"Gelecek, veriyi yönetenlerin olacak"

VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Merdan: "Gelecek sahip olduğu veriyi yönetebilecek şirketlerin olacaktır yaklaşımıyla veri analitiğini kullanıyor, ihtiyaca göre çözüm üretiyoruz. Çözümlerimizin merkezinde ise yapay zekâ var."
19.07.2021 10:42 GÜNCELLEME : 19.07.2021 10:42

VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Merdan:

"Gelecek sahip olduğu veriyi yönetebilecek şirketlerin olacaktır"

"Pandemi ile birlikte müşterilerin dijital dünyanın getirdiği kolaylıkları daha çok benimsediğini net olarak gördük. Bankacılık sektörü için de gelecekte sağlıklı ve güçlü bir yapıda olmanın ön koşulu dijitalleşme gibi görünüyor. Bulunduğumuz dünyada açık bankacılık, API'ler, dijital platformlar, platform ekosistemleri, dijital uygulama pazar yerleri ve iş birlikleri, modüler tasarımlar ve bulut bilişimin bir arada olduğu 'Platform Bankacılığı' kavramı ön plana çıkıyor. Platform tabanlı modeller, firmaları etkili ve çevik karşılık vermek konusunda güçlendiriyor. Platform ve ekosistem tabanlı finansal hizmetler sektörüne müşteri odaklı geçiş, yeni bir kökten değişim ve aracısız ortam dalgası yaratacak gibi görünüyor.

Uzaktan müşteri edinimi de dijital bankacılık dönüşümünde önemli bir dönüm noktası. Uzaktan müşteri uygulaması hem süreçleri hızlandırıyor hem de müşterinin bankayı doğrudan dijital bir varlık olarak tanımasını sağlıyor. Haliyle bankaların dijital kanallara yatırım yapmaları ve buraya özel hizmetler, avantajlar sunmaları kaçınılmaz olacak.

VakıfBank olarak, yüz tanıma teknolojisine aylar önceden hazır olan bankalardan biriyiz. Bu teknolojiyle limit artırma, şifre, hesap işlem türü değişikliği ve aktivasyon işlemlerini çağrı merkezini aramadan ve şubeye gitmeden mobil uygulama üzerinden gerçekleştiren Türkiye'de ilk banka olmuştuk. Bu sayede uzaktan müşteri olma uygulamasını da çok hızlı ve güvenli bir şekilde başlattık. Uygulamayı kullanan kişinin yüzüyle bu kişiye ait çipli T.C. kimlik kartından alınan biyometrik fotoğrafı eşleştirerek kimlik doğrulamasını hızlı bir şekilde gerçekleştirebiliyoruz. Uygulamaya gösterilen yoğun ilgi, müşterilerimizin de bu tür teknolojik kolaylıklara ne kadar hazır olduğunu bir kez daha gösterdi.

Bütün bu gelişmeler müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru karşıladığımızı, yaptığımız yatırımların doğru noktalarda olduğunu ve sektörde bir fark yarattığımızı gösteriyor. Geleceğin bankacılığını tasarlayan ve öncü uygulamalara imza atan bir bankayız ama teknolojik gelişmelerin hiçbir zaman yüz yüze bankacılığın sonu anlamına geldiğini düşünmüyoruz. Dijital çağ olarak adlandırdığımız bu süreçte yapay zekâ, robotlar, sensörler, bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve tüm bunların bulut teknolojileriyle birleşmesi sonucunda oluşan dijital platformlar tüm sektörleri değişime zorluyor. Biz VakıfBank olarak bu anlayışla dijitalleşmeyi merkeze alan ürün ve hizmetlerimizle ticari hayatı kolaylaştırıyoruz.

'Gelecek sahip olduğu veriyi yönetebilecek şirketlerin olacaktır' yaklaşımıyla veri analitiğini kullanıyor, ihtiyaca göre çözüm üretiyoruz. Hız ve güvenliği temel alan gerçekçi çözümlerimizin merkezinde ise yapay zekâ var. Yapay zekâ, blok zincir, açık bankacılık ve robotik yazılım gibi kavramlar, artık bankacılık uygulamalarımızın olmazsa olmazı. Tüm bu teknolojileri yakından izliyor, geliştiriyor ve müşterilerimiz için bünyemize katıyoruz. Dijital avantajlarımız sayesinde 2020 yılında 2,4 milyona yakın yeni dijital müşteri kazandık. Yılın ilk 6 ayındaki yeni dijital müşteri sayımız yaklaşık 500 bin oldu. Robotik sistemlerimiz, çağrı merkezi çalışanlarımıza yardımcı olurken, toplam 9,5 milyon dijital müşterimiz VakıfBank Mobil ve internet bankacılık hizmetlerimizi kullanıyor. Şu anda şube dışı kanallardan yapılan işlemlerin oranı yüzde 95'i aşmış durumda."

BİZE ULAŞIN