Çalışanı önemseyen şirketler, sağlık üyeliği hediye ediyor

GİRİŞ TARİHİ: 30.11.2023 GİRİŞ TARİHİ: 17:22 SON GÜNCELLEME: 01.12.2023 00:01
BM Sürdürülebilirlik Hedefleri arasında üçüncü sırada yer alan ‘insanların sağlıklı yaşamalarını ve herkesin her yaşta refahını sağlamak’ maddesi şirketlerin de gündeminde. LifeClub Sağlıklı Yaşam Hizmetleri Genel Müdürü Elif Elkin, "Çalışanlarının esenliğine önem veren şirketler artık sağlık üyeliği hediye ederek onlara verdiği değeri gösteriyor” diyor.

PARA RÖPORTAJ/ Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedefleri arasında üçüncü sırada yer alan 'insanların sağlıklı yaşamalarını ve herkesin her yaşta refahını sağlamak' maddesi tüm dünyanın gündeminde. Bu da bütünsel sağlık yönetimi ve önleyici tıp yaklaşımının önemini daha da artırıyor. Başka bir deyişle sağlıklı yaşam biçimi ve düzenli kontroller, ileride oluşabilmesi muhtemel hastalıklar için riski en aza indirmeyi, erken teşhis ile tedavinin çok daha kolay olmasını mümkün kılıyor.''

Sağlıklı yaşam yolculuklarında üyelerine kişiye özel rehberlik sunan LifeClub Sağlıklı Yaşam Hizmetleri'nin Genel Müdürü Elif Elkin, ortalama ömür uzadıkça insanların sağlık konusunda daha bilinçli olmaya başladıklarını belirterek, "Sadece uzun yıllar boyu yaşamak değil, anlamlı bir hayat sürmek, keyifle ve sağlıkla günlerimizi geçirmek önemli bizim için. Bu da bütünsel olarak sağlığımızı korumakla mümkün. Çalışanlarının esenliğine önem veren şirketler artık sağlık üyeliği hediye ederek onlara verdiği değeri gösteriyor" diyor. Elif Elkin sorularımızı yanıtladı.

Son yıllarda birçok sağlık uygulamasının ortaya çıktığını görüyoruz. Sizin uygulamanızın hedefi nedir?

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 1947 yılında sağlığı 'sadece hasta olmamak değil fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan tam iyi olma hali' olarak tanımladı. Biz de uygulamayı tasarlarken tamamen bu tanımdan yola çıkarak insanlara iyilik, sağlık sunmayı amaçladık. Yine Dünya Sağlık Örgütü'nün 1998 yılında gelişmiş ülkelerde gerçekleştirdiği çalışmaya göre, her 10 kişiden 8'i yaşlılıktan değil, hastalıktan ölüyor. Üstelik bu hastalıkların yüzde 63'ü doğru bilgilendirme ve sağlıklı yaşam tarzıyla önlenebilir hastalıklar. İşte biz buna odaklanıyoruz. Titiz bir plan ve çalışma sonucunda, bir yıldan kısa bir sürede 2022 yılı ortasında, uygulamamızı hayata geçirdik, ardından da sağlık üyeliklerimizi başlattık.

Dünyada ilk diyebileceğimiz vizyoner bir iş modeliyle yola çıktık. LifeClub, önleyici tıp yaklaşımıyla bütünsel sağlık yönetimi yapan bir üyelik sistemi. Bizim bu noktadaki vaadimiz; dünyada saygın kaynaklar tarafından hazırlanmış güncel tıbbi kılavuzlar eşliğinde, kişinin aile öyküsü ile özgeçmişini harmanlayarak kişiye özel önleyici bir tıp yaklaşımı oluşturmak ve sağlığını buna göre yönetmek. LifeClub, Acıbadem Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Aydınlar'ın "insanların hastalandığında yanında olmanın ötesinde, onları sağlıklı tutabilmek için bir şey yapmak istiyorum" hayali ve "sağlığın geleceğine dair bir deneyim yaratma" vizyonunun sonucu olarak ortaya çıktı. LifeClub Sağlıklı Yaşam Hizmetleri, Acıbadem Sağlık Grubu'nun gücü ve tecrübesinin ışığında, deneyimli tepe yöneticilerimiz ve teknolojik çözüm ortağımızın uzun süren araştırma ve tasarım süreçlerinin ardından 2021 yılı mayıs ayında kuruldu.

Nasıl bir hizmet veriyorsunuz?

LifeClub, üyelerine sağlıklı yaşam yolculuklarında rehberlik etmek için tasarlanan fijital bir ekosistem. Tek noktadan, sağlıklarını korumak ya da daha sağlıklı yaşamak için ihtiyaç duyacakları hizmetlere erişmelerini sağlıyoruz. LifeClub Wellness, LifeClub Sağlık ve LifeClub Platform olmak üzere 3 temel modülde şekillenen bu dünyaya adım atmak için uygulamayı indirip ücretsiz üye olmak yeterli.

