Tablolara ilgi artıyor, sanata yatırıma devam

GİRİŞ TARİHİ: 14.02.2024 GİRİŞ TARİHİ: 12:35 SON GÜNCELLEME: 15.02.2024 09:24
Geçen hatta bu yıl dünyada görülmesi gereken en iyi sanat fuarlarını ele almıştık. Peki 2024’ün yükselen sanat trendleri neler?.. Öncelikle araştırmalara göre koleksiyonerler umutlu. Sanata yatırım artıyor. Ama fiyatların hala düşük olduğunu düşünenler ellerindeki işleri satmaya çekiniyorlar…

PARA DÜNYA/ BURCU ALDİNÇ 2024'ün sanat trendlerine baktığımızda, piyasada iyimserliğin, sürdürülebilirliğe daha güçlü bir odaklanmanın, sanatta yapay zekayla ilgili tartışmaların ve aşırı duygusallık hareketinin devam eden popülaritesinin bir karışımını görüyoruz. Sanat dünyasının günümüzün ekonomik, teknolojik ve çevresel zorluklarına nasıl tepki verdiğini şekillendiren temel trendlere daha yakından bakalım.

Yüksek enflasyon ve devam eden küresel sorunlar gibi ekonomik zorluklara rağmen HNW (Yüksek Net Değerli Birey yani yatırım yapılabilir varlıkları belirli miktarı aşan bireyler) koleksiyonerlerinin yüzde 77'si sanat piyasasının önümüzdeki altı aydaki performansı konusunda iyimser düşünüyorlar. Dünyanın en önemli sanat fuarı Art Basel ve UBS'in 2023 Küresel Koleksiyonculuk Araştırması da 2024 yılında HNW koleksiyoncularının yüzde 54'ünün, 2022 trendlerini yansıtacak şekilde sanat eseri satın almayı planladığını ortaya koydu. Bu da sanata yatırımın olumlu şekilde artacağının sinyallerini veriyor.

EN ÇOK İLGİ TABLOLARA

Çin, Japonya, Brezilya ve İtalya'da önceki yıllara kıyasla alım ilgisi arttı. Tablolar en çok arananlar arasında yer alıyor, ardından heykeller ve kağıt çalışmalar geliyor. Ancak eserlerini satmayı planlayan koleksiyonerlerin sayısında bir azalma var. 2022'deki yüzde 39'dan 2024'te yüzde 26'ya gerileyen birçok kişi, sanatçılarının eserlerinin değerinin artacağını öngörüyor. Ankete katılan koleksiyonerlerin yüzde 77'si sanat piyasasının önümüzdeki altı aydaki performansından emin olmaya devam ediyor. Bu da sektörde bir dayanıklılık temelini işaret ediyor.

ÇEVRE DOSTU ÜRETİM ÖNE ÇIKIYOR

Sanat dünyasında sürdürülebilirlik, eko-sanat ve etik uygulamaların 2024'te daha fazla ilgi görmesi bekleniyor. Bu trend, çevre sorunlarına ilişkin artan endişelerin ve daha sürdürülebilir bir sanat dünyasına yönelik bir hareketin bir yansıması olarak ortaya çıkıyor. Galeriler çevre dostu üretim ve dağıtım süreçlerini giderek daha fazla benimserken, çevre ve kültürel koruma temalarına odaklanan eserlerin popülaritesi artıyor. Bu değişim ekonomik bir karardan daha fazlasını temsil ediyor. Bu, acil ekolojik değişiklikleri tersine çevirmek için çok geç olmadan onları ele almaya derinden bağlı bir sanatçı kuşağının eleştirel yanıtı olarak sanatta kendine yer ediniyor. Yapay zekanın, dijital sanatın yaratılmasındaki rolü ise 2024'te tartışmalı bir konu olmaya devam ediyor.

