Teknolojinin her geçen gün giderek gelişmesi ve değişmesi sonucu dijital dönüşümde hayatımızın her alanında kaçınılmaz oldu. Diğer sektörlere nazaran bankacılık sektöründe dönüşüm daha büyük bir ivme kazandı. 2021 yılında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) tarafından hayata geçirilen "Uzaktan Müşteri Edinimi" uygulamasıyla birlikte bankalar uçtan uca tüm hizmetlerini müşterilerini şubeye çağırmadan sunabilir hale geldi. Ayrıca Türkiye Bankalar Birliği'nin (TBB) paylaşmış olduğu veriler dijital bankacılığın Türkiye'de hızla büyüdüğünü ortaya koymakta. TBB raporuna göre, Türkiye'de aktif dijital bankacılık hesabı sayısı, 2023 yılının ilk ayında bir önceki yıla göre yüzde 21,73'lük bir artış göstererek 104 milyona ulaştı. Bu hesapların 99.2 milyonu bireysel hesaplar, 4.8 milyonunu ise ticari hesaplardan oluşturmakta. 2 milyon 9 bin hesaba ait işlemler sadece internet bankacılığı üzerinden yapılırken, 91 milyon 351 bin hesap kullanıcısı mobil bankacılığını tercih ediyor.
Erkekler Dijital Bankacılığı Daha Aktif Kullanıyor
Hızlı ve kolay şekilde 7/24 her an bankaya gitmeden tüm işlemlerinizi halletmenize yardımcı olan dijital bankacılık hizmetini Türkiye Bankalar Birliği'nin verilerine göre en çok erkekler kullanıyor. Dijital bankacılık müşterilerinin yüzde 66'sını erkekler, yüzde 34'ünü ise kadınlar oluşturuyor. En çok yaygın olarak kullanan jenerasyon ise 36 ile 55 yaş arasında ki kişilerden oluşuyor. Bu veriler neticesinde yetişkin ve orta yaş grubunun teknolojiye ve dijital bankacılığa alıştığı da gözlemlenmekte.
Uzaktan Hizmetle 4.5 Milyon Yeni Müşteri
Günümüzde sosyal medya ve dijital kanalların müşterilerin tutum ve davranışlarını etkileyen önemli unsurlar haline geldiğini belirten HangiKredi CEO'su Oray Durmazoğlu unları paylaştı:
"Bu durum bankaların da dijital döneme hızlı şekilde adapte olarak ayak uydurmasıyla birlikte potansiyel müşterilerine hızlı şekilde ulaşmalarını sağlamıştır. Güncel olarak uzaktan müşteri edinimi yapan banka sayısı 17' e yükselirken, 2023'ün ilk 9 ayında 13.6 milyon yeni müşteri kazanan bankalar, bu müşterilerin 4.5 milyonunu uzaktan müşteri hizmetiyle sağlamıştır. Bu yöntem bankaların yeni müşteri edinimi payını genişletmesi için en önemli yollardan biri olmuştur. Biz HangiKredi olarak uzaktan müşteri edinimi pazarının yüzde 14'ünü karşılıyoruz. Yani uzaktan görüntülü görüşme ile banka müşterisi olan kişilerin yüzde 14'ü, müşterisi olacağı bankayla HangiKredi aracılığıyla buluşuyor. Bu veride müşterilerin, hayatını kolaylaştıracak finansal hizmetleri kullanmaya ne kadar yatkın olduğunu göstermektedir.
2023 Yılında Kredi Kartı Sayısı 111.4 Milyona Ulaştı
2022 Yılında 99.5 milyon olan kredi kartı kullanım sayısı 2023 Ağustos ayı sonunda 111.4 milyona ulaştı. Yıl içerisinde kapanan, iptal edilen kredi kartları da göz önüne alındığında 8 ayda 16 milyon kredi kartının yeni müşterilerle buluşturulduğu gözlemlenmektedir. 2022 yılı Ağustos ayında 11.7 milyon olan bu sayı bir yıl içerisinde yüzde 37' lik bir artış göstermiştir. Kredi ve kredi kartı tercihlerinde de dijital kanallar aracılığıyla uzaktan hizmet alınarak hızlı şekilde kullanım yapılabilmektedir. 2023'ün ilk 6 ayında, 2022 yılının aynı dönemine oranla yüzde 32'lik bir artış ile toplamda 13.7 milyon adet ihtiyaç kredisi kullanılmıştır. Haziran ayından bu yana yüzde 44'ten yüzde 60'ın üzerine çıkan ağırlıklı faiz oranı sebebiyle son çeyrekte ihtiyaç kredisi kullanımlarında ise düşüş olmuştur."