İşbirliği yaparak büyüme dönemi

Hem uluslar arası zincirler, hem de yerel firmalar arasındaki işbirlikleri artıyor. Bu güç birlikleri maliyetleri aşağı çekerken, daha inovatif ürünlerin sunulmasını da sağlıyor. Stratejik iş birlikleri tüketiciye daha kolay ulaşmanın da etkili bir yolu…
03.03.2025 12:41 GÜNCELLEME : 03.03.2025 12:41

GÜZİDE YÜLEK/ Mercedes-AMG Petronas F1 Takımı'ndan Adidas'a, Arçelik'ten Huawei'ye, TOGG'dan Karaca'ya birçok dev şirketin stratejik ortaklıkları inovasyon, ekonomik güç ve tüketici sadakati oluşturmada çarpıcı rol oynuyor. Üstelik bu iş birlikleri dikkat çekici kampanyalarla sınırlı kalmayıp, sadece pazar payı kazanmada değil, derin ekonomik, pazarlama ve tüketici davranışı analizlerini içeren bir kazan-kazan düzeneği yaratıyor. Bu dinamizmi sayesinde güçlerini birleştiren firmalar arasına hemen her gün yenileri ekleniyor.

Uluslar arası ölçekte faaliyet göstermelerine rağmen dev şirketlerin bu iş birliklerine ihtiyaç duymalarının en önemli nedenlerinden biri, yeni hedef kitlelerine ulaşmak istemeleri.

Farklı sektördeki ortaklarla bir araya gelen firmalar, yeni müşteri segmentine ulaşmada başarı sağlıyorlar. Bu, pazar payını genişletmek ve yenilikçi çözümler sunmak için oldukça kritik bir strateji ve çoğu da bu konuda iyi bir geri dönüş alıyor. Başarılı ortaklıklar şirketlerin yeni müşteri segmentlerine ulaşıyor ve farklı sektörlerin uzmanlıklarını birleştirerek sinerji yaratmalarına olanak sağlıyor.

Bu ortaklıkların en önemli ekonomik faydalarından bir diğeri de maliyetlerin paylaşılması. Yani, Ar-Ge, lojistik ve pazarlama gibi yüksek maliyetli alanlarda iş birliklerinin çarpıcı avantajlar yaratması, firmaları bu birlikteliklere itiyor. Aynı zamanda riskler de bölüşülmüş oluyor. Bunun yanında firmaların kendi uzmanlık alanlarında ortak bir stratejiyle birleşmesi, sektördeki rekabeti azaltıp, pazarda daha etkin rol almanın önünü açıyor. Yenilikçi çözümler firmaların hem öz sermayesini değerlendiriyor hem de sektör liderliği için fark yaratıyor. Örneğin Nike-Off White ortaklığı gibi projeler, sadece bir yılda milyar dolarlık bir hacim yaratabiliyor. Yerel ölçekte Ford Otosan'ın Koç Holding ile ortaklığı, Türkiye otomotiv ihracatındaki lider konumunu destekleyen en güzel örneklerden. Üstelik bu iş birliği sadece ihracat hacmini artırmakla kalmayıp yan sanayi ve istihdam alanlarında da çarpıcı etkiler yaratıyor.

İş birliği pazarlama stratejileri, ortaklıkları daha geniş kitlelere ulaştırmada da oldukça etkili. Starbucks'ın Spotify ile ortaklığı, sadece kahve deneyimini yansıtmıyor, dijital bağlantı tarafını da yeni bir seviyeye taşıyor. Yerel pazarda Elidor-Boyner ortaklığı, hem metaverse lansmanıyla yenilikçi bir yaklaşım sergilemeye hem de sosyal sorumluluk algısını güçlendirmeye oldukça katkı sağlıyor.

Bu iş birliklerinin tüketiciye yansıması tarafında ise; marka algısını yeniden şekillendirmekte kritik rol oynuyor. Globalde Red Bull-GoPro ortaklığı macera tutkunlarına hitap ederek markaların sadık bir kitle oluşturmasını sağlarken, Turkcell'in Paycell ile dijital finans pazarında kazandığı başarı Türkiye'nin fintech alanındaki potansiyelini öne çıkarmada iyi bir örnek teşkil ediyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR PROJELERDE ORTAKLIK

Markaların hem globalde hem de yerelde ortaklıkları hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz ay ünlü moda markası Louis Vuitton'un Japon sanatçı Takashi Murakami ile yaptığı iş birliği, sanat dünyasında hayli yankı buldu. Zamansız şıklık ve yenilikçiliği bir araya getiren bu iş birliğinin kökleri aslında 20 yıl öncesine dayanıyor. Marka, 20 yıl önce de yine Takashi Murakami ile bir iş birliği yapmıştı. Yeniden bir araya gelen ikilinin ortak çalışmasında Murakami'nin canlı renkleri ve çizgi film estetiği hayli iddialı ve görsel ve sanatsal yenilikleri bir araya getirerek modanın dinamik yapısına yeni bir güç kazandırması hedefliyor. Aslında ikilinin ilk iş birliğinin bir yeniden üretimi olan yeni koleksiyon, bir taraftan inovasyonun yapay zeka çağında yok olup olmayacağını da test ediyor. Murakami'nin buna cevabı, "Fotoğrafçılar, akıllı telefonlar yaygınlaşınca ortadan kaybolacaklarını düşünmüşlerdi ama tabii ki kaybolmadılar. Değişim kaçınılmaz. İlk başta birçok tasarımcı, besteci ve diğer kreatifler kaybolabilir ama dönecekler, çünkü herkes sıkılır" şeklinde. Kimin sıkılıp kimin kalacağını zaman gösterecek ama görünen o ki, pazarlama alanında yapay zeka desteği şu an çok popüler ve şirketlerin gelecekteki işbirliklerinde de merkez rol oynayacak. Sürdürülebilirlik projeleri ise hem çevre dostu çözümler sunacak hem de ekonomik fayda sağlayacak. Metaverse'ü merkeze alan stratajik ortaklıkların artması, sanal deneyimlerin fiziksel tüketimle entegre olduğu yeni bir dönemin kapısını aralayacağı kaçınılmaz bir gerçek gibi görünüyor.

