Depremzedeler için istihdam kadrosu açan 36 şirket

Depremzedelere yönelik iş olanakları adeta seferber edilmiş durumda. Mesaili işler kadar uzaktan çalışma olanağı olan işler de duyuruluyor. Peki depremzede istihdam etmek isteyen şirketler hangileri? İş arayan depremzedeler nereye başvurabilir? Elini taşın altına koyanlardan ulaşabildiklerimizi yazdık.
27.03.2023 12:37 GÜNCELLEME : 27.03.2023 12:37

PARA İK/ ÜRÜN DİRİER 6 Şubat'ta yaşadığımız deprem felaketinin ardından bölgeye Türkiye'nin dört bir yanından kişi, şirket ve kurum bazında destekler yağdı. Şimdi ise depremzedelerin yeniden hayata başlayabilmesi için istihdam seferberliği başlatıldı. Küçük büyük demeden her ölçekten şirket, depremzedeler için istihdam olanağı sunmaya çalışıyor. Bu kapsamda çeşitli projeler yayınlanıyor. Hem şirketler hem de istihdam ofisleri devrede. Depremzedelere yönelik iş olanakları adeta seferber edilmiş durumda. Mesaili işler kadar uzaktan çalışma olanağı olan işler de duyuruluyor. Öncelik afet bölgelerindeki çalışanları o bölgelerde istihdam etmek. Kendi memleketlerinde hayata yeniden bağlanmayı mümkün kılmak. Ancak göç etmek zorunda kalanlar için de birçok imkan sunuluyor. Afet bölgesinde çalışanları bulunan şirketler ise hayatın devam edebilmesi için depremzede çalışanlarına çeşitli destek paketleri sunuyor. Kim, ne yapıyor? Depremzede istihdam etmek isteyen şirketler hangileri? İş arayan depremzedeler nereye başvurabilir? Elini taşın altına koyanlardan ulaşabildiklerimizi yazdık.

MİGROS'UN 81 İLDEKİ İSTİHDAM ÖNCELİĞİ DEPREMZEDELER

Depremin bölgedeki çalışma hayatında ve istihdamda açtığı yaraları sarabilmek için Migros, 81 ildeki mağazalarında yıl içindeki personel alımlarında depremzedelere öncelik sağlayacak. Migros Ticaret A.Ş. İnsan Kaynakları ve Endüstri İlişkileri Genel Müdür Yardımcısı Olcay Yılmaz Nomak, "Nakil talebi olan arkadaşlarımız için de talep ettikleri illere kadro oluşturuyoruz. Depremin ilk anlarından itibaren, bölgede çalışan 3 bin 916 çalışma arkadaşımıza her yolu deneyerek hızla ulaşmaya çalıştık. Ne yazık ki bu afette 22 çalışma arkadaşımızı kaybettik. Migros ailesi olarak acımız çok büyük. Bölgedeki arkadaşlarımızın tümünün ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Depremden etkilenen arkadaşlarımızın ve ailelerinin bölgede tüm ihtiyaçlarını karşılanmasına destek oluyoruz. Ayrıca psikolojik destek sağlamak için tüm çalışma arkadaşlarımıza ve ailelerine anlaşmalı olduğumuz uzman psikolog ekipler tarafından ücretsiz olarak psikolojik ve tıbbi danışmanlık hizmeti sunuyoruz" dedi.

KARİYER.NET'TEN MİKRO SİTE

İş ilanı platformu olmanın çok ötesinde bir etki alanına sahip olduklarına dikkat çeken Kariyer.net CEO'su Fatih Uysal, "Bu ekosistemi ve geniş ağı faydaya dönüştürmek için hareket geçtik. Hem çalışma hayatında olup depremden etkilenen ve hayatını yeniden kurmaya çalışanlara hem bölgedeki işletmelere ve kurumlara hem de genel anlamda bölge halkına destek olmak amacıyla bir istihdam seferberliği başlattık" dedi. Bu seferberlik kapsamında www.kariyer.net/depremistihdamseferberligi adında bir mikro site hazırladıkları bilgisini veren Uysal, "Bu site ile hem deprem bölgelerinde çalışan ve depremden etkilenen vatandaşlarımızın yeni işlerini bulmalarını kolaylaştırmayı amaçlıyoruz. Hem de depremden etkilenen vatandaşlarımızı şirketlerinin bünyesinde istihdam etmek isteyen işverenlerimize destek sunuyoruz" diye konuştu.

AGESA, ÇALIŞANLARINA KONAKLAMA VE FARKLI ŞEHİRLERE TRANSFER DESTEĞİ SUNUYOR

AgeSA Hayat ve Emeklilik, deprem gündemine bağlı olarak acil durum müdahalelerinin yanı sıra bundan sonrası için bölge halkının ihtiyaçlarına ve oradaki yaşamın tekrar düzene girmesine yönelik orta ve uzun vadeli destek çalışmaları planlıyor. İstihdam da bunlardan biri. Hem kendi içlerinde hem de iş birliği yapılabilecek kurumlarla temasta oldukları bilgisini aktaran AgeSA Hayat ve Emeklilik İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül, "Deprem bölgesinde özellikle Güneydoğu Anadolu ve Çukurova Bölge, Gaziantep Şube gibi ekiplerimiz bulunuyor. Mevcut ekiplerimizin süreçleri de deprem öncesinde nasılsa aynı şekilde devam ediyor. Bunun yanı sıra geçen sene başlayan satış kadrosunda büyüme hedefimizi de devam ettiriyoruz. Bölgedeki çalışma arkadaşlarımızın tamamına ulaştık, onlarla sürekli diyalog halindeyiz" dedi. Şu an bölgedeki tüm destek faaliyetlerini Sabancı Holding çatısı altında yürüttüklerini ifade eden Yüzgül, şunları aktardı: "Bu çerçevede bölgede ihtiyaç duyan çalışma arkadaşlarımıza ve yakınlarına konaklama için yer temin ettik. Talep eden çalışanlarımızın farklı şehirlere transferlerini gerçekleştirdik. Maaş ödemelerini hemen yaptık, hibe niteliğinde ödemeler gerçekleştirdik, üç aylık komisyon gelirlerini de garanti ettik. Yaralar sarılmaya başlanıp yeni evlerde yaşamak zorunda kalacak çalışanlarımız için de zamanı geldiğinde taşınma desteğini değerlendireceğiz. Bunun yanı sıra bölgede bulunan 28 acentemize hibe ve avans desteği sağlayacağız. Ageas Group, yaşadığımız depremin yaralarını sarmak için tüm grup iştirakleri ve çalışanlarının katkı sağlayabileceği bir bağış fonu oluşturdu ve bu fona ilk etapta 1 milyon euro tutarında destek sağladı. Toplanan tüm bağışlar bölgeye yönelik acil destek ve uzun vadeli iyileştirme projelerinde kullanılacak."

