Hızlı fiyat değişikliği rekabette öne çıkarıyor
E-ticaret pazarının günden güne büyümesiyle birlikte bu sektörde yaşanan rekabet de giderek artıyor. Özellikle fiyat odaklı ilerleyen rekabette öne çıkmak isteyen firmalar yeni çözüm arayışlarına giriyor. Prisync isimli girişim, bir e-ticaret sitesinin rakiplerinin uyguladığı fiyatları takip etmesini ve kendi fiyatlarını buna göre ayarlamasını sağlayan bir fiyatlandırma yazılımı sunuyor. E-ticaret tüketicilerinin yüzde 60'ı için alışveriş tercihlerini belirleyen birincil etkenin fiyat olduğunu belirten Prisync CEO'su Burç Tanır, "Firmaların bütün ürün gruplarında hem karlılıklarını koruyacağı hem de rekabetçi kalacağı bir strateji belirlemesi, hayatta kalmaları ve büyümeleri için son derece kritik önem taşıyor" diyor.
Pandeminin de etkisiyle e-ticaretteki yükseliş hızlandı. Pandemiden önce e-ticaretteki birkaç yılda alınabilecek büyüme, pandeminin gelmesi ve hayatımızın birçok noktasında dijital dönüşümün hızlanmasıyla birlikte birkaç ayda alındı. Bu durumda e-ticaretteki sorunlara çözümler, e-ticaret faaliyetlerine kolaylık sağlayacak girişimler de önem kazandı. Bir girişim sermayesi yatırım firması olan Esor Investments'ın desteklediği Prisync de bu girişimlerden biri. Prisync, bir e-ticaret sitesinin rakiplerinin uyguladığı fiyatları takip etmesini ve kendi fiyatlarını buna göre ayarlamasını sağlayan bir fiyatlandırma yazılımı. Bu yazılım sayesinde e-ticaret siteleri rakiplerinin fiyatlandırmalarını tek tek takip etmek yerine otomatik olarak takip edebiliyor ve fiyat güncellemelerini buna göre yaparak rakiplerinin önüne geçebiliyor.
Rakip fiyat takip ve analizi hizmeti sunuyor
Prisync firmasının kurucu ortağı ve CEO'su Burç Tanır, Prisync'in sunduğu hizmeti şöyle anlatıyor: "E-ticaret pazarı hem ülkemizde hem dünyada oldukça rekabetçi bir hale geldi ve bu rekabet yoğun bir şekilde fiyat odaklı ilerliyor. Bu durum da firmaların rakip fiyatları hakkında sürekli haberdar olmasını ve bu bilgiler ışığında kendi fiyat stratejilerini gözden geçirmelerini gerekli kılar oldu. Fakat firmalar için bunu binlerce ürününde ve onlarca rakibinde elle yapmak imkânsız bir operasyon. Prisync'i, bu rakip fiyat takip operasyonunu tamamen otomatikleştirmek amacıyla geliştirdik. Firmalara Prisync'in web uygulaması, anlık bildirim sistemi, ek raporlama modülleri ile oldukça dinamik bir rakip fiyat takip ve analizi hizmeti sunuyoruz. 55 çalışandan oluşan bir ekibiz."
60'tan fazla ülkede 100'lerce firmaya hizmet veriyor
Prisync, 60'tan fazla ülkede 100'lerce firmaya hizmet veriyor. Hizmet verdiği 60'tan fazla ülke arasında, ABD, İngiltere ve Avustralya toplam müşteri adetlerine bakıldığında en güçlü pazarları olarak öne çıkıyor. Tanır, sundukları hizmetin şirketlere katkılarını ise şöyle özetliyor:
"Bir ürünün fiyatı, e-ticaret tüketicilerinin yüzde 60'ı için alışveriş tercihlerini belirleyen birincil etken. Dolayısıyla aslen firmaların bu gerçeğe adapte olabilmek için satmakta oldukları bütün ürün gruplarında hem karlılıklarını koruyacağı hem de rekabetçi kalacağı bir strateji belirlemesi, hayatta kalmaları ve büyümeleri için son derece kritik önem taşıyor. Yazılımımız Prisync'i kullanan firmalar bu hayati operasyonu, kullanmayan firmalara göre, 10 kat daha verimli ve hızlı olarak yürütebiliyor ve aynı zaman dilimi (gün, hafta ya da ay) baz alındığında 40 kat daha fazla fiyat değişikliği uygulayabiliyor. Yaptığımız karşılaştırmalı analizler sonucunda, bu kazanımların firmalara Prisync'e ödedikleri hizmet bedelinin yaklaşık 35 katına denk gelen kâr marjı artışları getirdiği görülüyor."