Öncelikle LifeClub Wellness modülünden bahsedecek olursak; uygulamamızda yer alan Wellness modülümüzde üyelerimizin iyi olma hallerini korumak için ihtiyaçları doğrultusunda farklı dijital çözümleri tek bir uygulamada sunuyoruz. Acıbadem Sağlık Grubu Diyetisyen ekibi rehberliğinde hazırladığımız LifeClub Diyet ile üyelerimiz, algoritmanın kişiye özel bilgiler ve ihtiyaçlar doğrultusunda şekillendirdiği sağlıklı beslenme programlarını ücretsiz olarak oluşturabiliyorlar. Bunun yanı sıra üyelerimizin sağlıklı beslenme ve kilo yönetimi konusunda uzman diyetisyenlerden birebir yönlendirme hizmeti almaları ya da bu menüdeki içeriğin evlerine, ofislerine gönderilmesi de mümkün.

Uygulamada yer alan LifeClub Hareket bölümünde üyelerimiz ihtiyaçlarına göre oluşturabilecekleri kuvvetlenme, esneme, yağ yakma programlarını seçimlerine özel hazırlanan videolardan takip edebiliyor; sağlıkla ilgili her konuda güncel kılavuzlar eşliğinde uzmanlar tarafından hazırlanan bilgilerin yer aldığı LifeClub Blog'dan faydalanabiliyorlar. Örneğin; nefes egzersiziyle güne enerjik başlamak, adımlarını buradan takip etmek, zihin sağlıklarını korumak için yönlendirme almak gibi...

Uygulama içi satın almalar da var mı?

Üyelerimiz uygulamada yer alan LifeClub Platform modülünden kendi ihtiyaçları doğrultusunda sağlıklı yaşamla ilgili ürün, hizmet ve programları satın alabiliyorlar. Uyku düzenleme programından bağırsak sağlığına, aromaterapi eğitiminden yoga derslerine, cilt bakım ürünlerinden spor kıyafetlerine kadar çok geniş bir yelpazede ve her geçen gün genişleyen bir kapsamla tek noktadan hizmet sunuyoruz. Üstelik harcama yaptıkça kazanılan LifePara ve üyelerimize özel sunulan indirimler, ekonomik olarak da önemli bir avantaj sağlıyor. Bu minvalde portföyümüzü genişletmek ve yeni iş birlikleri kurmak için görüşmelerimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Özetle LifeClub; "İyilik, Sağlık" mottosuyla sürdürülebilir sağlıklı yaşam alanında tüm ihtiyaçları bir arada sunuyor.

Son olarak sağlık modülünde ise; LifeClub Sağlık üyelikleri ile 3 aşamada üyelerimizin bütünsel sağlık yönetimine rehberlik ediyoruz. Kişiye özel atanan 'LifeClub Hekimi' rehberliğinde, öncelikle kişilerin mevcut durumları analiz ediliyor, ne kadar sağlıklı oldukları, iyileştirme alanlarının ne olduğu belirlenip, ardından yine kendilerine özel bir Sağlık Planı ile beslenme, fiziksel aktivite, uyku düzeni, bağışıklık sistemi ve takip etmeleri gereken periyodik kontroller belirleniyor. Sonrasında da yıl boyu hep yanlarında olarak, hatırlatma ve organizasyonlarla bu süreci yönetmelerini sağlıyoruz. Türkiye'de ortalama ömür 78, ancak 59'dan sonrasını sağlıklı yaşamıyoruz. Oysaki 20 yıl sonraki yaşam kalitemizi bugün attığımız adımlarla biz belirliyoruz. Sürdürülebilir sağlıklı yaşam için yapmamız gerekenler net. Üyelerimizin bu yolculuklarında yanlarında olmak, doğru bilgilendirme, takip ve motivasyonla hayatlarına değer katmak en büyük hedefimiz.

Fijital yapıda kişiye özel yeni nesil bütünsel sağlık yönetimi yapmayı amaçlıyorsunuz. Nedir bu Fijital? Türkiye'de ve dünyada örnekler mevcut mu?

Fiziki ve uzaktan sağlık hizmetlerinin uyumlu şekilde bir araya geldiği 'fijital' kavramı sağlıkta yeni bir dönem başlatıyor. LifeClub, ''fijital'' bir ekosistem. Biz bu dönüşümü başlatan ilk isim olmayı hedefliyoruz. Sağlık sektörünün gelişimine destek olarak sağlık hizmetleri vermenin yanı sıra sektöre de yön vermek istiyoruz. Hastalıkları gerçekleşmeden önlemek, yaşam ortalamasının arttığı bu dönemde uzayan ömürlerin sağlıkla ve berrak bir zihinle sürdürülmesini sağlamak amacımız. Bu vizyon doğrultusunda; fiziki ve uzaktan sağlık hizmetlerinin uyumlu şekilde bir araya geldiği, yüksek seviyede kişiselleştirilmiş ve hedefli, sonuç odaklı hizmet deneyimi yaşatmak için çalışıyoruz.

