Boyacıların yeni kralı!

Kadınları boya sektörüne katmak için “Boya Dönüşüm Danışmanı” adıyla bir proje başlatan Bianca Boya, bugüne kadar eğitim verdiği 1500 kadından 400’ünü sektöre kazandırdı. 20 Bianca Stella Shop’un ise sadece bir işletmecisi erkek. Kadınların gücünü de arkasına alan firma, Hadımköy’deki fabrikasının yanında 300 milyon liraya mal olacak yeni bir tesis daha kuruyor…
09.12.2024 12:48 GÜNCELLEME : 09.12.2024 12:48

PARA RÖPORTAJ/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Boya her ne kadar erkek işi olsa da bu sektörün karar vericileri aslında kadınlar. Evin hangi renk, hatta hangi marka boya ile boyanacağına karar verebilen erkek yoksa tabii. "Her yeri boya, her şeyi boya" sloganıyla akıllarda kalan ve şu anda pazarlama-reklam çalışmalarına ağırlık veren Bianca Boya da bu gerçekten hareket ederek kadınları bu işin içine bizzat katmış. Kadınları "Boya Dönüşüm Danışmanı" olarak yetiştirmek üzere bir sosyal sorumluluk projesi geliştiren firma, bugüne kadar 1500 kadına boya eğitimi verip, bunlardan 400'ünü de meslek sahibi yapmış.

Kelimenin tam anlamıyla "Turnayı gözünden vuran" firma, şimdilerde yeni bir yatırım için de kolları sıvamış durumda. 1990'ların sonunda İstanbul Hadımköy'de 2 bin metrekarelik alanda 15 kişilik ekibiyle üretime başlayan Bianca markasının sahibi Orkim Ortaklar Boya Sanayi, üretimini şu anda 12 bin metrekareye sahip fabrikasında sürdürüyor. Sadece boya üretimiyle yetinmeyip 2007 yılında dekoratif yapı ve ısı yalıtım sistemlerinin üretimini de yapmak için harekete geçen şirket, 2021 yılında yeni nesil dönüşüm boyası Stella'yı da ürün gamına ekledi. 32 ülkeye ihracat gerçekleştiren firmanın, 2024 yıl sonu ciro hedefi ise 950 milyon lira.

Bianca Boya Kurucu Ortağı Veysel Feyzoğlu ile hem Hadımköy'deki fabrikanın yanında 300 milyon liraya mal olacak yeni tesisi hem de gelecek projelerini konuştuk…

Firmadan bizlere bahsedebilir misiniz?

Orkim Ortaklar Boya Sanayi ve Pazarlama A.Ş. 1999 yılında kurularak Bianca markasını oluşturduk. 2 bin metrekarelik alanda 15 kişilik ekip ve kısıtlı ürün gamı ile inşaat ve sanayi boyaları üreten bir firma olarak üretim hayatına başladık. Şimdi ise büyüklüğü 12 bin metrekare. İnşaat sanayi boyaları, dönüşüm boyaları, dekoratif boyalar, ısı yalıtım malzemeleri, su ve ses yalıtımı ürünlerimizle bayilerimize ve tüketicilere 25 yılı aşkın bir süredir hizmet vermekteyiz. Merkez ofisimiz İstanbul'da. Türkiye genelinde 2 bin 500'ün üzerinde satış noktasında toptan ve perakende hizmet sunuyoruz. 20 adet Bianca Stella Shop mağazasına ulaştık. 32 ülkeye yaptığımız ihracat ile ülke ekonomisine de katkı sağlıyoruz. Türkiye'de boya çeşidi olarak en geniş ürün çeşitliliğine sahibiz.

Sadece boya değil farklı üretimleriniz de var değil mi?

Bianca Boya, kurulduğu 1999 yılından bu yana çalışmalarına hız kesmeden devam etti. 2007 yılında dekoratif yapı sistemleri ve ısı yalıtım sistemlerinin üretimine başladık. Firmamız, dekoratif yapı sistemleri ve ısı yalıtım sistemlerini bir arada üreten Türkiye'nin ilk firmasıdır. 2021 yılına kadar yapılan ar-ge çalışmalarımızla boya grubuna çeşitli yeni ürünler ekledik. 2021 yılında yeni nesil dönüşüm boyası Stella'yı ürün gamımıza ilave ederek boya sektöründe yeni bir çağ açtık.