TÜRKİYE'DE DE YAYILIYOR

Gelelim bugüne ve yerele… Türkiye'deki yerel ve yabancı şirketlerin stratejik iş birliklerine bir göz atalım.

Mercedes-AMG Petronas F1 Takımı, Adidas ile uzun süreli bir ortaklığa imza attı. Mercedes-AMG Petronas F1 Takımı'nın resmi takım ortağı olan Adidas, sürücüler, mekanikerler ve mühendisler dahil olmak üzere tüm takım için performans ve tarzı bir araya getiren geniş bir ürün yelpazesi tasarlıyor. Seri, önümüzdeki ay tanıtılacak.

Geçen haftalarda bir lansman ile iş birliklerini duyuran Vodafone ile Hepsiburada, e-ticaret ve telekomünikasyon alanlarında ilk niteliği taşıyan bir iş birliğinde buluştular. İki markanın hayata geçirdiği "Vodafone'lulara Özel Hepsiburada" platformu, toplam 16 milyonu aşkın kullanıcıya sahip "Vodafone Yanımda" uygulamasının içinde hizmet verecek. Platform üzerinden alışveriş yapan müşteriler, harcamaları karşılığında GB hediyeleri, özel indirimler ve promosyonlardan yararlanacak. İş birliği kapsamında müşterilere Vodafone Red ve Hepsiburada Premium ile ek avantajlar sağlanırken tüm avantaj ve kampanyalardan bir yılda toplam 1 milyar 536 milyon TL'lik bir fayda sağlanması hedefleniyor.

Geleneksel inovasyon olarak kabul edilen filizlendirme ve fermente etme yöntemlerini dünyada ilk defa bir arada kullanarak yeni bir gıda kategorisi yaratan The Good Wild, "ruhu olan" çanta tasarımlarıyla tasarımlarıyla dünyada dikkatleri üzerine çeken Mehry Mu ile işbirliği yaptı. Gezegene ve insana fayda sağlamayı amaçlayan iki marka güçlerini ve yaratıcılıklarını birleştirerek, beslenmeyi, sağlık ve doğal olmasının yanında şık ve zarif bir deneyime dönüştürmeyi hedefliyor.

İstanbul Michelin Rehberi'nde iki yıldız alan tek restoran olan TURK Fatih Tutak, Togg iş birliğiyle tüketicilere yepyeni bir lezzet yolculuğu deneyimi sunuyor. İstanbul Bomonti'deki restorana T10X'lerle yolculuk eden yerli ve yabancı müşteriler, Türkiye'den ilham alan TURK Fatih Tutak ile Togg'u daha yakından tanıma fırsatı buluyor.

MODA VE LEZZET BULUŞMASI

Doritos-House of SuperStep ve Cheetos-Reflect Studio işbirliği ise moda ve lezzeti bir araya getiren bir işbirliği. İki marka da güncel moda akımlarından aldığı ilhamı yansıtan sınırlı sayıdaki özel koleksiyon ile tüketiciye ulaşıyor.

İş birliği alanında hayli aktif olan Samsun Electronics Türkiye; hem Amazon Türkiye ile hem de Turkcell ile farklı ortaklıklarla hedeflerini büyütüyor. Markanın Amazon Türkiye ile yaptığı iş birliğinde tüketicilerin en yeni Galaxy AI yetenekleri ve katlanabilir cihazlar gibi son teknolojilere daha kolay erişebilmesini sağlıyor. Diğer taraftan Turkcell ile yine Galaxy AI özelindeki yenilikleri daha geniş kitlelere ulaştırmak için dört temel alanda bir mutabakat imzalayarak geniş bir perspektifte ilerliyor.

Farklı bir ortalık ise RAMS Global ile Etro'dan geliyor. Markalı gayrimenkul sektörüne vizyon kazandıracak bu iş birliği ile Etro, dünyada ilk kez lüks rezidans alanında RAMS Global ile güçlerini birleştiriyor.

İki küresel marka Avon ve Watsons'un stratejik iş birliğinde ise çoklu kanal stratejisiyle satış yapan Avon'un sevilen ürünleri artık Watsons mağazalarında, Watson mobil uygulamada ve web sitesinde kullanıcıya ulaşıyor.

HUAWEİ-THY-ACIBADEM İŞBİRLİĞİ

Huawei, THY ve Acıbadem Hastaneleri ile yaptığı iş birliği çerçevesinde; THY ile seyahat deneyimlerini bir üst seviyeye taşırken, Acıbadem Hastaneleri ile sağlık hizmetlerinde yenilikçi çözümler sunmayı amaçlıyor. Bu stratejik iş birliği, akıllı saat teknolojisini sadece bir aksesuar olmanın ötesine taşıyor.

