80 şirketten en anlamlı KSS projeleri- 3. Bölüm

GİRİŞ TARİHİ: 11.05.2023 GİRİŞ TARİHİ: 13:22 SON GÜNCELLEME: 11.05.2023 13:25
Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projeleri, artık hemen her ölçekten şirketin gündeminde. İşte, 80 şirketin en dikkat çeken, güncel KSS projeleri… (3. Bölüm)

PARA İŞ DÜNYASI/ ÜRÜN DİRİER Türkiye'nin önde gelen sorumluluk sahibi şirketleri, toplumsal projeleriyle göz kamaştırıyor. Çevre, tarım, eğitim, sağlık, spor, müzik, gıda güvenliği, psikoloji, teknoloji okuryazarlığı, finansman, marka ve pazarlama, fotoğrafçılık, sokak sanatları, tarih ve arkeoloji konularında projeler yapan şirketler; sporcu, girişimci, kadın, genç, çocuk, çiftçi, öğrenci, engelli bireyler, ev hayvanları ve bölgesel bitki florasına dönük birbirinden ilginç sosyal sorumluluk projesi yürütüyor.

Türkiye, sosyal sorumluluk projeleri bakımından zengin bir ülke. Kurumsal sosyal sorumluluk ve çalışan gönüllülüğü esasına dayalı projeler de her yıl artış gösteriyor. Eskiden belki sadece büyük holdingler tarafından hayata geçirilen KSS projeleri, artık her ölçekten şirketin gündeminde...

"Pembe Top bu yıl 10'uncu kez sahaya inecek"

Didem Akçay GÖKTEPE/ Anadolu Sağlık Merkezi Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü

Tüm dünyada kadınlarda en sık görülen meme kanseri, her sekiz kadından birini etkiliyor ve erken tanı hastalığın tedavisinde hayati önem taşıyor. Biz de erken tanı farkındalığı yaratmak ve hayatların kurtulmasına katkı sağlamak amacıyla Anadolu Efes Spor Kulübü iş birliğiyle Pembe Top Sahada projesini hayata geçirdik. Meme Kanseri Farkındalık Ayı olarak anılan Ekim ayında 2014 yılından bu yana Anadolu Efes'in oynadığı bir Euroleague maçının hava atışını Pembe Top ile yapıyoruz. Bu yıl Ekim ayında Pembe Top 10'uncu kez sahaya inecek.

"Canon gençlere kendilerini ifade edebilmeleri adına destek oluyor"

Gizem ŞENYURT/ Canon Eurasia Kurumsal İletişim Müdürü

Canon, 2015'ten bu yana Gençlik Programı aracılığıyla yaratıcılıkları ile yarını değiştirebilecek gençlere kendilerini ifade edebilmeleri adına destek oluyor. Sekiz yılda Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'da 50'den fazla sivil toplum kuruluşu ile maddi imkânı yeterli olmayan 4 bin 500'den fazla gencin hikayesine ortak olan Gençlik Programı'nı geçtiğimiz yıl ilk kez Türkiye'de TOÇEV iş birliği ile hayata geçirdik. Lise eğitimi gören 14 TOÇEV öğrencisine, Canon Marka Elçisi Onur Çam tarafından temel fotoğrafçılık eğitimi sağladık. Yüz yüze gerçekleşen eğitimlerin bir sergi gerçekleştireceğiz.

"Çocukları temiz hava elçileri olarak görevlendiriyoruz"

Hasan ÖNDER / Daikin Türkiye CEO'su

Temiz Hava Elçileri projemiz ile 5-12 yaş arasındaki çocukların temiz hava ve iklim değişikliği hakkında farkındalıklarının artırılmasını amaçlıyoruz. 2017 yılında başlattığımız proje kapsamında, köy okullarında özel olarak tasarlanan temiz hava sınıfları oluşturuyoruz. Bu sınıflara Daikin hava temizleme cihazı ile temiz hava sağlanıyor, ayrıca çocukların rahat edebileceği şekilde donatılıyor. Temiz hava soludukları bu sınıflarda çocuklara temiz havanın önemi ve temiz çevrenin nasıl oluştuğu uzmanlar tarafından eğlenceli bir anlatımla aktarılıyor.