YATAŞ GRUP BU YIL DEPREMZEDELERİ İŞE ALACAK

Yataş Grup, üretim tesislerinin bulunduğu Kayseri ve Ankara'da yıl boyunca oluşacak istihdam açıklarında; deprem bölgelerinden gelip bu şehirlere yerleşen ve çalışmak isteyen depremzedelerin öncelikli olarak yerleştirileceğini açıkladı. Yapılan açıklamada şunlar aktarıldı: "İstanbul Genel Merkez ofisimiz için de yıllık işe alım planlarımız yapılıyor. Yıl genelinde beyaz yaka pozisyonlarımız için oluşacak ihtiyaçlarımızda, bu bölgelerden gelen ve İstanbul'a yerleşen kişiler de değerlendirme süreçlerine alınacak. Yataş Grup çalışanlarının sağlık durumları ve ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Bölgede yaşayan çalışanlarımız ya da iş ortaklarımız arasında can kaybımız ya da evi ağır hasar gören olmadı. İlk aşamada bölgede yaşayan ya da 1. derece akrabaları bölgede yaşayan çalışanlarımız için ücretli idari izin tanımlandı. Geçici olarak diğer illere taşınan çalışanlarımızın, gittikleri yerlerdeki ihtiyaçları tespit edilerek kendilerine gönderildi. Ek olarak maddi ve manevi yardımlarımız devam ediyor. Çalışanlarımızın durumunu yöneticileriyle birlikte yakından takip ediyoruz. Ayrıca, bölgede bulunan ve depremden olumsuz etkilenen, Yataş Grup bayilerimizi, çalışanlarını ve ailelerini de kapsayan, yaklaşık 750 kişiye dokunacak bir yardım seferberliği başlattık."

AKO GRUP HER BİRİMDE İSTİHDAM ÇALIŞMALARINA BAŞLADI

Depremin meydana geldiği ilk andan itibaren ilgili bakanlıklar ve AFAD koordinasyonunda gerçekleştirdikleri maddi ve ayni yardımların yanı sıra, depremzede vatandaşların karşı karşıya kaldığı istihdam sorununun çözümü için de ellerini taşın altına koymakta kararlı olduklarını aktaran AKO Grup Yönetim Kurulu Üyesi S. Safa Özcan, "Bunun için afet bölgesinde yaşayan ve Ankara, Kırşehir, Çankırı şehirlerimize taşınan veya taşınmak isteyen depremzedelerimize iş imkânı sağlıyoruz. Bu kapsamda AKO Grup Genel Merkezi, Petlas, AKO Jant, Turbo Akü ve AKO ÖTL (Geri Dönüşüm Lastikleri) fabrikalarımızda; yazılım mühendislerinden makine bakım ve Ar-Ge mühendislerine, kalıp ustalarından kaynakçılara, klima bakım teknikerlerinden vinç operatörlerine kadar birçok pozisyonda afetzedelerimiz için istihdam sağlama çalışmalarına başladık. Böylece hem deprem mağduru vatandaşlarımıza istihdam alanında da yardım eli uzatmış olmayı, hem de deprem sonrası Türkiye'yi bekleyen zorlukların bir an önce geride bırakılmasına katkı sağlamayı hedefliyoruz" dedi.

MİMSAN, ÇALIŞANLARI İÇİN ÇOK SAYIDA KONTEYNER SİPARİŞİ VERDİ

Yüzyılın afeti olarak değerlendirilen bu depremlerde üç çalışma arkadaşlarının ve bazı çalışma arkadaşlarının ailelerinin hayatını kaybettiğini aktaran Mimsan Yönetim Kurulu Başkanı Enver İlhan, "Mimsan olarak ilk günden itibaren resmi kuruluşlar ve AFAD ile iletişimde kalarak, afet bölgesine destek olmaya çalıştık. Deprem sonrasında vatandaşlar için en acil ihtiyaç, gıda ve barınma oluyor. Bu kapsamda ilk olarak ihtiyacı olan çalışanlarımızın ve ailelerinin konaklama sorununu çözmek için çok sayıda konteyner siparişi verdik. Hatta şu anda çalışanlarımız için konteyner imalatına başladık. Bölgedeki afetzedelerimizin yaralarını sarmak için yardımımızı ve desteğimizi sürdüreceğiz. Bundan sonrası için de çalışanlarımızın can güvenliğini sağlamak üzere gerekli önlemleri aldık. 25 Şubat itibarıyla da yarınlarımız için var gücümüzle çalışmaya ve üretmeye devam edeceğiz" dedi.

AKTİF BANK, ÇALIŞANLARININ AİLELERİNE DESTEK OLUYOR

Depremin ilk günlerinden itibaren finans ekipleriyle koordineli olarak bölgedeki çalışanlarına maddi destek sağladıklarını ifade eden Aktif Bank Yetenek ve Gelişim Genel Müdür Yardımcısı Selcan Arkalı Rota, "Bölgede ailesi, yakınları olan birçok çalışanımız vardı. Onlarla da iletişime geçerek bölgeden ayrılmak isteyen aileleri ve yakınları için hem transfer ve lojistik hem de barınma ve konaklama konularında destek sağladık. Bölgeden ayrılmak istemeyen aile üyelerimizin yakınları için aynî yardımlarda bulunduk. Bölgeye destek olmak isteyen gönüllü çalışanlarımızın bölgeye ulaşabilmesini sağladık. Böylece onlar da bölge halkının yaralarını sarmak için ellerinden gelen desteği verdiler. Hem banka hem de holding bünyesindeki şirketlerimizde çalışan arkadaşlarımızın gönüllü ayni ve maddi desteklerini bölgeye ulaştırdık. Çalık Holding bünyesinde yer alan Malatya'daki Çalık Denim fabrikasının kapılarını bölge halkına açtık ve barınma, ısınma, gıda ihtiyaçları için bir yardım merkezi haline dönüştürdük. Bölgeden ayrılan aile üyelerimizin ve yakınlarının, gittikleri şehirlerde güvenli bir şekilde konaklamasını sağladık ve sağlamaya devam ediyoruz" dedi.

TCHİBO'DAN SAĞLIK, HUKUK VE SOSYAL ALANLARDA KAPSAMLI DESTEK

Yaşanan deprem felaketinin etkilerinin uzun süre devam edeceğini ve planlamalarını buna göre yaptıklarını aktaran Tchibo Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Pınar Sürmeli Karakadılar, "Depremzede vatandaşlarımızın normal hayatlarına dönüşlerini hızlandırmak adına başlatılan istihdam seferberliğine Tchibo Türkiye olarak biz de katılıyoruz. Mağazalarımızda yapacağımız istihdamda önceliğimizi depremden etkilenen kişilere veriyoruz. Deprem yaşanan illerde mağazamız bulunmamakla beraber yakın bölgede Adana ve Mersin illerinde mağazalarımız bulunmakta. Çağrı merkezimiz de Adana'da yer alıyor. Gelecek dönemde tüm çalışanlarımıza ve birinci derece yakınlarına çalışan destek programı kapsamında psikolojik destek başta olmak üzere sağlık, hukuk ve sosyal alanlarda hizmet paketleri sunarak hayatlarını devam ettirmelerine destek olacağız."