2024 yılında sanat dünyasında aşırı duygusallık ivme kazanmaya devam ediyor. Artnet'ten Kate Brown tarafından türetilen 'aşırı duygusallık' terimi, biçimsel bir estetik tarzdan çok, bir duyarlılık olarak tanımlanabilir. Bu tanım, genellikle sanatçının kendi sosyal çevresini veya topluluğunu tasvir eden samimi, duygusal sahnelerin tasvirini içeriyor. Dijital etkileşimlerin ve sosyal medyanın hakim olduğu bir çağda aşırı duygusallık, kişisel, yakın bağlantıları ve gerçek hayattaki ilişkileri vurgulayan bir karşı nokta olarak görülebilir. İnsanlar dijital olarak doymuş bir dünyada giderek daha fazla özgünlük ve anlamlı etkileşimler aradıkça, bu sanat formu güçlü bir şekilde yankı bulmaya devam ediyor.

*****

Gordon Ramsey'den Miami'de Şanslı Kedi

Ünlü şef ve restoran işletmecisi Gordon Ramsey, Asya esintili restoranı Lucky Cat'in bir şubesini Miami Beach'te açtı. 2 Şubat'ta açılan restoran Asya'nın çeşitli bölgelerinden ilham alan yemekler sunuyor. Restoranın Londra Mayfair bölgesinde ve Manchester'da da birer şubeleri bulunuyor. Suşi, saşimi ve roboto ızgarasından etler ve küçük tabaklar içeren mekanın konsepti Pan-Asya olarak belirlenmiş. Salıdan cumartesiye açık restoranın sekiz kişilik de bir şef masası bulunuyor. Genelde Ramsey'in restoranları denilince ilk olarak hamburger ve et akla gelir. Ama Lucky Cat ile Ramsey Asya mutfağında ne kadar iddialı olduğunu ortaya koymak istiyor. Şu ara mekanda yer bulabilmek neredeyse imkansız. Bakalım akıbeti nasıl olacak?..

*****

Fujifilm'den mini kamera

Fujifilm, şaşırtıcı özelliklerle dolu küçük bir dijital kamera olan Instax Pal'ı piyasaya sürdü. Seyahat ederken, işe gidip gelirken kullanıcılar, çok amaçlı çıkarılabilir halka ve kayışı sayesinde kamerayı çantalarına takabiliyor veya anahtar gibi kullanabiliyorlar. Halka, aynı zamanda mükemmel çekimi mükemmel açıyla yakalamak için bir stand veya vizör olarak da kullanılabiliyor. Tam dijital kurulumlarla donatılmış bir kamera olan Instax Pal, akıllı telefonlara indirilebilen bir uygulamayla geliyor. Bu da herhangi bir zamanda kamerayla 50 fotoğraf çekebileceğiniz ve bunları bluetooth yardımıyla telefonunuza indirebileceğiniz anlamına geliyor. Fıstık yeşili, pudra pembesi, lavanta mavisi, mücevher siyahı ve sütlü beyaz renkte üretilen mini kameraların fiyatı ise 200 dolar.

*****

Gül yerine hindiba demeti

Sevgililer Günü'nde bu yıl öne çıkan trendlerden biri çiçek yerine yenilebilir sebze buketi göndermek oldu. ABD'de başlayan Sevgililer Günü akımını, 2024 yılı boyunca düğünlerde de sık sık göreceğiz gibi. Zira sürdürülebilirlik çiçek konusunda da devam ediyor. Hindiba, sebzeler, mantarlarla hazırlanan çiçek buketleri konuklara veriliyor. Bu tarz buketler hazırlayan firmaların sayısı da her geçen gün artıyor. Hemen 'sebzeden buket mi olur?' diye yüzünüzü buruşturmayın. Çoğunun sebzeden olduğunu anlamıyorsunuz bile.

*****

Bunları biliyor muydunuz?

  • Dünyadaki ilk uçağın 36.5 metre uçtuğunu…
  • Yetişkin bir filin günde ortalama 160 litre su içtiğini…
  • Charlie Chaplin'in, Charlie Chaplin'e benzeyenler yarışmasına katılıp üçüncü olduğunu…
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.