Oyun endüstrisinden ilginç haberler var

Pazarlamanın en etkin araçlarından olan oyun endüstrisinin paydaşları, gün geçtikçe farklılaşmaya devam ediyor. Farklılıkla birlikte yeni adaptasyon süreçleri sürdürülürken, bir yandan da yapısal anlamda yeni yöntemlerin denendiği süreci izliyoruz…
02.06.2023 10:52 GÜNCELLEME : 02.06.2023 10:52

PARA OYUN/ ALİ EFE İRALI Pek çok alanda kendisini yerleştirmeyi başaran oyun endüstrisi veya bu endüstrinin teknolojisini kullanan yapılar, farklı kanallarda haber olmayı sürdürüyor. Otomotivde bir standarda dönüşmeye başlaması, müzik endüstrisiyle kesiştirilmeye çalışılan yönleri derken oyun gündelik hayatta iletişimin vazgeçilmez bir parası olarak bizleri karşılamaya devam ediyor. Bu haftayı farklı konu başlıklarında karşımıza gelen ilginç örneklerine ayıralım istiyorum.

GOOGLE'DAN OTOMOBİLLERE DAHA FAZLA OYUN DESTEĞİ

Bundan kısa bir zaman önce de Google'ın otomobillerin bilgisayarlarına yönelik Ar-Ge faaliyetlerinden bahsediyorduk. Oyun teknolojisinin de yoğun biçimde denendiği bir süreç entegrasyonu mevcuttu. Yolcu ve/veya sürücülerin yanı başlarındaki akıllı ekranlara odaklanan bu sürecin daha kuvvetli biçimde ilerleyeceği haberleri geliyor. The Verge'ün tecrübeli editörü Andrew J. Hawkins'in haberine göre Android yazılımına sahip otomobillere, çok sayıda yeni Play Store oyununun akıllı ekranlarda gömülü sistem olarak sunulacağı bilgisi geçiliyor. Bu da aslında oyun teknolojisiyle birlikte Play Store'un varlığının farklı alanlarda yaygınlaştırılmasına yönelik önemli bir pazarlama aracı olarak bizleri selamlıyor. Hawkins'in de bahsettiği bir örnek olan Tesla üzerinden gittiğimizde, oyunların yerleşik olma sürecinin gün giderek artacağı izlenimini ediniyoruz. NME'den Chris Wallace'ın geçtiğimiz yılın sonlarında yayınladığı haberine göre, Elon Musk'ın açıklamaları doğrultusunda Tesla'nın bir adım daha öteye giderek Steam platformunun oyunlarını da kullanıcılara sunma planları olduğu anlaşılıyormuş. Tesla'nın oyun performansı ile ilgili Engadget sitesi tarafından hazırlanmış bir video var. Mutlaka izlemenizi öneriyorum: https://youtu.be/zqG6AAZ5JvA. Rekabetin kullanıcı bazlı hızlandığı böylesine bir dönemde ilginç tecrübelerle karşılaşacağız hissiyatına kapılmamak elde değil. Eskiden karşılaştığımız, otomotiv endüstrisinin sadece tek yönlü olacak biçimde oyunların içine olan adaptasyonu artık kesin biçimde söz konusu değil. Sadece oyun içine adapte edilen markalardan çıkılarak; oyunun otomotiv endüstrisinin çeşitli yönlerine adapte edilmeye başlamasında hızlanan bir yapı ile karşılaşmaya devam edeceğine benziyor.

SPOTIFY OYUNLAŞTIRMADAN VAZ MI GEÇİYOR?

Rolling Stone'dan Ethan Millman'ın haberine göre Spotify, bundan yaklaşık bir yıl önce satın aldığı ilginç sorulara dayalı kelime oyunu Heardle'ı durdurma kararı almış. Bir keşif aracı olarak tanımladıkları oyunu, dinleyicileri tutundurma faaliyeti olarak anlamlandırmaya çalıştıkları belirtiliyor. Ancak sanıyorum beklenen olmamış ve Spotify'dan yapılan açıklamada müzik keşfetmeye yönelik olarak odak noktalarının farklı bir kanala aktarılacağı bilgisi geçilmiş. Bu da aslında her adımın her zaman parlak ve geçerli olmayacağı fikrinin altını çiziyor. Sonuçta böylesine büyük firmaların benzer anlamda beklenen performansı alamadıklarını düşünmeleri ne ilk ne de son. Konudan bizlerin alacağı kıssadan hisse, oyun endüstrisinin farklı yönleri ve yöntemleriyle birlikte yeni noktalarda da denenmeye başlaması. Müzik oyunla ilk defa yollarını kesiştirmiyor. Bir başka örneği hemen burada Stattogories ile verelim. İstatistikler üzerinden tahmin yarışması şeklinde seçeneklere dayalı bir oyun yöntemini izleyen platform, bunu en iyi biçimde örneklendirenlerden biri. Üstelik dünyaca ünlü müzik gruplarını da sürece dahil ediyorlar. Loudwire'dan Todd Fooks'un haberine göre Metallica'nın Spotify'da yer alan albümlerinin birbirleriyle karşılaştırmalı olarak ne kadar dinlendiğine dair bir süreci içeren oyunu, yarışma formatına dönüştürmüşler. Bu da pandemiyle birlikte oyun endüstrisinin müzik dünyasına açtığı farklı kapıların devamlılığını yeni yöntemler nezdinde sürdürmeye devam edeceğini gösteriyor. Daha basit, daha akılda kalıcı ve etkileşimi mümkün kılan süreçlerle yepyeni mekanizmaların denendiğini görmek heyecan verici oluyor. Oyunun müzik ve sinema endüstrisiyle ya da diğer eğlence pazarı dinamikleriyle olan kesişiminin giderek daha da artacağını söylemek pekâlâ mümkün gibi duruyor.

BİZE ULAŞIN