E-ticaret şirketleri için Kasım taktikleri!
PARA E-TİCARET/ ÜRÜN DİRİER Kasım ayında Bekarlar Günü ile başlayan indirimli alışveriş dönemi, 24 Kasım Black Friday ve 27 Kasım Cyber Monday ile devam edecek. Kasım ayı boyunca indirim ve kampanyalardan faydalanmak isteyen milyonlarca e-ticaret müşterisi var. Şirketlerin bu potansiyelden faydalanabilmesi ve cirolarını artırması için bazı noktalara ve kurallara dikkat etmeleri gerekiyor.
Şirketler bu dönemde müşterilerine bu kampanyaları duyurmak ve etkileşime girmek için çeşitli dijital pazarlama araçlarını ve stratejilerini kullanıyor. Sektörün uzman isimleri, Kasım ayı boyunca e-ticaret şirketlerinin ve satıcıların cirolarını artırmak için nelere dikkat etmesi gerektiğini masaya yatırdı…
GLOBAL DÜŞÜNÜN
Bu dönem benzeri görülmemiş indirim kampanyaları yapılacağını ifade eden TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO'su Cenk Çiğdemli, İstanbul Ticaret Odası'nın yayınladığı e-ticaret raporuna göre Türkiye'nin dünyada e-ticaret büyüme hızında üçüncü sırada yer aldığını söylüyor. Çiğdemli, zorlaşan ekonomik koşullar büyüme hızını daraltıyor olsa da haftada en az bir kez e-ticaret alışverişi yapan internet kullanıcılarının oranına göre Türkiye'nin yüzde 64.6 ile dünyada Tayland (yüzde 66.8) ve Güney Kore'den (yüzde 65.6) sonra üçüncü sırada geldiğini belirtiyor. Öte yandan bu yıl yaşadığımız deprem felaketinin ardından uzun bir süre alışverişte durgunluk yaşadığını, birçok e-ticaret sitesi ve satıcısının stoklarının elinde kaldığını kaydeden Çiğdemli, "Satıcılar, e-ticaret siteleri ve pazaryerleri bu stokları eritmek için benzeri görülmemiş indirim kampanyaları yapacak. Bu da ciro ve adetsel bazda e-ticaret sektörü son çeyrek rakamlarını yukarı yönlü olarak etkileyecektir" diyor.
Satıcıların ve e-ticaret sitelerinin sadece Türkiye'yi değil tüm dünyayı hedeflemesi gerektiğini de vurgulayan Çiğdemli, "Çünkü bu kampanya dönemi tüm dünya için geçerli. Ayrıca Şükran Günü'nün de bu döneme denk gelmesi e-ihracatta şansınızı daha da artıracaktır. E-ihracat modülleriyle kısa sürede istenen ülkeye satışa başlamak mümkün" diye konuşuyor.
SATICILAR DA DOLANDIRILABİLİR
Çiğdemli, satıcılar için bazı güvenlik uyarılarında da bulunarak şunları paylaşıyor: "İndirim dönemlerinde sadece tüketicinin değil, site sahipleri ve satıcıların da dolandırıcılık mağduru olabileceği unutulmamalı. Satıcının sitesinde mutlaka kredi kartıyla yapılan alışverişlerde SMS ile onay verilmesine dayanan 3D Secure kullanması gerek. Bu sistem, tüketici kadar aslında satıcıyı da korumaya yönelik." Bazı dolandırıcıların çalıntı kredi kartlarıyla alışveriş yapabildiklerini hatırlatan Çiğdemli, "Kartın gerçek sahibi alışverişe itiraz ettiğinde satıcı parayı bankaya geri ödemek zorunda, banka parayı hemen çekiyor zaten. Satıcı ise ürünü gönderdiğiyle kalıyor, 3D Secure onayı olmadığı için hiçbir hak iddia edemiyor. Bu şekilde mağdur olan çok sayıda şirket var" diyor.
