"Aldatan kocasının saatlerini satan da oldu"

Canlı yayında satış platformu Vidyodan'ın CEO’su Yusuf Mert Yılmaz: “Kullanıcılarımızın hayal gücü bizi aşıyor. Aldatan kocasının saat koleksiyonunu satan da oldu. ‘Hiç metrobüs yüzü görmeyen ve hiçbir randevudan başarısız ayrılmamasını sağlayan’ spor ayakkabısını satan da... ”
20.12.2021 17:15 GÜNCELLEME : 21.12.2021 00:03

PARA RÖPORTAJ / ÜRÜN DİRİER Canlı yayında satış platformu Vidyodan, ürün ve hizmet satışı alanında yepyeni bir deneyim sağlıyor. Platformda markalar da yer alıyor, bireysel satıcılar da. Platformda şimdiye kadar satışa çıkarılmış en ilginç ürünler hakkında bilgi veren Vidyodan CEO'su Yusuf Mert Yılmaz, "Kullanıcılarımızın hayal gücü bizi de aşıyor. Kocasının kendisini aldattığını öğrenen kadının, kocasının saat koleksiyonunu satması, O Ses Türkiye finalistlerinden biri olan kullanıcımızın finale çıktığı ayakkabılarını satması aklıma gelen en ilginç örneklerden. Yine kullanıcılarımızdan birinin 'hiç metrobüs yüzü görmeyen ve hiçbir randevudan başarısız ayrılmamasını sağlayan' spor ayakkabılarını satması bizi en çok eğlendiren örnekler oldu" diyor.

Vidyodan nasıl bir platform? Kimler kullanabilir? Sadece markalar için bir canlı yayın e-ticaret platformu mu? Yoksa herkes kullanabilir mi?

Vidyodan canlı yayından satılabilecek her türlü ürünü ve hizmeti bulabileceğiniz bir pazaryeri. Ama adından da anlaşılacağı gibi sadece canlı yayınlarla da sınırlı değil. Aynı zamanda on binlerce ürün tanıtım videosunu da bulabileceğiniz bir alışveriş platformu.
Herkes canlı yayınları ve videoları seyredebilir veya kendi yayınını yapabilir. Ancak satıcı olup ödeme almak için Vidyodan onaylı satıcı mağaza olmanız lazım. Onun için de ekibimizle temasa geçmeniz yeterli. Şu anda onaylı mağazalarımız dünya devi markalardan, yerel markalarımızdan ve butik üretim yapan ve markalaşma yolunda olan değerli üreticilerimizden oluşuyor. Vidyodan ürününü satmak isteyen herkese açık. İster adetleri sınırlı el emeği ürünler olsun ister binlerce stoku olan seri üretim ürünler olsun. Amacımız müşterilerimizi memnun edecek ürüne ve gönderim kabiliyetine sahip olan tüm satıcılara canlı yayından satışın avantajını yaşatmak.

Canlı yayınları yapan ekibi nasıl hazırlıyorsunuz? Belirli bir eğitim sürecinden geçiyorlar mı?

Geride bıraktığımız 7 ay bize en çok canlı yayından satış yapmanın en büyük marifet olduğunu gösterdi. Teknolojik yatırım, alışveriş deneyiminin kolaylığı, satış sonrası müşteri ilişkileri bunlar mecburi. Ama canlı yayından satış yapabilmek başlı başına bir sanat. Doğal olmanız, güven verebilmeniz, kullanıcılarla iletişim kurmanız, anlattığınız ürünü gerçekten deneyimlemiş olmanız şart. Bunun için de kendi yetişmiş anlatıcılarımızla çalışıyoruz. Sürekli yetenekli sunucu adaylarımızı bulup, canlı yayından satış yapmanın inceliklerini aktarmaya çalışıyoruz. Satıcılarımıza da bu konuda destek veriyoruz. Ne zaman yayın yapmak lazım, hangi ürünleri anlatmak lazım, nasıl anlatmak lazım birlikte çalışıyoruz. Yayın sonrası da ortaya çıkan sonuçlarla değerlendirme yapıp, dersler çıkarıyoruz. Bu şekilde her bir yayınımız öncekilerden daha iyi oluyor. Yayın yapabilme altyapımız çok kolay. Sadece bir akıllı telefonla 7/24, istediğiniz mekânda yayın yapabilirsiniz. Önemli olan ürünleri en doğru şekilde aktarabilmek.

Yeni canlı yayın sunucuları arıyor musunuz? Bu anlamda bir çağrınız var mı? Ne tür özelliklere sahip olunması gerekiyor portalınızda sunucu olarak çalışabilmek için?

Satış yeteneklerine güvenen herkese kapımız açık. Her gün onlarca anlatıcı adayıyla deneme çekimleri yapıyoruz. Bu şekilde kendine güvenen, ben satış yaptırırım diyen anlatıcılara kazanç sağlıyoruz. Vidyodan platformunun influencer'ları haline geliyorlar. Yeni başlattığımız dropshipping modeliyle satış yapabilecek herkesi Vidyodan çatısında topluyoruz. Satacak bir ürününüz olmasa bile anlatıcımız olabilirsiniz. Stokla, ürünlerle, kargoyla uğraşmadan sadece ürünü olan markaların satışını yaparak kazanç sağlayabilirsiniz.

