E-ticaret müşterisine lokasyon analizi ile ulaşıyor
Dijitalleşme ve Covid-19 etkisi ile küresel pazarda önemi giderek artan e- ticaret, alışverişin kurallarını da değiştiriyor. Değişen tüketici davranışı ve satın alma trendlerine uyum sağlamak isteyen şirketler müşterilerine ulaşmak için yeni stratejiler geliştirmek zorunda. Türkiye'de, online alışveriş sitelerinin müşteri sayısı Şubat 2022 itibariyle 40 milyonu aşarken, internet kullanıcılarının yüzde 64'ü internetten alışveriş yapıyor. Endeksa pazardaki bu ihtiyacı ve değişen tüketici davranışları göz önünde bulundurarak kurumsal müşteriler için pazar ve bölge bazında analizler yapabileceği yeni bir hizmet sunmaya başladı. Bu hizmet ile artık markalar, bölgesel bazda e-ticaret kullanıcı sayısı, e-ticaret pazar hacmi ve kategori bazlı harcama dağılımlarına ulaşabilecek.
Büyük veri analizi ve makine öğrenimi yöntemiyle gayrimenkul değerleme ve lokasyon analizi hizmeti sunan Endeksa e- ticaret sektörünün doğru müşteriye doğru zamanda ulaşabilmesini sağlayacak yeni hizmetini tanıttı. Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Endeksa.com Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Görkem Öğüt, "Dijital Türkiye Şubat 2022" raporuna göre, Türkiye'de internetten alışveriş yapanların sayısı son 1 yılda 3,6 milyon kişi artarak 40 milyon 840 bin kişiye ulaştı. 2022 sonuna kadar bu rakamlar daha da artacak. Her sektör hızla dijitalleşmek ve bu yenidünyaya ayak uydurmak zorunda. Geliştirdiğimiz yeni analiz sistemimiz sayesinde artık bölgedeki gayrimenkul piyasasının yanı sıra tüm ekonomik göstergeler de Endeksa ile incelenebilecek" dedi.
Bölgedeki e-ticaret müşteri kitlesinin artık gayrimenkul sektöründe de önemli bir yer tutacağını sözlerine ekleyen Öğüt, "Endeksa ile bölge bazında konut, arsa ve ticari gayrimenkul değerinin yanı sıra, bölgedeki demografik yapı, yaşam alanları, tüketim harcamaları gibi ekonomik göstergelere de ulaşabiliyorsunuz. Yeni özelliğimiz sayesinde artık e-ticaret müşteri kitlesi nerede, e-ticaret kullanıcı sayısı, e-ticaret pazar hacmi ve kategori bazlı harcama dağılımlarını kolaylıkla inceleyecek ve ihtiyaca göre gayrimenkul alacak veya satabileceksiniz. Ayrıca harcama verilerine göre hizmet bölgelerinizi, dijital pazarlama stratejilerinizi ve ürün segment kararlarınızı şekillendirebilirsiniz" şeklinde konuştu.