Şimdi trend çocuk atölyesi bayiliği

Girişimciler için yeni iş fırsatlarından biri de çocuk atölyesi kurmak… Her yaş grubuna hitap eden atölyeler, farklı aktivitelerle de çocukların öğrenme becerisini geliştiriyor. Şimdi trend, sayıları hızla artan yeni nesil çocuk atölyelerinden bayilik almak…
07.07.2025 12:45 GÜNCELLEME : 07.07.2025 12:45

AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR / Özellikle küçük çocuklu ailelerin kafasında "Bu yaz ne yapacağız" sorusu var. Bol aktiviteli, öğrenmeye açık, atölye çeşitliliği bulunan yaz okulları, bu soruya en güzel cevap olsa gerek. Oyun parklarından farklı olarak, öğretmenler eşliğinde çocuklara çeşitli öğretiler de kazandıran bu atölyeler, farklı konseptlerle hemen her yaş grubuna hitap ediyor. Bu durumun ihtiyaca dönüşmesi tabii ki girişimcileri de yakından ilgilendiriyor. Uygun lokasyonlarda çocuklar için atölyeler açmak karlı bir iş fırsatı yaratıyor. Üstelik pek çok markanın yer aldığı sektörde kurumsal bir yapıdan franchise almak yatırımcının riskini de azaltıyor. Biz de piyasada bilinen ve yeni duyulmaya başlanan çocuk atölyelerini inceleyerek bayilik şartlarını derledik…

KIDZANIA

67 farklı aktivite

KidZania, 1999 yılında vizyoner bir girişimci olan Xavier Lopez Ancona tarafından, çocukların 'eğlenerek öğrenebilecekleri' güvenli bir alan olarak Mexico City'de kuruldu. Kendi marşı, dansı, mimari yapısı ve dili ile kendi kültürü ve ekonomisi olan Çocuklar Ülkesi KidZania, bugün Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 17 ülke 28 şehirde her yıl milyonlarca çocuğu ağırlıyor. Türkiye'nin ilk ve tek çocuklar şehri KidZania İstanbul sokaklarından caddelerine, fabrikalarından tiyatrosuna ve meydanına varıncaya kadar gerçek bir şehir yaşamı içinde gerçekçi meslek deneyimleri sunuyor. Türkiye'deki lisans hakları Akasya Çocuk Dünyası A.Ş.'e ait. Akasya Çocuk Dünyası, franchise taleplerini, standartlar ve yerel dinamiklere uyumlu bir şekilde değerlendirip, marka stratejisine ve lokasyon önceliklerine göre şekillendiriyor. KidZania İstanbul'da, farklı sektörleri temsil eden 40'a yakın amaç ortağı bulunuyor. Çocuklar, 67 farklı aktivite alanında, çocuklar yetişkinlerin dünyasına adım atarak farklı iş alanlarını tanıma, yetişkinlerin mesleklerini deneyimleme ve sorumluluk alma fırsatını yakalıyor. 2025 yılı içerisinde marka, mevcut yatırımları güçlendirmeye ve İstanbul'daki KidZania'yı daha fazla çocuğa ulaşmayı hedefliyor.

Web adresi: www.istanbul.kidzania.com

CED-GO ÇOCUK ATÖLYESİ

Dört ayrı konsepti var

Ced-Go Çocuk Atölyeleri, Türkiye'nin hızlı büyüyen, yeni nesil çocuk atölyesi markalarından biri. 40'dan fazla şehirde, 70'ten fazla şubeye sahip olan Ced-Go, klasik bir çocuk atölyesi ya da oyun alanından çok bir kreş hizmeti veriyor. 2018 yılında hizmete giren ve 2025 yılında kullandığı teknoloji ve konseptleriyle büyüyen marka, çok yakında ise projelerini hayata geçirecek. Hedefi ise 100 şubeye ulaşmak. Ced-Go'nun konseptleri arasında; Ced-Go Classic, Ced-Go Party, Ced-Go & WichGo, Ced-Go AIO, yer alıyor. Hepsi de birbirinden farklı özellikleri taşıyor. Format olarak ise iki farklı çeşidi bulunuyor. 35-40 metrekare arasındaki ortak alanı ve daha büyük metrekarelerde AVM içerisinde yer alan mağaza formatı olarak ikiye ayrılmış. Ayrıca kendilerine özel ürettikleri mobil yazılımları ile de aileler tarafından sıkça kullanılıyor. Ced-Go yapısı sayesinde; 1-10 yaş grubu arasındaki tüm çocuklara hizmet verebiliyor. Markadan bayilik almak isteyenler online platform üzerinden formu doldurarak başvuruda bulunabiliyor.

