“Yeşil yetenekler” için işe alım savaşları başladı

GİRİŞ TARİHİ: 04.12.2023 GİRİŞ TARİHİ: 15:24 SON GÜNCELLEME: 05.12.2023 00:00
ManpowerGroup tarafından yayımlanan raporda yer alan bilgilere göre yeşil dönüşüm ve ÇSY önümüzdeki beş yıl içerisinde en çok istihdam yaratacak alanlar olacak. Sektörlere bakıldığında işverenler en çok üretim ve imalat ile operasyon ve lojistik gibi sektörlerde yeşil pozisyonlar için personel arayışında.

Manpower raporuna göre işverenlerin yüzde 94'ü çevre, sosyal, yönetişim (ÇSY) hedeflerine ulaşmak için ihtiyaç duydukları yeteneklere sahip olmadıklarını söylüyor. Küresel çapta işverenlerin yüzde 70'i yeşil dönüşüm için yetenekleri aktif olarak işe aldıklarını veya almayı planladıklarını belirtiyor. Sektörlere bakıldığında ise işverenler üretim ve imalat (yüzde 36) ile operasyon ve lojistik (yüzde 31) gibi teknik vasıflara ihtiyaç duyulan sektörlerde yeşil pozisyonlar için işe alım yapmakla daha çok ilgileniyor.
Küresel çapta daha sürdürülebilir bir ekonomiye geçiş son yıllarda yaşanan tüm belirsizliklere rağmen hızlanıyor. Sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk, dünyanın dört bir yanındaki tüketiciler için giderek daha önemli hale geliyor. Sadece birkaç yıl içinde çevresel, sosyal ve yönetişim (ÇSY) hedeflerinin benimsenmesi küresel iş dünyasında bir standart haline geldi. Bu küresel yeşil iş dönüşümünün temeli ise yetenekli ve yenilikçi iş gücünden geçiyor. Küresel insan kaynakları çözümlerinde lider bir şirket olan ManpowerGroup tarafından hazırlanan "Yeşilleşen Çalışma Dünyası" raporu, iş dünyası liderlerinin yeşil dönüşüm sürecinde göz önünde bulundurmaları gereken en önemli trendleri ortaya koyuyor.
Rapora göre her 10 kuruluştan 8'i ÇSY stratejisini planlamış veya planlama sürecinde olsa da şirketlerin yüzde 94'ü bu hedeflerini uygulamak için gerekli yeteneklerden yoksun olduklarını belirtiyor. Bu nedenle şirketlerin "yeşil yetenekler" için işe alım savaşının da çoktan başladığına dikkat çekilen rapordaki bilgilere göre günümüzde, küresel çapta işverenlerin yüzde 70'i yeşil dönüşüm için yetenekleri aktif olarak işe aldıklarını veya almayı planladıklarını söylüyor.
Sektörlere bakıldığında ise işverenler en çok üretim ve imalat (yüzde 36) ile operasyon ve lojistik (yüzde 31) gibi teknik vasıflara ihtiyaç duyulan sektörlerde yeşil pozisyonlar için işe alım yapmakla ilgileniyor. Bu pozisyonlar dışında, BT ve veri (yüzde 30), satış ve pazarlama (yüzde 27), mühendislik (yüzde 26), yönetim ve ofis desteği (yüzde 25) ve insan kaynakları (yüzde 25) alanlarında da "yeşil yetenekler" aranıyor. Diğer yandan bütün yaş gruplarında adayların çoğunluğu çevresel açıdan sürdürülebilir olarak gördükleri şirketlere iş başvurusunda bulunmaya (yüzde 67) ve bu kurumlardan gelecek işleri kabul etmeye (yüzde 68) daha istekli.
İş dünyası liderleri geleceğin yeşil dönüşümde olduğunu söylüyor

Ayrıca bu yıl Dünya Ekonomik Forumu tarafından yayımlanan ve ManpowerGroup'un bu çalışmasında da yer verdiği bir raporda yer alan ankette, katılımcıların yüzde 55'i yeşil iş dönüşümü ve ÇSY standartlarının uygulanmasına yönelik yatırımların (yüzde 54) kurumları için istihdam yaratıcı olacağını bertiyor. Aynı rapora göre katılımcılar iş dünyasında yaşanan yeşil dönüşümün ve ÇSY'nin önümüzdeki beş yıl içerisinde en çok istihdam yaratacak alanlar olacağına inanıyor.
Yeşil dönüşüm herkes için önem kazanıyor

Yeşil dönüşüm tüketiciler arasında da ilgi görmeye devam ediyor. Üstelik yeşil tercih sadece genç tüketicilerle de sınırlı değil. Tüm nesiller arasında, daha sürdürülebilir ürünlere yönelik artan bir tercih ve beklenti bulunuyor. Farklı yaş gruplarındaki küresel tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 51) sürdürülebilirliğin kendileri için 12 ay öncesine kıyasla daha önemli hale geldiğini söylüyor. Buna ek olarak, yüzde 49'u ise son 12 ay içinde daha sürdürülebilir ürünler için ücret ödediklerini belirtiyor. Ayrıca yine ManpowerGroup'un çalışmasında yer alan bilgilere göre beş yıllık süre zarfında sürdürülebilirlik sloganıyla pazarlanan ürünlerin satışları ortalama yüzde 28 arttı.
"Sanayi devriminden bu yana en heyecan verici dönemlerden biri"

Hazırladıkları rapor hakkında değerlendirmede bulunan ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza Narlı, "Küresel çapta iş dünyasında yaşanan yeşil dönüşüm, sanayi devriminden bu yana iş gücü için en heyecan verici dönemlerinden biri olacak. Yeşil dönüşüm, giderek daha sofistike hale gelen yapay zekâ ve makine öğrenimi araçlarının daha da benimsenmesiyle hızlanacaktır. Ayrıca, iklim değişikliğini ele almak için daha cesur eylem ve şeffaflık isteyen hükümetler, yatırımcılar, çalışanlar ve tüketicilerden gelen talep de bu dönüşüme yön verecektir. Bu dönüşümün istihdam dünyasına yansımasını da çok daha fazla göreceğiz. Bu nedenle iş dünyasındaki liderler, yalnızca şirketlerinin operasyonel açıdan çevresel verimliliklerini artırmak için inovasyonlar yapmakla yetinmemeli aynı zamanda insan sermayesinin gücünden tam olarak yararlanmak için de yenilikçi adımlar atmalıdır. Yeşil dönüşümün gündemin en önemli maddelerinden biri olduğu bu yeni dünyada, yetenekleri işe alma, eğitme, elde tutma ve bu yetenekleri şirket genelinde görevlere yerleştirme yöntemlerinden tam olarak istifade edebilen kuruluşlar, geleceğin yeşil ekonomisinin de liderleri olacaktır. ManpowerGroup olarak biz de tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de donanımlı kadrolarımızla şirketlere ve adaylara yardımcı olmak için buradayız." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.