ING TÜRKİYE'DEN YENİ HAYAT İÇİN DESTEK PAKETİ

ING Türkiye yaptığı açıklamada; ilk günden bu yana bölgedeki yaklaşık 600 ING çalışanının durumunu yakından takip ettiği bilgisini verdi. Yapılan açıklamada şu bilgiler aktarıldı: "ING, Kahramanmaraş Çağrı ve Operasyon Merkezi'ni çalışanları ve yakınları için buluşma noktası haline getirdi ve 1500 kişiye barınma, ısınma, gıda, hijyen desteği sundu. Bölgeye öncelikli acil ihtiyaçlara göre çadır, uyku tulumu, ısıtıcı, hijyen malzemesi, kuru gıda yardımı gibi ihtiyaçların bulunduğu 4 TIR ve otobüslerle yardım malzemesi sevkiyatı gerçekleştirildi. Bölgedeki ING çalışanlarının ve yakınlarının diğer illere transfer ve konaklama ihtiyaçlarını karşıladı. Depremden etkilenen çalışanların otelde konaklama imkânı, farklı İllere ulaşım imkanı gibi acil ihtiyaçlarını karşılarken, çalışanlarının yeni bir hayat kurmalarını desteklemek amacıyla özel bir paket hazırladı. Bu paketin içinde nakdi yardım, konut bulunması, kira ve taşınma gibi konularda da destekler yer alıyor. Bununla beraber, çalışanları ve aileleri için ihtiyaçları doğrultusunda psikolojik destek imkânı sunuyor. Ek olarak, ING Türkiye çalışanlarına istedikleri yerden çalışma imkânı sunmaya devam ediyor. Bu dönemde ING Türkiye ayrıca, İhtiyaç Haritası iş birliği ile çalışanlarının da bireysel yardım yapmasını sağladı ve çalışanlarının yaptığı toplam bağış miktarı kadar ek kurumsal bağış yaptı. Bununla beraber ING Türkiye, sivil toplum kuruluşlarına aktarılmak üzere ING Grubu'nun da 2 milyon euro'luk desteği ile 3 milyon euro, yani 60 milyon TL'nin üzerinde bir yardım fonu oluşturdu. Hollanda merkezli ING Grubu da faaliyet gösterdiği toplam 10 ülkede çalışanlarına ve müşterilerine UNICEF üzerinden bağış çağrısında bulundu."

TEPE HOME'DAN ANKARA'YA GÖÇ EDEN DEPREMZEDELERE İŞ İMKANI

Tepe Home, afetten etkilenerek şehir değiştirmek zorunda kalan vatandaşlar için istihdam sağlamak üzere kadrosunu genişletme kararı aldı. Birçok afetzedenin Ankara'ya göç etmek zorunda kaldığına dikkat çeken Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan, "Buraya gelen vatandaşlarımızın uzun süreli olarak hayatlarını idame ettirebilmeleri için ne yapabiliriz bakış açısıyla fabrikamızda depremzedelere özel olarak işe alım başlattık. Ülkemiz olarak geçtiğimiz bu zorlu zamanlarda elimizden geldiği kadar yaralarımızı sarmak istiyoruz. Ankara Bilkent'te mobilya üretim tesisi yer alan Tepe Home; döşeme, masif, metal, panel, cila, lojistik birimlerinde çalıştırılmak üzere, depremzede vatandaşlar için özel olarak açılan, 50 kişilik mavi yaka kadrosu kapsamında işe alım süreçlerini başlattı. Depremzede vatandaşlarımızın başvurularını bekliyoruz" dedi.

TEPE SAVUNMA'NIN İSTİHDAM ÖNCELİĞİ DEPREMZEDELER

Bu süreçte hem çalışanlarına hem de bölgede yardıma ihtiyacı olan herkese ellerinden gelen maddi, manevi destekleri sağladıklarını ifade eden Tepe Savunma ve Güvenlik Yönetim Kurulu Başkanı Levent Güler, "Tepe Savunma olarak, Türkiye'nin 81 ilinde hizmet veriyoruz. Dolayısıyla depremden etkilenen bölgelerde yaşayan 2 bin 500'e yakın çalışanımız bulunuyor. Çok fazla can kaybının yaşandığı bu felakette bizler de ailemizin üyesi 12 mesai arkadaşımızın vefatını üzülerek öğrendik. Hem biz hem de bağlı olduğumuz Bilkent Holding, pozitif ayrımcılık yaparak istihdam sağlamak adına kadrolarımızı genişleterek işe alım süreçlerini başlattık. Bundan sonraki süreçlerde hem sahada hem de ofiste bulunan departmanlarımızda yeni kadrolar açarak, 4 bine yakın kişiyi daha ailemize katarak istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Afet bölgelerindeki projelerde görev yapan çalışanlarımız ve aileleri ile deprem felaketinin yaşandığı ilk andan itibaren, acil durum hatlarımız üzerinden iletişime geçtik. İhtiyaçlarını öğrenmek ve bu doğrultuda çözümler üretmek adına var gücümüzle çalıştık" diye konuştu.

TKYD, DEPREMZEDE İŞLETMELERE HIZLI KURUMSALLAŞMA DESTEĞİ SUNACAK

Cumhuriyetimizin 2. yüzyılını karşılamaya hazırlandığımız bu dönemde kurumsallaşma kavramının önemine dikkat çekecek bir çalışma başlattıklarını ifade eden Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD)Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Tamer Saka, şunları aktardı: "Kurumsal yönetimin ne kadar önemli olduğu ortada. Türkiye'de bu konuyu, kavramı tartışmak, konuşmak istiyoruz ve hedefimiz bu. Bununla ilgili Anadolu Panelleri çalışmamıza devam edeceğiz. Gitmediğimiz illere gideceğiz ve dolaşacağız. Hedefimiz Türkiye'de gitmediğimiz il bırakmamak. 2023 yılında da yine belli bir plan dahilinde Türkiye'nin önemli üretim merkezlerini ziyaret ediyor olacağız. Sırf bununla da kalmayacağız. Depremden etkilenen bölgelerimizde de bu noktadaki işletmelerimize destek olacak kurumsallaşma anlamında veya şu anda ortaya çıkan dezavantajlı durumlarını hızlı bir şekilde kapatabilecekleri, yönetsel sistemler konusunda da onlara destek sağlayacak bir program içerisinde olacağız."

YENİBİRİŞ 100 BİN İSTİHDAM HEDEFİYLE SAHAYA İNDİ

11 ilde geçici yerleşim birimlerinde Yenibiriş olarak İstihdam Merkezleri kurmaya başladıkları bilgisini veren Yenibiriş.com Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özmen, "Hem bölgede kalan hem de bölgeden göç eden vatandaşlarımıza istihdam kapılarının açılması için yoğun bir çalışma başlattık. Firmalarımızla birlikte sinerji yaratıp, bu zorlu günlerde bir nebze de olsa fayda sağlayabilmeyi hedefliyoruz" dedi. Yenibiriş İstihdam Merkezlerinin ilki mobil ofis olarak Gaziantep Nurdağı'nda çalışmalarına başlıyor. Mobil merkezde Yenibiriş işe alım uzmanları ve gönüllülerden oluşan bir ekip hazır bulunuyor. Bölgede bulunan depremzede vatandaşların Yenibiriş İstihdam Merkezi'ne gelerek özgeçmiş oluşturma konusunda destek alması mümkün olacak. Gaziantep Nurdağı`ndaki mobil istihdam merkezinden sonra Kahramanmaraş, Adıyaman, Hatay ve Malatya ile devam edecek Yenibiriş İstihdam Merkezleri, bölgede bulunan vatandaşların iş ihtiyaçlarını anlaşmalı kurum ve kuruluşlar ile paylaşarak hızlı bir şekilde sonuçlandırmayı hedefliyor. Hedeflerinin 100 bin istihdam olduğunu belirten Özmen, "İlk adımı biz atarak örnek olabilmek adına uzaktan çalışılabilecek ekiplerimizden Tele-Satış Uzmanlığı için 11 ilimize özel bir ilan yayınladık. Bunun dışında Teknoloji departmanımızda part-time çalışabilecek, yazılımla ilgilenen ve afetten etkilenmiş öğrencilerimize kapımızı açtık. Bu pozisyonda başlayacak öğrencilerimize İstanbul`da konaklama imkânı da sunacağız" dedi.