Altyapı yetersizlikleri konusunda da şirketleri uyaran Çiğdemli, "Geçtiğimiz yıllarda bazı büyük e-ticaret siteleri bile aşırı yoğunluktan dolayı kilitlenmişti. Bu tamamen altyapı eksikliğiyle alakalı bir sorun. Sitelere yüklenme olunca kilitlenecek diye bir şey yok. Öyle olsa Facebook ve Amazon gibi sitelerin her gün çökmesi lazım. Doğru altyapı yatırımı yapanlar 10 günlük cirosunu bir günde yapabilir. Ayrıca altyapısında kampanya modülü olmayan siteler de indirimli satış fırsatından yararlanamıyor. Geçen yıllarda bazı siteler belli başlı ürünlerde indirim yapıp yan ürünlere zam yapmışlardı. Müşteri bunları fark ediyor. İndirim değil bindirim yapıldığı algısı oluşursa, bir daha bu tür kampanya günlerinde satış yapmak zor olur. Siteler buna çok dikkat etmeli" diyor.
Türkiye geneli e-ticaret sektöründe son çeyrek beklentisi olarak 650 milyar lira öngördüklerini de belirten Çiğdemli, "Bu rakamın çok önemli bir oranı Black Friday ayı olması nedeniyle Kasım'da gerçekleşecektir. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, e-ticaret sektörü 2023 yılında 2 milyon yeni müşteri daha kazandı. Bu durumda işlem adetlerinin de geçen yılı geçeceğini tahmin ediyoruz" diye konuşuyor.
E-POSTA PAZARLAMA
Kurumsal e-posta imzalarının pazarlama açısından büyük potansiyele sahip olduğunu ifade eden Peakup Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Toprakçı, milyonlarca kişinin her gün müşterileri, iş ortakları veya çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurmak için kullandığı elektronik postalarda yer alan kurumsal imzaların artık marka bilinirliğine katkı sağlayan ve pazarlama açısından büyük potansiyele sahip bir güce dönüştüğünü söylüyor. Günümüzde birçok işletme e-posta imzalarını kampanyalarını duyurmak için kullandığına dikkat çeken Toprakçı, "Tüketicilerin yoğun ilgi gösterdikleri bu dönemde de kurumsal e-posta imza yönetim uygulamamız SIGNandGo, şirketlerin kampanyalar, duyurular, indirimler, reklamlar, etkinlikler ve benzeri içerikleri gönderdikleri e-postalarda paylaşmalarına olanak tanıyarak pazarlama faaliyetlerine destek oluyor. SIGNandGO, e-posta imzasını güçlü bir marka ve pazarlama aracına dönüştürüyor ve şirketlere birçok avantaj sağlıyor" diyor.
DERİN ÖĞRENME İLE REKLAM
RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, Kasım ayı indirimlerinin tüm dünyadaki durağan ekonomik iklime rağmen yayıldığını ifade ediyor. Tunçer, "Bu dönemde başarılı olmak için kategorideki rakiplerimizin fiyat politikalarını yakından takip edip ya karşılayacak düzeyde ya da daha düşük fiyatlarla sahada olmak gerekiyor. Bu dönemde markalara tavsiyemiz en azından 2 ay sürebilecek kadar promosyon döngüleri ile kitlelerini farklı dönemlerde yakalamaları" diyor. Her bir alışveriş etkinliğinin kendi doğasına uygun olacak şekilde ürün ve fiyat politikaları belirleyerek operasyonel süreçleri de göz önünde bulundurmaları gerektiğine dikkat çeken Tunçer, "Ayrıca daha iyi teknolojiler kullanmak, rakiplerinize karşı kazanabileceğiniz somut, ölçülebilir avantajların başında geliyor. Derin Öğrenme algoritmalarıyla desteklenen reklam kampanyaları yayınlamak, tüm perakendecilerin avantaj aradığı bir dönemde markalar için fark yaratacaktır" şeklinde açıklama yapıyor.
