Oyun dünyasının dinamiklerinde önemli hareketler

Geçen yıl sürekli biçimde Activision-Blizzard’a yönelik satın alım süreciyle basının kilitlendiği bir evrenin ardından, yayılımına kaldığı yerden devam eden bir Microsoft, diğer yandaysa kendi alanının en önemli üreticilerinden biri olan Ferrari oyun sektöründe önemli atılımlarla gündemde...
23.03.2023 13:02 GÜNCELLEME : 23.03.2023 13:02

PARA OYUN/ ALİ EFE İRALI Microsoft, pazardaki yayılma sürecini alt ürün grupları bağlamında büyütürken; yaptığı anlaşmalarla da uluslararası arenada oyun sektöründeki yaygın etkisini sürdürme gayreti gösteriyor. 2023'ün ilk çeyreği bitmeden, stratejik anlamda yayılım gösterdiği oyun sektöründe çeşitli büyüme süreçlerine devam ediyor. Bunların arasında perakende pazarına yönelik iş birlikleri de var. Diğer yandan, uzun yıllar boyunca oyun dünyasının hem masaüstü hem konsol sürecinde kendine yer edinen Formula'nın çevrim içi yarış oyununda kendisine yer bulan Ferrari, önemli bir sponsorluk anlaşmasına imza attı. Önce Microsoft'la başlayalım…

MICROSOFT OYUNDA SÜREKLİLİĞİN PEŞİNDE

The Walt Disney Company'nin Disney+ üzerinden yayın hayatına başlattığı Star Wars evrenine ait The Mandalorian serisi ile Microsoft'un Xbox ürünü arasında bir iş birliğine gidilmiş. Polygon'dan Michael McWhertor'ın haberine göre Xbox oyuncu konsolu ve kontrolörü, The Mandalorian'ın temasına bezenmiş biçimde kullanıcılarını bekliyor olacak. Disney+ ekranlarında 3. Sezonu ile izleyici karşısına gelecek olan eserin bir anlamda canlı bir tanıtım süreci olarak da tanımlayabilmemiz mümkün. Bu arada, McWhertor'ın da belirttiği gibi, Baby Yoda karakteri olarak temalandırılmış olan kontrolör aynı zamanda bej renginde bir de kostüme sahip. Yani görsel olarak neredeyse tamamen Baby Yoda'yı anımsatması, çok ilginç bir enstantane olmuş diyebiliriz. Öte yandan, bu çabayı farklı pazarlama hamlelerinde yıllardır tecrübe ediyoruz. Sadece alanda biraz daha geniş ve farklı örneklerle karşılaşmaya başladığımızı söylemek daha doğru olacaktır. Eskiden doğrudan hızlı yemek sektörünün baskın anlamda tekeline girmiş olan ürün-oyun-sinema eseri bağlamı, artık biraz daha teknoloji devlerinin ürünleriyle sahada kendisine ayrı bir dünya oluşturuyor denebilir. Diğer yandan, Microsoft 21 Şubat itibarıyla NVIDIA ile anlaştığını duyurarak, 10 yıllık bir anlaşmaya vardıklarını ve Xbox oyunlarının NVIDIA GeForce NOW'da oynanabilir hale getirildiğini duyurdu. Haberi çok ama çok önemli kılan noktaysa, bu oyunların arasında Activision tarafından gelerek armadaya katılan Call of Duty'nin de yer alıyor olması. Yani bir anlamda, satış süreci sona erer ermez GeForce NOW'da oynayabileceksiniz şeklinde bir duyuru ile mesaj geçmişler. Yapılan açıklamada Activision-Blizzard'ın satın alım sürecine yönelik olarak NVIDIA tarafından dile getirilen, oyunların varlığı ve platformda yer alma durumlarına yönelik endişelerin de bu anlaşma sayesinde ortadan kaldırıldığı açık biçimde ilan edilmiş. Duyurunun son kısmında da Call of Duty'nin, Nintendo platformlarında da oynanabileceğine yer verilmiş. Yani anlaşılan, Microsoft, oyunlarını diğer tüm platformlara açmak konusundaki gayretini sürdüreceğe benziyor. Diğer yandan Microsoft'un Oyun Geliştiricilerin Pazarlama Departmanı Genel Müdürü Tammy Levine, 2023 Oyun Geliştirme Konferansı'nda yer alacaklarını ve 22 Mart'ta canlı yayınla geliştirme süreçleriyle ilgili bilgiler geçeceklerini aktarmış. Konu Xbox ve bulut platformu Azure'a odaklanıyor gibi. Anlaşılan, Microsoft bir yandan da geliştiricilere yönelik süreçlerini devam ettirme gayreti güdüyor gibi.

FERRARI TAKIMI VGW İLE ANLAŞTI

Reuters'in haberin göre Formula 1'in önemli takımlarından Ferrari, çevrim içi oyun ortamlarına yönelik takımları için VGW (Virtual Gaming Worlds) isimli çevrim içi oyun şirketi ile anlaşmaya varmışlar. Ferrari'nin Yarış Gelirleri Departmanının başındaki isim Lorenzo Giorgetti, Reuters'in belirttiğine göre, oyun teknolojisindeki liderlik süreçlerinin değiştiğini ve iş birliğine gittikleri VGW'nin, Ferrari'nin yeniliğe yönelik tutkusunu paylaşarak kutunun dışında düşünebildiğini vurgulamış. Aslında yenilik anlamında gerçekten oldukça kendisini koruyan ve takipçi bir marka olarak karşımıza çıkan Ferrari'nin, zaten onlarca yıldır oyun sektörünün içindeki heyecanı yakalamaya çalıştığını biliyoruz. Nispeten niş olarak kabul edilebilecek düzeyde lüks bir tüketim ürünü olarak kabul edilse de özellikle oyunlar üzerinden bir marka tutundurma faaliyeti kapsamında yeni nesilleri de etkileme anlamında stratejiler geliştirdiği de gözden kaçmıyor. Bunu benzer anlamda yapan pek çok otomobil markasını köşeden yer verdiklerimiz bağlamında hatırlayacaksınızdır. Ama bir tane daha var. Daha önce de söylemiştik. Oyunlar içerisine yerleştirilmek suretiyle yerli-yabancı tüketici zihninde bir tutundurma sürecine, neden TOGG da girmesin?

BİZE ULAŞIN