PARA İŞ DÜNYASI/ ÜRÜN DİRİER Türkiye'nin önde gelen sorumluluk sahibi şirketleri, toplumsal projeleriyle göz kamaştırıyor. Çevre, tarım, eğitim, sağlık, spor, müzik, gıda güvenliği, psikoloji, teknoloji okuryazarlığı, finansman, marka ve pazarlama, fotoğrafçılık, sokak sanatları, tarih ve arkeoloji konularında projeler yapan şirketler; sporcu, girişimci, kadın, genç, çocuk, çiftçi, öğrenci, engelli bireyler, ev hayvanları ve bölgesel bitki florasına dönük birbirinden ilginç sosyal sorumluluk projesi yürütüyor.
ŞİŞECAM 256 BİN ÖĞRENCİYE GERİ DÖNÜŞÜM EĞİTİMİ VERDİ
Şişecam'ın kültür-sanat, eğitim, çevre ve spor alanlarında önceliklendirdiği ve hayata geçirdiği birçok projesi bulunuyor. Bunlardan 2011 yılında hayata geçirilen "Cam Yeniden Cam" projesi dikkat çeken çalışmalardan biri. Proje kapsamında 2011 yılından bu yana 256 bin 760 ilköğretim öğrencisine geri dönüşüm konusunda eğitimler verildi, 20 bini aşkın cam kumbarası belediyelerin kullanımına sunuldu ve 2 milyon ton cam kırığının geri dönüşümü sağlandı. Böylece 680 bin adet otomobilin 10 bin kilometre boyunca trafikten çekilmesine eşdeğer karbon emisyonu önlendi, geri dönüşüm sayesinde elde edilen enerji tasarrufu 80 bin konutun bir yıllık ısınma ve sıcak su ihtiyacını karşılayacak seviyeye ulaştı ve 59 milyon ağacın bir yılda temizlediği havaya eşdeğer karbondioksit salımı önlendi. Anadolu'daki tarih ve kültür birikiminin cama yansıtıldığı Tarih-Kültür-Cam koleksiyonlarıyla da sosyal sorumluluk alanında önemli bir boşluğu dolduran şirket, açıp MEB'e devrettiği meslek liseleriyle de gençlerin meslek sahibi olmasını destekliyor.
PETROL OFİSİ 'TATBİKAT' İLE DEPREM FARKINDALIĞINI ARTIRACAK
Petrol Ofisi iştiraki Petrolig Games'in geliştirdiği 'Tatbikat' isimli eğitici deprem bilinçlendirme uygulaması 7'den 70'e herkesin depreme yönelik bilincini artırmayı hedefliyor. Petrol Ofisi Grup CEO'su Mehmet Abbasoğlu konuyla ilgili "Tüm oluşumlarımızla da felaketin üzerine hassasiyetle eğilmeye devam ediyoruz. Uzun vadeli çözümler için çalışıyoruz. Bu çerçevede, grubumuzun oyun teknolojileri şirketi Petrolig Games'in tamamen sosyal sorumluluk bilinci ve gönüllülük esasıyla depremin peşi sıra hayata geçirdiği Tatbikat da bu adımlardan biri" diyor. Petrolig Games Genel Müdürü Burçin Cafer ise "Tatbikat'ı bir sosyal sorumluluk projesi olarak depremlerin ardından ülkemizde böylesine büyük acıların bir kez daha yaşanmaması umuduyla İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Afet Yönetimi Enstitüsü öğretim üyeleri, pedagoglar ve 3.3 milyonu aşkın Sosyal Lig Fantezi Futbol oyuncusunun katkılarıyla geliştirdik" açıklamasında bulunuyor.