BİLETİNAL'DAN DEPREM MAĞDURLARINA İSTİHDAM VE KİRA DESTEĞİ

Biletininal, deprem mağduru 10 kişiye ofislerinin bulunduğu Bursa veya İstanbul'da tercihine göre iş imkânı verecek. Şirket, bu 10 kişiye tüm haklarına ek olarak bir yıl boyunca kira desteği de sağlayacak. 11 ili kapsayan deprem felaketinin yıkıcı sonuçlarının iyileştirilebilmesi için yapılması gereken daha çok şeyin olduğu bilinciyle hareket ettiklerini belirten Biletinial CEO'su Ulaş Uslu, "Yaptığımız ayni ve nakdi desteklerden daha fazlasını yapmamız gerektiğini düşünüyoruz. Depremden etkilenen vatandaşlarımızın hayatlarına dokunacak kalıcı desteklere ihtiyaç duyulan bir döneme giriyoruz. İstihdam desteğimiz yazılım, dijital pazarlama, sosyal medya, kurumsal müşteri temsilcisi, operasyon, müşteri hizmetleri, gişe hizmetleri, muhasebe ve finans departmanlarımızın tamamı için geçerli olacak" diye konuştu. Biletinial'ın istihdam seferberliğine firmalardan da destek gelmeye başladığını ifade eden Uslu, iş birliği yaptıkları Cinetech ailesinin yaptıkları çağrıya destek vererek Antalya'daki sinemalarında istihdam edilmek üzere 8 kişiyi işe alacaklarını sözlerine ekledi.

TİCİMAX DEPREMZEDE CV'LERİNİ 15 BİN E-TİCARET ŞİRKETİYLE BULUŞTURACAK

Ticimax E-ticaret Sistemleri depremzedeler için "Deprem seferberliği istihdam desteği ve e-ticaret eğitim programı" başlattı. Ticimax olarak depremin yaralarını sarabilmek adına binlerce e-ticaret şirketiyle beraber depremzedelere yönelik seferberlik başlattıkları bilgisini veren Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO'su Cenk Çiğdemli, "Depremden etkilenen ve aktif iş arayışında bulunan e-ticaret sektör çalışanlarını, personel ihtiyacı olan Ticimax kullanıcısı firmalar ile tanıştırıyoruz. CV'nizi bizimle paylaşmanız halinde, sizi 15 binden fazla e-ticaret firmasının istihdam imkanlarıyla buluşturabiliriz" dedi. E-ticaret sektörüne giriş yapmak isteyen ve bu konuda bilgi sahibi olmayan depremzedeler için de online e-ticaret eğitim programı balatan Ticimax, eğitimi tamamlayanlara katılım belgesi vererek, istihdam desteği sunacak.

BONNA, ÇALIŞANLARINA ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ OLUŞTURDU

2023 yılı boyunca, Güneydoğu bölgeden sorumlu satış personeli için üç hafta Akdeniz bölgesinde bir hafta kendi bölgesinde çalışma düzeni oluşturarak, süreci daha kolay şekilde geçirebilmeleri adına düzenlemeler yaptıkları bilgisini veren Bonna Genel Müdürü Erbil Aşkan, istihdam konusunda da şunları aktardı: "Deprem bölgesinden ayrılmak durumdan kalan ve işsiz kalan yüzbinlerce depremzede vatandaşımızın yeni bir hayat kurmalarına destek olmanın en az maddi yardımlar kadar önemli olduğunu düşünüyoruz. Onların geleceğini sürdürülebilir kılmak adına tüm kurumların birlikte seferber olması gerektiğine inanıyoruz ve kendimize düşen payı yerine getirmek için 15'i mavi, 5'i beyaz yaka olmak üzere 20 kişilik bir depremzede istihdamı yaratarak işe alım yapacağız. Bu istihdam Belediye kariyer merkezleri, İŞKUR aracılığıyla olacak."

24 SAATTE İŞ'TEN YENİ YAŞAMDA İŞ BULMA KOLAYLIĞI

Depremden etkilenen kişilere göç ettikleri yerlerde, yeni yaşamlarında iş bulmaları konusunda yardımcı olacak kapsamlı bir proje başlattıklarını duyuran 24 Saatte İş Kurucu Ortak Gizem Yasa, "Bu anlamda X İletişim ile ortak bir çalışma yapıyoruz ve sosyal medya kanalı ile mümkün olduğunca çok kişiye ve şirkete ulaşarak doğru insanların doğru işlerle buluşmasını kolay ve hızlı hale getiriyoruz. Başladığımız günden bugüne farklı şehirlerde çok fazla adaya yeni işlerini bulmalarında destek verdik. Bunu kısa süreli bir yardım projesi olarak değil, uzun vadede organik işleyişimizin bir parçası haline getirmeyi hedefliyoruz. Hatta sadece bu konuyla ilgilenen ekip arkadaşlarımız var. Depremzedeleri istihdam etmeyi taahhüt eden şirketlere sistemi ücretsiz olarak kullandırıyoruz. Böylelikle daha çok şirketin ilan açmasını ve çok sayıda insanın hayatına dokunmayı hedefliyoruz" dedi.

WORKİNDO, İNŞAAT SEKTÖRÜNÜ DEPREMZEDELERLE BULUŞTURACAK

Son depremden sonra çabalarını artırarak, sistemlerinde kayıtlı inşaat firmaları ve aktif üyelerin deprem konusunda bilinçlenmeleri için daha fazla uğraşacaklarını aktaran Workindo İK Müdürü Gizem Tunçel, "Workindo ekibi olarak özellikle inşaat sektöründe faaliyet gösteren firmaların, depreme dayanıklı binalar inşa etmeleri konusunda daha fazla sorumluluk almalarını hedefliyoruz. Geçtiğimiz süreçte AFAD koordinasyonluğunda, sistemimizde bulunan 590 binden fazla kayıtlı üyemizle iletişime geçmeye çalıştık. Uzun çalışmalarımızın sonucu gönüllü olarak 141 Forklift Operatörü, 361 Vinç Operatörü ve 336 Pickup Operatörü üyelerimizi belediyeler ve yardım kuruluşları ile paylaştık. Bu sayılar bizim direkt temasa geçtiğimiz ve kayıtlı olan üye sayımızdan gelen verilerden oluşuyor. Bunların dışında Forklift Operatör Dernekleri gibi çeşitli derneklerle iletişime geçip gönüllü operatörleri AFAD koordinasyonunda yardım bekleyen bölgelerle buluşturduk. İhtiyaç duyulan her türlü destek ve koordinasyon için ekip olarak hala çalışmalara devam ediyoruz" dedi.