Web adresi: www.cedgo.net

BRICKS 4 KIDZ

Küresel bir oyuncu

Bricks 4 Kidz, 2008 yılında ABD'de kurulmuş. 40'a yakın ülkede, 800'ü aşkın bayilik bölgesinde faaliyet gösteriyor. Kendi bünyesinde geliştirdiği özgün içerikleri ve LEGO ürünlerini kullanarak 3-13 yaş arası çocukları oyun ile çok yönlü geliştirmeyi amaçlayan küresel bir kuruluş. Marka, Türkiye'de ise 2016 yılında faaliyet göstermeye başlamış. Şu anda 13 şubeye sahip. Bunlardan altı tanesi İstanbul'da yer alıyor. Bricks 4 Kidz, etkinlikleri ise robotik/kodlama ile birlikte matematik, fen gibi temel branşları da kapsayarak 3-13 yaş arasındaki tüm çocukların gelişimlerine uzun soluklu ve çok yönlü katkı sağlıyor. Markadan bayilik almak isteyen girişimciler, firmanın online platform sitesinden 'Bayilik için Değerlendirilme Talebi' formunu doldurarak başvuruda bulunmaları isteniyor.

Web adresi: www.bricks4kidz.com.tr

DORA KIDS

Altı aydan altı yaşa kadar…

Dora Kids hem duyusal aktivitelerin hem de hareket aktivitelerinin yapıldığı geniş çaplı bir çocuk ve ebeveyn etkinlik merkezi. Altı aydan altı yaşa kadar etkinlik ve atölyeler ile bebek ve çocuklara hizmet veriyor. Şu anda altı şubesi bulunuyor. Bunlar; Denizli, İzmir, Balıkesir ve Aydın'da hizmet veriyor. Şubelerin ortalama 200 ile 250 metrekare büyüklüğünde olması isteniyor. Şubelerde, hareket (spor) alanı, duyusal aktivite odası, atölye odası olması şart. Bunun yanında ofis, personel mutfağı, bekleme/oyun alanı, karşılama alanı, iki adet tuvalet gibi bölümler de ayrıca bölümlere ihtiyaç duyuluyor. Okul öncesi öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni veya çocukların eğitimi ile ilgilenen öğretmenler avantajlı oluyorlar. Ancak öğretmen olmayan bir işletmeci de eğer çocukları seviyorsa, insan ilişkileri ve iletişimi kuvvetli ise, kaliteli bir hizmet sunmayı benimsiyorsa markadan bayilik alabiliyor. Dora Kids markasından bayilik almak isteyenler, özgeçmişleri ile beraber online başvuruda bulunabiliyor.

Web adresi: www.dorakids.com.tr

MOVA KIDS

Hareket ve oyun merkezi

2021 yılında ilk şubesiyle hizmete başlayan Mova Kids, spor, rekreasyon, psikoloji, pedagoji, çocuk gelişimi, marka danışmanlığı ve eğitim alanlarında deneyim sahibi bir ekip tarafından kurulmuş. Şu anda Bandırma, İstanbul Ümraniye ve Balıkesir Gönen'de şubeleri var. Merkezi Kocaeli'nde bulunan Mova Kids, 14 aydan 10 yaşa kadar tüm çocuklara hizmet veriyor. Yaş aralıklarına göre belirlenen gruplarda; çocukların gelişim dönemlerine uygun olarak hazırlanan ve yenilenen programlar Mova Kids'in özel materyalleriyle uygulanıyor. Bu programlarla çocukların temel hareket becerileri olan denge, koordinasyon, esneklik, kuvvet gibi psikomotor yeteneklerinin gelişimi ve sosyal becerilerinin gelişimini amaçlıyor. Franchise vererek büyümek isteyen marka, girişimcilerine bu anlamda güzel bir yatırım fırsatı sunuyor. Başvurular ise online platformdan yapılıyor.

Web adresi: www.movakids.com.tr

GYMBOREE PLAY&MUSIC

Merkezi San Francisco'da

Gymboree Play&Music, 40 yılı aşkın süredir çocuk gelişim programlarını sunan bir şirket. Merkezi San Francisco/ABD'de bulunan ve geliştirdiği franchising işletim sistemiyle, 700'ü aşkın noktada hizmet veren Gymboree Play&Music, Türkiye'deki ilk merkezini İstanbul'da 2006 yılında 4.Levent'te Çağdaş Çocuk Gelişim ve Oyun Merkezi Ltd. Şti. olarak faaliyete geçirmiş. Şu anda İstanbul, Kayseri, Adana, İzmir, Kahramanmaraş ve Bursa'da faaliyet gösteren markanın toplamda 12 şubesi bulunuyor. Yatırımcılarına her türlü fırsatı sunan marka, liderlik ve öz disiplin özelliklerine sahip, yöneticilik ve satış konularında tecrübeli, çocuk gelişimine ve eğitimine özel ilgisi bulunan, çocuklarla ve ebeveynleriyle vakit geçirmekten hoşlanan girişimciler arıyor.

