Yurt dışına açılmadan önce 5 adıma dikkat!

Girişimcilerin hayalleri artık sınırlara sığmıyor. Fakat küresel arenaya adım atarken pazar araştırması, finansal analiz, hukuki araştırmalar, potansiyel iş ortaklarının belirlenmesi ve pazarlama stratejisi hazırlama olarak beş başlıkta toplanabilecek adımlara dikkat etmek gerekiyor.
18.04.2023 11:34 GÜNCELLEME : 18.04.2023 11:35

Küresel arenaya adım atarken pazar araştırması, finansal analiz, hukuki araştırmalar, potansiyel iş ortaklarının belirlenmesi ve pazarlama stratejisi hazırlama başlıklarında çok dikkatli olmak gerekiyor. Finansal servis platformu Wamo'nun Kurucusu Yankı Önen, yurt dışına açılmak isteyen girişimcilerin dikkat etmesi gerekenleri paradergi için yazdı.

Girişimcilerin sınırları aşan planlarını hayata geçirirken birtakım temel adımlar atmaları da büyük önem taşıyor. Bunların başında yurt dışına açılmadan önce bu pazarlardaki fırsatların tam potansiyelini kullanabilmek için iyi bir ön hazırlık yapılması geliyor.

  1. Pazar araştırması: Girişimlerin açılmak istedikleri pazarları belirledikten sonra pazar hakkında detaylı bir araştırma yapmaları gerekir. Bu noktada rekabet durumu, tüketici davranışları, pazarın büyüklüğü, vergi oranları gibi faktörleri araştırmak kritik önem taşır. Bu araştırmalar hedeflenen pazarda ne tür fırsatlar olduğunu ve işin ne derece başarılı olacağını anlamak için yol gösterici olacaktır. Örneğin, ticaretini Amerika'ya taşımak isteyen bir girişimci hem Amerika'yı çok iyi tanımalı hem de her eyalette değişen vergi oranları, ticaret kanunları sebebiyle şirketini kuracağı eyaleti çok iyi araştırıp kanunları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
  2. Finansal analiz: Yurt dışına açılmadan önce hem girişimin finansal durumunun hem de hedef ülkenin ekonomik durumunu araştırmak sürdürülebilirlik açısından oldukça önemlidir. İşin maliyetleri, nakit akışı, giderler ve kâr marjları gibi konuların araştırılması yurt dışı açılımlarında karşılaşılabilecek finansal risklerin minimize edilmesine yardımcı olur.
  3. Regülasyonların ve yasaların araştırılması: Her ülkenin kendine ait ticaret kanunları ve regülasyonları vardır. Dolayısıyla hedeflenen pazara açılmadan önce gerekli yasal araştırmaların ve regülasyonların araştırılması gerekir. Araştırma, düzenlemeler, iş yapma koşulları ve prosedürler, alınması gereken lisanslar, işin yurt dışında nasıl yönetileceği, personel işe alımı, vergi beyannameleri gibi birçok alt başlığa sahiptir. Hedef ülkeye açılmadan önce yapılan bu çalışma hukuki ve yönetimsel engellerin aşılmasına ve şirketin yurt dışına hızlıca adapte olup büyümesine katkı sağlar.
  4. Potansiyel iş ortaklılarının belirlenmesi: Girişiminizi yurt dışına açmadan önce, hedef ülkenizdeki potansiyel iş ortaklıklarının araştırılması ve belirlenmesi hızlı bir şekilde adapte ve lokalize olmak için yararlı olacaktır. İş ortakları, müşteri ağlarına ulaşmanızı ve yerel iş yapma yöntemlerini öğrenmenizi sağlar. Hedef pazardaki yerel işletmeleri gezmek, fuar ve etkinliklere katılmak potansiyel iş ortaklarına erişimi hızlandırır.
  5. Pazarlama stratejisi hazırlama: İyi bir pazarlama stratejisi yurt dışına açılmadan önce olmazsa olmazlardandır. Hazırlanacak bu strateji hedeflenen pazarın kültürel farklılıkları, dil engelleri ve yerel müşteri davranışları dikkate alınarak oluşturulmalıdır. Pazarlama stratejisi işin nasıl tanıtılacağı, hangi kanallar kullanılacağı ve ne tür kampanyalar yapılacağı gibi konular içermelidir. Stratejiyi oluşturmadan önce açılmayı planladığınız ülkenin demografik yapısını iyice anlayıp doğru hedef kitleyi oluşturmalısınız. Bu kitlenin ilgi alanları, satın alma davranışları gibi faktörleri doğru anlamanız girişiminizin çok hızlı bir şekilde lokalize olmasına katkı sağlayacaktır.
BİZE ULAŞIN