"İlk yardıma ilk sen koş"

Ecz. Serkan BARIŞ / AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı

Genç Sağlığı Programımız kapsamında TATD ve TOÇEV ile "İlk Yardıma İlk Sen Koş" projesini sürdürüyoruz. Bu proje ile Türkiye'nin çeşitli illerindeki lise öğrencilerine TATD'nin gönüllü acil tıp uzmanları tarafından temel ilk yardım eğitimleri veriliyor. Bu eğitimler içerisinde temel yaşam desteği, erişkin ve çocuklarda kalp masajı ve suni teneffüs uygulamasının yanı sıra heimlich manevrası, yabancı cisme bağlı hava yolu tıkanmaları gibi konular maketler üzerinde uygulamalı olarak anlatılıyor. Proje kapsamında 29 binden fazla öğrenciye ulaşıldı.

"Gıdaların etiketlerinin okunması adına eğitim düzenleyeceğiz"

Gürhan GÜVEN / Fersan Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su

Yakın zamanda iklim krizi ile mücadele için dünya saati uygulamasına katılarak Doğal Hayatı Koruma Vakfı'nın projesine destek verdik. Down Sendromu Farkındalık Gününde, Down Sendromlu personellerin çalıştığı +1 Down Kafe'ye ürün hediyelerimizle birlikte ziyaret gerçekleştirdik. Önümüzdeki günlerde ise giyecek ve yiyecek atıklarımızın ileri dönüşümü, yardım kuruluşlarıyla ortaklaşa gönüllü eğitmenlik ve paketli gıdaların etiketlerinin okunması adına eğitimler düzenleyeceğiz.

"Cam tavan etkisini ortadan kaldırıyoruz"

Elvan ÜNLÜTÜRK / Sun Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı

Toplumsal cinsiyet eşitliği stratejimiz ile kadın istihdamını destekliyor, eşit işe eşit ücret politikası uyguluyor ve cam tavan etkisini ortadan kaldırıyoruz. Kız çocuklarının ve genç kadınların eğitim öğretim hayatlarını desteklerken aynı zamanda iş hayatına hazırlanmalarına katkı sağlıyoruz. Kadınları iş hayatına kazandırmak ve meslek sahibi olmayan kadınlara meslek edindirmek amacıyla, 2022 yılında Sun Tekstil çatısı altında Mesleki Eğitim ve Gelişim Merkezi'ni (MEGEM) kurduk. Program bünyesinde eğitim gören kadınlara şirket bünyesinde istihdam sağladık.

"25 milyon ton suyu kurtardık"

Abhishek CHUCKARBUTTY / Reckitt Türkiye Genel Müdürü

Finish markamız ile 'Yarının Suyu Hareketi'ni 2019'da başlattık. Yarının Suyu ile başlayan iletişimimizi gören evlerdeki su tasarrufu faturalara yansıdı ve toplamdaki düşüşün yüzde 12 oranında olduğunu gördük. IPSOS'un Hane İçi Alışkanlıklar araştırmasına göre 6 milyon evde davranış değişikliği oluştu ve hepimizin çabalarıyla 25 milyon ton, yani bir göl dolusu suyu kurtardık. Kuyucuk Gölü'nü kurtarmak üzere Kars Valiliği, DSİ ve Kuzey Doğa Derneği ile iş birliği yaptık. Kuyucuk Gölü'ne can suyu getirdik. 100'den fazla kuş türü, 10 binden fazla kuş 2019 yazında Kuyucuk'a geri döndü

"Gençlere eğlence projeleriyle ulaşıyoruz"

