"Biz dünyanın yeni Spotify’ı olacağız"

GİRİŞ TARİHİ: 06.12.2022 GİRİŞ TARİHİ: 14:06 SON GÜNCELLEME: 07.12.2022 00:00
Müzisyenlere mekan bağımsız olarak sanatlarını icra etme ve karşılığında para kazanma olanağı sunan yeni nesil müzik ve eğlence platformu Musixen'in Kurucu Ceo’su Çağrı Bozay, kısa sürede dünyaya açmayı başardığı girişimini devler ligine yükseltmeye hazırlanıyor.

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Musixen, global ölçekte müzik, eğlence ve sahne sanatları sektöründe faaliyet gösteren tüm sanatçı, müzisyen ve eğlence mekanlarının dinleyici/kullanıcılarla uygulama içindeki canlı performanslarla buluşmasına aracılık eden bir platform. Müzisyenlere mekan bağımsız olarak sanatlarını icra etme ve karşılığında para kazanma olanağı sunuyor. Aynı zamanda yine global ölçekte kurumsal markaların ve şirketlerin ürün ve hizmetlerini uygulamanın kullanıcılarına doğru ve detaylı hedef kitle analizi ile duyurmalarına imkan sağlıyor. Bu özelliklerden dolayı Musixen'i bir tür canlı müzik yayın platformu ve pazaryeri olarak tanımlamak mümkün. Musixen Kurucu Ceo'su Çağrı Bozay ile bu yeni nesil müzik platformunun hedeflerini konuştuk.

Musixen nasıl doğdu, hangi öngörüyle yola çıktı?

Uygulama fikri pandemiden çok daha önce, müzik ve sahne sanatları endüstrisinin dijitalleşme ihtiyacının henüz tam olarak karşılanmamış olmasından ve ekosistemindeki fırsatları tespit etmemiz ile doğdu. Aynı zamanda sanatçıların emeklerinin karşılığında gelirlerin demokratik dağılımı yönündeki ihtiyaçları ve bu konuda yapabileceklerimiz uygulamamız içine entegre edebilme fikrimiz adım atma konusunda bizi motive etti.

Geleneksel endüstri ve tüketim yapısındaki değişim ile yeni jenerasyonun beklentileri de farklılaştı. Tüketilen içeriğin interaktif ve mekân/zaman bağımsız olması bir seçenek değil, zorunluluk haline geldi. Biz de fikir aşamasından itibaren uygulamamızı geliştirirken tamamıyla yeni dünyanın beklentilerine paralel olarak eğlence sektöründe olması gereken özelliklere uygulamamız içinde yer vermeyi hedefledik ve yola koyulduk.

Sizi sektörünüzdeki diğer oyunculardan ayrıştıran noktalar neler?

Platformda sadece canlı müzik eğlencesi içeriğimiz mevcut. Kullanıcılarımıza yüksek kalitede bir müzik içeriği sunabilmek için tüm içeriklerimiz curated; yani bize gelen tüm sanatçı başvurularını müzik koordinatörlüğümüz ile incelemeden geçiriyor ve belirli bir müzikalitesinin üzerinde performans sergileyen sanatçılara yayın önceliği tanıyoruz.

Musixen'de önemle yer verdiğimiz bir diğer konu da sosyalleşme ve etkileşim deneyimi. Kullanıcılarımız ile sanatçıların canlı yayınlar sırasında veya sonrasında uygulamamız üzerinden anlık mesajlaşabilmelerini, bir eğlence mekânında canlı bir etkinliğe katılmışlar gibi etkileşim kurabilmelerini ve sosyalleşebilmelerini sağlıyoruz. Aynı şekilde kullanıcılar da kendi aralarında mesajlaşma yoluyla iletişim kurarak etkileşime geçebiliyorlar. Benzer müzik zevklerine sahip, düzenli olarak aynı sanatçıların yayınlarına giren kullanıcılarımız arasından tanışıp arkadaş olan ve beğendikleri sanatçıyı hem Musixen canlı yayınlarından hem de sahne aldığı eğlence mekânından takip eden izleyicilerimiz de oldu bugüne kadar.