Workindo olarak, acil durumlarda kullanılmak üzere oluşturdukları üye havuzunun çok işlevsel olduğunu gördüklerinin altını çizen Tunçel, şunları aktardı: "Aktif üye havuzumuz, birçok farklı uzmanlık alanından kişileri barındırdığı için hızlı bir şekilde iletişim kurabilme avantajına sahibiz. Gelecekteki yaşanabilecek acil durumlarda daha iyi bir şekilde hizmet verebilmek için, çalışmalarımızı sürdürerek, üye havuzumuzu daha sistematik hale getirmeyi hedefliyoruz. Hepimizin bildiği gibi deprem sonrası, yıkılan binaların yeniden inşası, hasarlı altyapıların onarımı ve depremzedelerin ihtiyaçlarının karşılanması için acil istihdam sağlanması gerekiyor. İnşaat sektörünün buluşma noktası Workindo olarak, sistemimizde bulunan tüm iş ilanlarının önceliklerini depremzedelere sağlıyoruz. Sistemimize kayıtlı sektörden öncü tüm firma üyelerimizle iletişime geçip depremzedeler için ekstra iş ilanları ve sağladıkları fırsatları depremzedeler ile buluşturuyoruz."

Deprem sonrası yıkılan binaların yeniden yapımında sektörde eksik olan kalifiye eleman sorununu çözmek için ekip olarak çok sıkı çalıştıkları bilgisini veren Tunçel, "Deprem bölgelerinde ihtiyaç olabilecek duvar örme, beton dökme, çatı kaplama, elektrik tesisatı döşeme, sıhhi tesisat döşeme gibi ustalık gerektiren tüm alanlarda sistemimizde kayıtlı depremzedeler ile birebir görüşerek firmalara iletiyoruz. Depremzedelere sağladığımız iş imkanları ile deprem sonrası toparlanma süreçlerinin daha sağlıklı bir şekilde ilerleyeceğini umut ediyoruz. Ayrıca, bir istihdam platformu olmamız sebebiyle, depremzedelere yönelik özel bir çalışma başlatıyoruz. Depremzedelerin daha rahat iş bulabilmeleri için sistemimizde özel bir CV havuzu oluşturacak, depremzedelere istihdam sağlamak isteyen firmalar için de çeşitli avantajlar sağlayacağız. Bu konuda yalnızca firmaları bilinçlendirmekle kalmıyor, platformumuzu da bu amaç için güncelliyoruz" dedi.

MONDELEZ, ÇALIŞANLARI İÇİN PSİKOLOJİK DESTEK PROGRAMI BAŞLATTI

Mondelez International ailesine yeni üyeler kazandırmak üzere deprem bölgesinde istihdam çalışmalarına başladıklarını belirten Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, "Bu doğrultuda deprem bölgelerinde ikamet edenler arasından yeni yönetici adaylarını ailemize katmak için ilgili ilanlarımızı yayınladık. Pozisyona uygun olan tüm arkadaşlarımız başvuruda bulabilirler. İlk günden itibaren sahadaki arkadaşlarımızla iletişim halindeyiz ve şirketimizin sosyal yardım politikasına paralel olarak maddi ve manevi destek veriyoruz. Bölgede ikamet eden ve deprem felaketi sebebiyle evleri zarar gören ekip arkadaşlarımız aileleri ile güvenli yerlere yerleştirildi. Ayrıca gelirleri sabitlenerek primleri, tüm hedefleri tutturulmuş kabul edilerek erken ödendi. Ayrıca şirketimizin Çalışan Yardım Programı kapsamında, depremden etkilenen çalışanlarımıza ve ailelerine psikolojik destek programından faydalanabilme imkânı sağlandı. Bununla birlikte deprem bölgesinde ikamet eden ancak çalışma bölgesini değiştirmek isteyen saha ekiplerimize farklı illerde istihdam imkanı sunuyoruz" diye konuştu.

DORUK UN İSTİHDAM PLANLARINI REVİZE ETTİ

"İnsan kaynağı planlamamızı 2023 yılı bütçelerimizde daha önceden hazırlamamıza rağmen, yaşadığımız büyük deprem dolayısıyla bütçemizi istihdama destek olmak üzere her bir departmana bir kişi ilave personel almak üzere revize ettik. Toplamda çalışan sayımızı altı-yedi kişi artırmayı hedefliyoruz" diyen Doruk Un Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Gürsel Erbap şunları ifade etti: "İnsan kaynakları departmanımız aracılığıyla bölgemizdeki İŞKUR ile iletişime geçerek ilave alınacak tüm personelin depremzedelerden olacağı şekilde başvurumuzu yaptık. Ayrıca yeni iş kollarımızda istihdam edeceğimiz personelde depremzedelere öncelik sağlayacağız. Deprem bölgelerinden fabrikamızın olduğu Tekirdağ'a gelecek üniversite öğrencilerine de staj ve ek destekler olmak üzere istihdam amaçlı çalışmaları başlatıyoruz. En kısa sürede ilgili kurumlarla iletişime geçerek bu alanda da planlamamızı tamamlamış olacağız."

DEPREMZEDE İŞSİZ KALMASIN PROJESİ

Deprem bölgesindeki şirketler ve çalışanlarının daha hızlı normalleşmelerine katkı sağlamak amacıyla ST Endüstri Radyo ve Endüstri Forum iş birliğiyle "Depremzede İşsiz Kalmasın" projesi başlatıldı. Proje, hem işe alımlarda hem de ürün satın alımlarında depremden etkilenen bölgelerin tercih edilmesini amaçlıyor. Belli bir süre depremden etkilenen illerdeki şirketler ve çalışanlara öncelik verilerek pozitif ayrımcılık yapılmasını hedefleyen proje, kendi ilinde ya da Türkiye'nin herhangi bir şehrinde iş arayanları ve depremden etkilenen bölgelerdeki iş yerlerini kapsıyor. İş arayan deprem mağdurlarının iş bulması amacıyla, Endüstri Forum'da yer alan Depremzede İşsiz Kalmasın sayfasına ya da 'Depremzede İşsiz Kalmasın' sosyal medya hesaplarına şirketler ve çalışanlar bilgilerini ekleyebiliyorlar. Bu şekilde ortak havuzda oluşan bilgiler Endüstri Radyo ve İstanbul FM aracılığıyla duyurularak destekleniyor. Proje kapsamında; iş arayan depremzedeler, bu bölgelerden istihdam sağlamak isteyen şirketler, depremden etkilenen illerde ticari faaliyet sürdüren işletmeler ve depremzede firmalardan satın alma yapmak isteyen şirketler bir araya geliyor.