SAAT&SAAT 10 BİN ÇOCUĞA ZAMAN YÖNETİMİNİ ÖĞRETECEK
Saat&Saat'in çocuk ve gençlerde zamanın verimli kullanılması hedefiyle hayata geçirdiği "Akıllı Saatler Öğrenci Gelişim Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında İstanbul'da 10 ilçede 10 okulda 2 bin çocuğa eğitimler verildi. 2023-2024 eğitim öğretim yılı projenin ikinci etabında ise 29 ilçede 29 okulda toplam 8000 öğrenciye eğitimler verilecek. Projenin hedefinin toplam 10 bin çocuğu zaman yönetimi konusunda eğitmek ve hobisi olup maddi yetersizlikten dolayı yerine getiremeyen 29 öğrenciye burs desteği sağlamak olduğunu ifade eden Saat&Saat Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Ayşem Suner, "Çocuklarımızın ve gençlerimizin, teknolojiyi doğru ve zamanında kullanmasına dikkat çekerek, bedensel sağlık ve bedensel gelişimi akıllı biyolojik saat kavramı, eğitim ve spor hayatlarını, hobilerini ve teknolojiyi doğru ve verimli kullanmalarını, akıllı zaman yönetimi kavramı üzerinden uzmanlar eşliğinde aktarıyoruz" diyor.
TURKCELL 'GÖNÜL BAĞI PROJELERİ'YLE DEPREM YARALARINI SARACAK
Turkcell, depremlerin ardından yaraları sarmak için 'Gönül Bağı Projeleri' ile harekete geçiyor. İstihdamdan üretime, sanattan gastronomiye, psikolojiden eğitime kadar pek çok alanda proje seferberliği başlatan Turkcell, geçen ay afet bölgesi için bin 100 kişilik istihdam seferberliği başlattığını açıklamıştı. Şimdi de Hatay'daki Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde ilk etapta 50 kişiyi işe alacağını duyurdu. Ayrıca Turkcell Akademi de 5 bin depremzedeyi teknik ve kişisel gelişim programları ile destekleyip meslek edindirerek ülkeye nitelikli iş gücü kazandıracak. "Bura bizim memleket" diyerek yola çıktıklarını ifade eden Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Gönül Bağları kurmak için seferberlik ruhuyla harekete geçiyoruz. İyileşmek için önce umutları yeşerteceğiz, el ele verip gönülleri bir edeceğiz. Bu kapsamda öncelikle bölgedeki istihdama ve ekonomik kalkınmaya destek olacağız. Yerel üreticilere, KOBİ'lere, çiftçiye ve bölge esnafına iyi gelecek pek çok projeyi hayata geçireceğiz. Devamında kültür-sanattan gastronomiye, çocuklardan gençlere ve kadınlara kadar sosyal ve kültürel hayatın farklı noktalarına dokunacağız" diyor.
HENKEL 40 BİN ÇOCUĞU KEŞİF DÜNYASIYLA BULUŞTURDU
Henkel, Keşif Dünyası projesini çocukların ilk ve belki de en önemli keşiflerini kendi içlerinde yapmaları gerektiği inancıyla, ülkemizde 2015 yılından bu yana Yaratıcı Çocuklar Derneği iş birliği ile gerçekleştiriyor. Proje kapsamında 2015 yılından itibaren devlet okullarına gidilerek, 8-10 yaş aralığındaki çocuklar için, uzman eğitimciler eşliğinde ücretsiz bilim atölyeleri ve sürdürülebilirlik eğitimi gerçekleştiriliyor. Programın sonunda da mucit sertifikalarını alıyorlar. Gerçekleştirilen tüm yüz yüze ve online bilim atölyeleri ile Keşif Dünyası projesi bugüne kadar 40 bine yakın çocuğumuzla buluştu. Online eğitim sistemlerinde bilim atölyeleri ile ulaşılan öğrenci sayısı 10 binden fazla.