Suphi AYDINER / Outdoor Factory Kurucu Ortağı

Gençlerimize eğitim ve eğlence projeleriyle ulaşıyoruz. Faaliyete geçirdiğimiz tema parklarda eğitimle eğlenceyi birleştiriyoruz, müzeler tasarlıyoruz, hayata geçiriyoruz ve en önemlisi toplumsal da bir hafıza yaratılmasına destek oluyoruz. Anadolu bölgelerinde okullara teknik ekipman ve burs imkanları sağlamanın yanı sıra ekonomik eşitsizlik, eğitim olanaklarına erişememe ve eğitim kurumlarındaki fiziki koşulların yetersizliği gibi durumlarda çocukların erken yaşta çalışma yaşamına girmesine neden olan temel sorunların çözümüne katkı sağlıyoruz.

"Organik tarımın gelişmesine katkı sağlıyoruz"

Çağrı EŞMEKAYA/ Elite Naturel Yönetim Kurulu Başkan Vekili İcra Kurulu Başkanı

8 binden fazla Adil Ticaret sertifikasıyla korunan sözleşmeli çiftçi ailemiz ile Türkiye'nin dört bir yanında organik tarımın gelişmesine katkı sağlıyoruz. Bilgiye ulaşmakta sorun yaşayan, atalarından gelen tecrübelerle tarım yapan çiftçilerimize ziraat mühendislerimiz tarafından organik tarım üzerine yılda 110 saatin üzerinde eğitim veriyoruz. Çiftçilerimize her yıl ortalama 225 ton organik gübre dağıtıyoruz. Organik tarımın en hassas konularından biri olan ilaçlama konusunda, ilaç ve pestisit içermeyen bitkisel zirai karışımlar temin ederek üretimlerine katkı sağlıyoruz.

"Gelin, cam tavanları hep birlikte kıralım"

Esra Arslanbaş KAYNAK / Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri

2022 yılının 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde yeni bir yola çıktık. Cinsiyete dayalı yargılara ve hayatın her alanında yaşanan eşitsizlik sorununa dikkat çekmek amacıyla uzun yıllar devam etmesini planladığımız "Cam Tavan Arabada Güzel" adını verdiğimiz projemizi başlattık. Projemizle kadınların önündeki görünmez engelleri kaldırmayı hedefliyoruz. Fenerbahçe Spor Kulübü, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) ve Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) ile iş birlikleri gerçekleştirdik. 'Gelin, cam tavanları hep birlikte kıralım' diyoruz.

"Türkiye'yi çörek otunun merkezi haline getireceğiz"

Dr. Mevlüt BÜYÜKHELVACAGİL / Zade Vital CEO'su

Anadolu'nun bereketli topraklarından yetişen nadide bitki çörek otundan, GMP standartlarında takviye edici gıda elde ederek çörek otu yetiştiren çiftçilere umut oluyoruz. Çörek otu yağının bağışıklık pazarında varlık göstermesi ve farkındalığın artırılması için çalışmalar sürdürüyoruz. Anadolu topraklarının sunduğu hazinemizi sürdürülebilir kılmayı hedefliyoruz. Yüksek Timokinon oranı ile geliştirdiğimiz çörek otu yağı ile çörek otunu gelecek kuşaklara aktarmayı ve tüm dünyaya tanıtmayı hedefliyoruz. Ata tohumlarımızı koruyup geliştirerek Türkiye'yi çörek otunun merkezi haline getirmeyi planlıyoruz.

"Mor Yerleşke projesine destek olduk"

Oya UZUN / Boyner Grup & Boyner Büyük Mağazacılık Kurumsal İletişim Direktörü

Deprem bölgesindeki kadınların ve kırılgan grupların desteklenmesi üzerine harekete geçtik. 11 ilimizin tekrar ayağa kaldırılması için uzun soluklu projelere ihtiyaç olduğu bilinci ve toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki hassasiyetimizle Türkiye Kadın Dernekleri Fedarasyonu'nun Mor Yerleşke projesine destek olduk. Deprem bölgesindeki kadınlar, çocuklar ve yaşı nedeniyle bakıma ihtiyaç duyan büyüklerimizin koşullarını iyileştirmeyi, psikososyal açıdan güvenli alanlar yaratmayı hedefleyen Mor Yerleşkeler, en az 18-24 ay deprem bölgesinde hizmet verecek.