Kaç kişiye istihdam sağlıyorsunuz?

100'ün üzerinde çalışanımız var. 2025'te istihdamımızı daha da artırmayı planlıyoruz. Boya sektöründeki payımız her geçen gün hızla büyüyor. Yeni nesil dönüşüm ürünleri ile de sektörde farkındalık yaratmaya devam ediyoruz. Ürün grubumuzda180'in aşkın ürün var. Ürünlerimizden bazıları ise; dönüşüm ürünleri, iç cephe ürün grubu, dış cephe ürün grubu, astarlar, izolasyon malzemeleri, macun ve sıvalar, vernikler ve koruyucular, sanayi ürün grubu, zemin boyaları, yangına dayanıklı ürünler, özel amaçlı ürünler, forza grubu, yardımcı ürünler, dış cephe kaplamaları, dış cephe süslemeleri, iç cephe süslemeleri, ısı yalıtım, su yalıtım ve ses yalıtım malzemeleri, harç katkı ürünleri, yapıştırma ürünleri, onarım ürünleri, güçlendirme ürünleri, temizlik ve bakım ürünleri. Boya grubu ürünleri, en aktif olduğumuz alanlar.

Bianca Stella'yı yeni nesil dönüşüm boyası olarak tanımlıyorsunuz. Sebebi nedir?

Eşyaların değişmesi yerine artık dönüşüm başladı. Ev dekorasyonuna ilgi giderek artıyor. Pandemi nedeniyle yaşanan eve kapanmalarda, evdeki eşyaların yenilenmesi veya dönüştürülmesi hız kazandı. İnsanlar evlerinde daha sakin, huzurlu ortamlar arıyor. Pandemi sürecinde insanlar evlerinde ufak tamiratları kendilerinin yapabileceğini fark etti ve bundan da keyif aldılar. Biz de bu süreçte kurum olarak Bianca Stella yeni nesil dönüşüm boyasını tüketicilerle buluşturduk. "Boyanmaz" denilen her yüzeyin rahatça boyanabileceğini tüketicilere kanıtladık. Seramikler, fayanslar, mutfak tezgâhları, mobilyalar, banyolar vb. yüzeyler, astar ve zımpara olmaksızın boyanabilir hale geldi. Yenilemek yüksek maliyetli olduğu için dönüşüm yapmak çok daha avantajlı oluyor. Artık evlerde her türlü eşya boyanarak değiştirilmek yoluna gidiliyor. Dönüşüm boyaları beyaz eşya, mobilya, ıslak zeminler, parkeler, tezgâhlar yani evlerin her alanında rahatça kullanılabiliyor. Tadilat maliyetlerinin yüksek olduğu banyo, mutfak tezgâhı ve zeminlerde daha çok tercih ediliyor. Dönüşüm boyaları boya ile yenilemeye göre en az 8-10 kat arasında bir maliyet avantajı sunuyor. Bianca Boya olarak dönüşüm çağını başlattık.

Pazarlama alanına ne kadarlık bir yatırım yaptınız?

Öncelikle sosyal medya ve dijital pazarlama ile başladık. Daha sonra bunlara ilave olarak TV, outdoor ve radyo reklamlarını da katarak 360 derece reklam sürecine geçtik. Son iki yılda toplam boya sektörünün yaptığı reklamın yüzde 58'ni Bianca Boya olarak yaptık. Bianca olarak Türkiye ve Avrupa genelindeki beşinci büyük boya üreticisi olmamızın yanı sıra, giderek artan üretimimiz ve teknolojik alt yapımız ile kendi bölgemizde uluslararası boyutlu sektörel bir güç olma hedefi doğrultusunda ilerliyoruz. Dönüşüm boyaları da bu başarıdaki payını almaya başladı. Yurtdışında 32 ülkeye ihracatımız var. Irak, Gürcistan, Rusya ve Cezayir en çok ihracat yaptığımız ülkeler. Diğer ülkelerden bazıları ise; Azerbaycan, Moldova, Bulgaristan, Yunanistan, Ukrayna, Afganistan, İran, Katar, Bahreyn, Kuveyt, Tunus ve Gana. 2024 yılı içinde Amazon ile beraber tüm Avrupa'ya e-ticaret olarak hizmet vermeye başlayacağız.

