PARA HABER/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Bahçeli ve bol bitkisi olan bir evde dünyaya gelmiş Suna Dumankaya… Türkiye'nin ilk lokman hatunu (tıp dilinde hekimliğin atası) olan anneannesi Fatma Öktem'in izinden giderek çocukluğunda ona asistanlık etmiş, hangi bitkinin neye iyi geldiğini öğrenmiş. İlaçların az olduğu dönemde şifayı bitkilerde arayan kişilere, doğal otlar, yağlar ve özlerle yardımcı olan anneannesinden ilham alarak bugün kendi markasını yaratan Dumankaya, Türkiye'de yetişen çoğu bitkiyi ürünlerinde kullanıyor. Bu mucizevî reçeteleri daha büyük kitlelere ulaştırabilmek adına 2007 senesinden itibaren Yeditepe Üniversitesi ile el ele vermiş, günümüz teknolojisiyle harmanlamış, her cilt tipine uygun kremlerin, vücut ve saç bakım ürünlerinin üretimini gerçekleştirmiş. Kozmetik alanında kullandığı doğal malzemelerle pek çok ülkeden aldığı uzmanlık belgeleri ile ürünlerinde mucizevi formüller elde etmeyi başaran Dumankaya, SD markası ile başarılı işlere imza atıyor.
"SÜREKLİ KENDİMİ GELİŞTİRDİM"
1958 yılında Van'da dünyaya gelen Dumankaya lise mezunu. Ancak Türkiye'deki alanında uzman kişilerden çeşitli eğitimler almış. Bunlardan biri Profesör Doktor Sami Akkaya ve Profesör Doktor Yalçın Tüzün. Pek çok üniversitede sertifika programlarına giderek kendini sürekli geliştirmiş. "Amacım çalışmak, iş kadını olmaktı. Anneannemden öğrendiklerimi de içine katarak nasıl meslek sahibi olacağımı düşünmeye başladım. Kendime, komşularıma, akrabalarıma yaptığım maskeler, cilt bakımları ve makyaj, herkesin çok hoşuna gidiyordu. Bunun üzerine bildiğim, duyduğum bütün kurslara yazıldım. Eğitimler aldım, özellikle kocamla gittiğim yurtdışı gezilerinde her türlü fırsatı değerlendirdim. Oradaki hızlı, yavaş bütün kurslara yazılarak seminerlere, fuarlara katıldım. Böylece hem sertifika almış oldum, hem de çevremi genişlettim" diye anlatıyor o günleri... Güzellik merkezlerinde estetiysen olarak çalışmaya başlıyor, ardından ünlü cilt doktorları ile iş birliği yapıyor. Hepsinden de destek görüyor. O bildiklerini anlatırken, doktorlar da onun formüllerini geliştiriyorlar. Dumankaya, gönüllü hocalık yaparak meslek liselerinde de seminerler vermiş. Sağlık ve güzellik alanlarında toplam altı kitap yazarken, SD markası ile de güzellik merkezleri açmaya ve büyümeye devam ediyor. Dumankaya, "Ürünlerin içerisinde kullandığım bitkileri, memleketim Van'dan alıyorum. Tabii Akdeniz, Doğu, Güneydoğu ve Ege Bölgesi'nde de ayrı ayrı pek çok ürün temin ediyorum" diyor ve dünyanın doğaya döndüğünü, doğanınsa her zaman haklı olduğunu söylüyor.
"TÜRKİYE'DE 11 BİN BİTKİ TÜRÜ VAR"
Suna Dumankaya'nın kendi yarattığı markası SD'de her cilt ve saç tipine uygun çok çeşitte ürünler yer alıyor. Bunların hepsini de bitkisel ürün olarak piyasaya sürüyor. Her yaşa hitap eden ürünlerin içerisinde sentetik paraben olmadığı için herkesin sağlıkla kullanılabileceğini söylüyor Dumankaya… Alternatif tıbbın gelişimiyle ilgili ise şunları anlatıyor: "Bitkilerle tedavinin ilk kayıtları M.Ö. 5 binlerde Mezopotamya uygarlığında rastlanmıştı. Asya, Afrika ve Orta Doğu gibi bölgelerin bazı ülkelerinde nüfusun çoğu bitkisel ürünlerden faydalanmaktadır. Ancak tıbbi bitkilerin en önemli ticaret merkezleri Amerika, Japonya, Almanya ve İngiltere'de bulunmaktadır. Ülkemizde bulunduğu coğrafi konum ve iklim özellikleriyle 11 bin civarında bitki türüne sahip."