"100 genç kadını geleceğe hazırladık"

Sema YETKİNER / Santa Farma İnsan Kaynakları Direktörü

2022 yılında ''Sağlığın Dönüştüren Kadınları'' projemizi hayata geçirdik. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve kadınların hayatın her alanında güçlenmesini amaçladık. Teknolojide Kadın Derneği (Wtech) ile birlikte başlattığımız ''Sağlığın Dönüştüren Kadınları" projesi kapsamında, üniversitelerde ve meslek yüksekokullarında Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Bilişim Teknolojileri bölümlerinin son sınıflarında okuyan veya yeni mezun olmuş 100 genç kadına ücretsiz eğitimler verildi.

"Öğrencilerimize psikolojik ilk yardım eğitimleri verdik"

Prof. Dr. Fevzi Rifat ORTAÇ / Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi Rektörü

Öğrencilerimize, deprem bölgesindeki çocukların normal hayatlarına dönmeleri için doğru iletişim yollarını ve psikolojik ilk yardım süreçlerini kapsayan eğitimler verdik. Başta deprem bölgesinden Konya'ya gelen depremzede lise öğrencilerimiz olmak üzere, tüm lise öğrencilerimize kampüsümüzdeki imkânlar açıldı. Psikolojik destek almak isteyen, bir akademisyenle sohbet etmek isteyen, üniversite öğrencileriyle bir araya gelmek isteyen, çözemediği sorular için yardım isteyen kısaca üniversite ortamına ihtiyaç duyan tüm liseli öğrenciler kampüsümüzde misafir edildi.

"Sürdürülebilir turizm modelleri oluşturulmasına katkıda bulunuyoruz"

Selda Susal SAATÇİ / Anadolu Efes Grup Kurumsal İletişim ve İlişkiler Direktörü (CCAO)

Anadolu Efes olarak Türkiye'de sürdürülebilir turizme odaklanan ilk program olan Gelecek Turizmde ile Türkiye'nin sürdürülebilir turizm açısından çok zengin kaynaklara sahip olduğunu ortaya koyuyoruz. 2007'den bu yana T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile ortak yürüttüğümüz programla sürdürülebilir turizm modelleri oluşturulmasına katkıda bulunuyoruz. 16 yılda eko turizmden gastronomi turizmine 19 farklı projeyle 17 bölgede sürdürülebilir turizmi destekledik.

"Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nı düzenliyoruz"

Elif GÜVENEN / Garanti BBVA Kurumsal Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi Direktörü

Garanti BBVA olarak toplumsal yatırım programları kapsamında, 5 Taş Sosyal ve Finansal Liderlik Programı, Türkiye Kadın Girişimci Akademisi, Salt ve Türkiye'nin Canı Yanmasın Destek Programı gibi çalışmalar yürütüyoruz. Bu projelerden 16 yıldır kesintisiz sürdürdüğümüz Kadın Girişimci Programımızla kadın girişimcilerin finansman kaynaklarına erişimini kolaylaştırıyoruz ve kadın girişimcilerin cesaretlendirilmesi ve rol model olabilmesi için Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nı düzenliyoruz. Ücretsiz eğitim programları gerçekleştiriyor, Ticaretin Kadınları platformuna verdiğimiz destekle de yeni pazarlara ulaşmalarını kolaylaştırıyoruz.