MOBİL ALIŞVERİŞ DENEYİMİ İYİLEŞTİRİLMELİ
Black Friday döneminde e-ticaret satışları ve sipariş sayılarının yüzde 50-80 arasında büyümesini bekleyen IdeaSoft CEO'su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, "Elektronik, giyim ve kozmetik kategorileri en yüksek satış seviyelerine ulaşacak. Bu dönemde, e-ticaret işletmeleri artan trafik ve satışları karşılamak için önceden gerekli hazırlıkları yapmalı ve etkili stok yönetimini sağlamalı" diyor. Öte yandan müşteri sadakati kazanmak ve yeni müşteriler çekmek için cazip fırsatlar ve indirimler sunmanın da büyük önem taşıdığına değinen Özkara, "İşletmeler, pazarlama ve reklamcılık stratejilerini geliştirirken sosyal medya ve dijital kanalları etkili bir şekilde kullanmalı" diyor.
İşletmeler için mobil alışveriş deneyimini iyileştirmenin ve veri analitiği aracılığıyla kampanya etkinliğini izlemenin e-ticaret şirketlerine büyük başarı getirebileceğini vurgulayan Özkara, işletmelerin kampanya dönemlerinde dikkat etmeleri gereken maddeleri de şöyle sıralıyor:
"E-Ticaret altyapınızı oluşturun, kampanya öncesi iletişim bilgileri toplayın, reklam stratejilerinizi belirleyin, sosyal medyayı aktif kullanın, içeriklerinizi geliştirin, mobil odaklı strateji geliştirin, kampanyalı ürünleri belirleyin, stoklarınızı kontrol edin, indirimlere ek olarak kimi kampanyalarla stratejilerinizi destekleyin, ücretsiz kargo seçeneği sunun, elektronik indirimler oluşturun, yüksek maliyetli ürünlerin daha yüksek miktarda satın alındığı dönemlerde indirim yapın, Infleuncer'larla çalışın, kampanyalarınızla ücretsiz hediyeler verin, 'Bir alana bir bedava' türevi promosyonlar hazırlayın, aciliyet vurgusu yapın, hediye rehberleri hazırlayın, müşteri desteği vermeyi unutmayın, sosyal medyayı etkili kullanmaya devam edin, e-posta bültenlerini aksatmayın, kampanyalarınızı oyunlarla zenginleştirin, sepette bırakılmış ürünleri hatırlatın."
HEDEF KİTLE DAHA FAZLA ALT KATEGORİYE AYRILMALI
Adform Türkiye Ülke Müdürü Cem Eroğlu'na göre, bu özel dönem, satıcılar için ise stoklarını azaltma ve yeni müşterilere ulaşma fırsatı olarak görülüyor. Bu noktada, tüketicilerin davranışlarını anlamak için sadece anlık gözlem yapmak yetersiz olabiliyor. Çünkü bu dönemde alışveriş yapmayı düşünen kişiler, uzun bir süre boyunca belirli ürünleri izleyen ve indirim döneminde bu ürünleri satın alma potansiyeline sahip iki ana segmente ayrılıyor. Bu iki ana hedef kitlesinin, fiyat ve ürün özellikleri gibi faktörlere göre daha fazla alt kategorilere ayrılarak yorumlanması gerektiğine işaret eden Eroğlu, "Markalar, CDP ve DMP gibi araçları kullanarak hem bilinen müşteri kitlesine hem de bilinmeyen potansiyel müşterilere yönelik pazarlama faaliyetlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilirler. Sayfa içi ziyaretler, bir ürünün birden fazla ziyaret edilmesi ve bu ziyaretler arasındaki zaman diliminin fiyat karşılaştırma dönemine denk gelmesi, özellikle bilinen kullanıcılar özelinde, ürün sayfalarının ziyaretçi sayısının artışına göre pazarlama stratejileri geliştirilmeli. Ayrıca, stoklarının erken tükenmesi beklenen ürünler ile yüksek kâr marjına sahip ancak ziyaretçi sayısı düşük olan ürünler gibi özel durumlar da göz önüne alınmalı. Bu farklılıklar, pazarlama stratejilerini daha ayrıntılı hale getirmede önemli rol oynuyor" diyor.
