Tüketiciler, kış aylarında özellikle yeni yıl ve sevgililer günü gibi özel günlerde genellikle başkaları için alışveriş yaparken yaz aylarına doğru daha çok kendileri için alışveriş yapıyorlar ve daha rahat harcıyorlar. Yaz aylarında tüketici davranışlarını tanımlamak ve dijital pazarlama stratejilerinde kullanmak mümkün. İnternet kullanımının bireysel olarak yaygınlaşması, mobil cihazların kullanım oranının artması, pazaryerlerinin birçok farklı kategoride ürün satışı yapması gibi fırsatlar tüketim davranışlarının şekillenmesinde etkili oluyor. Değişen tüketici davranışları ve tüketimle birlikte dijital pazarlamada değişen dengelere de dikkat etmek gerekiyor. RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, tüketici davranış değişikliklerinden faydalanarak satışları artırmanın yollarını paylaştı.
Çoklu kanal stratejileri için doğru zaman
İnsanların kendilerini dışarı atmak için fırsat kolladığı bol güneşli günler aynı zamanda fiziksel mağaza alışveriş oranlarının yükseldiği günler olarak öne çıkıyor. Havanın güzel olduğu günlerde daha çok alışveriş yapan tüketiciler ve hediye arayışında olan turistler piyasayı canlandırıyor. Fiziksel alışverişlere yönelik bir strateji geliştirmek ve tüketicileri mağazalara çekmek için etkili stratejiler oluşturmak gerekiyor.
Mobil pazarlama ile alışveriş için dışarı çıkan tüketicilerin dikkatini çekin
İşletmeniz veya mağazanız popüler ya da turistik bir bölgedeyse yaz sezonunda yaya trafiğinde büyük bir artış meydana gelecektir. Ancak, tüketicilerin yakında olması işletmenizi ya da mağazanızı ziyaret edecekleri anlamına gelmez. Göz alıcı tabela ya da görsel pazarlama malzemelerine ek olarak yakın çevrede bulunan tüketicilerin dikkatini çekmek ve fırsatlar sunmak için mobil pazarlamadan faydalanmanız gerekir. Konum bazlı reklam faaliyetleri ve haritalarda işletmenizi öne çıkarmak işe yarayabilir.
Okulların kapanması ve yaz tatili gibi fırsatlardan faydalanın
Yazın gelmesi aynı zamanda okulların tatil olması demektir. Bu dönemde mezun olan ya da başarılı olan çocuklarını ödüllendirmek isteyen aileler olacaktır. Okulların kapanması ayrıca çocukları okuyan ailelerin yaz tatilinin de başlangıcıdır. Düzenleyeceğiniz promosyonlar ve satış kampanyaları ile okulların kapanmasını fırsata çevirebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Yaz aylarında tüketicilerin satın alma dürtüleri artıyor
Yaz aylarında insanlar kendilerini daha rahat hissediyor ve bu alışverişlerine yansıyor. Yaz aylarında düzenlenecek iyi düşünülmüş promosyonlar ve indirim kampanyaları tüketicileri işletmenize ya da mağazanıza çekebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. E-posta ya da mobil pazarlama yöntemlerini kullanarak bu tüketicileri kendinize çekebilirsiniz.
Yaz tatilini tercih etmeyen tüketicileri hedefleyin
Bazı insanlar yazın seyahat etmek yerine sanat faaliyetlerini ya da kendin yap (DIY) projelerle uğraşmayı tercih ediyor. Tercihi bu yönde olan tüketicilere ihtiyaç duydukları malzemeleri ya da proje fikirleri sağlayarak işletmenize ya da mağazanıza çekebilirsiniz. Örneğin; evdeki eski eşyaları yeniden değerlendirmenin bir yolunu sunabilir ya da bahçelerini daha da geliştirmeleri için fikir verebilirsiniz.
Evlerini yenilemeyi veya tamirat yapmayı düşünen tüketicileri unutmayın
Perakende, yiyecek içecek veya konaklama sektöründe değilseniz yaz aylarında tüketici davranışlarında yaşanan değişikliklerin sizi etkilemeyeceğini düşünebilirsiniz. Ancak bu doğru bir yaklaşım değil. Yalnızca kıyafet, yemek ve tatil harcamalarında artış görülmüyor. Tüketiciler yaz aylarında evlerini yenilemek veya tamirat yapma eğiliminde de oluyor. Bu nedenle ev eşyası, inşaat malzemesi ve diğer dekorasyon ürünlerinin satışını yapıyorsanız yaz aylarında tanıtım ve indirim faaliyetleri yürütmenizde fayda var.