"Atma Bağışla projesinde yer alıyoruz"

Hale YILDIRIM / Pasha Bank Genel Müdür Vekili

Pasha Bank olarak, TEGV İşbirliği ile "Atma Bağışla" projesinde yer alıyoruz. Projeyle evimizde, iş yerimizde kullanılmayan her türlü atık elektrikli ve elektronik eşyalar geri dönüşümle eğitime kazandırılarak hem çevresel sürdürülebilirliğe hem de eğitimle güçlenmiş toplum hayaline bağışçılar olarak katkı sağlıyoruz. E-atıkların çevreye verdiği zararı azaltıp sürdürülebilir çevre faaliyetlerine de destek oluyoruz. Atıklarımızı TEGV'e geri dönüşüm için bağışlayarak sürdürülebilir çevre hedeflerine ve TEGV'deki çocukların nitelikli eğitime ulaşmasına yardımcı oluyoruz.

"Depremzedelere 30 bin pizza ulaştırdık"

Kerem CİRİTCİ / Domino's Türkiye CEO'su

Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında TEGV aracılığıyla deprem bölgesinde hayata geçireceğimiz çok önemli bir projeye imza atmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Eğitim parkı ve öğrenim birimlerinin bulunmadığı yerlerdeki çocuklara seyahat eden Öğrenim Birimi Ateşböcekleri ile deprem bölgesine ulaşarak önemli bir sosyal sorumluluk projesini gerçekleştirmiş olacağız. Projemizle Ateşböcekleri tırı deprem bölgesine ulaşarak çocuklarımızın eğitimine destek vermiş olacak. Ayrıca, Yemeksepeti iş birliğiyle bölgedeki depremzedelere 30 bin pizza ulaştırdık.

"40. yılımızda 40 farklı noktada atık toplama hareketi düzenledik"

Gülsün MERSİN / Koroplast Pazarlama Direktörü

Sürdürülebilir bir dünya oluşturmak için ilk adım olarak 40 farklı noktada atık toplama hareketi ile STK, belediye ve gönüllülerle altı ilimizdeki sahil, tabiat parkı ve yeşil alanlarda, yüzde 80'i geri dönüştürülmüş malzemeden üretilen ve geri dönüşebilen 18 bin 257 geri dönüşüm torbamız ile topladığımız 8 bin kg atığı ayrıştırıp belediyelerin geri dönüşüm tesislerine teslim ettik. Toplanan atıkları geri dönüştürerek çocuklar için "Kuşlara Fısıldayan Kız" hikâye kitabını hayata geçirdik. Hikâye kitabımızı 2022 yılının aralık ayında tiyatro oyununa da uyarladık.

"Her ilmek, bir kadına destek…"

Burak ÇELET / Desa Deri CEO'su

KEDV ile "Her İlmek, Bir Kadına Destek" projesini hayata geçirerek kadınların üretime katılmalarına, sosyal ve ekonomik olarak güçlenmelerine katkı sağlamayı amaçladık. Kadın kooperatiflerine üreteceğimiz çantaların tüm aşamalarını öğrettik ve kullanılacak deri şeritleri hazırlayıp evlerine ulaştırdık. Kadın kooperatiflerimizin ilmek ilmek el işçiliğiyle ördüğü el çantalarını üretip satışa sunduk. Ürünlerimizin satışından elde edilen gelirin bir kısmını ise KEDV'e bağışladık. Bu proje ile amacımız; kadınlara ekonomik özgürlük ve toplumsal hayatta görünürlük sağlamak.

"Köy okullarındaki çocukları kültür ve sanatla tanıştırmaya çalışıyoruz"

Nalan DEMİRCİOĞLU / D&R Kurumsal İletişim Direktörü

D&R olarak Türkiye'nin kırsal bölgelerindeki köy okullarına giderek öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için yola çıktığımız sosyal sorumluluk projelerimizle; çocukları kültür ve sanatla tanıştırmaya, onlara unutulmaz anlar ve ilkler yaşatmaya çalışıyoruz. Çocukların daha çok kitap okuması amaçlanarak yapılan okul ziyaretlerimizde çocukların tanıdığı ve sevdiği ünlü isimleri de davet ediyoruz. Şimdiye kadar toplamda dört ilde 10 okulda 2 bin 300 öğrenci ve ailesine dokunduk. İlk kez bir yazar ile tanışan çocuklar, yazarlığa ilgi duymaya başlıyorlar, kitaba olan ilgileri ve merakları da artıyor.