Bir sonraki adım olarak, yeniden hedefleme frekansının, reklam gösterimi çarpı tahmini satış oranı ile hedeflere (KPI) dökülmesi gerektiğini de vurgulayan Eroğlu, şu bilgileri aktarıyor:
"Özellikle bu dönemde birim maliyetlerin artması muhtemel olduğundan, kontrolsüz reklam harcamalarının hiçbir etkisi olmayacağını unutmamak gerekiyor. E-ihracat yapmayı düşünen markalar için durum oldukça farklıdır. Zira hâkim olmadığımız pazarlardaki mekanik yöntemler ağırlıklı pazar yerleri üzerinden yapılacak satışlar okyanusta balık tutmaya benziyor. Agresif beklentilerden uzak, BF dönemi sonrası iletişimin azaltılması ve satıştan daha çok istatistiklere yönlenip tüketicilerin hangi ürünleri daha çok aradığına dair incelemeler orta vadede satıştan daha değerli bir veriyi de kazanmak anlamına gelebiliyor."
"Hepsiburada'nın bu yıl hedefi hane ekonomisine 4 milyar lira katkı"
Nilhan Onal GÖKÇETEKİN / Hepsiburada CEO'su
Hepsiburada olarak geçen yıl, Efsane Kasım döneminde yapılan indirimli ve avantajlı kampanyalarla hane bütçelerine yaklaşık 1 milyar liralık destekte bulunduk, bu yıl ise hane bütçelerine toplam 4 milyar liralık destek sağlama hedefindeyiz. Hem Hepsiburada satıcılarının yeni rekorlara imza atacağını hem de müşterilerin bu Efsane Kasım'da yapılacak kampanyalarla en uygun fiyat ve ödeme kolaylıklarıyla ihtiyaçlarını karşılayacağız. Geçen Kasım'da Hepsiburada kampanyalarıyla tam 64 bin eve airfryer girmişti, bu yıl ise kablosuz süpürgelerin revaçta olmasını bekliyoruz. Ayrıca son dönemde scooter ve elektrikli motosiklete de yoğun ilgi var. Bu ürünlerde de uygun avantajlar sunacağız. 30'un üzerinde kategoride yer alan 195 milyon ürün çeşidini Hepsiburada kullanıcılarına Efsane Kasım avantajlarıyla sunacağız. Bu doğrultuda, iş ortaklarımıza da HepsiAd reklam çözümleri desteği vererek satışlarını artırmalarına, arama sonuçlarında daha fazla görünürlük elde ederken daha üst sırada görünmelerini, mağaza ve ürün bilinirliklerinde artış sağlamayı hedefliyoruz.
"Trendyol Kasım kampanyalarını bu yıl yurtdışına taşıyor"
Erdem İNAN / Trendyol Grubu CEO'su
Kasım kampanyalarında Trendyol ekosistemini büyütme hedefimizle, her yıl olduğu gibi bu yıl da satıcılarımızın işlerini büyütmelerine önemli bir katkı sağlayacağız. Biz kampanya hacmimizin yaklaşık yüzde 95'ini satıcılarımızla birlikte yakalıyoruz. Türkiye ve yurtdışında 30 milyondan fazla müşterimiz. Trendyol'un yarattığı istihdam etkisi 2 milyon kişiyi aştı. Kasım kampanyalarında Trendyol ekosistemini büyütme hedefimizle, her yıl olduğu gibi bu yıl da satıcılarımızın işlerini büyütmelerine önemli bir katkı sağlayacağız. E-ticarette başarının tüm ekosisteme fayda sağlayarak, tüm ekosistemi büyüterek mümkün olacağına inanıyoruz. Esnafları, KOBi'leri ve bu ekosistemin tüm aktörlerini içine alan kapsayıcı modeller ancak uzun vadede verimli ve başarılı olabilir. Kasım ayı ile birlikte satıcılarımızı Körfez ülkelerine de açıyoruz. Ayrıca bu yıl Kasım kampanyalarını ilk kez Almanya, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman'da da uygulayacağız. Trendyol, tüm satıcılarını ihracatçı yapmayı hedefliyor.