Web adresi: www.gymboreeclasses.com.tr

MYGYM

Çocuklara özgü hareket merkezi

1983 yılında Amerika'da kurulan My Gym dünyanın farklı ülkelerinde 325'ten fazla şubesiyle her geçen gün büyüyerek milyonlarca çocuğa hizmet veren bir hareket eğitim ve oyun merkezi. Çocuk gelişiminde ödüllü programları ve özel tasarlanmış ekipmanları ile çocukların bir yandan eğlenirken diğer yandan güç, denge, koordinasyon daha da önemlisi sosyal beceri ve öz güven kazanmalarını sağlayan My Gym, Türkiye'deki şube sayısını her geçen gün artırmayı hedefliyor. Markanın şu anda yedi şubesi var ve bunların tümü İstanbul'da. Bayilik başvuruları markanın online platformu üzerinden yapılarak değerlendiriliyor. My Gym, programları ve güvenli merkezleriyle çocukların aktif birer birey olmaları için olanak sağlıyor.

Web: www.mygym.com.tr

KİRPİ ÇOCUK

En büyük kapalı oyun parkı

Eskişehir 'in en büyük kapalı çocuk oyun parkı olarak hizmet veren Kirpi Çocuk, okullara özel toplu organizasyonlar, konsept doğum günü partileri, etkinlik odaları gibi pek çok hizmeti bir arada sunuyor. Franchise vererek Türkiye'nin belli noktalarında büyümek isteyen Kirpi Çocuk, il veya ilçe nüfusunun 300 bin ve üzerinde olduğu yerlerde konumlanmak istiyor. En az 1000 metrekarelik alan üzerinde (AVM dışı) bağımsız kapalı bölümün olmasını isteyen şirket, minimum 6.50 metre bina yüksekliğinde yer alması isteniyor. Firmaya başvuracak kişilerin online üzerinden başvuru formunu doldurmaları isteniyor.

Web adresi: www.kirpicocuk.com

Monkey Jungle

Bölgenin ilk ve tek indoor oyun parkı

2016 yılında hizmete giren, merkezi İzmir'de bulunan ve şu anda iki şubeye sahip olan Monkey Jungle, büyümek için franchise veren şirketlerden bir diğeri. 2 bin 400 metrekare kapalı alanda kurulan şirket, soft play oyun alanlarının yanında pedallı go-kart, elektronik oyuncaklar ve kum boyama gibi çeşitli etkinliklerle çocuklara kaliteli zaman sunmayı hedefliyor. Okullara özel toplu organizasyonlar ve konsept doğum günü partileri ile hizmet veren marka, 1-10 yaş arasındaki çocuklara eğitim veriyor. Markada franchise süreci, öncelikle ön başvuruyla başlıyor. Lokasyon belirleme, proje sunumu ve sözleşme, personel eğitimleri, inşaat süreçleri ve mimari destek şirket tarafından veriliyor. Kapalı oyun parkı maliyeti mekânın büyüklüğüne ve kullanılabilir alanların durumuna göre değişiyor.

Web adresi: www.monkeyjungle.com.tr

Çocuk uzmanlar iş başında!

Banvit, KidZania İstanbul iş birliği ile çocuklara sürdürülebilir gıda hakkında farkındalık kazandırmayı amaçladığı Sürdürülebilir Gıda Merkezi'nin kapılarını ziyarete açtı. Sürdürülebilir Gıda Merkezi'ndeki faydalı bilgilerle çocuklar adeta birer "Sürdürülebilir Gıda Uzmanı" gibi düşünmeye ve hareket etmeye teşvik ediliyor. Bu merkezde çocuklar gıda israfını azaltmanın yolları ile kaynakları etkili şekilde kullanmanın önemini keşfederken, bir mutfak simülasyonunda interaktif ve uygulamalı yöntemlerle bu alandaki yetkinliklerini geliştiriyorlar. Yaklaşık 20 dakika süren deneyim sırasında çocuklar, gıda israfını önlemede ilk adım olan mutfaktan başlayarak KidZania İstanbul'daki gıda aktivite alanlarını ellerindeki kontrol listeleriyle ziyaret ediyor. Böylelikle çocuk uzmanlar, ürünlerin doğru saklanmasıyla ilgili farkındalık kazanarak, sürdürülebilir gıdayı ve gıda israfını önleme yollarını eğlenerek öğreniyorlar.

BİZE ULAŞIN