"'Fikrine Sahip Çık projesiyle 14 bin kişiye ulaştık"

Faruk YAMANKARADENİZ / Destek Patent CEO'su

Ülke ekonomilerinin büyümesindeki en önemli göstergelerden birisi, o ülkenin Fikri ve Sınai Haklar alanındaki yatırımlarıdır. Fikrine Sahip Çık projesini bu vizyonla başlattık. Emekleri, icatları, fikirleri ile ülkemizi yarınlara taşıyacak gençlerimize ve hali hazırda ürün ve hizmetleriyle ticari faaliyetlerini sürdüren firmalarımıza, girişimcilerimize 'Fikrine Sahip Çık' diyoruz. Projemiz kapsamında bugüne kadar Türkiye'nin 14 ilindeki il Milli Eğitim Müdürlükleri ile protokoller imzalanarak tüm teknik ve meslek liselerine sınai haklar alanında eğitimler verdik. Bu eğitimlerle 14 bin kişiye ulaştık.

"Motosiklet sporunu destekliyoruz"

Zeynep KAHRAMAN / Beyaz Kağıt A.Ş. Pazarlama Müdürü

Asperox olarak geçtiğimiz yılın başından bu yana bisiklet ve motosiklet sporunu destekliyoruz. Türkiye Motosiklet Federasyonu tarafından düzenlenen Türkiye çapındaki motor yarışlarına ve ardından dünya çapında düzenlenen Motokros Şampiyonası MXGP yarışlarına katıldık. Tüm bu yarışlarda parkurların temizliğini üstlendik. Dünya Motokros Şampiyonası'nın son ayağı bu yıl Türkiye'de düzenlendi. Yarışın konsepti gereği yarışçılar; sadece zamanla değil, toz toprak ve neredeyse balçık haline gelmiş çamurla da mücadele ettiler. Biz her türlü zorlu lekeyi çözeriz dedik, yarışmacıların motorlarını temizlemelerine yardımcı olduk.

"1000 çocuğa psikolojik ve sosyal içerikli eğitim desteği veriyoruz"

Vecih YILMAZ/ Akçansa Genel Müdürü

Benim Mahallem Projesi ile deprem bölgesindeki 1000 çocuğa psikolojik ve sosyal içerikli eğitim desteği veriyoruz. Akçansa, deprem felaketinden etkilenen Kahramanmaraş'ta Nisan ayı itibarıyla başlattığı 'Benim Mahallem' projesi ile çocuklara destek veriyor. Sabancı Cumhuriyet Seferberliği kapsamında depremden etkilenen çocuklar için umutlu bir gelecek kurmak amacıyla başlanan 'Benim Mahallem' projesi, TOÇEV (Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı) iş birliğinde devam ediyor. Halihazırda eğitimlerin yoğun şekilde sürdüğü proje ile depremden etkilenen tüm illerde çocukların eğitim ve gelişimlerine destek olunması hedefleniyor. Uzman psikologlar tarafından 5-18 yaş arası 1000 çocuğa verilen psikolojik ve sosyal içerikli eğitimlerin yanında, onların ruhsal ve bedensel gelişimlerini destekleyecek özel aktiviteler de gerçekleştirildi.

*****

KİM NE YAPIYOR?

IYZICO: Iyzico, kadın girişimcilerin fikirlerini hayata geçirebilmesi, işlerini büyütme noktasında önlerinde bir engel olmaması ve finansal erişimlerini artırabilmeleri için "iyzico Kadın Girişimci Destek Programı"nı hayata geçirdi. Bugüne kadar 250'nin üzerinde girişimciyi programa dahil ederek, programa dahil olan kadın girişimcilerin yaratmış olduğu 5 milyon TL üzerinde işlemden sıfır komisyon alarak onların ekosisteme girişlerine destek oldu.