Ayrıca sanatçılara bugüne kadar hiçbir platformda sunulmayan çok çeşitli gelir modelleri sunuyor olmamız da sektöre getirdiğimiz en önemli yeniliklerden birisi. Uygulama içinde 'elmas' adını verdiğimiz bir para birimimiz bulunuyor. Satın alınan bu elmaslar ile yayınlar sırasında sanatçılara dijital hediyeler gönderilmesi ile örneğin şampanya yollama, tabak kırma, gül dökme, kalp gönderme vb. gibi eylemler bu elmaslar ile yapılabiliyor. Bunun yanında, platformda biletli etkinlikler ve sanatçılardan talep edilebilecek tamamen kişiselleştirilmiş özel video istekleri gibi özel içeriklerimiz de mevcut. Örneğin, bir sanatçıdan bir sevdiğinize hediye olarak istediğiniz bir şarkıyı söylemesini ve size özel bir video hazırlamasını isteyebiliyorsunuz. Biletli etkinlikleri ve özel içerikleri de elmaslarını kullanarak satın alabiliyorsunuz. Son olarak marka iş birliklerimiz ile sanatçılarımızın influencer olarak da gelir elde etmelerini de sağlıyoruz. Sanatçılara sunduğumuz bu gelir modelleri ile Musixen'de düzenli yayın yapan, etkileşimi yüksek birçok sanatçı günümüz şartlarında oldukça iyi gelir edebiliyorlar.

Teknolojik altyapınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Kapsamlı ve istikrarlı bir teknik alt yapımız var.Canlı yayın alt yapımızda birden fazla hizmet sağlayıcı entegrasyonumuz mevcut. Servis sağlayıcılar arasında yayıncının yayın vereceği sağlayıcıya kadar kendi geliştirdiğimiz değiştirilebilir modülümüz bulunuyor. Bu sayede servis sağlayıcı bazında sorun yaşandığında biz bundan etkilenmemiş oluyoruz. Çünkü yayın gerektiği gibi her daim verilebilir hale geliyor. Bir canlı yayın ekranının arka planında birçok servis çalışmakta. Yayınlardaki sohbet ve hediye akışının sorunsuz ilerleyebilmesi için kendi geliştirdiğimiz socket çalışırken mobil tarafta socket'ten gelen özel görsel dosyaları render edip kullanıcıya hediye animasyonu sunan bir yapıya sahibiz. Belirttiğimiz bu ve daha fazla hizmetimiz aynı zamanda ülkeler bazında farklı metotlarla çalışmakta. Örnek vermek gerekirse, Nijerya'daki Ana Sayfa içeriklerimizle Türkiye'deki Ana Sayfa içeriklerimiz tamamen farklılık gösterebilir. Tüm bu kabiliyetlere sahip bir teknik alt yapıya sahibiz ve hepsi tek bir merkezden yönetilmekte.

Uygulama hangi düzeyde büyüdü? Mevcut ve hedef rakamlarla bahsedebilir misiniz?

Şu ana dek uygulamamız 1,5 milyondan fazla kez indirildi. No-name veya bilinirliği olan 10 binin üzerinde müzisyen sistemimize kaydoldu. Aylık 4 bin 500 saatin üzerinde canlı yayın gerçekleştiriyoruz. Her geçen gün globalde farklı ülkelerde uygulamamızı aktif hale getirmemizle birlikte hem uygulamamız indirme rakamları hem de aylık aktif kullanıcı sayılarımız hızla artıyor. 2022 yılında bir önceki yıla göre kullanıcı sayısında yüzde 130'e yakın artış sağladık. Yer aldığımız pazarlar açısından da bir önceki yıla göre yüzde 300 üzerinde büyüme gerçekleştirdik. 2023 yılında Hedef pazarlarımızda yayılarak 4,5 milyon aktif kullanıcı ve 75 binin üzerinde müzisyen hedefimiz doğrultusunda çalışmaya devam ediyoruz.

Kurumsal organizasyon ve etkinlik tarafınız nasıl şekillendi? Neler yapıyorsunuz bu alanda?

