Rolls-Royce, dünyanın en büyük uçak motoru özelliğine sahip ve önümüzdeki onlarca yıl boyunca sürdürülebilir havacılığın tanımını değiştirecek olan UltraFan®'ın yapımına resmi olarak başladı.
Bu doğrultuda yapılacak ilk modül üzerindeki çalışmaların, Birleşik Krallık'ın Derby kentindeki özel DemoWorks merkezinde devam ettiği ve 140 inç fan çapına sahip test motorunun yıl sonuna kadar tamamlanması beklendiği ifade edildi.
Motor, hem dar gövdeli hem de geniş gövdeli uçaklara güç verebilme özelliğinin yanı sıra, ilk nesil Trent motoruna kıyasla yakıt verimliliğinde yüzde 25 oranında iyileştirme sağlayabilen yeni bir UltraFan motor ailesinin de temelini oluşturacağı belirtildi.
Söz konusu havacılığın sürdürülebilirliği olduğunda performans iyileştirmenin önemine dikkat çeken Rolls-Royce yetkilileri, bu doğrultuda geliştirilen gaz türbinlerinin, uzun mesafeli havacılığın bel kemiğini oluşturmaya devam ettiğini dile getirdi. UltraFan'ın yakıt verimliliğinin ise, kısa vadede geleneksel jet yakıtından muhtemelen daha masraflı ancak daha sürdürülebilir olan yakıtlara geçişi hızlandıracağı ve endüstri ekonomisini geliştirmeye yardımcı olacağı belirtildi. Bu geçişe öncülük etmesi için de motorun ilk testinin, yüzde 100 Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı ile yapılmasının planlandığı açıklandı.
UltraFan test motoru ve ilgili teknolojilerin geliştirilmesi amacıyla Rolls-Royce'un yanı sıra Aerospace Technology Institute (Birleşik Krallık), Innovate UK (Birleşik Krallık), LuFo (Almanya) ve Clean Sky Joint Undertaking (Avrupa Birliği) dâhil olmak üzere çeşitli finansman kuruluşları tarafından önemli yatırımlar gerçekltirildiği belirtildi.
İngiltere Ticaret Bakanı Kwasi Kwarteng konu ile ilgili yaptığı açıklamalarda şunları söyledi: "UltraFan projesi, önümüzdeki on yıllar boyunca çevreci, sürdürülebilir uçuş sağlamak için havacılık endüstrisi ile yaptığımız işbirliklerinin mükemmel bir örneği. Hükümet desteği ile sürdürülen bu proje, İngiltere'nin havacılık sektörüne verdiği değeri gözler önüne seriyor."