ROYAL CANIN HAYVANLAR İÇİN SORUMLULUK, DİYOR
Royal Canin, dünyada toplam sayısı tüm dünyada 600 milyonu aşan evsiz hayvanlar konusunda önyargıları yıkmak üzerine bir program başlattı. Bu konuda bilinçlendirme çalışmaları yapan Royal Canin Türkiye'nin Kurumsal İlişkiler Yöneticisi Çağla Çavuşoğlu, "Royal Canin olarak hayvanlar için daha iyi bir dünya vizyonumuz doğrultusunda sorumlu hayvan sahipliğinin önemine vurgu yapıyoruz. Yaşamlarımızı daha güzel bir yer haline dönüştüren hayvanlar için daha iyi bir dünyayı sorumlu hayvan sahipliği anlayış ve uygulamaları ile mümkün kılacağımıza inanıyoruz. Hayvan sahiplerinin ilk günden alacağı sorumluluk ile hayvan terk edilmelerinin önüne geçebilir ve evsiz hayvanlar konusunda kalıcı bir çözüm bulabiliriz" diyor. Bir yuvası olmayan hayvanların refahını artırmak ve beslenme ihtiyaçlarını karşılamak için de bakımevi ve dernekler ile iş birliği gerçekleştiren şirketin çalışanları da düzenli olarak derneklerle gönüllü programlar hayata geçiriyor.
HAYAT HOLDİNG 160 BİN EBEVEYNE ULAŞTI
Molfix çatısı altında yürütülen 'Hayat Bağım' Türkiye genelindeki hastanelerin "Anne Misafirhanelerinde" konaklayan anneler başta olmak üzere yeni doğum yapmış annelere ve anne adaylarına yönelik "Güvenli Bağlanma", "Çocuk Gelişimi" ve "Evde Bakım" konularında hazırlanmış kapsamlı içeriklerle bilgi ve farkındalığın artırılması amaçlanıyor. Bugüne kadar 160 bin ebeveyne ulaşıldı. Molped tarafından geliştirilen "Kız Sözü Akademi" ise kadınların hedeflerini, hayallerini ve kendilerini keşfederek geleceklerini şekillendirmelerine yardımcı olmak amacıyla hayata geçirildi. Hayat Holding "Hayata İyi Bakarız- Ekolojik Okuryazarlık Eğitim Projesi" ise sürdürülebilirlik vizyonuna paralel iyiliğin nesilden nesle taşınabilmesi için uzun vadeli, kalıcı ve sürdürülebilir hedeflerle hareket ediyor.
GEN TÜRKİYE AFET GİRİŞİMLERİNE DESTEK VERECEK
2023 yılında yapacakları çalışmalarla deprem bölgesinin yaralarını sarmayı ve depremin etkilerini azaltmayı hedeflediklerini vurgulayan GEN Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Nevzat Aydın "Bu yıl Afet Dijital Platformu oluşturmanın yanında ortak çalışma alanları kurulmasını desteklemek, istihdam gelişimini destekleyecek eğitimler düzenlemek ve afetlerle ilgili çalışma yürüten startup'lara destek önceliğimiz olacak" diyor. GEN Türkiye olarak 2023 stratejilerini yaşanan deprem felaketinin etkisini azaltmak ekseninde oluşturduklarını vurgulayan Aydın, "Afetten etkilenen bölgelerdeki yerel işletmelerin kurumsal kapasitesini ve bölgedeki insanların yetkinliklerini geliştirerek o işletmelerde istihdam edilebilirliğini kolaylaştıracak eğitimler vermeyi planlıyoruz. Afetler ile ilgili çalışmalar yürüten startup'ların fonlanması ve ilgili startup'lara mentorluk desteği verilmesi de 2023 yılı stratejimizde yer alıyor" diyor.