Şirketler pandemi öncesinde etkinlik planlamalarında sanatçı ve konsept bulma konusunda da her zaman vakit alan ve fazlaca maliyet ile karşılaştıkları bir süreç ile uğraşmak zorunda kalıyorlardı. Musixen olarak bizler bu problemleri ortadan kaldırarak özgün sanatçılarımız ile farklı konseptlerde her bütçeye uygun yeni bir ekosistem geliştirdik. Önemli gelir kalemlerimizden biri olan kurumsal organizasyon tarafımızı kurgularken gerektiğinde offline, gerektiğinde online ve gerektiğinde metaverse gibi sanal boyutları kucaklayarak tüm ihtiyaçlara tek elden cevap verebilecek bir şema planladık.Sanatçı, sunucu, ses-ışık-çekim ekibi teminini de içeren tüm organizasyon yönetimini üstlenirken; online kurumsal organizasyonlardasanatçı ve sunucu temini, ödültaktimi, hediye ve çekiliş planlaması ile etkinliğe özel metaverse formatı sağlayarak tek elden yönetim hizmeti veriyoruz.

Türkiye dışında hangi ülkelerdesiniz?

Şimdiye kadar ağırlıklı olarak Türkiye, Azerbaycan ve Avrupa ülkelerinden kullanıcılarımız oldu. Kısa bir süre önce Nijerya'da deneme yayınlarına başladık ve Nijerya'dan 600'den fazla müzisyen başvurusu aldık. Bu güzel gelişme bizi doğru yolda olduğumuz konusunda motive etti ve şimdi bölgedeki pazarlama faaliyetlerimizi hızlandırdık. Nijerya özelinde başlattığımız Sahraaltı Afrika açılımımızla üç yıllık süreçte 2,5 milyon kullanıcı ve 17 bin müzisyene ulaşarak bölgeyi kucaklayacağımıza inanıyoruz. Yakın zamanda Meksika pazarına da girerek operasyonlarımız müzik ve eğlence kültürü gelişmiş düzeyde olup Türkiye ile benzer özellikleri bulunan Güney Amerika kıtasına taşımış olduk. Meksika'da kısa vadede 13 bin müzisyen ile 2 milyon kullanıcının Musixen bünyesine dahil olmasını hedefliyoruz. Ayrıca Yunanistan'da da çok yakın zamanda başlamak üzere hazırlıklarımızıyapıyoruz. Bu bağlamda 2023 sonuna kadar Afrika, Latin Amerika, Avrupa ve Ortadoğu'da büyümeye odaklanmış durumdayız. 2024 yılında da bizim için çok önemli bir dönüm noktası olarak gördüğümüz ve Musixen'i tamamen global bir oyuncu yapacağına inandığımız Kuzey Amerika pazarına girmek için çalışmalarımızı yapıyoruz.

Musixen'in en büyük hedefi nedir?

Kullanıcıların doğrudan sanatçılarla etkileşim kurmasını sağlayan yüksek kaliteli, etkileşimli ve eğlenceli dijital canlı performanslar oluşturma yeteneğimizle Türkiye'nin adını YouTube, Instagram, Spotify, Facebook gibi global devlerin arasına sokmak hedefiyle yola çıktık. Bu hedefe doğru istikrarlı bir şekilde ilerliyoruz. Musixen'i global ölçekte sektörde en önemli oyuncular arasına sokarak bu topraklardan çıkan yeni bir başarı hikayesi yaratmak en büyük hayalimiz. Hep söylediğim bir söz var; Biz dünyanın yeni Spotify'ı olacağız.

ÇAĞRI BOZAY KİMDİR?

Başkent Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu olan Çağrı Bozay, kariyerinde ağırlıklı olarak satış ve müşteri hizmetleri pozisyonlarında yer aldı. DHL Express'te Grup Satış Müdürü, Monster Worldwide'de Güney Avrupa Gelişmekte Olan Pazarlardan Sorumlu Satış Direktörü, Avansas.com'da Satış Direktörü olarak çalıştı. Hürriyet Emlak'ta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi olarak görev alan Bozay, geleceğin dijitalde olduğunu gördü ve 2019 yılında yenilikçi bir proje olan Musixen'i hayata geçirerek girişimcilik hikayesine başladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.