İhracatta başka hangi pazarları hedefliyorsunuz?

Ciromuzu 2023 yılında yüzde 252 oranında artırdık. 2024 sonuna kadar da öncelikle Avrupa pazarını hedef alıp ihracatımızı yüzde 60 oranında büyütmek istiyoruz. Toplam 32 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2025 yılı sonuna kadar bu sayıyı 40 ülkeye çıkaracağız. Ciromuzun yüzde 15'ini ihracat, geri kalanını ise iç pazar oluşturuyor. 2024 yılında gelen yoğun talepten dolayı 5 bin metrekare kapalı 4 bin metrekare açık alandan oluşan yeni bir tesis ilave ettik. Yeni makinalarla kapasitemizi yüzde 70 artırdık. 2023 yılına göre 2024 yılında yüzde 112 civarı bir büyüme ile kapatacağımızı öngörüyoruz. Yurt içinde bayi sayımızı artırarak Türkiye'de ulaşılmadık nokta bırakmayacağız. Ar-Ge çalışmalarına devam ettiğimiz sektörün ihtiyacı olan yeni ürünleri 2025 yılında piyasaya süreceğiz. İhracatta öncelikli hedefimiz olan Avrupa' ya hem yapı market hem de e-ticaret olarak açılacağız. 2024 sonunu 950 milyon lira ciro ile kapatacağız. Öte yandan İstanbul Hadımköy'deki ek fabrika yatırımımız 300 milyon lira olarak gerçekleşecek.

Türkiye'nin boya sektöründeki büyüklüğü hakkında bilgi verebilir misiniz?

Globalde boya sektörü 168 milyar dolarlık büyüklüğe sahip ve Türkiye'nin boya ve kaplama pazarında yaklaşık yüzde 2'lik bir payı var. Öte yandan boya sektörünün Türkiye'de 2.8 milyar dolarlık bir iç hacmi var. Türkiye Avrupa'da ilk 5 boya üreticisi arasında yer alıyor. Türk boya sanayinde yaklaşık 400'e yakın irili ufaklı firma var ve dünya standartlarında üretim ve ticaret yapan orta ve büyük nitelikte 20 işletme bulunuyor. Bu firmalar piyasayı domine ediyor. Biz de ilk 10'daki firmalardan biriyiz. Türkiye'de yıllık boya ve hammaddeleri sektöründe yaklaşık 950 bin ton boya kapasitesi var ve bunun yaklaşık yüzde 70'i kullanılıyor.

3 bin bayi ağını hedefliyor

Bianca Stella, Türkiye genelinde 2 bin 500'ün üzerinde satış noktasına ve 20 adet Bianca Stella Shop mağazasına sahip. 2 bin 500 satış noktasından 120'si sadece Bianca satan bayilerden oluşuyor. 20 Bianca Stella Shop'un 19'u kadın işletmeci. Şirket, 2025 yılında 2 bin 500 bayi sayısını 3 bine, 20 adet Bianca Stella Shop'u ise 25'e çıkarmayı hedefliyor.

Boya Dönüşüm Danışmanı eğitimi

Bianca Boya, bu yıl 100, bugüne kadar da toplam 1500 kadın kullanıcıya eğitim ve seminer vererek, bunlardan 400'ünün 'Boya Dönüşüm Danışmanı' olarak profesyonel anlamda bir meslek sahibi olmasına katkı sağlamış. Üstelik bu kadınlardan bazıları öğretmen, memur, mühendis… Her bölgeden kadın kullanıcılar, Instagram üzerinden anlaştıkları müşterilerinin evlerine giderek, boyama hizmeti veriyorlar. Sektörde olmayan bir uygulamayı hayata geçiren şirket, sektördeki erkek egemenliğini kırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Bianca Stella, 2025 sonuna kadar 3 bin kadın kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor.

BİZE ULAŞIN