Bir diğer yandan Karaca'nın ünlü isimlerle yaptığı iş birlikleri halkaya son eklenen Refika Birgül ile sürüyor. Daha önce Aziz Sarıyer ve Müge Anlı ile özel koleksiyonlar çıkaran Karaca, bu kez tarifleri milyonlar izlenen Refika Birgül iş birliği ile mutfakta geçirilen süreyi minimuma indirmeyi, günlük yaşamı kolaylaştırmayı hedefliyor.

Görünen o ki, markaların güçlerini birleştirmeleri hem ekonomi tarafında hem de tüketici tarafında sayısız fayda sağlıyor. Ve yakın gelecekte kazan-kazan iş birliği sayılarının hayli artacağı net.

ULUSLAR ARASI ZİNCİRLERİN TÜRKİYE STRATEJİSİ

Türk tüketicisinin sevdiği Watsons ve Avon, güçlerini birleştirerek tüketicinin işini kolaylaştıran bir iş birliğine imza attı. Çoklu kanal stratejisiyle Türkiye'de büyüyen Avon, en sevilen ürünlerini satış kanallarına ek olarak ilk kez Watsons mağazalarında, Watsons mobil uygulamasında ve web'de tüketiciyle buluşturma kararı aldı.

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş, bu birliktelikle ilgili şunları aktarıyor: "Watsons Türkiye olarak, 66 ilde 400'ün üzerinde mağazamızla Türkiye'nin güzellik ve kişisel bakım sektörünü domine ediyoruz. 'İyi görün, iyi yap, harika hisset' mottomuzla müşterilerimizin ihtiyaçlarına en hızlı ve en kusursuz şekilde yanıt vererek alışverişi keyifli bir deneyime dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda sektörün en iyileriyle iş birlikleri gerçekleştiriyoruz. Güzellik sektörünün lider markalarından biri olan Avon ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği kapsamında, Avon ürünlerinin Avon satış kanallarının yanı sıra, ilk kez Watsons'ta olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Tüm müşterilerimizi Avon ürünlerini keşfetmek için Watsons mağazalarına, Watsons Mobil Uygulaması'na ve Watsons.com.tr'ye bekliyoruz."

Avon Genel Müdürü Hasan Ulutürk'ün değerlendirmesi ise şöyle: "Doğrudan satış kanalındaki güçlü adımlarımızın yanı sıra çoklu kanal vizyonumuzla birlikte Watsons'ta ürünlerimizi kullanıcılarımızla buluşturmanın heyecanını yaşıyoruz. Avon olarak oldukça önemsediğimiz çoklu kanal stratejimiz ışığında Watsons gibi önemli bir marka ile kol kola yürümekten memnuniyet duyuyoruz. İş birliğimizle tüketicilerimize daha geniş bir erişim ağı sunmayı amaçlıyoruz. Bu, sadece markamızın erişimini arttırmakla kalmayacak, aynı zamanda tüketicilerimizin ihtiyaçlarına daha hızlı ve etkili bir şekilde yanıt vermemizi sağlayacak. Güzellik tutkunları için sunduğumuz bu yenilikler, onların kendilerini özel hissetmelerini sağlayacak ve Avon'un gücünü daha da pekiştirecektir. Hedefimiz her yıl Avon'u daha ulaşılabilir kılmak ve 2025 yılında her eve en az bir Avon ürünü ile girmek."

GİYİM, AYAKKABI VE AKSESUAR ÜRETİLECEK

Adidas, Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı ortaklığı, performans ve mükemmeliyet taahhüdüne dayanan bir ortaklık. adidas, 75 yıllık sporcularla çalışma deneyimini Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı'nın başarısını desteklemek için kullanacak. 2025 sezonu ve sonrasında Adidas ile Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, tüm ekip ve hayran kitlesi için giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünleri oluşturacak.

Adidas CEO'su Bjørn Gulden, bu konuda şunları söylüyor: "Motor sporlarına geri döndüğümüz için çok mutluyuz. Motor sporlarına ve özellikle Formula 1'e olan ilgi hızla artıyor. Spor ile sokak kültürü üzerinde büyük bir etkiye sahip olarak yeni kitlelere ulaşıyor. Üç çizgiyi F1 dünyasına Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı'nın resmi takım ortağı olarak tanıtmak bizim için büyük bir gurur. Hız, yenilik ve performans tutkusunu paylaşıyoruz. Sürücüleri ve ekibi pistte sınırları zorlamaları için destekleyeceğiz. Pist dışında ise heyecan verici ürünler sunarak yeni nesil hayranlara ulaşmayı hedefliyoruz."

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı'nın CEO'su ve Takım Patronu Toto Wolff ise, şu açıklamaları yapıyor:

"Adidas ile ortaklığımız, takım olarak yeni bir döneme başladığımızı açıkça ortaya koyuyor. Adidas, sadece yüksek performansla değil, aynı zamanda tarz ve sofistike çizgisiyle de ikonik bir marka. Bu iş birliği, takım ve taraftar kıyafetlerini yeniden tanımlayacak devrim niteliğinde bir ortaklık anlamına geliyor."

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Ticari Şefi Richard Sanders ise, "Performans her şeyin merkezinde. Adidas ile ilişkimiz bu inanca dayanıyor. Onları F1 dünyasına ve takımımıza dahil etmek hem büyük bir onur hem de inanılmaz heyecan verici. Takım kıyafetlerini baştan yaratmak ve pistte her milisaniyeyi kovalarken birlikte çalışmak için sabırsızlanıyoruz" diyor.

