Dünyaya esenlik ihraç eden Türk girişimi: Wellbees

GİRİŞ TARİHİ: 19.01.2025 GİRİŞ TARİHİ: 13:42 SON GÜNCELLEME: 20.01.2025 00:01
Çalışanların sosyal ve iş hayatlarında kendilerini daha iyi hissetmelerine katkı sunmak üzere 2013 yılında kurulan kurumsal esenlik çözümü Wellbees, Arjantin’den Somali’ye, Birleşik Arap Emirlikleri’nden İngiltere’ye kadar 100’ün üzerinde ülkede 250 bini aşkın çalışana esenlik ihraç ediyor.

Dünya genelinde 60 milyar dolara ulaşan kurumsal esenlik pazarının Türkiye'de tanınmasına öncülük eden Wellbees CEO'su Melis Abacıoğlu, şirketlerin verilerini analiz ederek çalışanların mutluluğunu ve bağlılığını araştıracak yol haritaları oluşturduklarını söyledi.

Dünya genelinde ekonomik, sosyal, çevresel ve politik alanlarda yaşanan çoklu krizler çalışanların ruh halini ve buna bağlı olarak performanslarını olumsuz yönde etkiliyor. Gallup'un geçtiğimiz yıl yayımladığı araştırmaya göre çalışanlar 15 yıl öncesine göre yüzde 40 daha fazla stresli. Özellikle yetenekleri elde tutmanın ve de yeni yeteneklere şirkete çekmenin giderek zorlaştığı günümüz iş dünyasında şirketlerin çalışanları için en fazla yatırım yapmaya başladığı alanların başında esenlik geliyor. Dünya genelinde 60 milyar dolara ulaşan esenlik pazarının Türkiye'deki öncülerinden biri de Wellbees CEO'su Melis Abacıoğlu.

Şirketlerin adımsayar yerine esenlik talep etmesi Wellbees'i ortaya çıkardı

Esenlik özellikle pandemi ile birlikte daha sık duymaya başladığımız bir kavram olsa da Wellbees'in kuruluşu pandemiden çok öncesine, 2013 yılına dayanıyor. Kuruluş hikayesi de aslında başarısızlıkla sonuçlanan bir girişim hikayesi olarak, genç girişimcilere ilham veriyor. Abacıoğlu, bu hikayeyi şöyle anlatıyor; "Yurt dışında matematik ve sanat eğitimi aldıktan sonra Türkiye'ye dönüp cerrah olan anne ve babamın izinden girdim. İlk başta bu işin tam da bana göre olduğunu düşünsem de sonrasında bir terslik olduğunu hissettim. Çünkü sağlık sektöründe hasta bireyler şirketinize geldiğinde para kazanabildiğiniz bir iş modeli var. Oysa bireyler daha hasta olmadan, iyiyken onlarla birlikte çalışma ve kendi potansiyellerini gerçekleştirebilecekleri güce ulaştırmaya destek olma fikri bana daha heyecanlı geliyordu. Bu düşünceyle beş yıl çalıştığım sağlık sektöründen ayrılıp yeni işimi planlamaya başladım. Çocukluğumdan beri tenis oynuyorum, koşu da hayatımın bir parçası. Sağlık sektöründeki tecrübemle hareket tutkumu birleştirip Hollanda'dan adımsayar saatler getirdim. Ancak işler beklediğim gibi gitmedi ve 2 bin saatten yalnızca 10 tanesini satabilidim. Tam da başarısızlığı kabullenmek üzereyken saati satabilmek için gittiğim kurumsal firmalardan koç, diyetisyen, yoga hocası gibi talepler gelince kurumsal esenlik kavramıyla tanıştım ve ürün grubumu oluşturup 2013 yılında Wellbees'i kurdum."

İlk dört yıl yalnızca esenlik danışmanlığı hizmeti veren Abacıoğlu bu süreçte kurumsal esenlik üzerine MBA tezini yazıyor ve Stanford Üniversitesi'nde BJ Fogg'dan davranış değişimi ve alışkanlıklar üzerine eğitimler alarak, Tiny Habits adı verilen eğitim metodunun ilk koçlarından biri oluyor. Kendini tamamen hazır hissettiğinde ise Seçil Gürcüoğlu (COO) ve Kerem Gönülkırmaz (CTO) ile ortak olarak ilk zamanlar web sitesinde olan uygulamayı bugün 250 bin çalışanın aktif olarak kullandığı bir mobil uygulamaya dönüştürüyor.

