Trilyon dolarlık devden büyük atılım

Oyun endüstrisi yaklaşık 200 milyar dolarlık büyüklüğünde yoluna devam ederken; paydaşları triyon dolara geldi dayandı. Teknoloji devleri arasında ilk sıralarda ismi zikredilen grafik işlemcileriyle tanıdığımız Nvidia, tam hız diyor…
07.06.2023 13:16 GÜNCELLEME : 09.06.2023 00:00

PARA OYUN/ ALİ EFE İRALI CBS'ten Caitlin O'Kane'in Reuters'e atıf verdiği haberine göre Nvidia, pazar büyüklüğünü 1 trilyon dolar seviyelerini zorlayarak; çip üreticileri arasında buraya ulaşan ilk isim olma unvanını elde etmiş. Geçtiğimiz Cuma 15.00 (TSİ) itibarıyla 982,319 milyar dolar civarında seyrine devam ediyor. Bu muazzam büyüklüğüyle birlikte sadece grafik işlemcileri için değil aynı zamanda geleceğin diğer teknolojilerini de önemli ölçüde belirleyen konuma ulaştığını söylemekte fayda var. Özellikle de yapay zekânın bu denli önem kazanmaya başlamasıyla gündelik iş hayatımızda kullandığımız araçların şekil değiştirmeye başlamasında gözlemlenen etkilerin bir benzeri, oyun geliştirme anlamında da karşımıza çıkacak gibi duruyor.

NVIDIA, ÇITAYI YUKARIYA ÇEKİYOR

Geçtiğimiz aylarda yapay zekâ ile ilgili olarak oyunların ve oyun motorlarının içeriklerine entegre edilme süreçlerinden bahsetmiştik. Oyunların içindeki karar alma mekaniklerinden beslenen ya da bu mekanikleri etkileyen türden üretim süreçleri de karşımıza gelmeye başlıyor gibiydi. Nvidia, geçtiğimiz günlerde yayınladığı teknoloji tanıtımı ile birlikte bu konuya en net noktayı koyarak; zirveyi işaretlediğini ilan etti. Gelecekte; ki, çok da uzak olmayan bir zaman diliminde çoklu oyuncu sistemlerine entegre edilebilir bir içerik mekanizmasıyla karşı karşıya kalacağız gibi görünüyor. Oyunların içeriklerinin de yapay zekâ bağlamında çok daha genişletilebilir ve oyun süresini uzatabilir bir süreci bizlere sunacağı konusunda bir fikre de artık net biçimde sahip olabiliyoruz. Cyberpunk isimli popüler oyun üzerinden oluşturulan İlgili tanıtımda belirtildiği şekilde kişiler, mikrofon vasıtasıyla karşılarındaki oynanamayan (non-playable character) NPC unsurlarıyla iletişim kurabiliyorlar. Bununla ilgili yapılmış testleri zaten biliyorduk. Hatta ChatGPT ile ilgili bağlamlarda buna doğru bir eğilim olduğu da görülüyordu. Ancak ilgili tanıtım videosunda, sürecin oldukça pürüzsüz biçimde ilerliyor olması gerçekten heyecan verici. Videoyu şu bağlantıdan izleyebilirsiniz: https://youtu.be/nAEQdF3JAJo . CNBC'den Katie Tarasov'un bu yılın Mart ayında yaptığı haberinde, Nvidia'nın GTC (GPU Technology Conference) The Conference for the Era of AI and the Metaverse isimli konferansta yapay zekâya odaklanacağına yönelik açıklamaları olacağını belirtmiş. Gerçekten de bu kadar kısa sürede, kaydedilen gelişmelerin aktarılıyor olması, aslında uzun bir sürecin sonuçları olarak da yorumlanabilir. Belli ki yine aynı noktadan tuşa basılmış gibi her noktada büyük devlerin bu alana bir odak oluşturma çabası olduğu gözlemlenebiliyor. Bu noktada tüketicilerin lehine seyreden süreç, rekabet açısından da diğer firmaları önemli ölçüde pazara tutundurmaya yönelik ek mücadelelere sebebiyet verecek gibi. Tabii yapay zekânın sadece öğrenerek yorumlama becerilerinden öteye, sesten metne ve metinden sese gibi unsurlarında da yaşadığı iyileştirmeyi bu anlamda görmek apayrı bir geleceğin kapılarını açıyor. Şimdilik oyun endüstrisine yönelik gibi anlasak da simülasyon sistemlerine entegre edilebilecek yapılarda, özellikle eğitsel unsurların çok bambaşka kapılar aralayacağını tahmin edebiliriz. Özellikle de eğitsel simülasyon süreçlerinde karşılaşılabilecek senaryolardaki çeşitlenme ve mücadele kabiliyeti bağlamında ele alınırsa… Tüm bu süreç, yetkinlik kazandırılması noktasında gidilen yolun inanılmaz farklılıkları beraberinde getireceğini bizlere gösteriyor.

DAHA DA İLERİYE Mİ?

The Verge'ten Sean Hollister çok daha detaylı bir yazı kaleme almış Nvidia'nın yayınladığı demo ile ilgili olarak. Mayıs ayı sonlarında gerçekleşen Computex konferansında konuşan Nvidia CEO'su Jensen Huang'ın, "oyunların geleceğinin zirvesi" olarak tanımladığını aktarmış ilgili konuyu. Ayrıca şirketin GeForce platformunun tepe yöneticilerinden Jason Paul'un da Hollister'a verdiği demeçte, bu teknolojinin sadece tek karakter değil, çoklu karakterlerle de mümkün olabildiği ve NPC'lerin de kendi aralarında konuşmalarının teoride mümkün olabileceğini söylediği aktarılıyor. Buradan yola çıkarak simülasyon dünyasının da beklentilerinin yeniden şekilleneceğini tahmin etmek zor olmasa gerek artık. Özellikle de e-spor anlamındaki turnuva süreçlerine giderek makinelerin de eşlik edeceği bir dünyaya doğru emin adımlarla ilerliyoruz gibi görünmeye devam ediyor. Zaten öyleydi de artık korkutucu düzeyde yakınlaşıyor gibiyiz aslına bakarsanız...

BİZE ULAŞIN