Dumankaya'nın uyardığı konuların başında, alternatif tıbbın doğru kullanılıp kullanılmaması oluyor. Kişide bir sağlık sorunu varsa önce hekime başvurması, sonrasında ise doğal beslenme ve ürünlerle desteklemek gerektiğini söylüyor.
YEDİNCİ KİTAP YOLDA
Dumankaya'nın piyasaya çıkardığı toplam altı kitabı bulunuyor. Bu kitaplar; "Geçmişten Günümüze Sağlık ve Güzellik, Doğal Güzelliğin Sırrı, Amazonlardan Anadolu'ya, Astroloji ile Gelen Doğal Sağlık ve Güzellik, Geçmişten Günümüze Değişmeyen Güzellik Sırlarım, Meslek Sırlarım, Mucize Formüller." Hepsi de farklı içeriğe sahip olan bu kitaplardan ilki olan (2008) Mucize Formüller, 100 bin satışa ulaşmış. "İnsanlara nasıl güzel ve bakımlı olabileceklerini anlatmaya çalışıyorum. Sağlık ve güzellik ile ilgili ülkemizin geçmişinde var olan saray bilgilerini günümüze aktarılması ile ilgili bir çalışma içerisindeyim" diyen Dumankaya, 2023 yılının sonunda çıkacak olan kitabı içinde şimdiden müjdeyi veriyor.
Dumankaya'nın sahip olduğu markanın ürünleri, Yeditepe Üniversitesi bünyesinde üretiliyor. Fiyatları ise 60 TL'den başlıyor, 400 TL'ye kadar çıkıyor. Hem mağazalarında hem de online platformda ürünlerin satışı gerçekleşiyor. Franchise sistemiyle güzellik merkezlerini büyüten Dumankaya, yatırımcılar için de desteklerini esirgemiyor. Yurtdışı için de çalışmalarını sürdürdüklerini söylerken, kozmetik sektörü dışında farklı bir iş kolu yapmayacağının da altını çiziyor. Şu anda Antalya, Bursa, Denizli, Eskişehir, Kayseri, Van, İstanbul, Ankara ve Batman illerinde 13'ün üzerinde güzellik merkezi bulunuyor. Yakın zamanda şube sayısını büyütmek istiyor. Gelen davetler doğrultusunda bilgi ve birikimini paylaşmayı ihmal etmeyen Dumankaya, sosyal projelerde olmayı, kadınlara ve gençlere yönelik yardım kampanyalarını düzenlemeyi ihmal etmiyor.
SUNA DUMANKAYA'NIN ZERDEÇALLI KARIŞIM TARİFİ
Özellikle kış aylarında sağlığa dikkat edilmesi konusunda uyaran Suna Dumankaya, PARA Dergisi'ne özel sağlıklı bir tarif sunuyor. Karışımın içerisinde zerdeçal, karabiber, sumak, kimyon, nane, limon ve zeytinyağını karıştırarak her gün kahvaltıda yenilmesi gerektiğini, bu karışımın da bağışıklık için doğal bir şifa kaynağı olduğunu söylüyor. Plaza ve kapalı ortamlarda çalışan insanların da çok fazla radyasyona maruz kaldıklarını, zaman buldukça toprakta yürüyüp doğada vakit geçirmelerini öneriyor. Kişileri sakinleştirecek ilk beş çayın ise "melisa, papatya, rezene, adaçayı ve ıhlamur" olduğunu belirtiyor.
ROYALTY BEDELİ 25 BİN DOLAR
Türkiye genelinde toplamda 15 şubeye sahip olan Suna Dumankaya Güzellik Merkezleri'nin her geçen gün almış olduğu arz talep ile yenileri eklenmeye devam ediyor. Markanın kendine ait iki şubesi ve toplam 13 franchise'ı bulunuyor. Antalya, Ankara, Batman, Bursa, Denizli, Eskişehir, Kayseri, İstanbul ve Van'da olmak üzere toplam dokuz ilde hizmet veren şubelere sahip. Öte yandan Almanya ve Azerbaycan'da da şube açmak için görüşmelerini sürdürüyor. Firmanın franchising şartları arasında; bulunduğu il ve ilçe içerisinde merkezi konumlu tabela değeri olan bir mağazanın seçilmesi, projenin uygulanacağı mağazanın 300 metrekareden küçük olmaması, uygulanacak projenin şirket tarafından seçilen mimarlık firması tarafından uygulanması yer alıyor. Royalty bedeli 2022 yılı sonuna kadar 25 bin dolar olarak belirleyen firma, bu yılsonuna kadar bayilerden herhangi bir reklam bedeli talep etmiyor.