Günümüz rekabet ortamında kurumsal girişimciliğe önem veren kurumlar ve çalışanların rakiplerinden bir adım öne çıktığı görülüyor. Kurumsal girişimciliğin kurumlara ve çalışanlara sağladığı 4 fayda "Kâr ve Büyüme, Çalışan memnuniyeti ve verimliliği, Rekabet avantajı ve müşteri memnuniyeti ile Çalışan Çekme ve Elde Tutma" başlıkları altında toplanırken, inovatif yaklaşımların şirketleri olumsuz koşullara daha iyi dayanabilme ve bunlardan kurtulabilme yetisi kazandırdığı da belirtiliyor.
"Temel strateji karlılık ve büyüme"
Kurumsal şirketlerin öncelikli amaçları arasında ilk sırayı alan kâr ve büyüme temel stratejisi ile, bir şirketin yeni fikirler, yenilikçilik, proaktiflik ve risk alma becerisinin önemine dikkat çeken Gooinn Almanya Ülke Müdürü Gürkan Erol "Şirketler risk almaya teşvik edildiğinde ve çalışanların yaratıcı ve yenilikçi olmalarına izin verildiğinde, yeni fikirler bulmak daha kolay hale gelir. Başarılı kurumsal girişimcilik, ürün ve hizmet proje hattında sürekli bir yenilik akışı sağlar ve bu da şirketin gelecekteki gelirine ve büyümesine yol açar" dedi.
"Çalışan memnuniyeti verimi artırır"
Şirketlerde çalışan memnuniyetinin verimlilikle doğrudan ilişkisine de işaret eden Erol, çalışan bağlılığı, bireyin enerji ve coşkuyla çalışmasını sağlayan, işle ilgili olumlu bir bireysel psikolojik durum olarak tanımlandığını söyleyerek şu saptamalarda bulundu;
"Çalışan bağlılığı, bu tür insanlar daha iyi performans gösterdiğinden çok arzu edilen bir özelliktir. Bir şirket, çalışanlarına yönetim düzeyinde destek sağlayarak, onlara fazladan zaman vererek, kendi hızlarında çalışmalarına izin vererek, net kurumsal sınırlar belirleyerek ve yaratıcılığı ve yeniliği ödüllendirerek çalışanlarına önem veriyorsa, o zaman çalışanlarını işlerine dahil etmesi olasıdır ve bu durum şirket performansının artmasına yol açar."
"Müşteri memnuniyeti sürekli ölçümlenmelidir"
Rekabeti avantaja dönüştürme ve rakiplerin önüne geçilmesi için müşteri memnuniyetinin ilk sıralarda yer aldığını da kaydeden Gooinn Almanya Ülke Müdürü Gürkan Erol "Sürdürülebilir satış büyümesini teşvik etme stratejileri, aynı anda müşteri memnuniyetini ve Net Destekçi Puanı (NPS) ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri gibi müşteri sadakati ölçümlerini iyileştirebilir. Satış büyümesinin yeni kaynakları genellikle kalıcı rekabet avantajı yaratmaya yardımcı olur, temel işi değişen müşteri ihtiyaçlarına uyarlayarak ve değişen ortamdan doğan yeni fırsatları tanıyarak ve hızla kullanarak bu sağlanmalıdır. Bu şekilde şirket, karar verme ve risk almada artan ve daha iyi bilgilendirilmiş yenilikçi davranışlara yol açan sürekli bir bilgi tabanı geliştirir" şeklinde konuştu.
"Girişimci beyinler kazanılmalı"
Kurumsal şirketler için girişimci ve inovatif ruha sahip kişileri bünyeye kazandırma ve mevcut çalışanları da elde tutmanın en önemli faktörünü "yerine getirme" olarak tanımlayan Erol "Girişimci ruha sahip bir kişinin risk almaya, yeni fikirler bulmaya, kazançlı fırsatların peşine düşmeye ve yeni planları uygulayarak para kazanmak için yeni işler başlatmaya istekli olduğundan, girişimciliğin tatmin üzerinde olumlu bir etkisi vardır. Büyüme fırsatları yaratan bir diğer önemli faktör de girişimcilik yoluyla sağlanabilir. Girişimciler, şirket içinde yeni iş fikirleri geliştirmeye dahil olurlar. Buna ek olarak, iş fırsatları, pazarları bozma ve yenilemenin zorluklarını takdir edecek diğer yetenekli, girişimci beyinleri de çekebilir" diye konuştu.