n11'den sürpriz kuponlar
Kasım ayına özel sunduğu avantajlı kampanyalarına n11, yenilerini ekliyor. Sürpriz kuponlardan her alışveriş sonrasında minimum yüzde 5 geri kazandıran UçUç Kuponlara, seçili ürünlerdeki sabit fiyatlardan süper ürünlerdeki özel indirimlere kadar pek çok fırsat, n11'in Kasım avantajları arasında yerini alıyor. Hızlı olan n11 kullanıcıları, yakaladığı özel fırsatlarla alışveriş yaparken, kazanmaya devam ediyor. n11 her 3 saatte bir yenilenen Süper Tık Hız'ı ve Hediye Sürpriz Kupon yağmurundan yararlanmak isteyen kullanıcılarına, uygulamalarını sık sık kontrol etmelerini ve bildirimlerini açmalarını öneriyor. n11canlı yayınlar, özel indirimler ve kupon fırsatlarıyla avantajlı alışveriş dönemi Kasım ayında da devam ediyor. 15 dakikalık özel yayınlarla günde dört kere kullanıcılarıyla buluşan n11canlı'da ürünleri tüm detaylarıyla inceleme ve sorulara anlık olarak cevap alma şansı bulunuyor.
"Birden çok kargo firmasıyla çalışın"
Azeem BAIG / Oplog Fulfillment Direktörü
Sezon başlamadan, forecasting (öngörüleme) araçları kullanarak nasıl bir taleple karşılaşabileceğinizi hesaplayın. Bu, müşterilerinize ürünlerinizi düzenli sunabilmek ve "out of stock" (stok dışı) kalmamak ya da gereğinden fazla stok yapmamak için önemli. Ürün stoklarınızı buna göre optimize ettikten sonra, ihtiyaç duyacağınız işgücünü planlayın. Bu planlamayı yaparken sadece artacak toplama ve paketleme ihtiyaçlarını değil, paralelde artacak mal kabul ve iade süreçlerini de hesaba katarak 360 derecelik bir değerlendirme yapmanızı tavsiye ederiz. Biz Akıllı Depolama Sistemimiz ile bu işlemleri yazılımlarımızın ve teknolojimizin desteğiyle yapıyoruz. Siz de bu tarz teknolojileri depolarınıza taşıyın. E-ticaret satışlarının yüzde 70'inin mobil üzerinden gerçekleştirildiğini unutmadan, mobil uyumluluk testleri gerçekleştirin. Gelelim en kargaşalı sürece; kargolamaya. Kargo şirketlerinde kota engeline takılmamak adına daha yüksek hacimler için önceden anlaşma yapın ya da birden çok firmayla çalışın. Örneğin, biz Kargo Yönetim Sistemimiz ile gönderiniz için en uygun kargo firmasını, onların yoğunluklarını da hesaba katarak saniyeler içerisinde belirliyor; 30'a yakın kargo şirketiyle avantajlı kota hacimleri ve fiyatlar üzerinden çalışıyoruz. Üstelik Kargo Alarm Sistemimiz de entegre olduğumuz kargo şirketlerinin portallarına bağlanarak, ortalama teslim sürelerini aşan gönderimlerle ilgili uyarı veriyor. Böylelikle gönderilerin gecikmesinin de önüne geçiyoruz.
"Anketler ve özel çekilişler ile sosyal medyada aktif olmalı"
Suha ONAY / Dia Yazılım Genel Müdürü
Başarılı bir kampanya yürütmek için öncelikle erken planlama ve stok yönetiminin büyük önem taşır. Teknolojik altyapının güncel olması ve mobil uyumluluk, müşteri hizmetleri ekibinin hazırlığı ve güvenlik önlemleri de vazgeçilmez unsurlardır. Ayrıca, kampanya süresi ve koşullarının net bir şekilde iletilmesi, rekabet analizi, etkili sosyal medya kampanya yönetimi ve müşteri geri bildirimlerinin toplanması da başarı için kritik faktörlerdir. Rekabet analizi yaparken rakiplerin kampanyalarını gözlemlemek gerekir. Yapılacak teklifleri rekabetçi hale getirmek için gerektiğinde kampanyalara güncellemeler yapmak önemlidir. Müşterilerle etkileşimi artırmak için sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmak da mühimdir. Özel etkinlikler yapmak, anketler oluşturmak veya özel çekilişler yapmak örnek verilebilir. Kampanya sürecinde müşteri geri bildirimlerini toplamak da yapılabilecekler arasındadır. Olumlu geri bildirimleri bu süreçte yayınlamak, markaya olan güveni artıracaktır. Bu da satışların artmasını sağlar.