Canlı yayında satış yapmanın 5 püf noktasını sayacak olsanız bunlar neler olurdu?

Öncelikle güven. Kullanıcıya anlattığınız ürünü gerçekten deneyimlediğinizi göstermeniz lazım. Size yaşattığı deneyimi, faydalarını en doğal yoldan aktarabilmelisiniz. Sonra etkileşim geliyor. Canlı yayından satışın en büyük avantajı zaten e-ticaretin tek boyutlu deneyimini karşılıklı iletişimle zenginleştirmesi. E-ticarette sadece fotoğraflara ve yorumlara bakarak karar veriyoruz. Ama Vidyodan'da satıcı canlı olarak karşınızda. Yayınıza gelen kullanıcılar mağazanıza gelen müşteriler gibi. Onlarla konuşmalı, sohbet etmeli, sorularına cevap vermelisiniz. Ekrandaki sıcaklık ve enerji de çok önemli. Bu aynı zamanda eğlenceli bir deneyim. Anlatıcı olarak siz de eğlenebilmesiniz ki yayınınıza katılan insanlar da keyifli bir alışveriş deneyimi yaşasın. Çıkardığımız bir ders de süreklilik. Tek bir yayın yaparak hedeflediğiniz kitleye ulaşamazsınız. Takipçi kitlenizi oluşturabilmek için aralıksız yayın yapmak lazım. Son olarak da çıkan sonuçları iyi değerlendirmek gerekiyor. Her bir yayında kaç kişi izledi, kaçı etkileşimde bulundu, satın aldı verilerine bakıyoruz. Daha iyi yayın yapmak için sonuçlardan dersler çıkarıyoruz.

Şimdiye kadar platformunuzda en ilginç neler satıldı?

Öncelikle Vidyodan üzerinden canlı yayın yapmanın en güzel tarafı mekân ve zaman limitlemesi olmaması. Kendi stüdyolarımız var, çoğu yayını buradan yapıyoruz. Ama satıcıların mağazalarında, ormanda kamp malzemelerini anlatarak, parkta yoga ve jimnastik ürünlerini deneyerek, boğaz kenarında katlanabilir sandalyede oturarak ve hatta Haliç'de yelkenli eğitimi alarak yayınlar yaptık. Kullanıcılarımızın hayal gücü ise bizi de aşıyor. Kocasının kendini aldattığını öğrenen kadının, kocasının saat koleksiyonunu satması, O Ses Türkiye finalistlerinden biri olan kullanıcımızın finale çıktığı ayakkabılarını satması aklıma gelen en ilginç örneklerden. Yine kullanıcılarımızdan birinin ''hiç metrobüs yüzü görmeyen ve hiçbir randevudan başarısız ayrılmamasını sağlayan'' spor ayakkabılarını satması bizi de en çok eğlendiren örnekler oldu.

Sistem nasıl işliyor? Mesela bir satıcı platformunda kendi kendine canlı yayın açsa nasıl öne çıkabilir?

Öncelikle her isteyen Vidyodan'a üye olarak yayın açabilir, istediği ürünü listeleyebilir. Aynı ikinci el ürün satışı platformlarında olduğu gibi taraflar platform üzerinden mesajlaşarak iletişim kurabilirler. Ama kullanıcılardan ödeme alabilmek için onaylı mağaza olması gerekiyor. Onaylı mağazaların ön plana çıkması, yayınını daha çok seyretmesi için biz de sürekli destek veriyoruz. Zamanları ve ürünleri birlikte planlıyoruz. Anlattıkları ürünlerle ilgilenebilecek kitleye tanıtım yapıyoruz. Aplikasyon içinde öne çıkararak daha çok izleyici çekmesini sağlıyoruz.

Yakın dönem hedefleriniz var mıdır? Vidyodan'ı ev hanımları için veya ürün satan hayır kurumu ve kooperatifler için de yaygınlaştırmayı düşünüyor musunuz?

Öncelikle klasik e-ticaret ürünleriyle yolumuza başladık. İkinci plan dropshipping yöntemiyle ürünü olamayan satıcıları da ürün sahipleriyle buluşturmak. Önümüzdeki günlerde bir sonraki fazımz olan hizmet satışları başlıyor. Makyaj uzmanları, astrologlar, istek şarkı çalacak sanatçılar, yoga eğitmenleri, yaşam koçları canlı yayından seanslarının satışını yapmak için hazırlanıyorlar. En son da ikinci el ürünleri devreye alacağız. Evde artık kullanmadığınız eşyaları, giysileri, ayakkabıları Vidyodan üzerinden canlı yayında anlatarak satabileceksiniz. Amacımız canlı yayından satılabilecek her türlü ürünün platformu olmak. Ülkemiz insanlarına yeni kazanç imkanları sağlamak. Bu iş yaparken en büyük hayallerimizden biri de elde ettiğimiz kullanıcı gücüyle STK'lara ek bir kazanç kapısı sağlamaktı. İlk önce çok değerli ortağımız olan Make A Wish derneğiyle başladık. Make a Wish'in özel ürettiği ürünleri canlı yayınlarla satarak hem gelir yaratmaya çalışıyoruz hem de yaptıkları müthiş özverili işleri daha çok kişinin duymasına aracı olmaya… Vidyodan'ın hiç gelir beklentisi olmadan yaptığı STK çalışmalarına sürekli olarak devam edeceğiz

BİZE ULAŞIN