Esenlik deneyimi işten ayrılma oranını yarı yarıya düşürüyor

Wellbees, esenliğin sekiz boyutu olan sosyal, entelektüel, fiziksel, finansal, çevresel, duygusal, spiritüel ve mesleki esenliğin tamamını bütüncül bir yaklaşımla ele alan bir uygulama. Kuvvetli yapay zeka algoritması ile her bireye ayrı bir kişisel mutluluk yolculuğu sunuyor. Bu kişisel deneyim aynı zamanda spor, sağlıklı beslenme ve psikoloji alanındaki uzmanlarla bire bir çevrim içi görüşmeler, etkinlikler, şirket içi veya global yarışmalar, meydan okumalar, içerikler, programlar, kulüpler, webinar'lar ve WellMarket ile destekleniyor. Wellbees'in 250 bin kullanıcısından elde edilen verilere göre esenlik deneyimi yaşayan çalışanların bağlılığı yüzde 10 artarken işten ayrılma oranları da yüzde 50 düşüyor. Ayrıca Wellbees kullanıcılarının yüzde 82'si bir sağlıklı alışkanlık geliştiriyor, sosyalleştikçe kendilerini yüzde 10 daha iyi hissediyor, yüzde 21 oranında sosyal bağlarını artırıyor. Bünyelerinde bir Veri Bilimi Takımı kurduklarını söyleyen Abacıoğlu, şirketlerin verilerini analiz ederek çalışanların mutluluğunu ve bağlılığını araştıracak yol haritaları oluşturduklarını belirtiyor.

Yurt dışında öncelikli hedef BAE pazarı

Gelirinin yüzde 35'ini yurt dışından elde eden Wellbees'in ABD, İngiltere ve Dubai'de olmak üzere üç yurt dışı ofisi bulunuyor. Abacıoğlu, dünya genelinde istikrarlı bir şekilde büyüdüklerini ifade ederken özellikle Birleşik Arap Emirlikleri pazarına dikkat çekiyor; "2021 yılında Wellbees olarak Dubai'den başlayarak BAE'yi hedef pazarımız olarak belirledik. Çünkü o dönemde bu bölgedeki kurumsal esenlik kavramı henüz çok sınırlı bir alana hitap ediyordu. Bölgedeki global şirketler çalışanlarına yönelik esenlik programları düzenlese de bu girişimler oldukça başlangıç seviyesindeydi. Ancak Dubai'nin bir ticaret ve teknoloji merkezi olması nedeniyle bu pazarda sunulacak yenilikçi bir ürünün başarıya ulaşacağına inandık. 2022 yılında Türkiye'deki teknoloji şirketlerinin MENA bölgesine açılımını destekleyen Scale Effect programına seçilen 12 şirketten biri olduk. 2023 yılında Dubai'de bir ofis açarak etki alanımızı genişlettik. Böylece yalnızca Dubai'de değil, Körfez Ülkeleri'nde de kurumsal esenlik ekosisteminin büyümesine katkıda bulunduk. Bugün Dubai'de kurumsal esenlik alanında ilk üçte yer alıyoruz."

"Dubai ile çalışacaksanız işinizin başında olmalısınız"

Abacıoğlu, BAE bölgesine açılmak isteyen girişimcilere de önemli tavsiyelerde bulunuyor; "Dubai'de bir iş yaparken işinizin başında olmanız çok önemli. Dubai'deki ilk bağlantılarımızı kurarken de bölgedeki iş insanları kurucuyu görmek istediklerini açıkça ifade etti. O dönemde hamile olmama rağmen doktorun izin verdiği son ana kadar sürekli olarak Dubai'yi gidip geldim. Dubai'ye ilk seyahatim, iş amaçlıydı ve açıkçası pek çok önyargıyla gitmiştim. Ancak karşılaştığım, yenilikçi ve ileri görüşlü bir ülke oldu. Dünyanın en güvenli şehirlerinden biri olarak kabul edilmesi de beni şaşırttı. Suudi Arabistan'da araba kullanmak ya da Katar'da daha önce yalnızca çevrim içi ortamda yazıştığım birinin beni ağırlaması gibi kültürel dönüşümlerden de olumlu yönde etkilendim."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.