E-TİCARETTE YENİ BİR DÖNEM BAŞLATTILAR

Müşteri memnuniyetine odaklanarak 25,4 milyon abonesine sürekli avantajlar sunan marka olma hedefiyle 3 yıl önce telekom sektöründe Türkiye'de ilk defa tüm kategorilerde hizmet veren online alışveriş platformu "Her Şey Yanımda"yı hizmete sunan Vodafone, bu platformu Hepsiburada iş birliğiyle yeni bir aşamaya taşıyor. Vodafone ve Hepsiburada'nın ortaklığında hayata geçirilen Vodafone'lulara Özel Hepsiburada platformu, toplam 16 milyonu aşkın kullanıcılı Vodafone Yanımda uygulaması içinde hizmete açıldı. Yeni platformla müşterilere yaptıkları alışveriş karşılığında GB faydaları, özel indirimler ve promosyonlardan yararlanma imkânı sunulacak. Vodafone müşterileri, Hepsiburada Premium hediyesi ve Hepsiburada hediye çekleri de kazanabilecek. İşbirliği kapsamında Vodafone Red üyeleri bir sene boyunca Hepsiburada Premium üyeliği hediyesi ile Vodafone'lulara Özel Hepsiburada platformundan ek avantajlarla alışveriş yapabilecek. Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy, 3 yıl önce telekomünikasyon sektöründe Türkiye'de ilk defa tüm kategorilerde hizmet veren online alışveriş platformuz Her Şey Yanımda'yı kullanıma sunduklarını hatırlatarak, bunun toplam 14 kategoride 1.000'i aşkın satıcı tarafından 5 milyondan fazla ürünün sunulduğu bir platforma dönüştüğünü belirtiyor. 2024-2025 mali yılın ilk yarısında 52 milyon ziyarete ulaşarak, erişime açıldığı tarihten itibaren toplam 275 milyon ziyaret sayısına yaklaşıldığını ifade eden Aksoy, bugün itibariyle Her Şey Yanımda'yı bir adım öteye taşımanın zamanının geldiğini vurguluyor. Bu geçişi en teknolojik ve en donanımlı şekilde yapabilmek için Hepsiburada ile güçlerini birleştirdiklerini belirten Aksoy, "Vodafone'un sürekli avantajlar sunan müşteri memnuniyeti odaklı vizyonu ve Hepsiburada'nın e-ticaret uzmanlığını buluşturan bu işbirliğiyle, müşterilerimize benzersiz bir alışveriş deneyimi vaat ediyoruz. Bu yeni platformla müşterilerimiz, daha geniş ürün seçeneklerine, özel indirimlere ve alışveriş yaptıkça kazanacakları GB gibi ödüllere erişebilecek. Amacımız, müşterilerimizin günlük hayatını kolaylaştırmak ve e-ticaret deneyimlerini Vodafone ayrıcalıklarıyla yeniden tanımlamak. Hepsiburada ile işbirliğimizi, e-ticarette uzun vadeli bir stratejik ortaklığın başlangıcı olarak görüyoruz. Gelecekte, müşteri ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş kampanyalar, yeni ürün kategorileri ve ek özellikler ile bu platformu daha da geliştirmeyi planlıyoruz."

Hepsiburada CEO'su Nilhan Onal Gökçetekin ise,geliştirdikleri inovatif çözümler ve hizmetler sayesinde Türkiye'nin en çok tavsiye edilen e-ticaret markası olduklarının altını çiziyor.Gökçetekin, sözlerini şöyle sürdürüyor: "E-ticaret alanındaki çeyrek asırlık tecrübemizi şimdi Vodafone müşterileriyle buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 'Vodafone'lulara Özel Hepsiburada' platformu, güçlü altyapımız ve geniş ürün yelpazemizle milyonlarca Vodafone müşterisine güvenilir, hızlı ve kullanıcı odaklı bir alışveriş deneyimi sunacak. Vodafone Red'lilere sunduğumuz Hepsiburada Premium üyeliği ile de ek faydalar sağlayacaklar. İki lider teknoloji şirketinin güç birliği sayesinde, bir yılda müşterilerimize 1,5 milyar TL değerinde fayda sağlamayı hedefliyoruz. Bu iş birliğimizin, sektöre ilham verecek bir örnek olacağına inanıyorum. Hepsiburada olarak, güçlü ortaklıklarla müşterilerimize daha fazla değer katmaya devam edeceğiz. Tüm paydaşlarımıza hayırlı olmasını diliyorum."