SHERATON MAVİ SULARDA ÇEVREYE DİKKAT ÇEKİYOR
Sosyal sorumluluk bilincinde olmak, sürdürülebilirliğin artık bir tercihten öte, zorunluluk haline geldiğini ifade eden Four Points by Sheraton İzmir Genel Müdürü Bülent Süze, "Biz de bu konuda elimizden gelen desteği vermek ve daha güzel bir dünya yaratmak adına çalışıyoruz. Bu alanda, düzenlediğimiz yelken yarışlarıyla ilintili olarak, mavi sularda sürdürülebilirlik için çalışmalar yürütüyoruz. Sürdürülebilirlik alanında denizi seçme nedenimiz ise, çevre ile ilgili mesajları deniz üzerinde verme isteğimiz. Ayrıca, Turizm Bakanlığı'nın kriterler belirlediği, çevreye duyarlı konaklama tesisleri için düzenlenmiş ve kalite etiketi anlamına gelen Yeşil Yıldız Belgeli oteller projesini tamamlama aşamasındayız" diyor.
DEVELHOPE GENÇLERİ YAZILIM DÜNYASINA KAZANDIRACAK
İtalyan kodlama eğitimi platformu Develhope Türkiye'de genç işsizliğini azaltmaya yardımcı olmak için yazılım geliştirme eğitimiyle yeni bir fırsat kapısı açıyor. Genç işsizliği azaltma amacıyla yola çıkan Develhope, Türkiye'deki işsiz gençleri yazılım dünyasına kazandırmayı hedefliyor. Bugüne kadar bin 200 kişiye kodlama eğitimi veren Develhope, iş bulana kadar öğrencilere ücretsiz eğitim imkânı sunuyor. Develhope CEO'su Massimiliano Costa, "Türkiye'deki genç işsizliğinin azaltılmasına destek olmak istiyoruz. Bunun için kendini geliştirmek isteyen gençleri Develhope programında görmek istiyoruz. Öğrencilerimizin yüzde 95'i eğitim sonunda iş sahibi oluyor" diyor.
CARGILL'DEN '1000 ÇİFTÇİ 1000 BEREKET'
Cargill'in çiftçilerin verimini ve refahını artırmak, tarlada sosyal ve dijital dönüşümü desteklemek amacıyla başlattığı '1000 Çiftçi 1000 Bereket' Programı beşinci yılına girdi. Programa dahil olan çiftçilere bugüne kadar yüzde 20'ye varan oranda verim artışı sağlayan programın sosyal yatırım getirisi de 2022 yılı itibarıyla her 1 TL'ye karşılık 3,23 TL oldu. Yeni sezonda Amasya ve Tokat ile kapsadığı il sayısını 16'ya çıkaran program, 5 binin üzerinde çiftçiyi toprak ekosistemini iyileştirmek ve zenginleştirmek için onarıcı tarım uygulamaları ile destekleyecek. Ulusal ve uluslararası 40'a yakın ödüle layık görülen programın Türkiye'de tarım ve gıda alanında sosyal etki araştırması ve ölçümlemesi yapılan ilk kurumsal sosyal sorumluluk programı olduğuna dikkat çeken Cargill Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Murat Tarakçıoğlu, "1000 Çiftçi 1000 Bereket, çiftçilerle bağlantı kurduğumuz ve iş birliği yaptığımız bir program. Gıda sisteminin hızla artan dünya nüfusunun ihtiyaçlarını sorumlu ve sürdürülebilir bir şekilde karşılamaya devam etmesi için de çok güzel bir örnek" diyor.
KMO OTİZMLİ GENÇLERİN İSTİHDAMINDA BİR İLKE İMZA ATTI
Akıllı ulaşımın öncüsü Kuzey Marmara Otoyolu ile TODEV, otizmli bireylerin iş hayatına kazandırılması için özel bir istihdam projesini hayata geçirdi. "Otizmle Fark Yok, Çalışmak Var" mottosuyla başlayan ve Türkiye'de ilk kez Kuzey Marmara Otoyolu'nda aynı anda üç otizmli beyaz yaka personelin istihdam edildiği proje, takdir toplayan başarı hikayesiyle iş dünyasında rol model olmayı hedefliyor. KMO Genel Müdürü Aynur Uluğtekin, "KMO olarak hem iş dünyamıza hem de topumun tüm kesimlerine bu farkındalıkla örnek olmak istiyoruz. Departman yöneticilerimiz ve insan kaynakları profesyonellerimizle kendilerini sürekli takip ediyoruz. Onlarla çalışmak, takım arkadaşı olmak ve birlikte başarmak müthiş bir duygu" diyor.
