PARA ÖZEL/ Game Factory ve bir grup yatırımcının iş birliğiyle hayata geçirilen Games United, kurucu ortak altyapısı ve girişim stüdyosu modeli ile yeni oyun girişimleri yaratmayı hedefliyor. Geleneksel yatırım şirketlerinden farklı olarak yeni kurulan ya da erken aşama oyun stüdyolarına başlangıç sermayesi desteğinin yanı sıra takım kurma, strateji, iş geliştirme gibi hizmetler de sağladıklarını ifade eden Games United Genel Müdürü Murat Kahraman, "Bu kapsamda Şubat 2021'den Haziran 2021'e kadar kurucu ortak olarak 8 stüdyoyu hayata geçirdik. 2021 sonuna kadar üniversite iş birlikleri ve kuluçka merkezleri aracılığıyla 16 stüdyoluk büyük bir ekosistem yaratacağız" dedi.
Yurt dışında büyüme stratejileri paralelinde Avrupa ve Kuzey Amerika'da da ofis açmayı planladıklarını belirten Games United İcra Kurulu Üyesi Ali Yılmaz ise "Globalleşme vizyonumuz çerçevesinde, Games United'ı 2023'e kadar Avrupa'da kendi alanında en büyük dijital içerik odaklı oyun girişim stüdyosu haline getirmeyi hedefliyoruz" yorumunda bulundu.
2023'te video oyuncu sayısı 3 milyarı geçecek
Pandeminin hızla tetiklediği dijitalleşme kültürünün en önemli yansımaları ise oyun sektöründe hissedildi. NewZoo 2020 Raporu'nun istatiksel verileri, oyun sektörünün 2020'den bu yana en hızlı yükseliş performansı gösteren sektörler arasında olduğunu destekliyor. Rapora göre küresel oyun pazarı; 2020 yılını, %5,6'lık büyüme oranıyla 159.3 milyar dolar gelire ulaşarak kapattı. Dünya genelinde şu an 2.69 milyar video oyuncusu bulunuyor ve bu rakamın 2023'te 3.07 milyar oyuncuya ulaşacağı öngörülüyor. Raporda dikkat çeken bir diğer önemli veri ise mobil oyun sektörünün, 2020'de 86.3 milyar dolarlık kombine akıllı telefon ve tablet oyun geliri ile toplam pazarın yüzde 49'nu oluşturması. Her yıl %8,7 oranında düşen tarayıcı bilgisayar oyunları dışında tüm segmentler, pozitif büyüme kaydetmeye devam ediyor.
Üniversite iş birlikleri ile yeni kuluçka merkezleri hayata geçecek
Mart 2021-Haziran 2021 tarihleri arasında bu yöntemle 8 stüdyo kurulduğuna, 20 prototip çıkarıldığına, ilk yayıncı anlaşmasının yapıldığına, oyun sektörüyle ilgili 3 rapor hazırlandığına ve Arınkom ile de ilk kuluçka merkezi anlaşmasının yapıldığına dikkat çeken Murat Kahraman, Haziran 2021-Ocak 2022 yol haritalarını ise şöyle özetledi: "Önümüzdeki 7 ay içerisinde 8 hypercasual stüdyo kurulumu, 40 prototip üretimi, 1 casual oyun üretimine başlangıç, oyun dışında iki içerik üretim odaklı firma satın alınması, oyun içi veri analizi için Ar-Ge çalışmalarına başlanması, iki yeni üniversite ile kuluçka merkezi kurulması, Avrupa ve Asya'da iş geliştirme bağlantılarının kurulması ve Aralık 2021'de pre-seed hisse ihracına başlanması hedeflerimiz bulunuyor."
2022 hedefi global arenaya açılmak
Games United'ı 2023'te Avrupa'nın en büyük içerik odaklı oyun girişim stüdyosu olarak konumlandırma vizyonuyla ilerlediklerini söyleyen Games United Yönetim İcra Kurulu Üyesi Ali Yılmaz ise Türkiye'nin özellikle hypercasual oyun üretiminde elde ettiği başarıyı sürdürülebilir hale getirmek, sektörün içindeki diğer paydaşlarla daha sistematik bir şekilde çalışarak farklı alanlarda uzmanlık geliştirmek ve bu sayede 2022 başında yurt dışı ofisleri devreye alarak Seri A hisse ihracına başlamayı hedeflediklerini söyledi.