PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Gayrimenkul sektörü Türkiye'nin gözbebeği. Hem yaşam kültürü bakımından daha fazlasını isteyen yeni kuşak, hem de ülkenin turizmde hızlı büyümesinden dolayı artık inşaatçı olmak yetmiyor. Eskiden inşaatçı olarak tanımlanan birçok firma, bugün kendini gayrimenkul geliştirme şirketi olarak tanımlıyor. Türk inşaat şirketlerinin dünya çapında önemli işlere imza attığını biliyoruz. Fakat terzi söküğünü dikemez misali, inşaatçılarımız geçtiğimiz onlarca yıl boyunca Türkiye'de genel olarak iyi işler yapmadılar ya da yapma gereği duymadılar. Fakat tabiri caiz ise artık devran dönüyor. Artık sadece bina değil, binadaki hatta binanın bulunduğu caddedeki yaşam stilini bile kurgulayan gayrimenkul geliştirme şirketleri pirim yapmaya başladı. Sunacak bir vizyonu olmayan 'inşaatçılar' ise merkezi ve değerli lokasyonlarda artık iş bulamıyor. İnşaata bina yapmanın ya da restore etmenin ötesinde bir vizyonla bakabilen gayrimenkul geliştiriciler, her şeyin görünür olduğu teknoloji çağının yeni nesil estetik kaygılarını ve kültüre, şehirlere bir katma değer sunma zorunluluğunu dikkate alarak çalışıyor.
İşte bu gayrimenkul geliştirme şirketlerinden biri de Venue International. Kurucusu 1994 doğumlu olan Kaan Namlıcı. Türkiye'de cadde kültürü oluşturmayı misyon edinmiş bir isim kendisi. Binaları sadece alıp yapıp satmıyor, o binalarda nasıl bir yaşam olacağını da en başından kurguluyor. Bu genç gayrimenkul dâhisi, Armani'nin Nişantaşı'ndaki eski binasını alıp baştan yaratarak Vakko Otel haline getirdi. Vakko'nun 80 yıllık ömrü boyunca ortaklık yaptığı ilk isim Kaan Namlıcı. Şu an otelin yüzde 50 hissedarı aynı zamanda. Duvarlarda kullanılan mermerin kesim tekniğine kadar her ayrıntıya eli değmiş. Küçük odalarla çok daha fazla müşteri alarak çok daha fazla kazanmanın mümkün olduğunu bildiği halde, bir evden farksız odalarla Vakko'nun refah algısını otel projesine de yansıtmış. Önceliğin kar değil yaşam olduğu 20. yüzyılın ilk yarısını hatırlatan stiliyle, Namlıcı genç yaşında Vakko markasının güvenini kazanmayı başarmış. Otelde 30 adet oda bulunuyor. Bu otelde bir gece kalanlar kadar aylarca kalmak isteyenler de oluyor. Hizmete açılalı henüz bir yıl olmasına rağmen 6 ay önce Johnny Depp de otelin ünlü konuklarından biri olmuş. Vakko Hotel & Residence projesi şu an en görünür proje olduğu için buradan başladık.
Ancak Namlıcı'nın gayrimenkul geliştirme yolculuğu aslında 2017 yılında başlıyor. Venue International olarak cadde perakendeciliğinin önemli yatırımcısı ve geliştiricisi Hollandalı Vastned Retail N.V.'nin portföyünü satın almış. 'Hollandalıyı satın alma sürecinde ilk sermayeyi nasıl buldunuz?' sorusuna Namlıcı, "Projenin fizibilite çalışmasını inceleyen tüm bankalar kredi vermek istedi. Biz kendimiz açısından en uygun şartları sunan banka ile çalıştık. Proje doğru olunca finansman bulmak mümkün oluyor" diye yanıt veriyor. Bugün cadde perakendesinde 15 bin metrekarelik portföye sahip olan Venue International bu alanda Türkiye'nin en büyük oyuncusu. Yatırım yapıp geliştirdikleri binalarda, Chanel, Zara, Vakko, H&M ve MAC gibi kurumsal kiracıların yer aldığını ifade eden Namlıcı, "Portföyümüz ağırlıklı olarak, 150 yıldır İstanbul'un alışveriş ve sosyal sahnesi olan bilinen İstiklal Caddesi üzerinde. Türkiye'nin en değerli caddesinde yer alan neredeyse tüm yabancı markalar bizim iş ortağımız konumunda. 2024 başı itibarıyla cadde mağazacılığı portföyümüzün değeri 250 milyon dolar" diyor.