EKER, OTİZMLİ İSTİHDAMINA YÖNELİK DANIŞMANLIK VERİYOR
Bursa'daki fabrikasında "Otizmli Bireyler İş Gücünde" adlı istihdam modelini yürüten Eker Süt Ürünleri, bu alandaki istihdam ihtiyacına dikkat çekiyor. Beş yıldır sürdürdüğü iş modelinde 12 otizmli personel hedefine ulaşan Eker, otizmli istihdamını yaygınlaştırmak amacıyla diğer şirketlere ve sivil toplum kuruluşlarına yol haritası eğitimleri ve danışmanlık hizmeti veriyor. Eker Süt Ürünleri tarafından yürütülen Türkiye'deki ilk iş koçu destekli istihdam modeli "Otizmli Bireyler İş Gücünde", önümüzdeki dönemde farklı şirketler tarafından da uygulanabilecek. Türkiye Otizm Meclisi'nin çatısı altında, tüm otizm vakıflarının katkısıyla ortak bir komisyon kurulduğunu ifade eden Eker Süt Ürünleri Genel Müdür Yardımcısı Nevra Eker, "Bu komisyonla birlikte otizmli bireyleri istihdam etmek isteyen diğer şirketlere ve bu alanda çalışmak isteyen sivil toplum kuruluşlarına danışmanlık hizmeti vereceğiz" diyor.
LIFECLUB'TAN DEPREM BÖLGESİ ÜRETİCİLERİNE DESTEK
Yaşanan deprem felaketi sonrası LifeClub olarak bölgedeki yerel üreticilere desteği sürdürülebilir kılmak adına aktif satışları devam eden üreticilerle iletişime geçtikleri bilgisini aktaran LifeClub Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Elif Elkin, "Marka bilgilerini derleyerek hem LifeClub mobil uygulamamızda hem de web sitemizde tüketiciyle buluşabilecekleri alternatif bir kanal oluşturduk. Amacımız üreticiler ile üyelerimiz arasında köprü oluşturarak onlara destek olabilmek. İletişim mecralarımızda duyurmaya başladığımız andan itibaren de olumlu geribildirimler alıyoruz. Hatta kurumlar, bayram hediyelerini, müşterilerine gönderecekleri kurumsal hediyelerini de bu üreticilerden almak için iletişime geçtiler. Klinik psikologlarımız ile depremzedelerle psikososyal destek görüşmelerini başlattık" diyor.
İGSAŞ DİKEY TARIMA DİKKAT ÇEKİYOR
Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesinde yürütülen ve ilk olma özelliği taşıyan "İstanbul Kapalı Dikey Tarım Uygulama ve Ar-Ge Merkezi" projesinin çözüm ortağı olan İGSAŞ, iklim ve coğrafyadan bağımsız olarak tarım yapılmasına destek veriyor. Kağıthane Belediyesi'ne ait bir otoparkın sekizinci katında 30 metre derinlikte ve güneşsiz alanda sadece led ışıklarla tarım ürünleri yetiştiriliyor ve araştırma çalışmaları yapılıyor. Dünyada kapalı tarım uygulamasının yapıldığı en derin ikinci proje kapsamında 700 m2 büyüklüğündeki merkezin 330 metrekarelik alanında üç adet bitki üretim ünitesi ve bir adet tohum çimlendirme ünitesi bulunuyor. Üç ünitede yapılan toplam bitkisel üretimin tarlada yapılan yaklaşık 20 dekar üretime eşdeğer durumda olduğunu ifade eden İGSAŞ Genel Müdürü İlkay Ünal, "Beş yıldır da Toprağıma Minnettarım adlı sosyal sorumluluk projesi kapsamında çiftçiler için ücretsiz su ve toprak analizi yaparak doğru gübreleme konusunda eğitimler veriyoruz" diyor.
