Asimetrik güç dengelerini değiştirmeye geldiler

GİRİŞ TARİHİ: 29.01.2025 GİRİŞ TARİHİ: 10:56 SON GÜNCELLEME: 29.01.2025 10:56
Kurulduktan iki ay gibi kısa bir zaman sonra 2,5 milyon dolar değerleme üzerinden yatırım alan Kobe, dikkatleri üzerine çekti. Girişim, işletmelerin finansal ihtiyaçlarına tek bir platformda çözüm sunuyor.

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Dört yakın arkadaş Mert Ağacan (Co-CEO), Çetin Emre Sadi (Co-CEO), Alp Aytok (Chief Business Development Officer) ve İlker Osman Akalın (Chief Product Officer) tarafından kurulan finansal hizmetler platformu Kobe, sıra dışı bir iddiayla yola çıktı. Ekip, fintech sektöründeki asimetrik güç dengelerine karşı bu asimetrileri demokratikleştirmeyi hedefliyor.

Kobe, bir işletmenin ihtiyaç duyabileceği tüm finansal çözümleri tek bir platformda birleştirmekle kalmamış, işletmenin yapısına uygun en iyi çözümleri sunan bir finansal danışman olarak da konumlanıyor. Finansal çözümleri herkes için erişilebilir kolaylıkta ve anlaşılabilir basitlikte bir platformla sunan girişim, kısa bir süre önce de Venhancer'dan yatırım almıştı.

Şirketlerin verimliliğini sağlayarak dolaylı yoldan kalkınmaya destek olacak bu girişim, her ölçekten işletme için yapay zeka temelli hizmetlerle öne çıkıyor. İş modelinin felsefesine uygun olarak iki CEO'su olan girişimin CEO'ları ile hedeflerini ve fintech sektörünü konuştuk.

Kobe'nin kuruluş hikayesi nedir? Birbirinizi nasıl buldunuz?

Mert Ağacan: Kobe, KOBİ'lerin finansal süreçlerini yönetmede yaşadıkları zorlukları çözmek amacıyla doğdu. Kurucular olarak farklı sektörlerde, özellikle fintech ve işletme yönetimi alanında KOBİ'lerin finansal süreçlerde yaşadığı sorunlara birebir tanık olduk. Bu sorunlara yenilikçi ve kalıcı bir çözüm getirme fikriyle bir araya geldik. Kobe'nin temel fikri, yapay zeka destekli bir platform ile finansal süreçlerin kolaylaştırılabileceği inancıyla şekillendi. Ekibimizi, farklı becerilere sahip, aynı tutkuyu paylaşan insanlardan oluşturduk.

Hangi boşluğu doldurmak için varsınız?

Mert Ağacan: KOBİ'ler, finansal yönetim süreçlerinde genellikle karmaşıklık ve yetersiz kaynaklarla mücadele ediyor. Kobe, bu boşluğu doldurmak için finansal süreçleri optimize eden ve ödeme sistemlerini entegre eden bir çözüm sunuyor. Özellikle dijital dönüşüm sürecinde KOBİ'lere kolay erişilebilir ve güçlü araçlar sağlıyoruz.

Ne yapıyorsunuz? Hangi tür şirketlerin ihtiyacına çözüm oluyorsunuz?

Çetin Emre Sadi: Kobe, KOBİ'lerin finansal yönetimlerini sadeleştiren ve optimize eden bir platform sunuyor. Ödeme sistemleri entegrasyonu, nakit akışı yönetimi ve analitik raporlama ile kullanıcılarımızın finansal kararlarını kolaylaştırıyoruz. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin büyüme hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyoruz.

Verdiğiniz hizmet ve çözümler neler?

Çetin Emre Sadi: Kapsamlı ödeme çözümleri sunarak, CepPOS, WebPOS ve POS API gibi araçların yanı sıra ödeme yönetimi ve yönlendirme işlemlerini gerçekleştirebilen bir gateway modeli geliştiriyoruz. Bu teknolojiyle müşterilerimize en avantajlı koşullarda, en yüksek başarı oranıyla ödeme alabilme imkânı sağlıyoruz. Hizmetlerimiz arasında finansal yönetim platformumuzun sağladığı nakit akışı analiz araçları, dijital ödeme çözümleri ve finansal süreçlerde yapay zeka destekli öneriler yer alıyor. Kobe, işletmelere özel çözüm önerileri sunarak hem günlük operasyonel işlerini kolaylaştırıyor hem de stratejik karar alma süreçlerine destek oluyor.

Yakın bir zaman önce yatırım aldınız. Bundan bahseder misiniz?

Çetin Emre Sadi: Evet, kısa bir süre önce, büyüme hedeflerimizi destekleyecek bir yatırım aldık. Bu yatırım, teknolojimizi geliştirmek, ekibimizi büyütmek ve yeni pazarlara açılma süreçlerimizi hızlandırmak için kullanılacak. Aynı zamanda, bu yatırım, iş modelimize olan güvenin bir göstergesi olarak bizim için büyük bir motivasyon kaynağı oldu.

Öncelikli hedefleriniz neler?

Mert Ağacan: Kısa vadede, platformumuzu daha fazla KOBİ'ye ulaştırmayı ve kullanıcı sayımızı artırmayı hedefliyoruz. Orta ve uzun vadede ise uluslararası pazarlara açılarak, global bir fintech markası haline gelmek istiyoruz.

Sektörde neyi değiştirmeye geldiniz?

Mert Ağacan: KOBİ'lerin finansal hizmetlere erişiminde karşılaştıkları zorlukları ortadan kaldırmayı amaçlıyoruz. Bunun yanı sıra, dijitalleşme sürecinde daha az maliyetli, daha hızlı ve kullanıcı dostu ödeme çözümleri sunarak sektördeki karmaşık yapıyı sadeleştirmeye geldik.

Fintech sektöründeki en önemli sorun sizce nedir?

Mert Ağacan: Fintech sektöründe en büyük sorunlardan biri, küçük işletmelere yönelik çözümlerin genellikle yeterince kapsayıcı olmaması. Ayrıca, birçok çözüm karmaşık süreçler ve yüksek maliyetler nedeniyle KOBİ'lere ulaşamıyor. Biz, bu sorunu ele alarak, kullanıcı dostu ve ekonomik çözümler sunmayı hedefliyoruz. Yani bir anlamda piyasadaki asimetriyi demokratikleştirmeyi hedefliyoruz.

Finansal hizmetlerin herkes için erişilebilir olması için yarattığınız model nasıl bir model?

Çetin Emre Sadi: Kobe'nin modeli, kullanıcıların ihtiyaçlarına özel olarak uyarlanmış, yapay zeka destekli bir sistemle çalışıyor. Basit arayüzümüz ve esnek finansal çözümlerimizle, herkesin kolayca erişebileceği bir yapı sunuyoruz. Platformumuz, küçük işletmelerin de büyükler kadar etkin finansal yönetim yapabilmesine olanak tanıyor.

Yurtdışı açılım planınız var mı?

Çetin Emre Sadi: Evet, Kobe olarak uluslararası pazarlara açılmayı hedefliyoruz. İlk aşamada, bölgesel bazda uygun ülkeleri seçerek hizmetimizi o pazarlara taşıyacağız. Uzun vadeli planlarımız arasında, global ölçekte tanınan bir marka olmak yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.