ELEMAN.NET "SEN DE EL VER" PROJESİNİ HAYATA GEÇİRDİ

Eleman.net "Sen de El Ver" projesini hayata geçirdi. Projeyle birlikte Kahramanmaraş, Gaziantep, Hatay, Osmaniye, Adıyaman, Şanlıurfa, Diyarbakır, Malatya ve Adana'da yaşayan ya da afet sonucunda başka illere taşınmak zorunda kalan ve iş arayan vatandaşlar için özel aday havuzu oluşturduklarını aktaran Eleman.net CEO'su Murat Günay, "Depremzedeleri istihdam etmek isteyen tüm firmalara özel bir alan oluşturarak ilan yayınlamalarını sağlıyoruz. Yanı sıra depremden etkilenen 10 ildeki yerleşik KOBİ'lere ücretsiz ilan yayınlama hakkı tanımlıyoruz. Bu doğrultuda depremzede.eleman.net'i hızlıca yayına aldık. Sitemiz aracılığıyla Türkiye'nin istihdama en büyük katkı sağlayan şirketleriyle birlik olarak afetten etkilenen tüm vatandaşlarımıza hızlıca çözümler sunmayı hedefliyoruz" dedi. Yaşanan afetten yaklaşık 13.5 milyon kişinin etkilendiğine de işaret eden Günay, "Oluşturduğumuz sistemle afet bölgesinde yaşayan ya da deprem sonrası bölgeyi terk etmek durumunda kalan tüm adaylar oluşturacağımız havuza dahil olabilecekler. Bu alana tüm firmalar ücretsiz olarak ulaşabilecek. Aynı zamanda depremzede vatandaşlarımızı istihdam etmek için ilan vermek isteyen firmalara özel öncelikli ilan bölümümüz de yer alacak. Türkiye'nin duyarlı firmalarının katkılarıyla yaraları hızla saracağımıza inanıyoruz" diye konuştu.

FERSAN DEPREMZEDE ADAYLARLA GÖRÜŞMEYE BAŞLADI

"Yaşanan depremin, bölgedeki çalışma hayatına etkilerini yakından takip ediyoruz ve diğer alanlarda olduğu gibi istihdam anlamında da yaraları sarmaya destek olmak için insan kaynakları faaliyetlerimizi bu ihtiyaca odaklamış durumdayız" diyen Fersan CEO'su Gürhan Güven, 10 adet açık pozisyonla depremden zarar gören adayların istihdam edilmesine öncelik verdiklerini belirtti. Planlarını sürecin uzun ve zorlu olacağını göz önünde bulundurarak yaptıklarını aktaran Güven, "Önümüzdeki günlerde üretim sezonuna girdiğimizde artacak insan kaynağı ihtiyacımızda da bu önceliğimizi sürdüreceğiz. Ayrıca genel başvuruları da kabul ederek istihdam yaratmak için özel değerlendirmeler yapıyoruz. Depremden zarar gören adaylarımızla görüşmelere başladık" dedi.

GENÇPA DEPREMZEDELERE UZAKTAN ÇALIŞMA İMKANI SUNACAK

Gençpa Yönetim Kurulu Başkanı Ulaş Kayacan, "İstihdam önceliğini deprem bölgesine vererek 10 ilde uzaktan çalışma, part-time çalışma, freelance çalışma modellerini hayata geçirerek bölge halkına destek olacağız. 10 ildeki alacaklarımızı yıl sonuna kadar erteleyerek, bölgede tekrar faaliyete geçmeyi planlayan bayilere ve müşterilere de gereken destekleri sağlayacağız. Gençpa olarak; bünyemizdeki her türlü yazılım ve teknolojiyi de 10 il için ücretsiz seferber edeceğiz. Ailesi depremden etkilenen çalışanlarımızı da uzaktan çalışma sistemine geçirdik" dedi.

IDEASOFT DEPREMZEDE İŞLETMELERE E-TİCARET DESTEĞİ SUNACAK

Afet bölgesinde depremden zarar görmüş adayların İK departmanı tarafından öncelikli olarak değerlendirileceği bilgisini veren IdeaSoft Pazarlama Direktörü Eray Cemal Şentürk, "Staj için de başvurular arasından afet bölgesinde ailesi etkilenen ve İstanbul'da ikamet eden öğrencilere öncelik vereceğiz. Eleman.net ile 17 bin müşterimizin personel ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir iş birliği içerisindeydik. Bu konuda da depremden etkilenen bölgelerdeki kişilerin, personel arayan Ideasoft müşterileriyle bir araya getirilmesini ve önceliklendirilmesini sağlayacağız. Ayrıca deprem bölgesindeki işletmelerin elinde kalan ürünlerini Instagram üzerinden satarak bir nebze olsun gelir elde etmeye çalıştıklarını gördük. Bu nedenle hemen aksiyon alarak ürünlerini daha fazla kişiye ulaştırabilmeleri için yazılımlarımızı onlara ücretsiz sunmaya başladık" açıklamasında bulundu.

KEYO DİGİTAL'DEN GENÇ İSTİHDAMINA DESTEK

Keyo Digital, depremden etkilenen bölgelerden İstanbul'a taşınmak zorunda kalan 18-29 yaş arası 10 kişiyi şirket bünyesinde istihdam edecek. Şirket ayrıca iki aylık hızlandırılmış bir eğitim programı ile depremzede adayları e-ticaret operasyon uzmanı, sosyal medya uzmanı, grafik tasarım uzmanı ve styling uzmanı gibi mesleklerde yetiştirecek.

YOUTHALL #SENİNLEYİZ ADIYLA İSTİHDAM SEFERBERLİĞİ BAŞLATTI

Youthall #Seninleyiz adı altında depremzede gençlere yönelik bir istihdam seferberliği başlattı. Deprem bölgesinde ailesini, evini veya işini kaybetmiş 18-35 yaş arası gençler ile bu gençlerin istihdamına katkı sağlamak isteyen şirketleri ve kurumları bir araya getiren bir seferberlik hareketi başlattı. Bu kapsamda Youthall'da oluşturdukları CV'de depremden etkilendiklerini beyan eden ve beyanı teyit edilen gençler, onları istihdam etmek isteyen şirketler ile bedelsiz olarak buluşturulacak. youthall.com/seninleyiz web sitesi üzerinden; depremden etkilenen gençler "İş ve Staj Arıyorum" ve "Destek istiyorum" seçeneklerinden biri ile ihtiyaçlarını belirtebilirler. Şirket ve kurumlar ise "İstihdam Sağlayacağım" ve "Destek Vereceğim" bölümleri ile taleplerini iletebilirler.

MANPOWERGROUP, MESAİ KAVRAMINI ORTADAN KALDIRDI

ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza Narlı hem çalışanlarına hem de depremzedelere sundukları desteklerle ilgili şu bilgileri verdi: "İşe yerleştirme yaptığımız tüm iş ortaklarımız ile temas halindeyiz ve iş arayışında olan depremzede vatandaşlarımıza destek olabilmek için web sitemizde özel bir başvuru ilanı açarak buradaki başvuruları öncelikli olarak değerlendirmeye almaya başladık. Tüm çalışanlarımızın hem kendi sağlıkları hem de ailelerinin sağlığı şu aşamada en büyük önceliğimizdir. Bu konu özelinde proje çalışanlarımızdan, kendi çalışanlarımızdan ve çalışanlarımızın ailelerinden farklı şehirlere geçmek isteyenlere gereken koordinasyonları ve lojistik desteği sağladık. Deprem bölgesinde yakınları olan çalışanlarımıza, ailelerine destek olabilmeleri amacıyla mesai kavramını ortadan kaldırarak esnek çalışma kavramını daha da güçlendirdik. Bunlara ek olarak, deprem bölgesinde tespit ettiğimiz kurumlara ve şirketlere faaliyetlerini sürdürebilmeleri için ihtiyaç duydukları aday desteğini sağladık. Bunun yanı sıra bölgede yer alan ve imkânları kısıtlanmış gençlerimize farklı destek imkânları sunarak yardımcı olmaya devam ediyoruz."

