Geçmişte benzer sorunların sınır bölgelerinde özellikle Edirne ve Ayvalık'ta yaşandığını duymuştuk. Ancak yıllar içinde bu durumun iyileştirildiği söylendi. Hatta tamamen ortadan kalktığı iddia edildi. Ancak bizzat şahit olduğumuz üzere sorun devam ediyor. Konu GSM operatörü Vodafone'la ilgili. En başından anlatalım. Eğer Vodafone şebekesine bağlıysanız ve yolunuz Bodrum'a düştüyse telefonunuza şu mesaj geliyor: Yunanistan'a hoş geldiniz' ilginç değil mi? Türkiye topraklarındasınız ama size Yunanistan'dasınız diyorlar. Siz 'bir yanlışlık oldu herhalde' diye düşüne durun biraz sonra Vodafone'dan ikinci bir mesaj alıyorsunuz. Bu kez 'paketiniz şu kadar konuşursanız dolacak, ikinci pakete geçeceksiniz' Bu kadar internet hakkınız var vs... bilgileri de peşinden ekleniyor.
Doğal olarak hemen call center'ı arıyorsunuz. Oradan da ilk gelen cevap 'buradan bizi arasanız faturanıza şöyle yansıyacak, böyle olacak. İyisi mi siz bizi şu numaradan arayın' bilgisayar mesajı geliyor. Ama o numara da tamamen yapay zeka...
Sonuçta iş başa düşüyor. Çareyi telefonunuzu yurtdışına kapatmada buluyorsunuz. İşin özü '4.5G en iyi biz çekiyoruz' vs söylemleri Bodrum için pek geçerli değil görünüyor. Faturanızda farklı bir rakam görmek istemiyorsanız siz siz olun oralara gitmeden telefonunuzun ayarlarını değiştirin...