Türk yazılımcılar tarafından geliştirilen B-Kod Sistemi ile tüm müşterilere özel bir koordinat kodlaması yapılan sistemi bulunan Bolt Kargo, adres bulunamadı sorununu ortadan kaldırıyor. B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan koordinatlar yapay zeka altyapısı ve ekip tarafından doğrulanarak sisteme yükleniyor. Bu sayede adres, kargo yola çıkmadan tanımlanmış ve sisteme dahil edilmiş oluyor. Öte yandan teslimat adresi yanlış girilmiş olsa dahi teslimat doğru adrese yapılabiliyor. Böylelikle kargo hatalı adres diye iade edilmiyor. Aynı zamanda B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan rota optimizasyonu ile kargo yola çıktığında tüketiciye "Tahmini Varış Zamanı" ile ilgili olarak 60 dakikalık aralık bildiren SMS gönderilerek kargonun teslimatına ilişkin gerçek bilgi veriliyor. Bolt Kargo Türkiye'de bir ilke imza atarak tüm ürünleri satış fatura tutarı üzerinden sigortalıyor. Böylelikle yaşanabilecek herhangi bir olumsuzlukta hem tüketici hem de satıcı mağdur edilmiyor.
Paketi aldıktan sonra müşteri hizmetleri yönetimini devralan Bolt Kargo, tüketici ile tüm süreci kendisi yürütüyor. Anlık adres değişikliği uygulaması sayesinde de tüketici talep ettiğinde yeni bir adrese teslimat isteyebiliyor.
YÜZDE 50 KADIN
İstanbul'da 110 kişilik ekibiyle hizmet veren Bolt Kargo teknolojik alt yapısının yanı sıra istihdam ve uygulama politikalarıyla da kargo sektöründe fark yaratıyor. Yüzde 50 kadın çalışan sayısı ile sektör lideri olan Bolt Kargo kaliteyi ve güvenliği en üst seviyede tutmak için kendi araçlarını kullanıyor, aynı zamanda şirketin tüm kuryeleri bordrolu çalışanlardan oluşuyor. İade sistemi konusunda da örnek teşkil eden Bolt Kargo, iadeyi tüketicinin adresinden randevulu olarak alıp, satıcıya teslim ediyor. Bu sistem hem tüketicinin iadeyi sağlam teslim etmesini garanti altına alınıyor hem de iade bedelini hızlıca geri almasını sağlıyor. Öte yandan satıcı ürünü tekrar satışa sunabileceği kalitede geri alabiliyor. Bolt Kargo taşıdığı paketlere iyi davrandığı ve özen gösterdiği için, satıcıların çevresel atık oluşturan plastik malzemeleri daha az kullanmalarını veya hiç kullanmamalarını sağlıyor. Böylelikle satıcıların paketleme malzeme maliyetleri ve paketleme işçiliği için harcanan zaman ortadan kalkıyor. Tüketiciye de mağazadan teslim edildiği şekilde teslimat yapılarak "mağazadan alışveriş deneyimi" yaşatılıyor.