRM) ve kampanya yönetimiyle bütünleşik olarak sağlıyor. Bu sayede işletmeler, bir e-ticaret platformu oluşturmak için harcayacakları zaman ve yatırımı kendi iş alanlarına harcayarak iki katı tasarruf sağlamış oluyorlar. Üstelik etkileşimli e-ticaret sayesinde müşteriler ihtiyacı olduğunda yazılı, sözlü veya görsel olarak uzmanlardan destek alabiliyorlar. GooCommerce'in doğuşunda pandemi döneminin ve onun getirilerinin payının çok fazla olduğunu söyleyebiliriz. Bildiğiniz gibi birçok sektör ve marka zarar görürken, e-ticaret sektörü yükselişe geçti. Biz de e-ticaret yapmak isteyen firmaların çıktıkları bu yolda, birçok aşamadan geçtiğini göz önünde bulundurarak, her bir aşamadaki ihtiyaçları bir arada nasıl karşılayabileceğimizi düşündük ve kurgumuzu bunun üzerine yaptık.
E-ticaret operasyonlarını zenginleştirmek isteyen firmalara sürecin hangi noktasında destek oluyorsunuz?
Danışmanlık kökenli olduğumuz için işe danışmanlık adımıyla başlıyoruz ve firmanın ihtiyaçlarını analiz ederek, firmaya özel bir yol planı oluşturuyoruz. İşletmenin ve sektörünün tüm gereksinimlerini barındıran fonksiyonları bir arada bulacağı, yeni nesil etkileşimli bir e-ticaret platformu (Conversational Commerce) oluşturuyoruz. E-ticaretini mobile taşımak istiyorsa bu noktada da çözüm sunuyoruz. Sunduğumuz CRM altyapısı, firmanın müşterilerini yakından tanımasına ve eğilimlerini anlamasına olanak tanıyor. Firmaya özel kurgulanabilir bir sadakat programı da sunuyoruz. Markanın e-ticaret yapısının daha fazla ön plana çıkması için dijital pazarlama desteği veriyoruz. Sosyal medya, Google gibi tüm ortamlarda işletmenin veya markanın satış oranlarını artırmak için dijital reklam çalışmalarını uzman ekiplerle yürütüyoruz. Tüm bunların yanı sıra, e-ticaretteki yoğun müşteri iletişimini ve sipariş süreçlerini çok daha kurumsal bir şekilde yönetmek isteyen işletmeler için, Canlı Destek hizmeti de sunuyoruz. Tecrübeli müşteri temsilcilerimiz ve botlarla telefon, e-posta, Chat, WhatsApp, Instagram gibi çok sayıda kanaldan firmanın müşterilerine Canlı Destek veriyoruz.
Pazaryerleri varken firmalar neden GooCommerce'i tercih etsin?
Güzel bir sor. Müşteriler internet üzerinden sipariş vermek istediklerinde, siparişlerini çoğunlukla büyük platformlar üzerinden vermeyi tercih ediyorlar. Bunun en önemli sebebi, bu sitelerden güvenli ve süreçte sorun yaşamayacak şekilde alışveriş yapabileceklerine inanıyor olmaları. Öte yandan yüksek komisyon oranları mecburen ürün fiyatına yansıyor. Bu noktada hem üye işyeri hem de tüketici zarar görüyor. GooCommerce'in sunduğu etkileşimli e-ticaret altyapısıyla tüketici daha iyi bir deneyimle ürünleri daha ucuza satın alırken, sıradan üye işyeri kimliğinden sıyrılan markalar kendi müşteri yönetimi altyapılarıyla, kendi kampanyalarını yapabiliyor, satışlarını artırıyor ve yüksek komisyon yükünden kurtuluyorlar.