KARİYER.NET: Kariyer.net'in 8 Mart'ta başlattığı "Bitsin bu sorular!" hareketi, iş görüşmesi esnasında cinsiyetçi ve ayrımcı sorulara maruz kalan kadınların sesi olmayı amaçlıyor. Hareketin sosyal medyada büyük yankı uyandırdığını belirten Kariyer.net CEO'su Fatih Uysal, "Proje kapsamında düzenlediğimiz farkındalık seminerleriyle bugüne dek 60 bin işverene ulaştık ve işe alım yetkililerinin konuyla ilgili farkındalık kazanmasını sağladık" diyor.

NESTLÉ DAMAK: "Fıstığımız Bol Olsun" projesi, TEMA Vakfı iş birliğiyle 2011 yılından bu yana sürdürülüyor. Bilimsel temelli tarım uygulamalarıyla toprağın ve çevre ekosistemlerinin korunduğu proje, verim artışıyla üreticilerin yüzünü güldürüyor. Proje başlangıcından bu yana iki buçuk kat fazla verim elde edildiği belirtiliyor. Bölgedeki 200 bin kişinin geçimini sağladığı antep fıstığı tarımına katkı sağlayan projede 2 bin çiftçiye ve 4 bin 500 çocuğa da eğitim verildi.

ENERJİSA: Enerjisa Üretim'in ana partnerliğinde düzenlenen "Womentum" programına üniversitelerin 3. ve 4. sınıflarında veya Meslek Yüksekokulların son sınıflarında öğrenimlerine devam eden kadın öğrenciler başvuru yapabiliyor. "Womentum" programına katılım sağlayan kadın öğrenciler, kişisel gelişimden kariyer planlamasına, sürdürülebilirlikten enerji sektörüne kadar birçok farklı alanda eğitimle desteklenen birlikte öğrenme deneyiminin bir parçası olacak.

YK ENERJİ: YK Enerji Milas'ın dünya arkeoloji atlasında hak ettiği yeri alması için maden sahalarında devam eden arkeolojik kurtarma kazılarının yanı sıra, Ören Arkeopark Projesi'ne de destek oluyor. Karia Medeniyeti'ne ev sahipliği Keramos Arkeolojik Yüzey Araştırmaları Projesi'ne katkı sağlayan şirket, maden sahaları içinde yer alan arkeolojik kurtarma kazılarına 2006'dan bu yana devam ediyor.

TSKB: TSKB, altı yıldır sürdürdüğü "Yarının Kadın Yıldızları Eğitim Destek Fonu"yla ülkemizi uluslararası sahnelerde temsil edecek genç kadın müzisyenlerin yurt dışı eğitimlerini destekliyor. IKSV ile yürüttüğü bu proje kapsamında genç müzisyenlere İstanbul Müzik Festivalinde sahne alma imkânı da sunuyor. Burs fonundan şimdiye kadar 70 müzik öğrencisine eğitim desteği sağlandı.

EGE YAPI: Gala Modern Sergisi, Devrim Erbil Sergisi, Artweeks@Akaretler, Step İstanbul ve Art.İst Sauna gibi seçkin iş birliklerinin yanı sıra, 'Sanata Yön Verenler' ve '81 İl Gizem Dolu Türkiye' gibi kitaplara sağladığı katkılarla sanatın gelişiminde önemli bir rol üstlenen Ege Yapı, 2020'de sanatçıların üretimlerini desteklemek, bir araya gelebilecekleri ve çalışabilecekleri sıcak bir ortam sunmak amacıyla Atölye Cer projesini devreye aldı.

PAKUN: Spora ve sporcuya destek veren Pakun, milli yüzücüler Gülce Balaban ve Ataberk Öktem'in sponsorları arasında yer alıyor. Amatör spor branşında da desteklerini sürdüren Pakun, Samsun Bafra futbol amatör spor takımlarından Hacınabispor ve Bafra Mevlanaspor'un göğüs sponsorluğunu yapıyor. Pakun'un destek olduğu U15, U16, U17 takımları Türkiye Şampiyonası'na gitmeye hak kazandı.

