Türk markaları BDT bölgesine taşıyacak

Brendfoni, Türk markalarını toplamda 8 ülke ve 300 milyondan fazla nüfusa sahip olan BDT bölgesine taşıyacak. Bu yıl ilk olarak 80 Türk firmasını Azerbaycan pazarına açtı.
21.06.2021 11:19 GÜNCELLEME : 21.06.2021 11:19

PARA ÖZEL/ E-ihracat platformu Brendfoni, Türk markalarını toplamda 8 ülke ve 300 milyondan fazla nüfusa sahip olan BDT bölgesine taşıyacak. İlk olarak bu yıl 80 Türk firmasını Azerbaycan pazarına açtıklarını ifade eden Brendfoni İş Geliştirme Direktörü Nicat Ahmadov, "Satıcılarımız Türkiye hazır giyim sektöründe önemli büyüklükte e-ticaret hacmine sahip olan oyuncular. Yıl sonuna kadar 8 kategoride 500 satıcıya ulaşmayı hedefliyoruz. Önceliğimiz en bilinen Türk markaları olmakla beraber, gelen yoğun talep üzerine KOBİ düzeyindeki satıcıları da kriterlere uygun olması doğrultusunda sisteme ekliyoruz" dedi.

"BDT bölgesinde Türkiye'deki gibi bir e-ticaret ağı yok"

Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan, Rusya, Ukrayna, Gürcistan ve Beyaz Rusya olmak üzere toplamda 8 ülke ve 300 milyonu aşan bir nüfusa sahip olan BDT bölgesinin lider e-ticaret platformu olmayı hedeflediklerini, bu bölgede Türkiye'deki gibi bir e-ticaret ağı olmadığını ve bu eksiği gidermek için yola çıktıklarını aktaran Ahmadov, "Biz BDT bölgesinin altyapıdan üstyapıya e-ticaret kaderini değiştirmek amacı ile yola çıktık ve nihai hedefimiz, BDT bölgesinden global bir e-ticaret devi çıkarmak. İlk olarak Azerbaycan ile işe başladık. 2020'de Azerbaycan müşterisinin Türkiye e-ticaret platformları üzerinde 1 milyar TL'ye yaklaşan bir alışveriş hacmi mevcut. Üstelik de alışveriş deneyimini çok zorlaştıran aracı firmalara rağmen bu hacme ulaşıldı. Düşünün ki, bir platformdan beğendiği ürünü almak için aracı firmaya tek tek ürün bilgilerini yazmak zorundalar. Buna rağmen bu hacme ulaşılması potansiyeli göstermesi bakımından çok önemli. Brendfoni'nin sağladığı alışveriş kolaylığı ve 2021 ilk çeyrek rakamlarını incelediğimiz zaman 2021 yılında bu hacmin 1,5 milyar TL üzerinde olacağını öngörüyoruz" diye konuştu.

"8 Mart'ta elinde ayıcık olmayan bir kadın göremezsiniz"

Azerbaycan'da hediyeleşme kültüründen dolayı e-ticarete yoğun bir ilgi olduğunu ifade eden Ahmadov şunları aktardı: "8 Mart Kadınlar Günü ve Nevruz Bayramı Azerbaycan müşterisinin Türk e-ticaret müşterisinden farklı olarak yoğunlukla hediye aldığı bir dönem. Örneğin Azerbaycan'da 8 Mart'ta elinde çiçek ya da ayıcık olmayan tek bir kadına bile rastlayamazsınız. Yılbaşı ve 1 Haziran Çocuklar Günü de Azerbaycan müşterisinin yoğunlukla hediye aldığı zaman dilimleridir. Bu hediyeleşme kültürü BDT bölgesindeki diğer ülkelerde de mevcut."

BİZE ULAŞIN