Dünyanın yüzde 25'i, Türklerin yüzde 17'si rahat

GİRİŞ TARİHİ: 18.01.2023 GİRİŞ TARİHİ: 14:17 SON GÜNCELLEME: 18.01.2023 14:17
BAREM’in global ortağı WIN International, 36 ülkede yaşam maliyetlerine dair araştırma gerçekleştirdi. Dünya çapında vatandaşların sadece yüzde 25'inin finansal anlamda rahat bir yaşam sürdüğünü gösteren araştırma, eğitim düzeyi yüksek insanların yüksek yaşam maliyetlerinden daha az etkilendiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre Türkiye’de konforlu yaşayanların oranı ise yüzde 17.

BAREM'in global ortağı WIN International, 36 ülkede yaşam maliyetlerine dair araştırma gerçekleştirdi. Dünya çapında vatandaşların sadece yüzde 25'inin finansal anlamda rahat bir yaşam sürdüğünü gösteren araştırma, eğitim düzeyi yüksek insanların yüksek yaşam maliyetlerinden daha az etkilendiğini ortaya koyuyor. Türk insanın ise yüzde 45'i geçim derdinde.

BAREM'in global ortağı WIN Grubu, dünya genelinde 36 ülkeden vatandaşlar arasından 29.739 kişinin görüş ve inançlarını araştıran Yıllık WIN Dünya Anketi - WWS 2022'yi yayımladı. Araştırma, vatandaşların mevcut mali durumlarını ve enflasyonla nasıl başa çıktıklarını analiz ediyor. Araştırmada, Rusya-Ukrayna savaşının ve pandeminin dünya çapında tüm ekonomileri etkilediği ve hayat pahalılığının çok önemli bir faktör haline geldiği görülüyor.

Finansal durumu eğitim ve yaş etkiliyor

COVID-19 ve birçok ülkeyi etkileyen siyasi ve ekonomik krizler de dahil olmak üzere çeşitli faktörler, yaşam maliyetinin artmasına neden oldu. Birçok insan finansal açıdan o kadar mücadele ediyor ki dünya çapındaki vatandaşların sadece yüzde 25'i rahat bir şekilde yaşıyor. Bir aile geçindiren 35 ila 44 yaşları arasındaki kişiler, yaşam maliyetleri nedeniyle en çok etkilenenler arasında. Araştırma, katılımcıların eğitim seviyelerine göre de önemli farklılıklar olduğunu ortaya koyuyor. Görüşülen kişilerin yarısından fazlası (yüzde 54) temel eğitim almış veya hiç eğitim almamış, faturalarını ödemekte güçlük çeken kişilerken, geriye kalanı daha yüksek eğitim düzeyindeki (yüksek lisansını tamamlamış) kişilerden oluşuyor. Doktora yapmış kişiler ise bu konuda daha az zorluk yaşıyorlar (yalnızca yüzde 25'i maddi olarak zorlandıklarını söylüyor). Ülke düzeyinde, Arjantin (yüzde 76), Lübnan (yüzde 69) ve Şili (yüzde 65) mali sıkıntı yaşayan nüfus oranının en yüksek olduğu ülkeler arasında.

Hayat pahalılığın artması, harcamaların gözden geçirilmesine neden oldu

Dünyanın dört bir yanındaki insanlar, artan yaşam maliyeti nedeniyle harcamalarını kısmak zorunda kaldı. Ankete katılanların yüzde 48'inin önceki aylarda bazı harcamalarını azalttığı ve en çok etkilenenlerin 45-54 yaş grubu (yüzde 51) olduğu görüldü. Öte yandan, yanıt verenlerin yüzde 19'u aylık bütçelerinde herhangi bir değişiklik yapmayı düşünmüyor. Bu oran 65 yaş üstü kişilerde biraz daha yüksek (yüzde 24). İstihdam durumuna göre sonuçlar incelendiğinde, önemli farklılıklar olduğuna dair bir kanıt yok. Hem tam zamanlı çalışanlar hem de işsizler harcamalarında zaten kısıtlama yapmışlar veya yapmayı planlıyorlar (sırasıyla yüzde 77 ve yüzde 79). Bununla birlikte, ülkeler arasında da önemli farklılıklar kaydedildi. Yunanistan ve İrlanda'daki insanlar harcamalarını çoktan kısmışken (her ikisi de yüzde 70), Japonya'daki vatandaşların sadece yüzde 19'unun harcamalarını kıstığı görülüyor.

Türkiye'de konforlu yaşayanların oranı yüzde 17

Türkiye'de finansal anlamda konforlu yaşayanların oranı yüzde 17. Yüzde 38'i ne çok rahat yaşadığını ne de finansal bir mücadele içinde olduğunu söylüyor. Yüzde 45'i ise geçinebilmek için finansal mücadele içinde olduğunu ve harcamalarını çoktan azalttıklarını belirtiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 32'si, önümüzdeki aylarda aktif olarak harcamaları azaltmayı planlıyor. Şimdiye kadar ve önümüzdeki aylarda harcamalarımda bir değişiklik yapmayı planlamadım diyenlerin oranı ise yüzde 20.

Araştırma metadolojisi: Araştırma, 36 ülkede CAWI / CATI / F2F/ TAPI /çevrimiçi anket yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Toplam 29.739 kişiyle görüşülmüştür. Saha çalışması 9 Ekim - 10 Aralık 2022 tarihlerinde yapılmıştır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.