PATİSWİSS, ANKARA'DAKİ FABRİKASINDA 100 DEPREMZEDEYİ İSTİHDAM EDECEK

Patiswiss Ceo'su Elif Aslı Yıldız, "Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremlerden etkilenen vatandaşların ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla başlatılan yardım çalışmalarına Patiswiss olarak destek olmak için biz de varız. İlk etapta 100 depremzedeyi işe almak istiyoruz, Ankara'daki fabrikamızda hemen işe başlayabilirler" dedi.

SAPRO TOPLU İŞ GÖRÜŞMELERİ YAPACAK

İşkur ile yapılan koordinasyon kapsamında, depremzedeler için özel bir kadro açtıkları bilgisini veren Sapro İK Direktörü Nilgün Zincirkıran, "Web sitemizde iş başvurularının yapıldığı dijital ortamlarda, depremzedelerin istihdamı için özel olarak açılan alanlar mevcut. Biz de burada yer alan ilanlar üzerinden başvuran adaylara öncelik vererek istihdam sağlamayı amaçlıyoruz. Önümüzdeki günlerde, yetkili merciler ile bölgemize yerleştirilen depremzedeleri ziyaret ederek toplu iş görüşmeleri yapacağız. Bunların dışında, tüm ilanlarımızda pozitif ayrımcılık yaparak işe alımlarda depremzedelere öncelik sağlayacağız" diye konuştu.

ÇAĞRI MERKEZİ SEKTÖRÜ 10 BİN DEPREMZEDE İSTİHDAM EDECEK

Çağrı Merkezleri Derneği üyeleri, deprem bölgesinde olan veya bölgeden göç eden depremzedelerin istihdamına öncelik tanıyarak 10 bin depremzedeyi istihdam etmeyi hedefliyor. Depremzede vatandaşların derneğin üyesi olan firmalara bu kapsamda iş başvurularını yapabileceklerini belirten Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Başkanı Banu Hızlı; "Tüm sektörlerin yeni çağrı merkezi ihtiyaçlarını öncelikli olarak deprem bölgesindeki illerimizde değerlendirmeleri yönündeki çağrımızı da paylaşmak istiyoruz" dedi.

KUVEYT TÜRK İŞE ALIMLARI HIZLANDIRACAK

Depremin ilk anından itibaren afetten etkilenen bölgelere ayni ve nakdi yardım ulaştırdıkları bilgisini veren Kuveyt Türk İnsan Kaynakları ve Eğitim Grup Müdürü Semih Sel, "İşe alım süreçlerimizde de depremden etkilenen bölge insanımızın yanında olacağız. İstihdam sağlayacağımız alanlar için açtığımız ilanların değerlendirilmesinde ve mülakat aşamalarında depremden etkilenen bölge halkımıza öncelik vereceğiz. Bu dönemdeki istihdam süreçlerimizi, adayları en kısa sürede nihai sonuca götürecek şekilde hızlıca ilerleteceğiz. Online yürüttüğümüz işe alım süreçlerimizin, depremden etkilenen adaylar için süreçleri daha da kolaylaştıracağını düşünüyoruz" dedi. Bölgede depremden etkilenen Kuveyt Türk çalışanlarında da acil durum desteği yaparak aileleriyle birlikte deprem bölgesi dışında konaklama imkânı sağladıklarını ifade eden Sel, "Depremden etkilenen 10 ilde görev yapan tüm çalışma arkadaşlarımızın nakit ihtiyaçlarını karşılanması amacıyla 30 bin TL, öğrenci programımız bankada kampüsle istihdam ettiğimiz çalışanlarımıza ise 10 bin TL afet yardımı yapma kararı aldık" diye konuştu.

ŞOK MARKETLER'DEN DEPREMZEDELERE İSTİHDAM DESTEĞİ

ŞOK Marketler, yıl boyunca tüm Türkiye'de yapacağı işe alımlarda önceliği depremzede vatandaşlara vereceğini açıkladı. ŞOK Marketler CEO'su Uğur Demirel, "Deprem sonrasında istihdama da olumlu katkı sağlayabilmek amacıyla yıl boyunca ülke çapında gerçekleştireceğimiz işe alımlarda önceliği depremzede adaylara vereceğiz. Zor günlerde birlik olmayı en iyi bilen milletlerden biri olarak, bugünleri de dayanışmayla aşacağımıza inanıyorum" dedi.

DOĞANLAR HOLDİNG'DEN BİN 200 KİŞİLİK İSTİHDAM

Teknoloji, insan kaynağı ve üretim gücüyle başta mobilya olmak üzere enerji, inşaat ve perakende sektörlerinde 28 şirketiyle faaliyetlerini sürdüren Doğanlar Holding, yaşanılan deprem felaketi sonrası depremzede vatandaşlara öncelik vermek kaydıyla bin 200 kişilik istihdam kararı verdi. İstihdamın Doğanlar Holding'in faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde gerçekleşeceğini belirten Doğanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, "Başvurular; ik@biotrendenerji.com.tr, kariyer@doganlarmobilyagrubu.com ve ik@biotrendenerji.com.tr adresleri üzerinden yapılabilecek. Bu felaketin üstesinden el birliğiyle geleceğiz" dedi.

ANADOLUBANK, TAYİN TALEPLERİNİ DEĞERLENDİRİYOR

Deprem felaketinin ilk günü Olağanüstü Durum Komitesi koordinasyonunda çalışanlarıyla tek tek iletişime geçtiklerini ifade eden Anadolubank İnsan Kaynakları ve Eğitim Bölüm Başkanı Ebru Isın, "Çalışanlarımızın ve ailelerinin sağlık durumlarını öğrendikten sonra onları güvenli yerlere yerleştirerek, konaklama ve temel ihtiyaçları için hızlıca destek olduk. Çalışanlarımızın yıkılmış ya da ağır hasarlı olan evlerini tespit ederek, personelimize temel ihtiyaçları için ek nakdi destekte bulunduk. Üst yönetimimiz bölgeye ziyarette bulunarak, çalışanlarımızın ve depremden etkilenen vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını yerinde incelediler" dedi. Bölgedeki şubelerin hasar tespit çalışmalarına da hızlıca başlandığı bilgisini veren Isın, "Bu süreçte İşkur ile bağlantıya geçtik. Kurumun depremden etkilenen illere yönelik istihdam çalışmaları doğrultusunda karşılıklı görüş alışverişi yapıyor, aksiyona geçmek için kurumdan gelecek yönlendirmeleri bekliyoruz. Diğer yandan deprem bölgesindeki şubelerimizden diğer illerdeki şubelerimize gelen tayin taleplerini de değerlendiriyoruz" diye konuştu.

