Duracell 4 bin çocuğu bilimle buluşturacak
Pandemi sonrası firmaların sosyal sorumluluk projelerinde gözle görülüyor bir artış var. Birçok firma daha yaşanabilir bir dünya inşa etmek için elini taşın altına koymaya başladı. Dünya ünlü pil üreticisi Duracell, "18 Şubat Dünya Pil Günü" çerçevesinde 1500 çocuğa ulaşacak şekilde bir proje başlatmıştı. Duracell Türkiye Genel Müdürü Kerem Sinanoğlu, "Hedefimiz 4 ton pil karşılığı 4 bin çocuğa bilim setlerini ulaştırmak. Bundan sonrası, atık pillerini Migroslardaki kutulara getirecek olan tüketicilerimizin desteğiyle gerçekleşecek. Hedefimiz yıl sonunda, toplanan atık pillerin karşılığında 4 bin öğrenciye ulaşmış olmak. Çocuklarımızın bu bilim setleriyle, dünya için iyi şeyler yapma konusunda motivelerinin artmasını, öğretmenleri eşliğinde keşfetmenin ve icat etmenin gücünü tatmalarını amaçladık. Bu setlerin bilim danışma kurulunda Prof. Dr. Aziz Sancar, Prof. Dr. Mehmet Toner gibi çok kıymetli isimler var. Erken yaşta bilimle buluşan çocuklar, günümüzün sorunlarına teknoloji temelli köklü çözümler üretebilir. Üstelik sadece setler okullarla buluşmuyor. Sonrasında yıl boyu öğretmenlerimizin online platformlarda eğitimi ve yine yılda bir kez düzenlenen bilim şenliğinde projelerin paylaşılması evreleri de var. Biz de Duracell olarak set gönderdiğimiz okullardaki öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle Duracell gönüllerinin verdiği sürdürülebilirlik eğitimlerinde buluşacağız" dedi.
DEPREMZEDE ÇOCUKLARA DESTEK
Geçtiğimiz şubat ayında yaşanan deprem sonrası binlerce çocuğun eğitiminin sekteye uğradığını kaydeden Sinanoğlu, "Ülkemizde geçtiğimiz şubat ayında yaşanan deprem felaketi ile ne yazık ki bölgede bulunan çocuklarımızın eğitim ve öğretim hayatı sekteye uğradı. Biz de öncelikli hedefimizi bu bölge olarak belirledik ve bölgedeki 1.500 çocuğumuza ulaşacak şekilde bilim seti gönderimi yapmak üzere aksiyon aldık. Sonraki hedefimiz, yıl boyunca toplanacak atık 4 ton pil karşılığında toplam 4 bin çocuğa bilim setini ulaştırmak. Markamız, kurulduğu günden bugüne kadar her zaman, daha fazlasın yapmak için elinden geleni yapan bir marka oldu. Tüketicilerimize, çalışanlarımıza, tedarikçilerimize ve diğer partnerlerimize bu konuda daima yardımcı olduk, yanlarında olduk. Bunun bir parçası olarak çevre ve gelecek nesiller için marka amacımızı "Daha Fazlasını Yapma Gücü" olarak güncelledik. Bu vesile ile de insanların kullandıkları pilleri geri dönüşme gönderme motivasyonunu arttırmak için yeni bir kampanya başlattık" diye konuştu.