KUTES: UN Global Compact imzacıları arasında yer alan Kutes, Türk Eğitim Vakfı (TEV) iş birliğinde Malzeme & Metalurji bölümü başta olmak üzere Orman, Maden ve Gazetecilik fakültelerinde eğitim gören üniversite öğrencilere burs veriyor. Bursun yanı sıra gençlere staj imkânı da sunuyor. Çorlu'daki genç istihdamını desteklemek için mesleki eğitimler vererek, istihdam edilmeleri konusunda destek sağlıyor.

ANADOLU HAYAT EMEKLİLİK: Türkiye'nin kadınlara özel tek fotoğraf yarışması Kadın Gözüyle Hayattan Kareler, kadınların yaratıcılıklarını özgürce ifade edebilecekleri bir platform sunmak amacıyla hayata geçirildi. İlk kez düzenlendiği 2007 yılından bugüne 25 bini aşkın kadının, 97 bini aşkın fotoğrafla katıldığı yarışma, 17 yıldır kesintisiz olarak devam ediyor.

NEF VAKFI: Aile Geçim Desteği programı ile binlerce aileye maddi destek yardımı ulaştırırken kira destek programı ile de binlerce kişinin barınma sorununa can suyu oluyor. Bir Destek Bir Yuva ile yüzlerce haneye ulaşan vakıf, özellikle Kahramanmaraş merkezli iki büyük deprem sonrası odağını deprem bölgesine çevirdi. Vakıf, Adıyaman, Hatay ve Kahramanmaraş'ta konteyner kent ve yerleşik yaşam alanları kurulması çalışmalarına devam ediyor.

TRENDYOL: Trendyol ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğinde hayata geçen "Yarının Köyleri" projesi 2022'de başlatıldı. Proje kapsamında, Trendyol'un teknolojik yetkinlikleri ve UNDP'nin kalkınma alanında saha tecrübesini köylere ulaştırarak istihdamın artırılması, üretimin güçlendirilmesi, kırsal kalkınmanın desteklenmesi, sürdürülebilir ve teknolojiye dayalı üretim kültürünün oluşturulması ve Anadolu'nun yöresel ürünlerinin markalaştırılması hedefleniyor.

Z ZURICH: Z Zurich Foundation katkılarıyla, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türk Eğitim Derneği (TED) ortaklığı ile hayata geçirilen "Eğitimin Sigortası: Öğretmenlerimiz" Projesi, mesleğinin ilk yıllarında köye atanan kadın öğretmenlerin yaşadıkları sorunların en aza indirilmesini hedefliyor. 2018'den bu yana projeye 938 öğretmen dahil oldu.

MERCK TÜRKİYE: Deprem felaketinin ardından, felaketten etkilenen üniversiteli gençlerin eğitimlerine destek olma kararı verdiklerini ifade eden Merck Türkiye Genel Müdürü Şehram Zayer, "Bu kapsamda, Türkiye Eğitim Vakfı (TEV) iş birliğiyle oluşturduğumuz Merck 25. Yıl Burs Fonu ile 25 depremzede Tıp Fakültesi öğrencisine burs sağladık. Ayrıca, ülkemizin saygın üniversitelerinde okuyan 25 lisans düzeyinde depremzede öğrenciye de eğitim bursu verdik" diyor.

ROCHE TÜRKİYE: Roche Türkiye'nin genç nesillerin sağlık bilincini artırmak amacıyla Türk Eğitim Derneği ile 2020 yılında başlattığı "Eğitimle Sağlıklı Gelecek" projesi kapsamında, sosyal ve ekonomik yönden dezavantajlı konumda bulunan öğrencilere ve bu öğrencilerin velilerine çeşitli eğitimler veriliyor. Üçüncü dönemi devam eden projenin ilk iki döneminde toplam bin 159 öğrenci ve 435 veliye eğitim verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.