Hollywood’un çocuk yıldızlarını giydiren Türk
PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Genç girişimci Ata Sarı tarafından 2017 yılında kurulan çocuk giyim markası Mama Luma, İstanbul'da üretip 50'den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Kız çocukları için özel gün kıyafetleri tasarlayan ve kısa sürede lüks çocuk giyim sektöründe bilindik bir marka haline gelen şirket, distribütörlük anlaşmalarıyla da dünya çapında bilinirliğini artırıyor. En son Lionel Messi'nin eşi Antonela Roccuzzo'nun kurucu ortak olduğu çocuk giyim markası Enfans ile partnerlik anlaşması yapan Mama Luma, 'Made in Turkey' etiketi ile Hollywood'un minik yıldızları tarafından da tercih ediliyor. Faithe Herman, Stella Edwards, Madeleine McGraw ve Lexy Kolker bugüne kadar markanın tasarımları ile kırmızı halıda boy gösteren ünlüler arasında yer alıyor. Sosyal sorumluluk adına Develop Africa ile işbirliğine de giden marka, gelirinin yüzde 4'ünü yeterli eğitim ve sağlık kaynaklarına sahip olmayan Afrikalı kız çocuklarının gelişimi için bağışlıyor. Markanın kurucusu Ata Sarı ile, girişimcilik hikayesini ve hedeflerini konuştuk.
Kız çocuklar için giyim markası yaratmak nereden aklınıza geldi?
UCSB, University of California Santa Barbara'da İstatistik Bilimleri bölümünden mezun olduktan hemen sonra kendi markamı kurmak için çalışmalara başladım. Annem Mahinur Sarı uzun yıllardır çocuk moda tasarımcılığı yapıyor, onun tasarımlarının küresel pazarda ilgiyle karşılanacağını biliyordum. Bu fikirden yola çıkarak 2017'de Mama Luma'yı kurdum.
Satışlarınızda ihracatın payı nedir, kaç ülkeye ihracat yapıyorsunuz?
Satış hacmimizin yüzde 95'ini ihracat karşılıyor, internet sitemiz üzerinden dünyanın herhangi bir yerine ürünlerimizi ulaştırabiliyoruz. Amerika, İngiltere, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar, Rusya, Japonya, Avustralya, İsrail ve Meksika başta olmak üzere 50'yi aşkın ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Şimdiye dek Kenya'dan hatta Yeni Kaledonya'dan bile sipariş aldık. İhracat, markamızın en güçlü kaslarından biri ve bu yönüyle dünyanın farklı markalarına da ilham oluyor.
Nerelerde mağazalarınız var?
2018 yılında ilk mağazamızı Santa Barbara'da açtık ardından 2020 yılında Abu Dhabi'de ve 2021 yılında Bakü'de açıldı. Bu yıl özellikle Türkiye'deki yatırımlarımız için heyecanlıyız. İlk mağazamızı Galataport'ta açtık, yeni mağazalar için de araştırmalarımızı sürdürüyoruz. İstinye Park, Zorlu ve Cevahir gibi AVM'lerde de yer almak gibi düşüncemiz var. Bunun yanı sıra finansal kaynaklar yaratıp güçlü olduğumuz pazarlardan biri olan Orta Doğu'da mağazalar açma adına da görüşmelerimiz devam ediyor.
Üretim sürecinizden bahseder misiniz, ürünleriniz Türkiye'de mi üretiliyor?
Ürünlerin tasarımları anneme ait, tüm tasarım ve üretim organizasyonlarını da kendisi yönetiyor. Tasarladığı ürünlerin materyallerini Avrupa'dan ve iç pazardan tedarik ederek, kendi bünyemiz dahilinde İstanbul'da üretiyoruz. İşçilik bizim için çok önemli. En kaliteli ürünleri kusursuz şekilde diken, çok değerli ustalarla çalışıyoruz.
E-ticaretin satışlarınız içindeki payı nedir?
E-ticaret satışlarımızın yüzde 75'ini oluşturuyor, aynı zamanda marka bilinirliğimize de çok önemli bir katkısı var. İnternet sitemiz dünyaya açılan kapımız ve bu yüzden altyapı ve dijital pazarlamaya yaptığımız yatırımları sürekli devam ettiriyoruz.
Önümüzdeki dönem için hedef ve planlamalarınız neler?
Markalaşma hedeflerimiz kapsamında bu yıl ses getirecek bir ortaklığa imza attık. Antonela Roccuzzo'nun kurucu ortak olduğu Arjantinli çocuk giyim markası Enfans, satış ağını kıtalararası genişletmek hedefiyle markamıza ulaştı ve bir partnerlik anlaşması imzaladık. Antonela Roccuzzo'nun, Enfans için tasarladığımız kapsül koleksiyonu 20 milyon kişinin takip ettiği Instagram hesabının altındaki link yoluyla paylaşması Mama Luma'nın internet sitesine çok yüksek oranda organik trafik sağladı. Bu projenin marka bilinirliği anlamında bize çok büyük katkı sağlayacağını, aynı zamanda ihracat performansımızı da artıracağını öngörüyoruz. Önümüzdeki dönem için bu ve buna benzer stratejik fırsatları iyi değerlendirdiğimiz, yeni koleksiyonlarla gündemde olacağımız, aynı zamanda Türkiye pazarındaki konumumuzu da güçlendirmeye odaklanacağımız bir yol haritası belirledik.
Pandemiden nasıl etkilendiniz, bu süreçteki değişime nasıl adapte oldunuz?
Pandemi süresince ve sonrasında piyasalardaki dalgalanmalar, çocuk modasını da elbette derinden etkiledi. Tüm markalar için zor bir dönem olmasına rağmen Mama Luma'nın sürece hızlı adaptasyonu, küresel başarısını da belirleyen en önemli faktörlerinden biri oldu. E-ticaretin değerlenmesi, dijital pazarlama üzerine yaptığımız yatırımların sonuçlarını çok hızlı aldığımız bir dönemi beraberinde getirdi. Özellikle 2021'de çok hızlı bir büyüme ivmesi yakaladık.
2021 büyüme rakamınız ve 2022 büyüme hedefiniz nedir?
2021'de 2 milyon doların üzerinde e-ticaret satışı gerçekleştirdik ve seneyi yüzde 40 büyüme ile kapattık. 2022'deki en önemli hedefimiz, yakaladığımız başarıyı artırarak devam ettirmek. Mama Luma'yı tüm dünyanın bildiği bir marka konumuna yerleştirmek istiyoruz. Rusya ve İngiltere'de imzaladığımız distribütörlük anlaşmaları ve Güney Amerika ortaklığımız, ses getirecek stratejilerimizden olacak.