DAHA FAZLASINI YAPMA GÜCÜ
Bu bilim setleri ile aslında çocuklara "Daha Fazlasını Yapma Gücü" vermek istediklerini belirten Sinanoğlu, şöyle devam etti: "Dezavantajlı bölgelerde okuyor olmaları ya da maddi güçlerinin yetersizliği karşısında var olan potansiyellerini kaybetmelerini istemiyoruz. Tek amacımız içlerinde gücü onlara göstermek ve bu yolda onlara destek olmak. Hedefimiz 4 ton pil karşılığı 4 bin çocuğa bu bilim setini ulaştırmak. Daha önceki projelerimizde de gördük ki çok daha fazlasını yapabiliyoruz. Oradan aldığımız güç ve motivasyon ile bu kampanyada hedefimizin üzerine çıkabileceğimizi biliyoruz. Tek beklentimiz tüketicilerimizin atık pillerini Migroslarda yer alan atık pil kutularına götürmeleri. Aslında bilim, insanlığın yaşadığı sorunların en güçlü çıkış noktası. Yaşadığımız pandemi sürecinde de bunu çok net olarak deneyimledik hep birlikte. Çocuklarımızın bu bilim setleriyle, dünya için ve geleceğimiz için iyi şeyler yapma konusundaki motivasyonlarını arttırmak istiyoruz. Bilim setleri Young Guru Academy (YGA) tarafından tasarlandı ve danışma kurulunda Prof. Dr. Aziz Sancar, Prof. Dr. Mehmet Toner gibi çok kıymetli bilim insanları yer almakta. Dezavantajlı okullara bilim seti gönderilmesi, öğretmen eğitimi, bilim seansları ve bilim kampları ve mentorluk programı ile imkanları sınırlı, hayalleri sınırsız çocukları erken yaşta STEM eğitimiyle buluşturuyor. Sadece bununla da kalmayacağız ve yıl boyu öğretmenlerimizin online platformlarda eğitimi ve yine yılda bir kez düzenlenen bilim şenliğinde projelerin paylaşılması evrelerinde de destek olmaya devam edeceğiz. Ayrıca Duracell gönüllüleri olarak bizler de set gönderdiğimiz okullardaki öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle sürdürülebilirlik eğitimlerinde buluşacağız."
BİRÇOK OKULDA SEMİNER DÜZENLENDİ
Geçtiğimiz yıllarda Duracell çalışanlarından oluşan gönüllü ekiplerin okul ziyaretleri gerçekleştirdiklerini hatırlatan Sinanoğlu, bu ziyaretler kapsamında okullarda çocuklara seminerler verildiğini söyledi. Bu projeye devam edeceklerini vurgulayan Sinanoğlu, "Bu seminerlerde pil hakkında genel bilgiler, pilin geri dönüşümü neden önemli, çevre ve sürdürülebilirlik ile bilgiler verirken onlardan gelen konu hakkındaki soruları da yanıtladılar. Duracell gönüllülerince verilen bu eğitimleri daha fazla çocuğa nasıl ulaşabileceğimizi düşündük. Bahsettiğimiz projeyi daha da büyütmek ve daha çok çocukla buluşmak istedik. Bu konuda Belediyeler ile görüşüp çocukları konferans alanlarına toplayarak, tek seferde daha çok çocuğa ulaşmak için girişimlerde bulunduk. Birçok belediye bu talebimize olumlu yanıt verdi ve bize bu konuda destek oldu" açıklamasında bulundu.
Avrupa Pediatri Akademisi (EAP) ile "Çocuklar İçin Lityum Pil Yutmanın Tehlikeleri" konusunda farkındalık yaratmak amacıyla #PowerSafely girişimini başlattıklarını kaydeden Sinanoğlu, Duracell'in, sürdürülebilirlik raporuna sahip, karbon ayak izini ölçümleyip takip eden tek pil markası olduğunu söyledi. Sinanoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
"Uzun yıllar boyu yürüttüğümüz Ar-Ge çalışmalarımızın sonucu olarak geçtiğimiz yıl yeni ürünümüz olan Duracell Optimum'u kullanıcılarımıza sunduk. Verimsiz teknoloji ile üretilen piller ile karşılaştırdığınızda, 1 adet Duracell Optimum pil, 30 tane sıradan pilin verdiği enerji verebiliyor. Böylelikle daha az atık pil çıkararak aslında hem bütçemize hem de dünyaya verdiğimiz zararı ortadan kaldırmış oluyoruz. Gerek çevreye vereceği olumsuz etkiyi azaltmak ve gerekse pillerin içinde bulunan değerli madenlerin dolaşıma yeniden girerek vereceği ekonomik fayda açısından, pillerin toplanması konusu hem dünya hem de ülkemiz için en önemli konuların başında geliyor. Bu konu ile ilgili birçok sosyal sorumluluk projesini de hayata geçirdik. Ayrıca pillerin paketlenmesi evresinde de çocuk güvenlikli paketlerimiz dışında plastik paket kullanmamaya özen gösteriyoruz. 30 yıldır kullandığımız kağıt paketlerimiz sayesinde plastik tüketimini de oldukça azaltmış durumdayız. Bu konudaki hedefimiz, 2025 yılına kadar tamamen plastik ambalajdan kurtulmak."