Plastic Move, 4.5 milyon dolar değerlemeye ulaştı

GİRİŞ TARİHİ: 08.03.2022 GİRİŞ TARİHİ: 12:26 SON GÜNCELLEME: 08.03.2022 12:26
Nişasta bazlı gıda atıklarından ürettiği biyopolimer ile çeşitli sektörlerde petrol bazlı plastik kullanımını azaltan Plastic Move, 4.5 milyon dolar değerleme üzerinden yatırım aldı.

Büşra Köksal ve Merve Arıkan tarafından kurulan yerli biyoteknoloji girişimi Plastic Move ilk yatırım turunda 4.5 milyon dolar değerleme üzerinden ilk yatırımını aldığını duyurdu. Kerim Kotan'ın liderlik ettiği yatırım turuna İzel Levi Coşkun, Yalın Karadoğan, Korun Teknoloji Yatırımları AŞ, Duran Sarıkaya, Tuğrul Arıkan, Methi Bengisu, Cavit Oral, Özgür Ülkü, Kamil Sözen ve Orkun Ürkmez gibi isimler katıldı.

Plastic Move, termoplastik yapmak için gereken petrolün yüzde 20'sini nişasta bazlı tarımsal ve gıda atıklarından elde ettiği biyopolimer ile değiştirerek patentlenebilir bir ileri dönüşüm teknolojisi sunuyor. Ürettiği biyopolimer sayesinde, markaların çevre taahhütlerine ulaşmasını sağlarken aynı zamanda da ambalaj üreticilerinin Yeşil Mutabakat beraberinde gelecek regülasyonlara uymalarına yardımcı oluyor.

Plastik pazarı 580 milyar dolarlık dev bir pazar ve Türkiye, Avrupa'nın en büyük plastik pazarlarından birisi. Avrupa Yeşil Mutabakatı ve regülasyonlar dışında hızlı tüketim malları şirketleri plastik kullanımları ile ilgili 2025 ve 2030 hedefleri belirleseler de piyasada yeterince çözüm olmadığından bu hedefler durmadan erteleniyor. Plastic Move geliştirdiği teknoloji ile biyopolimerlerin sanayide ve global hızlı tüketim şirketleri tarafından ilk defa kullanılmasını sağlayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.