Küresel influencer marketing pazarı 5 yılda 6 kat büyüdü. Dünyada toplam 38 milyon influencer bulunuyor. Influencerların markaların pazarlama faaliyetlerinden aldığı pay ise giderek artıyor. Bu yılın sonunda Türkiye'deki influencer marketing pazarının 50 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Markaların yeni dönem influencer marketing stratejilerine kullanıcı deneyimi ve dijital dönüşümün yön verdiğini belirten Sipay Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Ahmet Elbistanlı, "Rekabetin arttığı influencer marketingde, geleceğe odaklanan markalar diğerlerinden ayrışacak. Dijital nesnelerin dünyası Metaverse'te yakın gelecekte influencerların sesi yükselecek" dedi.
Instagram, Youtube, Twitter gibi sosyal medya aktörleri aracılığıyla pazarlama dünyasında farklı bir yer edinen influencer (fenomen) marketing, giderek yaygınlaşıyor. Arama Motoru Pazarlama Ajansı SEMRush tarafından hazırlanan "Influencer Marketing'in Geleceği" adlı araştırma çalışmasına göre, 2020'de 10 milyar dolar büyüklüğe ulaşan küresel influencer marketing pazarının, bu yılın sonunda yüzde 50 büyüme ile 15 milyar dolara erişmesi bekleniyor.
Ahmet Elbistanlı
"38 milyon influencerdan doğru olanı seçmek önemli"
Dünyada 38 milyon influencer bulunduğunu ifade eden Elbistanlı, "Markayı temsil edecek doğru influencer seçimi, bu pazarlama tekniğinin başarısında kritik bir öneme sahip. Milyonlarca takipçisi olan her fenomen sizin markanız için çok etkili olacak gibi yanlış bir algı var. Sektörünüze ve ilgi alanınıza göre bazen 10 bin takipçili bir micro influencer bile çok daha fazla geri dönüş sağlayabiliyor. Dünyada 38 milyon influencer bulunduğundan yola çıktığımızda, doğru influencer seçiminin ciddi bir uzmanlık gerektirdiğini söyleyebiliriz. Yanlış seçimler markaların bilinirlik ve satış hedeflerinden uzaklaşmalarına neden olurken, telafisi olmayan itibar kayıplarına neden olabiliyor" dedi.
Metaverse dünyasında Influencer Marketing nasıl olacak?
İnsanların, yerlerin ve aklınıza gelebilecek her şeyin dijital olarak temsil edildiği Metaverse dünyasında da influencer marketingin büyük önem kazanacağına değinen Elbistanlı şunları aktardı: "Buradaki ortak kanı; amaç odaklı ve topluluk odaklı olmak. Bununla birlikte, mevcut influencerlar artık bilgisayar tarafından oluşturulan avatarlarla rakip olarak karşı karşıya kalacak. Bu yılın Mart ayında Puma, Güney Doğu Asya bölgesi için Sanal Influencer Maya'yı yarattı ve yeni Future Rider spor ayakkabılarının tanıtımını yaptı. Oldukça da fazla bir etki gördü. Influencer marketing, tüketicilerin metaverse dünyasına dahil edilmesinde kritik bir role sahip, ancak markaların yapacak çok işi var. Gelecekteki potansiyel sınırsız, ama markaların da influencerların da deneyimleyeceği çok yenilik olacak. Bu tarafa hızlı adapte olup, kaliteli içerik üretmeye devam edenler de ayakta kalacak."