Her 8 dakikada 1 kişi Linkedin ile iş buluyor

GİRİŞ TARİHİ: 18.10.2023 GİRİŞ TARİHİ: 15:20 SON GÜNCELLEME: 18.10.2023 15:21
Son dönemde iş hayatında ve kariyer planlamada en çok tercih edilen platformlardan olan Linkedin, dünyada 950 milyondan fazla kullanıcıya hizmet veriyor. Dünyada her 8 dakikada bir kişi Linkedin aracılığı ile işe alınıyor.

Profesyonel iş ağı denince akla ilk gelen platform olan LinkedIn, her geçen gün popülaritesini arttırmaya devam ediyor. Hemen hemen hepimizin bildiği Facebook, Twitter ve İnstagram gibi bir sosyal ağ olan LinkedIn, birçok yönüyle bu saydığımız platformlardan ayrılıyor. LinkedIn diğerlerine göre daha profesyonel amaçlarla kullanılıyor. Yani becerilerinizi, uzmanlık alanlarınızı, eğitim bilgilerinizi ve iş deneyimlerinizi paylaşabileceğiniz bir sosyal platformu. Dünya çapında 200 ülke ve bölgede 950 milyondan fazla üyesi bulunan, 63 milyondan fazla şirket sayfası ile dünyanın en büyük profesyonel sosyal iletişim ağı. Platformu etli bir şekilde kullanabilmek çok önemli. Profesyonellerden destek almak ise etkili ve başarılı bir iletişim kurmanızı sağlıyor. Suit Your JobKurucusu Aysu Bilgin, LinkedIn'in bugün dijital kimliğimiz dediğimiz online dünyadaki varlığımızı inşa etmek için de benzersiz bir yer olduğunu söylüyor.

Bilgin, "Onu kariyer yönetiminde böylesine önemli yapan nokta da tam olarak bu aslında. Dijital çağın ortasındayız. Artık pek çok iş mülakatı bile yüz yüzedenziyade online yapılıyor. Dijitalin böylesine hayatlarımıza entegre olduğu bir ortamda kendi kimliğimizi sanal ortama da yansıtmak gerek. LinkedIn'i etkin bir şekilde kullanarak kariyerimizde karşımıza çıkabilecek fırsatları artırabilir ve onun sağladığı avantajları profesyonellik alanımızda rahatlıkla kullanabiliriz. Satış artırma, iş geliştirme, işinizi tanıtma, farklı pazarlara açılma gibi pek çok avantajın tadını çıkabilirsiniz" diye konuştu.

TÜRKİYE' 14 MİLYON'DAN FAZLA KULLANICISI MEVCUT

Türkiye'de LinkedIn kullanıcısı olan 14 milyonun üzerinde kişi bulunuyor. LinkedIn'de her saniye 117 iş başvurusu yapılıp, her hafta 61 milyon kişi LinkedIn üzerinde iş aramakta. Her dakika 8 kişi LinkedIn aracılığı ile işe alınmakta. Platformda 1,6 milyon yetenek profesyoneli ile 65 milyon üst düzey karar verici bulunmakta. LinkedIn'i sıradan bir sosyal medya mecrası olarak görmemek gerektiğini söyleyen Bilgin, "LinkedIn profil fotoğrafınızdan, profilinize eklediğiniz yeteneklere kadar sizin profesyonel kimliğinizi yansıtıyor ve algoritması da bağlantı kurmak için eklediğiniz kişilerden yaptığınız yorumlara kadar pek çok şekilde etkileniyor" dedi.

"İLK ADIMINIZ HER ZAMAN PROFİLİNİZİN PROFESYONEL GÖRÜNMESİDİR"

İlk adımınız her zaman profilinizin profesyonel görünmesi sağlamak olduğunu söyleyen Suit Your Job Kurucusu, LinkedIn Profesyoneli Aysu Bilgin, "Dijital kimliğinizin temelini inşa ederken insanlarda yarattığınız ilk izlenim çok önemlidir. Bu nedenle profil fotoğrafınızın, cover görselinizin, isminizin ve başlığınızın tam ve eksiksiz olması optimizasyon işlemlerinin ilk adımıdır. Ardından özgeçmişiniz, yetkinlikleriniz, yetenekleriniz ve varsa projeleriniz eksiksiz şekilde tamamlanmalı. LinkedIn, eksiksiz bir şekilde hazırlanmış profillere değer verir. Sonrasında da algoritmaya uygun düzenli içerik paylaşımına başlayarak etkileşiminizi artırabilirsiniz" diye konuştu.

"ŞU ANDA DÜNYADA KİŞİSELLEŞME, ÖZELLEŞME MODA"

Şu anda dünyada kişiselleşme ve özelleşmenin moda olduğuna vurgu yapan ve sosyal medya deneyimlerimiz tamamıyla kişiselleştirme üzerine kurulu diye konuşan Suit Your JobKurucusu, LinkedIn Profesyoneli Aysu Bilgin, "LinkedIn'inde bu yöne odaklanacağını düşünüyorum. LinkedIn, kişiselleştirmeyi halihazırda kullanıyor. Örneğin bazı iş ilanlarına baktığınızda, size benzeri iş ilanları öneriliyor. Ancak bence bu, bir adım daha öteye taşınacak. Algoritma çok daha kişisel bir şekilde çalışmaya odaklanacak ve herkes en çok ilgilendiği gönderileri daha çok görmeye başlayacak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.