İnovasyon ve şıklığı buluşturdular

"Şehrin Yeni Yabanı" mottosuyla geleceğin sürdürülebilir gıdasını filizlendiren The Good Wild Kurucu Ortağı ve Beslenme Uzmanı Dilara Koçak, Mehry Mu markası ile bir iş birliği gerçekleştirdi. Gezegene ve insana fayda sağlamayı amaçlayan iki marka, güçlerini ve yaratıcılıklarını birleştirerek sağlıklı ve doğal olmasının yanında şık ve zarif bir beslenme çantası tasarladılar. The Good Wild Kurucu Ortağı ve Beslenme Uzmanı Dilara Koçak, "Mehry Mu'nun yenilikçi, dünyaya karşı özen gösteren tasarımlarını başından beri severek takip ediyor ve kullanıyorum. Birlikte bir şeyler yapmak için bir araya geldiğimizde beslenme çantası fikrimiz Güneş'in de çok hoşuna gitti. Böylece bu birlikteliğin aslında tam da doğru iş birliği olduğuna karar verdik, heyecanlandık, çok emek verdik ve işte sonunda oldu. Temiz gıdaya erişim herkesin hakkı diyorsak aynı şekilde bu gıdanın korunması da sorumluluğumuz. İşe, okula, ofise rahatlık ve şıklıkla taşıyabileceğiniz bu çantalar günlük yaşamın ağır temposunda hayatı kolaylaştırsın istedik. Evdeki beslenme düzenini yanınızda taşıyabilmek hem konforlu hem de sağlık dolu hissettirecek. Aynı zamanda her 3 gıdandan birinin çöpe gittiği bir dönemde; artan yemeği yanına almak, duyarlı ve kendine özenen insanların davranışları ve bu davranışların artması için örnek olmayı, ilham vermeyi kıymetli buluyorum" diyor.

Mehry Mu kurucusu Güneş Mutlu Mavituncalılar ise şu değerlendirmeleri yapıyor:

"Mehry Mu markası ortaya çıkarken dünyanın içinde bulunduğu kaosta ancak hayal gücü ve merhamet olursa ilerleyebileceğimizi söyleyerek yola çıktım. Bu noktada şehrin yaban lezzetiyle çok ortak noktamız olduğunu düşünüyorum. Bu projede biz de geçmişten günümüze bulunduğu her yere şıklık katan hazeran tasarımı kullanmak istedik. Aslında mobilyalarda daha sık rastladığımız bu malzeme yüzyıllardan beri olan ve tekrardan kendini hatırlatmaya başlayan bir doku. Bu doğal, delikli malzeme, tamamen el işçiliği ile örülen kamışlardan oluşan çok özel bir zanaat aslında. Günümüzde yapan insan ise giderek azalıyor. Biz el işçiliği ve geleneklerimizi korumaya çok önem veriyoruz. Burada The Good Wild'ın çizgisine de dikkat ederek hayvansal hiçbir malzemeye yer vermedik. Siyah çantalarımızda yerli bir üreticiden temin edilen zeytin derisi kullandık. Diğer iki modelimizde ise yine çok hoş bir kontrast yaratan kadifeyi seçtik. İç yalıtım malzemesi için de ısı kontrollerimizi özenle yaptık. 25x19x15 cm boyutlarındaki çantalarımız çıkarılabilir uzun askılarıyla da oldukça fonksiyonel. Mehry Mu şıklığında, The Good Wild'ın kattığı lezzetle harika bir iş birliği oldu. Bir de son olarak Mehry Mu'nun olmazsa olması keselerimizi ekledik. Markamızın tasarım gücünü yansıtmaya bu projede de çok özen gösterdik. The Good Wild'ın yabandan esinlenerek yarattığı harika bir dünyası var, biz de keselerde bu dünyayı yansıtmaya çalıştık. Beslenme çantalarımızı bütünüyle çok beğeneceğinizi düşüyoruz. Ayrıca bu çantaların yaz versiyonunu da çalışmayı konuşuyoruz."

Michelin yıldızlı şef ve Togg ile lezzete yolculuk

Türkiye'nin sahip olduğu eşsiz zenginliklerden ilham alan TURK Fatih Tutak ve Togg, tüketicilere benzersiz bir deneyim yaşatmak için güçlerini birleştirdi. Havas ve Journey Film imzasını taşıyan bir reklam filmiyle duyurulan iş birliği kapsamında, TURK Fatih Tutak müşterileri için özel araç içi videolarının hazırlandığı iki adet T10X tahsis edildi. Restoranda rezervasyon yaptıran yerli ve yabancı müşteriler, istemeleri halinde TURK Fatih Tutak'a T10X'le yolculuk edebiliyor. T10X'e biner binmez araç içi ekranından kendi isimleriyle karşılanan müşteriler, şef Fatih Tutak'ın hazırladığı videoyla lezzet yolculuğuna başlıyor. Togg'un mobilite deneyimi yaklaşımını vurgulayan kısa bir videoyla yola devam eden müşteriler, Türkiye'nin değerlerini hissederek restorana ulaşıyor. Yemek sonrası aynı müşteriler yine T10X'le istediklere yere bırakılıyor.

Şef Fatih Tutak, "Togg ile ilhamımız, hedefimiz ortak. Bizi biz yapan değerlerimizi, kültürümüzü, dünyayla buluşturmak istiyoruz. Bu iş birliğiyle müşterilerimizin TURK'e yolculuk yaparken bizi daha yakından tanımasını istedik. Müşterilerimizi TURK'te hatıralarla, tutkuyla ve köklerimize saygıyla hazırladığımız tatlarla karşılıyoruz. Bu lezzet yolculuğunun müşterilerimizi de heyecanlandırdığını görmekten mutluluk duyuyoruz" diyor.