"15 gün içinde Tüketici Mahkemesi'ne itiraz yolu açıktır"
Av. Elvan KAKICI / Kakıcı & Şimşek Hukuk Bürosu Kurucu Ortağı
Sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olunması şart. İnternet sitesinde SSL sertifikası, 3D security gibi güvenlik unsurlarının olup olmadığının kontrol edilmesi ve ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin ayrıntılı okunması da tüketicilerin daha sonrasında mağduriyet yaşamaması açısından çok önemli. Mağduriyet yaşayan tüketicilerin ise; şahsen, avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda E-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapıp haklarını aramaları gerekiyor. Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Tüketici Hakem Heyeti'nden çıkan karar her iki tarafa da tebliğ edilir. Tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde Tüketici Mahkemesi'ne itiraz yolu açıktır. 15 günlük sürede Tüketici Mahkemesi'ne herhangi bir itiraz yapılmaz ise karar kesinleşir ve başvuru sahibince icra yoluyla ya da doğrudan karşı taraftan, kararın yerine getirilmesi istenebilir.
"Pazaryerleri yanlış yapan satıcıya müsamaha göstermemeli"
Güçlü KAYRAL / Avantajix Kurucu Ortağı
Başta Black Friday olmak Kasım ayındaki kampanyalara 30 milyonu aşkın insan katılıyor. Kampanya günlerinde verilen sipariş adedi günde 15-20 milyonu buluyor. Bu da doğal olarak, e-ticaret ekosistemindeki aktörleri zorluyor. Altyapı ve teknik yeterlilik ne kadar geliştirilse de maalesef olumsuzluklar sıfırlanamıyor. İnsanın olduğu her yerde iş yükü 10-15 kat artarsa ne kadar önlem alsanız da hatalar ortaya çıkacaktır. Özellikle ürün teslimatlarında insan hatasından kaynaklı gecikmeler olacaktır. Şirketlere öncelikli önerimiz doğru kargo/kurye şirketleri ile çalışmaları. Bu kampanyaların bir özelliği de milyonlarca yeni müşterinin ilk e-ticaret deneyimlerini yaşaması. İlk deneyiminden memnun kalanlar, e-ticaretin devamlı müşterisi olabiliyorlar. Dijital platformlar, yeni gelenleri e-ticaret ekosisteminin sürekli müşterileri yapabilmek için sade ve doğru bilgilendirme yapmalı, iade süreçlerinde gereken kolaylığı sağlamalı. Pazar yerleri, platformlarını kullanan satıcıları özellikle bu dönemlerde sıkı kontrol altına almalı, yanlış yapanlara müsamaha göstermemeli.
BLACK FRİDAY İÇİN 5 DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, markaların uygulayabileceği dijital pazarlama stratejilerini şu şekilde sıraladı:
-Reklam Bütçenizi Artırın: Markaların önemli bir kısmı büyük bir alışveriş dönem olan Kasım ayında reklam bütçelerini yüzde 200 oranında artırıyorlar. Kullanıcılar daha çok indirime odaklandığı için bütçenizi artırarak geniş bir kitleyi yakalayabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
-Yeniden Pazarlama Stratejilerini Kullanın: Yeniden pazarlama ile sepete ekleyen, ana sayfaya gelen veya belirli ürünleri inceleyen kullanıcılara odaklanarak, daha önceki verilere dayalı hedefleme yapabilirsiniz. Bu, potansiyel müşterilerinizi daha etkili bir şekilde hedeflemenizi sağlar.
