Yeni nesil çay: Bubble tea

GİRİŞ TARİHİ: 04.07.2023 GİRİŞ TARİHİ: 14:58 SON GÜNCELLEME: 05.07.2023 00:00
Gençlerin yeni gözdesi bubble tea oldu. İçerken ağızda patlayan meyve aromalı toplara ilgiden memnun olan üreticiler, bayilik de veriyor. En çok yaban mersinli, mango, çikolata ve kahveli türleri tercih edilirken, içine konulan malzeme ise fiyatı değiştiriyor. Ancak orta boy bubble tea’yi 70 TL’ye içebilirsiniz.

PARA GURME/ ÖZGE ÖZ İnci çayı ya da baloncuklu çay olarak bilinen bubble tea, Tayvan kökenli bir içecek. 1980'lerde keşfedildiği bilinen bubble tea, tapyoka denilen nişasta parçacıklarıyla çay ve süt karışımının birleşmesinden oluşuyor. Dünyada uzun süredir bilinen içecek, burada nispeten yeni yeni tüketilse de gençlerin bubble tea'ya ilgisi oldukça fazla. Yeni neslin ilgisinin canlı kalacağını düşünen işletme sahipleri, şubeler açarak büyümeyi planlıyor. İşletme sahipleri, belirli şartlar dahilinde franchise da veriyorlar. Özellikle genç ve çocukların olduğu bölgelerde franchise verilmesi tercih ediliyor. Bu kapsamda öne çıkan AVM'lerde de özellikle kiosklar çok gözde. Hatta söylenenlere göre kiosklarda yer bulunmuyor. Bu nedenle iş kurmak isteyenler ihale yoluna başvuruyorlarmış. Bubble tea'de çayın içine konulan aromalar, içeceğin fiyatını da doğal olarak değiştiriyor. İçeceğinizi istediğiniz aromada hazırlayabilirsiniz. Yaban mersini, mango, ananas veya çarkıfelek aromalı bubble tea'larin fiyatı daha pahalı olurken, çikolatalı veya sade kahveli aromalar daha uygun oluyor. Örneğin yaban mersinli orta boy bubble tea 85 TL iken, kahve aromalı orta boy bubble tea fiyatları 60-70 TL aralığında değişiyor. İçerken ağızda patlayan meyve aromalı toplar, yeni nesil bu çayın en sevilen özelliği olarak görülüyor.

YENİ ŞUBELER AÇACAK

Bubblemix, altı yıldır faaliyet gösteriyor. Markanın İstanbul Beylikdüzü'nde üretim tesisi var ve günlük 1 milyon adet bubble tea topu üretiyor. Markanın Pazarlama Sorumlusu Emrah Kaya, içeceği Tayvan'dan görüp getirdiklerini belirtiyor. Kaya, "Bu içecek Avrupa'da zaten meşhur. Türkiye'de de yeni yeni tanınmaya başladı. Yaklaşık iki sene toplarını yapabilmek için çalıştık. Şu anda da Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor" diyor. Bubble tea'nin toplarını yapmanın çok zor olduğunu belirten Kaya, topların iyi olmasının kaliteyi de belirlediğini söylüyor. Kaya, "Bubble Tea'de herkesin reçetesi farklı. Bir bubble tea'nin kaliteli olması için birkaç durum var. Mesela topları yuvarlak olmalı. İçtiğinizde topları kolayca patlamalı ve o zarı ince olup ağızda dağılmalı. İşin özü toplarda. Toplar içtiğinizde patlamalı ve içerken ağızda dağılmalı" şeklinde konuşuyor. Sadece bubble tea satışı yapmadıklarını belirten Kaya, danışmanlık hizmeti verdiklerini belirtiyor. Artık bubble tea'yi her yerde görmenin mümkün olduğunu da söyleyen Kaya, kafelerin menüsüne bubble tea eklendiğini ve birçok kafenin tedarikini kendilerinin yaptıklarını söylüyor. Son zamanlarda özellikle AVM'lerde çok talep olduğunu söyleyen Kaya, "En son Pierre Loti'de yer açtık. Ankara, Antalya ve İzmir'de yeni şubeler açmayı düşünüyoruz Şu sıralar da AVM'ler ile görüşüyoruz. Özellikle bubble tea standı açmak için AVM içerisinde kiosk alınıyor. Hatta duyduğumuza göre yoğun talepten ötürü kiralamak için ihale yapılıyor" diyor. Bubble tea'nin daha çok 10-30 yaş aralığına hitap ettiğini belirten Kaya, "Bubble tea trendinin devam edeceğini düşünüyorum. Çünkü artık bir sürü çeşidi ile var. Çaylısı, kahvelisi ve alkollüsü gibi birçok seçenek var. Bu şekilde değişik tatlar, insanların hoşuna gidiyor" yorumunda bulunuyor. Son olarak franchise verdiklerini de belirten Kaya, çok zorluk çıkarmamakla birlikte bazı şartlarının olduklarını da belirterek, "Lokasyonun merkezi olması önemli. Özellikle Z kuşağını çekecek ve çocuklara hitap edecek konumda olmalı. Stand dolap ve ürünlerin ana malzemesi ve isim bedeli ile ortalama 800 bin-1 milyon arası bir bedele franchise verebiliyoruz" diyor.