Samsung'dan farklı partnerlerle buluşma

Samsung Electronics Türkiye, en yeni teknolojileri Türkiye'de daha erişilebilir kılmak için Amazon ve Turkcell ile farklı işbirlikleri yaptı. Amazon ile yapılan işbirliği çerçevsinde tüketicilerin en yeni Galaxy AI yetenekleri ve katlanabilir cihazlara ulaşım daha kolay. Öte yandan Turkcell ile mevcut iş birliklerini derinleştirerek dört alanda iş birliğine gitme kararı alan Samsung, bu kapsamda Galaxy S ve Z serilerinin başı çektiği Samsung Premium segment ürün satışlarında hızlı bir büyüme hedeflerken, Samsung'un 2025 yılında tanıtılacak amiral gemisi modelleri için de güçlü bir pazarlama iş ortaklığı planlıyor. Samsung Türkiye Başkanı ve CEO'su Jeff Jo, "Samsung olarak, Türkçe destekli Galaxy AI gibi en yeni teknolojilerimizi ve günlük yaşama değer katan mobil cihaz deneyimlerimizi Türkiye genelinde daha fazla kullanıcı için erişilebilir kılmayı önemsiyoruz. Turkcell ile imzaladığımız bu anlaşma, bu hedefe ulaşmada önemli bir adımı temsil ediyor. Global çapta öncüsü olduğumuz 5G altyapısının desteklenmesi konusunda da Turkcell gibi güçlü bir iş ortağıyla yenilikçi süreçleri birlikte yürüteceğiz" diyor.

Amazon Türkiye Perakende Genel Müdürü Burak Erdem ise, şu açıklamalarda bulunuyor: "Amazon Türkiye olarak Samsung Electronics ile hayata geçirdiğimiz bu stratejik iş birliği, heyecan verici yeni bir dönemi temsil ediyor. Teknolojiyi daha da erişilebilir hale getirecek bu güçlü ortaklık ile Samsung'un hayat kolaylaştıran akıllı cihazlarını, amazon.com.tr'de avantajlı tekliflerle sunacağız. Samsung'un yenilikçi ürünlerini, Amazon'un hızı, güvencesi ve kusursuz müşteri deneyimi ile müşterilerle buluşturacağımız için mutluyuz." Turkcell CEO'su Ali Taha Koç ise, şunları söylüyor: "Turkcell olarak, müşterilerimize en yenilikçi teknolojileri en uygun ödeme koşullarıyla sunmayı hedefliyoruz. 5G penetrasyonunu sağlamak amacıyla stratejik yatırımlar yaparak kullanıcılarımıza yüksek hızda ve güvenilir bağlantı deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Premium segment cihazlarla 5G deneyimini birleştirerek, kullanıcıların gelişmiş bağlantı hızlarından ve düşük gecikme süresinden faydalanmalarını sağlamak için sürekli yenilikçi çözümler geliştirmeye odaklanıyoruz. Sadece akıllı telefonlar değil, bağlantılı tüm cihazların da avantajlı şartlarla müşterilerimizle buluşmasını sağlamak için çaba gösteriyoruz. Samsung ile olan iş birliğimiz de bu yönde attığımız önemli bir adımı temsil ediyor."

Gayrimenkulde lüksü zirveye taşıyacaklar

Amiral gemisi gayrimenkul ve inşaat olan, 8 farklı sektörde güçlü varlığıyla bilinen 6 ülke, 11 şehirdeki 100'e yakın prestijli projesiyle dikkat çeken RAMS Global, moda dünyasının ikonik ismi ETRO ile lüks yaşam alanlarını yeniden tanımlıyor. Bu stratejik iş birliği, ETRO'nun gayrimenkul sektörüne attığı ilk adımı temsil ederken, iki dev marka, gayrimenkul ve modayı RAMS Beyond İstanbul projesinde bir araya getirerek markalı gayrimenkul pazarında uluslararası bir perspektif sunacak. RAMS Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Devran Bülbül

"RAMS Global ve ETRO'nun bu güç birliği, gayrimenkul pazarına yalnızca uluslararası bir perspektif kazandırmakla kalmayacak, aynı zamanda lüks markalarla yapılan iş birliklerinin sınırlarını yeniden tanımlayacak. ETRO'nun tasarımdaki eşsiz ustalığı ile RAMS Global'in çığır açan projeleri, markalı gayrimenkul sektörüne yenilikler getirmeyi hedefliyor. Bu iş birliğinin ilk eseri olan ETRO Residences at RAMS Beyond İstanbul, RAMS Global'in 36 yıllık sektör deneyimi ile ETRO'nun dünyaca ünlü zarafet anlayışını buluşturarak benzersiz bir yaşam deneyimi sunacak. RAMS Beyond İstanbul, Türkiye'nin markalı gayrimenkul pazarında standartları yükseltirken hem yerli hem de uluslararası yatırımcılar için cazip ve öncü bir fırsat olacak. ETRO ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğini Türkiye sınırlarını aşarak globale de taşıyacağız" diye konuşuyor. Etro CEO'su Fabrizio Cardinali ise, "RAMS Global ile ortaklık, olağanüstü mirası ve yenilikçi, ileriye dönük yaklaşımıyla tanınan bir markanın farkındalığını ve değerini güçlendirmeyi amaçlayan uzun vadeli bir iş birliğinin başlangıcını işaret ediyor" diyor. Oniro Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Moreno Brambilla ise, "Made in Italy" modasının seçkin temsilcisi Etro ve en önemli ve en hızlı büyüyen gayrimenkul ve kalkınma gruplarından biri olan RAMS Global ile kurduğumuz ortaklıktan büyük gurur duyuyoruz. Bu, markalı rezidansları genişletme stratejimizde yeni ve başarılı bir bölümü temsil ediyor. Bu kalibrede üç ortak bir araya geldiğinde ve birlikte çalıştığında, sadece sihir bekleyebilirsiniz" açıklamasını yapıyor.