AFRİKA HAN'DA Z KUŞAĞI TARZI OTELCİLİK YAPACAK
Venue, cadde perakendeciliği, nitelikli konut ve sıra dışı otel yatırımlarıyla öncelikli İstanbul olmak üzere dünya metropollerinde yaşam sahneleri tasarlıyor. Başta Nişantaşı'nın en prestijli lokasyonu Abdi İpekçi Caddesi olmak üzere şehrin özel noktalarında butik yaşam alanları inşa ediyor. Venue'nün iddialı olduğu bir diğer alan ise turizm. Venue International bir süre önce Beyoğlu'nun ikonik binası Afrika Han'ı satın aldı. Venue bu noktada Marriott ile iş birliği içerisinde. Global otel markası Moxy'i Türkiye'ye ilk kez getirmeye hazırlanıyor. Moxy sıra dışı bir konaklama markası. Z kuşağının kurguladığı yeni dünyaya hitap ediyor. Hiyerarşi yok, samimiyet var. Yeni nesil bir turizm anlayışının eseri. Otelin yıl sonunda faaliyete geçmesi planlanıyor. Moxy'inin eğlenmeyi seven her yaştan samimi insanı kucaklayan bir marka olduğunu ifade eden Namlıcı otel zincirinin tarzıyla ilgili şunları aktarıyor:
"Bu otel markası altında istihdam politikaları farklıdır. Hiçbir tecrübesi olmayan biri de eğer güler yüzlü ve insancıl ise işe girebilir. Böyle bir örnek de var hatta. İspanya'daki otelde bir barmen depresyondaki bir müşteriye sarılıyor ve bu çok ses getiriyor grup bünyesinde. O isim daha sonra genel müdürlüğe kadar yükseliyor. Bu marka altında resepsiyonda çalışan personel, isminle seslenip seninle ilgileniyor. Bilindik hiyerarşiler ve konuşma kalıpları bu markada yok. İnsanın en temelde insana ihtiyaç duyduğunun idrakiyle oluşturulmuş bir marka. Beyoğlu'ndaki Afrika Han'ı da bu ruh ile yıl sonunda açıyor olacağız."
İşlerinin sadece bina yatırımı yapmak olmadığını ifade eden Namlıcı, "Cadde mağazacılığında dünyanın en iyi markalarını Türkiye'de ağırlıyoruz. O binaları ihtiyaçlara uygun olarak hazırlamak, alt yapı yatırımlarını gerçekleştirmek, tasarlamak, düzenli olarak bakımını sağlamak da bizim işimiz. Biz kendimizi Türkiye'nin marka elçisi gibi görüyoruz. Bizim hizmetimiz global markalara ve Türkiye'yi ziyaret eden turistlere dokunuyor. Ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek için çalışıyoruz" diyor.
TURİZMDE 300 MİLYON DOLARLIK YATIRIM BÜYÜKLÜĞÜNE ULAŞTI
Sultanahmet'te de Cankurtaran'da 10 binadan oluşan bir bölgeyi satın alarak oteli ve dükkanlarıyla bir turizm adası yaratmak üzere işe koyuldukları bilgisini veren Namlıcı şu bilgileri paylaşıyor:
"Eski emniyet binası ve çevresindeki binaları aldık. Binbir gece masallarına gönderme yapacak tasarımlarla kurguluyoruz odaları. İsmi Taşkonak. Sultanahmet turizmine farklı bir bakış açısı getirmek hedefindeyiz. Büyük bir adayı dönüştürecek benzersiz bir turizm projesi bu. Bunu Kapadokya projemiz takip edecek. Kapadokya'da lüks kategoride yer alacak bir oteli hayata geçireceğiz. Biraz daha detay verecek olursam, bu proje ile Kapadokya'yı yeni bir dünya markası ile buluşturmayı hedefliyoruz. Bu iki proje de 2025'te hayata geçecek, faaliyete başlayacak. Almanya'da Düsseldorf bölgesinde satın aldığımız binayı da Moxy Hotel yapacağız. Bu bina şehrin merkezinde, ana tren istasyonunun tam karşısında olan, bölgenin imza binası niteliğinde sıra dışı bir yapı. Biz satın almadan önce ofis binası olarak kullanılıyordu. Bir Türk şirket olarak Moxy markasını Düsseldorf'a taşımamız son derece önemli. Bundan sonra da elbette önceliğimiz İstanbul ve Türkiye turizmi ve yaşam kültürü başta olmak üzere, tüm dünyada caddeler kurgulamak amacındayız. Ayrıca dünyada kendi segmentinde benzersiz hizmet veren ne kadar turizm markası varsa, bizim amacımız bu isimlerin Türkiye'de olmasını sağlamak. Bugün itibarıyla turizmde 300 milyon dolarlık bir yatırım büyüklüğüne eriştik."
Amacının modern, sürdürülebilir, çizgi dışı yaşam stilleri inşa ederek, şehir ve ülke markalarına uluslararası değer katmak olduğunu da sözlerine ekleyen Namlıcı, "Hayat merkezinde insan olan bir sahne. Ve bu sahne moda, stil, gastronomi, kültür ve sanat ile bir arada anlam kazanıyor. Venue olarak, insan odaklı projelerimizle şehirde yeni sahneler yaratmaya devam edeceğiz. Nicelik elbette önemli. Ancak bizim için nitelik daha değerli. Maliyeti daha düşük, toplu projeler bizi cezbetmiyor. Biz nitelikli ve butik işlere imza atmak istiyoruz. İnşa ettiğimiz eserlerin kalıcı olmasını hedefliyoruz" diyor.
KAAN NAMLICI KİMDİR?
1994 Denizli doğumlu Kaan Namlıcı, Bahçeşehir Üniversitesi Uluslararası Ticaret bölümü mezunu. Çok genç yaşta iş yaşamına atılan Namlıcı farklı ticari operasyonlarının ardından, 2017 yılında Hollanda merkezli yüzde 100 halka açık olan gayrimenkul yatırım ortaklığı VastNed'in Türkiye portföyünü satın alarak gayrimenkul sektörüne giriş yaptı.
Kaan Namlıcı, çalışmalarını farklı coğrafyalarda, İstanbul merkezli sürdürüyor. 2019'da TÜSİAD'a kabul edilen en genç üye olan Namlıcı, sektörel deneyimlerini farklı mecralarda aktararak, gayrimenkul sektöründe ilham verici bir figür olarak öne çıkıyor.