E-ticaretin yüzde 72’si mobilde dönüyor
Pandemi ile birlikte alışveriş alışkanlıklarımız tamamen değişti. 2020-2021 yılları itibariyle tüketicilerin online alışverişe ağırlık verdiği bir gerçek. Bu yeni dönemle birlikte kendini yenileyen ve daima geliştirmeye odaklanan markalar hiç hız kaybetmeden mobil e-ticarete atıldı bile.
Alışveriş yöntemlerinin değişmesiyle birlikte önce online'a yönelen tüketicilerin, genellikle mobil alışverişi tercih ettiğini ifade eden Dijital Gen kurucusu Sercan Kasım, "Günümüzde e-ticaretin yüzde 72'si mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiriliyor. Bununla birlikte gelen satış hacmi ise Statista'nın raporuna göre dünyada 3.6 Trilyon Doları gösteriyor. Türkiye'ye dönecek olursak, mobil cihaz teknolojilerinin gelişmesi ve tüketicilerin uygulama mağazalarında daha fazla vakit geçirdiği gözlemleniyor. Mobil cihaz kullanım oranının artması ile birlikte e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret edilir hale geldi. Bu anlamda e-ticarette mobil alana yatırımın yapılması oldukça önemli. Mobil cihazlarla yapılan satın alma işlemleri e-ticaret sitesinin ya da çevrimiçi pazaryerinin güvenli mobil uygulaması üzerinden gerçekleştiriliyor. Siz de mobil yapacağınız ticaretle mobil trafik, ortalama sipariş değeri ve siparişlerin zaman içerisindeki değişimlerini izleyerek satış yöntemlerinizi belirleyebilir ve böylelikle mobil ticaretinizi geliştirecek aksiyonlar alabilirsiniz" dedi..