Huawei, akıllı saati aksesuarın ötesine taşıdı

Huawei, iki dev kurumla gerçekleştirdiği iş birlikleri ile kullanıcılarına daha fazla kolaylık ve güvenlik sunuyor. Türk Hava Yolları ile seyahat deneyimlerini bir üst seviyeye taşırken, Acıbadem Hastaneleri ile sağlık hizmetlerinde yenilikçi çözümler sunuyor. Türk Hava Yolları ile gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında, Watch GT 5 kullanıcıları, uçuş saatleri, kapı bilgisi ve boarding zamanı gibi tüm kritik uçuş bilgilerini doğrudan akıllı saatlerinden görüntüleyebilecekler. Ayrıca, biniş kartlarını saatlerine alarak QR kodları ile havalimanı kapılarından geçiş yapabilecek ve uçağa biniş işlemlerini hızlıca tamamlayabilecekler. Bu yenilik, Huawei akıllı saat kullanıcılarına hızlı, pratik ve temassız bir seyahat deneyimi sunmayı hedefliyor. Acıbadem Sağlık Grubu ile yapılan işbirliği kapsamında giyilebilir sağlık teknolojileri pilot çalışması ile de hastalar sağlık durumlarını kolayca izleyebilirken, doktorlar da bu verileri teşhis ve tedavi süreçlerinde yardımcı bir veri kaynağı olarak kullanabilecekler. Böylelikle hastalar sağlık hizmetlerinde dijitalleşmenin başka bir boyutu ile tanışmış olacak. Türk Hava Yolları Birinci Bölge Satış Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Türk Teknoloji Yönetim Kurulu Üyesi Ali Fuat Kazancı, "HUAWEI ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği sayesinde, Watch GT 5 kullanıcılarına seyahat süreçlerinde büyük bir kolaylık sunmayı hedefliyoruz. Uçuş bilgilerine hızlı erişim, temassız biniş imkanları ve pratik çözümlerle yolcularımıza her adımda daha konforlu bir deneyim sunmayı arzuluyoruz. Bu inovatif yaklaşım, Türk Hava Yolları'nın teknolojiye olan yatırımlarının ve dijital dönüşümdeki liderliğinin bir göstergesidir. Seyahatler artık sadece hızlı değil, aynı zamanda daha akıllı ve zahmetsiz olacak" yorumunu yapıyor.

Acıbadem Sağlık Grubu Bilişim Direktörü ve Acıbadem Teknoloji Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Kaplan ise, "Bu inovasyon hem hastalarımız hem de sağlık profesyonelleri için büyük bir kolaylık sağlayacak. Entegrasyon ve test süreçlerimizin tamamlandığındaki birinci faz hedefimiz Acıbadem Online üyelerimiz ile Lifeclub üyelerimizin edindikleri bu cihazlar ile tüm verilerini bizim uygulamalarımız üzerinden görebilmeleri ve hekimlerinin de görebilmelerini sağlamak. Bu tür giyilebilir sağlık ürünlerinin sağlık hizmetlerindeki dönüşümü hızlandıracağına inanıyoruz" diyor.

Günlük yaşamı kolaylaştırmayı hedefliyor

Karaca, dünya tasarım arenasının önemli isimlerinden Aziz Sarıyer ve Derin Sarıyer ile yaptığı işbirliğini Müge Anlı'dan sonra şimdi de Refika Birgül ile sürdürüyor. Mutfaklarda yeniliklere öncülük eden Refika Birgül ile geniş ürün yelpazesine yenilerini ekleyen Karaca'nın hedefi hayatı kolaylaştıran ürünler tasarlayıp sunmak. Karaca X Refika Birgül ürünlerinden Gönlübol Cam Çaydanlık, Gönlübol ve Tatlıcan çay bardakları hem fonksiyonel hem de estetik açıdan tercih edilirken, demlenen çayın kalitesini artırıyor. XL Çay makinesi ise tek tuşla kaynatma süresi ve derecesi ayarlanabiliyor. Bu özel koleksiyonda mutfak robotu ve vakumlu saklama kapları da yine kolaylık sağlayacak tasarımda hazırlanmış. Swiss Crystal serisini işbirliği kapsamında yenileyen marka metal kulpları ve sapları sayesinde seriyi artık fırında kullanılabilecek özelliğe getirmiş.

Karaca Marka ve Ürün Pazarlama Direktörü Damla Uysal'ın değerlendirmesi şöyle: "Refika Birgül ile iş birliğimiz, markamızın ürün geliştirme kapasitesi ile Refika Birgül'ü mutfak deneyimini bir araya getirme noktasında kesişti. Refika Birgül'ün hayali olan sağlıklı, keyifli ve kolay yemek yapma misyonuyla Karaca'nın ürün portföyünü geliştirmek amacıyla ortak bir vizyon oluşturuldu ve keyifli iş birliğimiz başladı."

