Yeni yıl araştırması: Mobil alışverişe güven tam
AdColony'nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex ile Türkiye'deki mobil kullanıcıların yılbaşı dönemi satın alma alışkanlıkları ve tercihlerini daha iyi analiz etme amacıyla yürüttüğü Yeni Yıl Alışveriş Araştırması, mobilin yükselişini gözler önüne seriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 93.9'u bu yılbaşı döneminde alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Akıllı telefonların hayatımızın her anını ele geçirdiği ve hayatımızı büyük ölçüde kolaylaştırdığını inkar edemeyiz. Kullanıcıların yüzde 80.1'i hem çevrimiçi olarak hem de mağazaya giderek alışveriş yapacaklarını belirtirken, yalnızca online alışveriş yapacağını belirtenlerin oranı yüzde 6.1.
Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi döneminde online alışverişin büyük bir ivme kazandığı da inkar edilemez bir gerçek. Kullanıcıların yüzde 45.9'u doğrudan mağazadan alışveriş yaptığını bildirirken, yüzde 73.7'si online aldıkları ürünün eve teslim edilmesini tercih ediyor. yüzde 25.2'si ise online satın aldıkları ürünü mağazadan kendileri gidip teslim almayı tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 90.5'i mağazada alışveriş yaparken akıllı telefonlarının yanlarında olması gerektiğini düşünüyor. Bunun en büyük nedeni olarak da alışveriş yapacağı ürünlerin yorumlarına bakmak, fiyat karşılaştırması yapmak ve arkadaşları veya aileleri ile ürün hakkında konuşmak için olduğunu belirtiyor.
YÜZDE 56 MOBİLİ GÜVENLİ BULUYOR
Mağazalara kıyasla hem daha pratik hem de sağlığımız için daha güvenli olan online alışverişin yükselişi tüketicileri alışveriş uygulamalarına daha da yakınlaştırıyor. Ankete katılanların yüzde 49.3'ü online alışverişlerde mobil uygulamaları tercih ettiğini söylerken, yüzde 56'sı mobil alışverişin dizüstü/masaüstü cihazlardan alışveriş yapmak kadar güvenli olduğunu düşünüyor.
Değişen dünya ve içinde bulunduğumuz koşullardan dolayı markalar için hedef kitlesini mobil reklamlarda yakalamak ve beklentilerini karşılamak daha önemli bir hale geliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 58.9'u yılbaşı döneminde mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamlarda markaların kendilerine indirim/kupon sağlamasını ve kişisel teklifler sunmasını bekliyor. Tüketicilerin yüzde 52.8'inin yılbaşı döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtmesi ise mobil reklamların öneminin hiç olmadığı kadar arttığını bir kez daha kanıtlıyor.
Mobil reklamlarla karşılaşan ama doğrudan alışveriş yapmayan kullanıcıların yüzde 14.3'ü ürünün çevrimiçi fiyatıyla karşılaştırma yaptığını, yüzde 14'ü ürün/marka hakkında yorumları okuduğunu, yüzde 13.5'i ise markanın web sitesine ziyaret ettiğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 44.8'i mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra ürünü birkaç gün içinde aldıklarını belirtiyor.