BAMBİ YATAK 25 BİN TOHUM TOPUNU DOĞAYLA BULUŞTURDU
Bambi, sürdürülebilir ve inovatif çevre teknolojileri geliştiren sosyal bir girişim olan ecording ile iş birliğine imza attı. Bu kapsamda kuruluşunun 25. yılı dolayısıyla 20 Şubat-25 Mart 2023 tarihleri arasında Muğla'da 25 bin karaçam ve kızılçam tohumunu toprakla buluşturdu. Ecording'in ecoDrone isimli insansız hava araçları ile ulaşılması zor alanlara atılan tohumlar ile ekosistemin geliştirilmesine destek verdiklerini ifade eden Bambi Yatak Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Adem Çetmen, "Özellikle ulaşılması zor arazilerin tohumlanması konusunda sahip oldukları ecoDrone'lar bizim amacımıza hizmet ederek istediğimiz bölgeleri karaçam ve kızılçam tohumlarıyla buluşturmamıza imkan verdi" diyor.
AKKÖK HOLDİNG "KADIN ENERJİSİ"YLE BİN 500 KİŞİYE ULAŞTI
Akkök Holding iştiraklerinden Akenerji, SEDAŞ ve Sepaş Enerji tarafından hayata geçirilen ''Kadın Enerjisi'' projesi, birinci yılında bin 500 kişiye ulaştı. Holdingin enerji grubu şirketlerinin ortaklaşa yürüttükleri "Kadın Enerjisi" projesi kapsamında, Akenerji "Kadın Enerjisi - Kampüste", SEDAŞ "Kadın Enerjisi - Next" ve SEPAŞ "Kadın Enerjisi - Bi'şey Olmalı" programlarını organize ediyor. Projeler kapsamında, üniversite öğrencileri, çalışanların ortaokul, lise ve üniversitede eğitim gören kız çocukları ile grup şirketlerindeki kadınların, kariyer yolculuklarını desteklemek amacıyla birçok farklı çalışma hayata geçirildi. Akkök Holding Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Özlem Ataünal, "Gelecekte hem ülkemizde hem de dünyada sürdürülebilir kalkınma için kadınların ekonomiye katılımı olmazsa olmaz. Bu proje ile iş yaşamında kadınların önüne konan engelleri yok etmeye ve onları cesaretlendirmeye çalışıyoruz" diyor.
YANMAR TÜRKİYE'DEN GENÇ SPORCULARA DESTEK
Yanmar'ın gençleri destekleyen ve gerçek potansiyellerine ulaşmaları amacıyla teşvik eden kurum felsefesi "Hanasaka" kapsamında Yanmar Turkey Makine, U12 İzmir Cup 2023'ün ana sponsorlarından biri oldu. 7-9 Nisan tarihlerinde Altınordu Futbol Kulübü'nün İzmir Selçuk İsmet Orhunbilge Tesisleri'nde gerçekleşen turnuvaya 22 ülkeden 72 takım ve yaklaşık bin 500 sporcu katıldı. U12 İzmir Cup 2023, genç futbolcuların yeteneklerini sergilemeleri, uluslararası düzeyde rekabet etmeleri ve farklı kültürleri tanımaları için önemli bir platform sağlıyor. HANASAKA felsefesi ile insanları potansiyellerine inanmaya teşvik ettiklerini ifade eden Yanmar Turkey Makine Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kemal Erdoğan Shoshi, "Şirketimiz her insanın bir 'tohum' olduğuna inanıyor" diyor.