BAYİLİK VERİYOR

Zuffy Bubble Tea'nin temelleri 2022'de atılsa da markanın sahipleri, yıllardır restoran sektöründe yer alıyor. Marka sahibi Sinan Temel, şu anda iki şubesi olduğunu belirterek, "İstanbul Kadıköy Moda ve Ümraniye Metrogarden AVM'de şubelerimiz var. Altı yeni şube daha açmayı hedefliyoruz. Bunun yanında da bayilik ile büyüyoruz" diyor. Bayilik şartlarından da bahseden Temel, cadde ve AVM'lerde kiosk olmak üzere iki konseptleri olduğunu belirtiyor. Bayilik şartlarından bahseden Temel, "Lokasyon olarak eğer bir caddede şube açılacaksa ortalama ücret 2 milyon TL'ye yakın oluyor. Şubenin büyüklüğü de 20 metrekare ve üstü oluyor. AVM'lerde kiosk tercih edilecekse 1 veya 1.5 milyon TL'ye bayilik verebiliyoruz. Kiosk'lar standart olarak 12 metrekare oluyor" şeklinde konuşuyor. Temel, şubenin kurulum aşamasını, ürün tedariklerini ve personel desteği ve personel eğitiminin de kendilerine ait olduğunu belirtiyor. Bubble Tea'nin Türkiye'de nispeten yeni bir ürün olduğunu belirten Temel, "Dünyada zaten trend olan bir içecekti. Yakında burada daha da fazla tercih edileceğini düşünüyorum. Zaten bubble tea bilindikçe franchise almak isteyenler arttı. Geçenlerde katıldığımız bir fuarda 150'ye yakın başvuru aldık" diyor. Temel, bubble tea'nin toplarını ise üretici bir firma ile ortak olduklarını ve İstanbul'daki fabrikalarında ürettiklerini söylüyor. Bubble tea'ye olan talebin devam edeceğini belirten Temel, "İnsanlar bu ürünü merak ediyor ama yatırım yapmak için çekinenler de var. Lokmacılar gibi mi olacak, yani bir anda parlayıp sonra modası geçebilir diye düşünüyorlar. Ama ben böyle olacağını düşünmüyorum. Bubble tea'yi insanlar denedikçe bir kültür oluşacak" diyor. Temel, son olarak; en çok tercih edilen aromaları sıralayarak "Yaban mersini, mango, çilek, çikolata, sütlü çikolata ve kahveli aromalar çok tercih ediliyor" diyor.

Z KUŞAĞI TERCİH EDİYOR

Monster Teashop da bubble tea satışı yapan yerlerden. İstanbul Beşiktaş, Bakırköy ve Kadıköy'de şubeleri bulunuyor. Yeni şubeler de açacaklarını belirten Beşiktaş Şube Sorumlusu Yusuf Onur Kaya, "Yeni şubeler açsak da çok fazla şubeleşip lezzeti bozmak istemiyoruz" diyor. 2019'dan bu yana çay satışı yaptıklarını belirten Kaya, en çok 15-25 yaş aralığının bubble tea'yi tercih ettiğini söylüyor. Kaya, "Gençler bubble tea'yi çok sevse de özellikle Z kuşağı daha çok tercih ediyor" şeklinde konuşuyor. İlginin devam edeceğini düşündüğünü belirten Kaya, "Çoğu insan henüz içmediği için deneyimlemek istiyor. Sosyal medya çok büyük bir etken. Genelde orada görüp geliyorlar. İnsanlar, lokmacı gibi olur mu diye düşünüyor ama bence olmaz. Bir işi usulüne göre yapmak da önemli. Bubble tea'de sirkülasyonun devam edeceğini düşünüyorum" diyor. Markalarının Tayvan menşeili olduğunu söyleyen Kaya, çaydaki topların da o bölgeden geldiğini belirtiyor. Kaya son olarak, kendilerinin en çok esmer şekerli bubble tea'yi sattıklarını söylüyor.

İçinde top şeklinde tapyoka incileri var

Bubble tea, 1980'li yıllarda Tayvan'da ortaya çıkmış bir içecek. Adını içindeki kabarcıklardan alıyor. Genellikle şekerli süt veya saf süt, çeşitli meyve veya çikolatalı aromalar veya çay tabanlı. Bunlar, şeker ve/veya şurup eklenerek tatlandırılıyor. İçinde bulunan büyük, yumuşak kabarcıklar, içeceğin tadını ve görünümünü artırarak, daha da popüler hale gelmesine neden oluyor. Kabarcıklar, sıklıkla şekerli süt, meyve püresi veya tatlandırılmış şurup gibi malzemelerle yapılıyor. Bubble tea'nin en bilinen özelliği, içinde bulunan top şeklindeki tapyoka incileri. Çeşitli renkler ve aromaları olan çayın kabarcıklar içeriği, çiğneme deneyimini kolaylaştırıyor.

Bubble tea satmak ister misiniz?

Eğer bir girişimde bulunmak istiyorsanız bubble tea dükkanı açmak, iyi bir fikir olabilir. Şu anda piyasada birçok marka var, oralardan bayilik alabilirsiniz. Bayilik fiyatları ise ortalama olarak 1-2 milyon aralığında değişiyor. AVM'de yer alan kiosklar, caddede bulunan bir şubeye göre çok daha uyguna gelebilir. Kiosk franchise'ı 1 milyona alınırken, cadde şubeleri 2 milyon TL'ye kadar çıkıyor. Bireysel olarak girişimde de bulunmak mümkün. Ancak bu yöntem çok daha pahalıya mal olabilir. Çünkü franchise alınınca personel eğitimi ve ürün tedariki gibi çeşitli destekler de sunuluyor. Yine de bireysel olarak girişimde bulunmak isteyenler, ilk etap için 200 bin TL gibi bir bütçe ayırmalı. Bu ücret, ürün tedariki için kullanılabilir. Buna bubble tea topu, pipeti, bardağı ve çeşitli hammaddeler dahil. Dükkan kirası ve personel masraflarını ekleyince yapılan masraf, franchise ücretini geçebilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.