Sokağın ruhuna dokunuş

PepsiCo., sevilen markaları Cheetos ve Doritos'un marka DNA'larına uyan özel ve sınırlı adette üretilen moda tasarımlarıyla onları sadece birer yiyecek markası olmanın ötesine taşıyarak, modadan sokak kültürüne kadar farklı alanlarda kendilerini ifade etmelerine olanak tanıyor. PepsiCo Türkiye Yiyecek & İçecek Kategorisi Pazarlama Kıdemli Direktörü Seren Çankırı, şunları aktarıyor: "Cheetos olarak 2003 yılının başında stratejik bir dönüşüm başlattık. Markamızı yetişkinlere ve gençlere yönelik dinamik ve yenilikçi bir kimlik ile yeniden konumlandırdık. Bu amaç doğrultusunda moda ve tasarım dünyasının özgün markası Reflect Studio ile işbirliğine gittik. İş birliğimiz sonucunda Cheetos'un genç, hareketli ve dinamik ruhunu yansıtan renkli ve çok eğlenceli, 5 parçadan oluşan sınırlı sayıda üretilen bir koleksiyon ortaya çıktı. Bu işbirliği marka kimliğimizi daha da pekiştirdi ve Cheetos'un stratejik dönüşümünü taçlanırdı, yeni hedef kitlemizle bağlarımızı güçlendirdi.

Doritos markamız için ise sokağın ruhunu takip eden özgür ruhların evi House of SuperStep ile işbirliğine gittik. House of SuperStep modayı ve lezzeti bir araya getirdi ve Flamin' Hot Lime koleksiyonunu bizlerle buluşturdu. Bu özel koleksiyon; ateş gibi renkler, lime'ın ekşi ferah dokunuşu ve cool parçalarla dikkat çekiyor. Markalarımızla beklenmedik, yenilikçi ve her zaman trendleri takip eden iş birliklerimiz devam edecek.

Özge ERDEM / P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı

"Güç birliği ile geleceğe adım attık"

Mutfak, özellikle Türk kültüründe ailelerin bir araya geldiği, anıların paylaşıldığı ve yemeklerin karnımızı ve ruhumuzu doyurduğu çok önemli bir yer. Fairy ve Arçelik olarak tüketicilerin mutfak deneyimini 'baştan sona' en iyi, zahmetsiz, hızlı ve pratik hale getirmek ve mutfaklarda temizlik için harcanan zamanı azaltmak için güçlerimizi birleştirdik. Tüketiciler, artık eve geldiklerinde bu işlerle daha az uğraşıp, kendilerine ve ailelerine daha fazla zaman ayırmak, sofrada sevdikleriyle birlikte daha fazla ve keyifli vakit geçirmek istiyor. Bu doğrultuda Fairy olarak bulaşık yıkamayı daha hızlı, daha temiz ve daha zahmetsiz hale getiren birçok yeniliğe imza atıyoruz. Arçelik ise, lider bulaşık makinesi üreticisi olarak yeni bulaşık yıkama teknolojilerini, Türkiye'deki ilk bulaşık makinesinden bu yana Türk tüketicisi için aşkla tasarlıyor. Kendi sektörlerinde en sevilen markalar olarak, bu güçlerimizi bir araya getirerek mutfak deneyimini daha ileri taşımak için çalışıyoruz. Bulaşık alışkanlıklarını değiştirmeyi ve sahip olduğumuz inovasyon gücünü deneyimlerle birleştirerek geleceğin üstün mutfak deneyimini yaratmayı amaçlıyoruz. Fairy'nin temizlikteki uzmanlığı ile Arçelik'in üstün teknolojilerini bir araya getiriyoruz. Bu sayede kullanıcıların beklentilerinin üzerinde bir temizlik performansı sunmayı hedefliyoruz.

İlkay KESKİN / Koton Pazarlama Direktörü

"Ünlü isimlerle iş birliği yaparak konumumuzu pekiştirdik"

Koton'da, farklı kadınların, yaşam tarzlarının, farklı ihtiyaç ve okazyonların gereksinimlerini karşılayacak tasarımları müşterilerimize sunuyoruz. Koleksiyonlarımızı global trendlerle, tek tipleştirmeden, farklı beden proporsiyonları ve zevkleri tanımlayan kapsayıcı bir anlayışla hazırlıyoruz. Genç, şehirli, eğitimli kadınların yaşam stillerine ve giyim tercihlerine uygun ve her biri kendi alanlarında öne çıkan, ilham veren isimlerle bir araya gelmek uzun yıllardır sürdürdüğümüz ve bizim en iyi yaptığımız işlerden biri. Bu hem markanın yenilikçi tarzını ortaya koymak, hem de iş birliği yaptığımız isimlerin etki gücüyle daha geniş kitlelerde ulaşmak açısından başarılı bir model. 2006 yılında, henüz neredeyse dünyada bile koleksiyon iş birlikleri sınırlıyken öncü bir adım atarak ilk iş birliğimizi Bora Aksu ile gerçekleştirmiştik. Jean Pierre Braganza, Hakan Yıldırım, Dilek Hanif, Elif Mısırlı, Zeynep Tosun gibi ünlü tasarımcılarla yıllar içinde özel koleksiyonlar hazırladık. Tasarımcılar dışında farklı kadın personalarını temsil edebilecek ünlü isimler, influencerlar, modeller ve oyuncularla da özel koleksiyonlar hazırlamaya devam ediyoruz. İçinde bulunduğumuz sezonda da moda editörü Melis Ağazat ile zamansız ve sofistike bir stil yaratırken, Şahika Ercümen ile sürdürülebilir modayı destekleyen, doğadan ilham alan koleksiyonumuz devam ediyor. Zeynep Bastık ile güncel trendi yakalayan, Sibil Çetinkaya ile feminen ve genç, Sima Tarkan ile cool, İnji ile enerjik ve eğlenceli stilleri yansıtan koleksiyonlar hazırladık. Her bir iş birliğimizle koleksiyonlarımıza çeşitlilik ve derinlik kazandırıyoruz.

BİZE ULAŞIN