FAIRY GIDA DESTEĞİNİ AYDA 1 MİLYON KİŞİYE ÇIKARDI
Hatay, Gaziantep, Kahramanmaraş ve Adıyaman'daki konteyner kentlerde Ramazan ruhunu yaşatarak birlik ve beraberlik anlayışıyla bölgede umut tohumları yeşerten Fairy, Gıda Kurtarma Derneği iş birliği ile hayata geçirdiği "Boşa Harcama" projesiyle deprem bölgesinde ayda 1 milyon kişiye ulaşmaya başladı. P&G olarak depremin ilk gününden bu yana yaraları sarmak ve birlikte iyileşmek için sahada olduklarını ifade eden P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, "Gıda bağışı toplama ve dağıtma kapasitesini artırmak amacıyla derneğin alt yapısına yaptığımız soğuk gıda taşımayabilen araç bağışı ile gıda tedarik zincirini güçlendiriyoruz" diyor.
SARAN GROUP 23 YILDA 24 SPOR SALONU AÇTI
Türkiye, Cumhuriyetin 100. yılını kutlarken Saran Group da Türkiye'nin geleceği gençlere spor sevgisini aşılamak ve topluma faydalı bireyler olmalarını sağlamak amacıyla spor salonları açmaya devam ediyor. Saran Group'un 23 senedir her yıl düzenli olarak Türkiye'nin dört bir yanında gençlerin kullanımına sunduğu spor salonlarının 24'üncüsü 7 Nisan'da İzmit'te açıldı. Saran Group Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Saran'ın açılışını yaptığı spor salonu yine Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün adını taşıyor. Saran, sahip olduklarını spora borçlu olduğunu ve topluma fayda sağlamak için kazanımlarını yine spor aracılığı ile paylaşmak istediğini belirtiyor.
GSK TÜRKİYE OTİZMLİ BİREYLERE İSTİHDAM SAĞLIYOR
GSK Türkiye, Tohum Otizm Vakfı ile gerçekleştireceği iş birliği kapsamında "Otizmli Bireylerle İş'te #Birlikte" sloganıyla otizmli bireylerin istihdamına yönelik öncü ve anlamlı bir projeyi hayata geçirmeye hazırlanıyor. Otizmli bireylerin profesyonel kariyerlerine destek olmayı amaçlayan proje ile GSK, bu bireylere merkez ofislerindeki çeşitli pozisyonlarda istihdam sağlayacak. Otizmli bireylerin iş dünyasında daha aktif rol almasının çeşitlilik ve kapsayıcılık politikalarındaki önemini vurgulayan GSK Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Burcu Kuyucu, "Projemiz ile iş dünyasında fırsat eşitliğinin ön planda olduğu bir tutum sergilemeyi ve bu konuda öncü olmayı hedefliyoruz" diyor.
"#kolektifyarın" DAYANIŞMA PLATFORMU İLE İYİLİK ÇOĞALACAK
Ortak çalışma alanı şirketi Kolektif House, dayanışma odaklı projelerini #kolektifyarın platform çatısında birleştiriyor. Kolektif üyelerinin ve ekosistem network ağının gönüllü desteklerinin listelendiği sayfada afetzedelerin yarınına destek olmak için istihdamdan barınmaya, psikolojik destekten iş geliştirme ve teknoloji çözümlerine kadar, gönüllüler tarafından pek çok farklı kategoride destek duyurularına yer veriliyor. Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Kolektif House Kurucu Ortağı ve CEO'su Ahmet Onur, "Komünitemizin ve ekosistemdeki geniş network ağımızın etki alanını sürdürülebilir bir faydaya dönüştürmek için adım attık. Geniş network ağımızın etki alanının verdiği güçle tek bir platform üzerinden fayda yaratmayı ve dayanışmaya teşvik etmeyi amaçlıyoruz" diyor.