Kurumsal şirketlere ne gibi çözümler sunuyorsunuz? Bu alanda ne tür iş birlikleriniz var?

LifeClub olarak şirketlerin ihtiyaçlarına da çözümler sunuyoruz. 2022 yılında yapılan tüm araştırmaların da gösterdiği gibi, şirketler de çalışanlarının daha sağlıklı olmaları, iyilik hallerini korumaları konusunu öncelik listesinin en tepesine almış durumda. Kurumsal esenlik pek tabi ki, şirket performansı, yeteneklerin şirketlerde kalması gibi konularda belirleyici bir etken. Şirketler, son yıllarda çalışanlarının yaşam kalitelerini yükseltip verimliliğini artırmak için kurumsal wellbeing programlarına yöneliyor. Bu sayede çalışanların gündelik yaşam stresi ile kolayca başa çıkabilmesi ve verimli bir şekilde çalışabilmesi mümkün hale geliyor.

Çalışanlarının esenliğine önem veren şirketler, LifeClub sağlık üyeliği hediye ederek onlara verdiği değeri gösteriyor. Yaptığımız iş birliklerinden olumlu dönüşler alıyoruz. Şirketler, yan hak kapsamında çalışanlarına LifeClub sağlık üyeliği alıyor. "Sana değer veriyorum, sağlığını önemsiyorum, daha sağlıklı olman için elimden geleni yapıyorum" mesajı çalışanlarda karşılık buluyor. Esnek altyapımız sayesinde bireyin ya da şirketlerin ihtiyacına göre üyeliklerimizi şekillendirebiliyoruz, bu da hem memnuniyet hem operasyonel verimlilik hem de finansal açıdan önemli bir fayda sağlıyor. Şirket geneline sunulan birebir online diyetisyen hizmeti, uzman klinik psikologlarımız ile sunduğumuz psikoterapi seansları, alanında uzman kişiler ile şirket çalışanlarını buluşturduğumuz webinarlar ve diğer tüm faaliyetlerimiz bu bakış açısına sahip şirketlere büyük operasyonel kolaylık ve elbette maliyet avantajı sağlıyor. Deprem sonrası başladığımız 15'ten fazla firma ile yaptığımız online webinarlarla 2.500 çalışana ulaşarak, onların iyi olmalarına katkı sağladığımız için de ayrıca mutluyuz.

LifeClub'ın hedefleri neler? Gelecek için öngörülerinizi alabilir miyiz?

Önümüzdeki dönemde yurt dışına açılmayı hedefliyoruz. Şimdiden yurtdışından üyelerimiz bulunuyor. Burada hem yurtdışında yaşayan Türkleri hem de uluslararası pazarları düşünebilirsiniz. Yurtdışında yaşayan Türkler için LifeClub olarak iki şekilde fayda üretiyoruz. Birincisi, her yıl en az bir kez memlekete geldiklerinden, geldikleri zaman tüm taramalarını gerçekleştirip, mevcut sağlık durumlarını ortaya koyuyoruz ve kişiye özel atanan LifeClub Hekimleri ile yıl boyu sağlıklı kalmaları için yapmaları gerekenlere dair bir LifeClub Sağlık Planı'nı oluşturuyoruz. Ardından da yine onlara özel tasarlanan periyodlarda takiplerini gerçekleştiriyoruz. Bunun yanı sıra dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar, onları çok iyi tanıyan, tıbbi geçmişlerine hakim, kişisel LifeClub hekimlerine her şeyi danışabiliyorlar. Acil durumda tek bir noktadan hizmet alabiliyorlar. İkincisi ise yurtdışında yaşayan Türklerin, memlekette geride bıraktıkları sevdikleri, yakınları. LifeClub'a onları emanet ederek, içleri daha rahat gittiklerini belirtiyorlar. Kalp hastası annesinin tetkikleri tahlilleri düzenli kontrol altında mı? Şeker hastası babası düzenli takip ediliyor mu? Acil durumda nereye ulaşacakları net mi? Hemen destek alacakları güvendikleri birini sevdiklerinin yanında olduğunu bilerek gidiyorlar. Diğer taraftan yabancı üyelerimize LifeClub hizmetlerini Avrupa'da bulunan hastanelerimizde alabilmelerine yönelik çalışmalara da başladık.

Sağlık alanında yaşanan dijital dönüşümü siz nasıl değerlendiriyorsunuz? Yeni dönemde bizi ne tür dijital sağlık trendleri bekliyor?

Sağlıkta dijitalleşmenin ötesinde büyük veri, yapay zeka ve akıllı teknolojilerden en üst seviyede yararlanıldığı bir gelecek bizleri bekliyor. Bu akıllı ekosistem, insanlara her zaman ve her yerde daha doğru içgörüler ve daha fazla kişiselleştirilmiş sağlık deneyimleri sunacak. Nüfusun yaş ortalamasının artması, kronik hastalıkların yaygınlaşması gibi durumların sağlık sektörünün dönüşümünü hızlandıracağını düşünüyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.