BAYDÖNER'DEN 50 KİŞİLİK İSTİHDAM ÖNCELİĞİ

Bölgede bulunan ve evini kaybeden çalışanlarına maddi-manevi destekte bulunduklarını ifade eden Baydöner Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Polat, "Bölgede bulunan restoranlarımız açılıncaya kadar farklı şehirlere gitmek isteyen çalışma arkadaşlarımızın planlamalarını yapmaktayız. Bölge dışına gitmeyi talep eden çalışma arkadaşlarımızın diğer illerdeki uygun restoranlarımıza transferlerini yapıyor, taşınma ve yerleşme ile ilgili giderleri konusunda destek oluyoruz. Ayrıca bölgedeki işini kaybeden nüfusa istihdam yaratabilmek için bölgeden gelebilecek iş başvurularını, halihazırdaki yaklaşık 50 kişilik açık pozisyonlarımızda önceliklendiriyoruz. Deprem bölgesinde bulunan vatandaşlarımıza uzun süreli destek programımız kapsamında tüm açık pozisyonlarımızda öncelik vermeye devam edeceğiz" diye konuştu.

İKMD'DEN 20 MADDELİK YOL HARİTASI

İnsan Kaynakları Meslek Derneği (İKMD) Kurucu Başkanı, MAN Türkiye A.Ş. İnsan Kaynakları Direktörü Mustafa İskifoğlu, "Dernek olarak depremzedelerin hayatlarını yeniden kurabilmeleri için işe ve normal hayata geri dönmelerine yardımcı olmak, bizim öncelikli hedefimizdir. Bu süreci hızlandırmak ve desteklemek adına İKMD Yönetim Kurulu, İcra Kurulu ve İKMD üyesi İnsan Kaynakları profesyonelleri ile 20 maddelik yol haritasını içeren bir bildirge hazırladık" dedi.

İnsan Kaynakları Meslek Derneği Deklarasyonu:

1) İşverenler ve kamu kurumları, çalışanların iş sözleşmelerine tüm afet durumları (deprem, sel, yangın, salgın vb.) için işverenin ve çalışanların haklarını belirleyen maddeleri tanımlamalıdır.

2) İşverenler depremde işini kaybedenlere yönelik öncelikli istihdam politikalarını belirlemeli, işe alımlarda depremden etkilenenlere öncelik verilmelidir.

3) 4857 sayılı İş Kanunu'nun 30. maddesinde yer alan; 50 ve üzerinde işçi çalıştıran özel sektör iş yerlerinde yüzde üç engelli çalıştırma yükümlülüğü gibi depremzedeler için de işverenlere belirli bir oranda depremzede çalıştırma yükümlülüğü getirilmelidir.

4) 7103 ve 7166 sayılı kanunlar kapsamında 4447 sayılı Kanun'a eklenen geçici 19. maddede olduğu gibi depremzedeler için ücret desteği ve sigorta prim desteği uygulaması hayata geçirilmelidir.

5) 6486 sayılı Kanun kapsamında yer alan 6 puanlık bölgesel teşvik uygulaması, deprem felaketinin yaşandığı 10 ilde tekrar uygulanmaya başlanmalıdır.

6) Afet bölgesindeki demografik yapıyı korumak için depremden etkilenen 10 ilde istihdam koşullarının sağlanmasına yönelik teşvik ve çalışmalar ivedilikle başlatılmalı, deprem bölgesinde zarar gören işletmeler desteklenmelidir.

7) İşverenlerin halihazırda var olan yatırım planlarını afet bölgelerinde gerçekleştirmeleri durumunda ilave teşvikler sağlanmalıdır.

8) Depremzedeler için COVID-19 Zorlayıcı Sebep Gerekçeli Kısa Çalışma Ödeneği uygulaması gibi tekrar kısa çalışma ödeneği uygulaması başlatılmalıdır.

9) 5510 sayılı Kanun'un Ek 23. maddesinde yer alan, maden işlerinde meydana gelen iş kazaları sonucunda vefat eden sigortalının; genel sağlık sigortası primi dâhil kendi sigortalılığı nedeniyle prim ve prime ilişkin her türlü borçların terkin edilmesi ve ölüm tarihinde sigortalıya ilişkin şartlar aranmaksızın hak sahiplerine aylık bağlanması uygulaması deprem felaketinde hayatını kaybedenlerin hak sahipleri için de uygulanmalıdır.

10) Depremden etkilenen illerde ihtiyaç duyulacak işgücü için İş-Kur il müdürlüklerinde başvuru merkezlerinin oluşturulması, afet bölgesinde faaliyet gösteren işverenler için tüm ulusal ve yerel iş arama sitelerinde ücretsiz işe alım ilanlarının yayınlanması sağlanmalıdır.

11) Türkiye İş Kurumu'nda depremzedelere yönelik ayrı özgeçmiş havuzu oluşturulmalı ve önceliklendirilmelidir.

12) İstihdam sürecinde mesleki eğitime ve yetkinliğe ihtiyaç duyan depremzedeler için özel burslar sağlanmalı ve özel ek kontenjanlar tanımlanmalıdır.

13) Özel sağlık sigorta şirketleri ve Sağlık Bakanlığı tarafından, sağlık sigortalarını destekleyici politikalar belirlenmeli, depremzedelerin ve birinci derece yakınlarının 1 yıl boyunca sağlık giderleri karşılanmalıdır.

14) Şirketler elementer (hayat dışı) sigortalı olmaya özendirilmeli, sigortalı olan işletmelerin mevcut sigorta poliçeleri incelenerek afet durumlarını kapsayacak şekilde genişletilip güncellenmesi sağlanmalıdır.

15) İşverenler afet prosedürlerini oluşturmalı, ayni ve nakdi yardımlar (kira, taşınma, eşya, erzak yardımı vb.), idari izin, afete yönelik ek ödenek bütçe/fonları (eğitim, sağlık, uzaktan çalışma, vb.) belirlenmelidir. Belirlenecek bu yardımlara ilişkin işverenleri teşvik etmek adına gelir vergisi ve sigorta primleri açısından muafiyet uygulanması sağlanmalıdır.

16) Depremzedeler için uzaktan çalışma modelleri hayata geçirilmelidir.

17) İşverenlerce depremzedelere yapılan her türlü nakdi ve/veya ayni yardımlara depremzedelerin vergi dilimlerinin değişmemesi ve yıl içerisinde daha yüksek oranda vergi kesintisi uygulanarak mağduriyet oluşmaması adına gelir vergisi ve sigorta primleri açısından muafiyet uygulanmalıdır.

18) 4857 sayılı İş Kanunu'nun 40. maddesinde yer alan; "iş yerinde bir haftadan fazla süre ile işin durmasını gerektirecek zorlayıcı sebepler dolayısıyla çalışamayan veya çalıştırılmayan işçiye bu bekleme süresi içinde bir haftaya kadar her gün için yarım ücret ödenmesi" hükmündeki 1 haftalık süre depremzedeler için uzatılmalıdır.

19) İşletmelerin afet fonu oluşturması teşvik edilmelidir.

20) İşletmeler acil durum planı hazırlamaya yönlendirilmelidir.

BİZE ULAŞIN