-Yeni Müşteriler Hedefleyin: Yeni müşterileri hedeflemek, işletmenizin büyümesi ve başarısı için son derece önemlidir. Bu nedenle, web sitenize daha önce girmemiş veya ürünlerinize ilgi göstermemiş potansiyel müşterilere ulaşmayı hedeflemek için reklamlar oluşturabilirsiniz.
-E-posta Pazarlaması: Mevcut müşterilerinize indirimler, özel teklifler ve yenilikler hakkında düzenli olarak bilgi vermek, onların sizinle bağlarını sıkı tutmalarını sağlar. Bu tarz önemli alışveriş dönemlerinde de tercih edilenlerden olursunuz.
-Sosyal Medya İletişimi: Dijital pazarlama stratejilerinin olmazsa olmazıdır. Çünkü bazı kullanıcılar indirimleri sadece sosyal medyadan takip eder. Burada hedef kitlenize göre sosyal medya platformunu seçerek sponsorlu reklamları tercih edebilirsiniz. Sosyal medya, hızlı ve etkili bir şekilde müşterilere ulaşmanın bir yoludur.
MÜŞTERİLERİNİZE OYUN OYNATIP CİRO REKORU KIRABİLİRSİNİZ
Related Digital'ın 'gamification' kurguları perakende sektöründeki firmaların etkili ve eğlenceli yılbaşı kampanyaları hazırlamalarını sağlıyor. Pazarlama dünyasında 'gamification' olarak adlandırılan ve oyunlaştırarak hayata geçirilen pazarlama kampanyalarını tanımlayan yöntem, özellikle renkli ve etkili kampanyalar geliştirmeye imkan veriyor. Related Digital, perakende sektöründeki firmaların yılbaşı döneminden maksimum fayda sağlamalarına imkan verecek pazarlama kampanyaları geliştirmeleri için bir dizi gamification kurgusu sunuyor. Oyunlaştırma kurguları ile perakende firmaları kullanıcı etkileşimlerini artırıp geliştirebiliyor. Marka farkındalığı ve sadakatini güçlendirirken, gelecekteki kampanyaları için faydalı verileri toplamak da mümkün oluyor. Firmalar dönüşüm oranlarını artırırken, promosyon ve indirimlerini daha çekici hale getirebiliyorlar. Oyunlaştırma kurgularının etkili olabilmesi için kurguların doğru zamanda ve doğru konseptlerle uygulanması önemli. E-ticaret şirketlerinin müşterilerine bu dönemde oyun oynatarak cirolarını artırması mümkün.
ADJUST'TAN KAMPANYA DÖNEMİ TAVSİYELERİ
-Promosyona daha erken başlayın: İstatistiklere göre, kişilerin yüzde 24'ü Black Friday indirimlerinden önce alışverişe başlıyor. Bu nedenle pazarlamaya daha erken başlayın.
-Sosyal medyanın öneminin farkına varın: Black Friday öncesi kampanyaları duyurmak veya heyecanı artırmak için sosyal medyada bir yarışma düzenlemek için 'influencer marketing'i, özellikle de 'mikro influencer'ları değerlendirin.
-Çapraz satış yapın: Kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri terk etmesi durumunda, ortalama sipariş değerlerinizi artırmak için onlara ek satış ve çapraz satış fırsatlarını e-postayla gönderin.
-Geri sayım başlatın: Black Friday pazarlama e-postalarınızdan birine bir geri sayım takvimi ekleyerek veya "yalnızca bugün" anlaşmaları yaparak aciliyet hissini artırabilirsiniz.
-Hediye verme mevsiminden yararlanın: Örneğin oyun uygulamaları, başka bir oyuncuya ücretsiz can, silah veya kıyafet hediye ederek etkileşimi artırabilir. E-ticaret uygulamaları, kullanıcıların Black Friday indirimini minnettar oldukları biriyle paylaşmalarına olanak tanıyabilir ve eğlence uygulamaları, sezonluk bir hediye olarak abonelik hediye etmeyi önerebilir.