Reklam mühendisi GoWit ABD'ye açıldı

Programatik reklamcılıkta kendi altyapısını kullanmak isteyen firmalar için markaya özel reklam teknolojileri geliştiren GoWit girişimi, kısa süre önce Kuzey Amerika’da bir ofis kurarak Amerikan pazarına açıldı. Girişimin hedefi, firmalara dijital reklam dünyasında özerklik sağlamak.
28.01.2022 10:07 GÜNCELLEME : 28.01.2022 10:10

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER İTÜ ARI Teknokent bünyesinde üç arkadaş tarafından kurulan reklam teknolojisi girişimi GoWit, kısa süre önce Kuzey Amerika'da bir ofis kurarak Amerikan pazarına açıldı. Büyük ölçekli reklam harcaması olanlar için markaya özel reklam teknolojileri geliştiren girişim, şirketlere kendi dijital reklamcılık dünyasını yaratarak kendi kurallarını çizebilme imkanı sağlıyor. Girişimin hedefi, firmalara dijital reklam dünyasında özerklik sağlamak. Sektörde uzun yıllar tecrübe edinmiş Emrah Adsan, Şerafettin Yarar ve Enes Dabanlıoğlu tarafından kurulan girişim, kısa sürede 20'den fazla çalışanı bulunan bir mühendislik şirketine dönüşmüş durumda. Girişimin kurucu ortağı ve CEO'su Emrah Adsan ile, GoWit'in pazarda hangi boşluğu doldurduğunu ve dijital reklam teknolojilerinin globaldeki son durumunu konuştuk.

GoWit neler yapıyor, hedef kitleniz kim?

Dijital reklam dünyasında yer alan her firma bizim potansiyel müşterimiz olabilir. Ürettiğimiz ürünleri farklı sektörden farklı ihtiyaçlara sahip markalara uyarlayabilen esnek bir yapımız var. Programatik reklamcılıkta kendi altyapılarını kullanmak isteyen firmalarla ve teknoloji şirketleriyle çalışıyoruz. Programatik reklamcılık özelinde yılda milyonlarca TL harcayan birçok marka var. Biz bu markalara white label ürünler sunuyoruz. Böylece ortadan komisyonlar, şeffaf olmayan süreçler ve başka bir yere bağlı kalma zorunluluğu kalkıyor. Müşterilerimize kendi iç yapılarında kurduğumuz bu teknolojiyle ciddi oranda fayda sağlayarak, bağımsızlık, buna bağlı olarak verimlilik ve şeffaf olmayan harcamaların önüne geçmelerini sağlıyoruz.

Pazar büyüklüğü nedir? GoWit'in pazardaki konumu nasıl?

Globalde ve yerelde, dijital reklam harcamalarının her sene olduğu gibi 2022'de de artışına devam edeceği öngörülüyor. Şirketlerin kendi ürün ve hizmetlerini satarak rekabetçi bir davranış sergilemelerinde dijital reklamcılığın önemi giderek arttı. Pandemi ile birlikte giderek büyüyen dijital reklam teknolojileri sektörünün 2021'deki global pazar büyüklüğü 500 milyar dolara ulaştı. Pazarın Türkiye'deki büyüklüğünün ise 2022 itibariyle 10 milyar TL'nin üzerinde seyredeceği öngörülüyor. GoWit olarak hem Türkiye'deki Ar-ge ofisimiz hem de ABD'de de açtığımız merkez ofisimizle dijital reklam teknolojileri ekosistemindeki yerimizi güçlendirerek sektörde öncü olarak konumlanmayı hedefliyoruz.

Retail Media Ads. teknolojisi özelinde ise globalde en az 15 milyar dolarlık bir sektör potansiyelinden bahsediyoruz. Alanın öncüsü Amazon'un reklam gelirlerinin yüzde 65'ten fazlasını sponsorlu ürün reklamları oluşturuyor, 10 amazon satıcısından 7'si bu reklamları kullanıyor. Globalde hızlı büyüyen pazaryeri reklamlarının ülkemizde de hızla büyüyeceğini öngörüyoruz. Türkiye pazarında tüm bu parçaları üretebilen veya birleştirebilen tek yerli şirketiz.

Girişiminizin yakın, orta ve uzun vadeli hedeflerinden bahseder misiniz?

Kurulduğumuz günden bu yana kreatif ajanslarla müşteriler arasındaki iletişimi optimize eden bir araç geliştirdik, ardından arama motoru reklam platformumuzu, son olarak da programatik reklamcılık bileşenlerini içeren ürünlerimizi hayata geçirdik. Şimdi ise sahip olduğumuz tüm ürünlerin hepsini global düzeyde ölçeklendirmek istiyoruz. Şirketimizin ana ofisini geçen sene sonunda Amerika'ya taşıdık ve Kuzey Amerika pazarına resmen giriş yaptık. Yakın zamanda ''Retail Media Ads'' ürünümüzü Türkiye ve Amerika pazarında kullanıma sunmayı amaçlıyoruz. Orta vadede ise hem programatik hem de retail media sektöründe SaaS ürünlerimizin pazar payının bu iki ülkede de büyümesini amaçlıyoruz. Bu süreçte gelecek olan yatırım tekliflerini değerlendirerek görüşmeler gerçekleştireceğiz. Olası bir yatırımla beraber Körfez ülkeleri ve Avrupa pazarına da kısa sürede giriş yapmamız mümkün.

Şu anda kaç farklı ürünle hizmet sunuyorsunuz? Bu ürünler ne işe yarıyor?

Şuan altı çözümümüz bulunmakta. Programatik reklamcılık tarafı için çalışan SSP, DSP, DMP, Ad Exchange, Ad verification ve pazaryerleri için geliştirdiğimiz Retail Media Ads. Kısaca anlatmam gerekirse; SSP ürünü yayıncıların reklam envanterini satışa çıkarmasına yarayan bir ürünken, Ad Exchange ürünü SSP'de sergilenen envanterin reklamverenlere, yani DSP tarafına aktarımını kolaylaştırıyor. Ad Verification ise reklam sahteciliğinin önüne geçerek ajanslara fraud-free envanterlere erişimi mümkün kılıyor. Son olarak DMP çözümü reklamverenlerin kendi datalarını kategorize etmesine ve doğru hedef kitleye ulaşmasının yanı sıra yayıncılar için de datalı trafiklerini daha yüksek kazançla kullandırmalarını sağlıyor.

E-ticaret pazaryerlerine yönelik geliştirdiğiniz üründen bahsedebilir misiniz? Ne işe yarıyor?

Retail Media Ads ürünümüz, tedarikçilerin/satışçıların e-ticaret pazaryerlerinde kategori veya anahtar kelime odaklı reklam verebilmesi için yaratıldı. Data odaklı ve self-service modelde çalışan bu çözüm ile amacımız pazaryerlerinin kendi potansiyellerini açığa çıkarmalarını sağlarken, hem pazaryerinin kendisine hem de satışçılarına yatırımlarından doğru dönüşler almasını sağlayacak çözümler üretmek. Yani tüm paydaşlar için oldukça verimli bir platform diyebilirim. Ürünümüz, pazaryerlerinde asıl işi dijital reklamcılık olmayan veya daha önce hiç online reklam vermemiş tedarikçi ve satışçıların bile kolaylıkla kullanabileceği bir arayüze sahip. Bu kolaylığın yanı sıra, gelişmiş kullanıcılar için de birçok ileri seviye seçenek sunuyoruz.

BİZE ULAŞIN