Çip krizi ve yüksek fiyatlar, kiralamaya yöneltti

GİRİŞ TARİHİ: 28.10.2021 GİRİŞ TARİHİ: 12:34 SON GÜNCELLEME: 28.10.2021 12:37
Sıfır otomotivdeki yaşanan çip krizi, üretimdeki aksaklıklar ve yüksek fiyatlar, insanları satın almak yerine araç kiralamaya yöneltti. Araç kiralama sektörünün globalde 134 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Koranavirüs salgını bazı sektörleri olumsuz etkilerken, tüketici davranışların değişmesi ile bazı alanların da parlak bir dönem yaşamasına neden oluyor. Bu alanların başında ise sıfır otomotivdeki yaşanan çip krizi, üretimdeki aksaklıklar nedeniyle araç kiralama sektörü geliyor. Öyle ki sektör, 98,14 milyar dolar değerinde küresel bir büyüklüğe sahipken 2027 yılına kadar yüzde 4,6'nın üzerinde sağlıklı bir büyüme oranıyla 134,45 milyara ulaşması bekleniyor. Kiralama seçeneğinin lüks olmaktan çıkıp ihtiyaç haline geldiğini vurgulayan miniyol.com Kurucu Ortağı Yaşar Çelik, "Bu değişimde ise teknolojik gelişmeler, araç fiyatları, sosyal mesafe ve hijyen kuralları önemli etkenler olarak karşımıza çıkıyor. Bu büyüme ivmesi önümüzdeki yıllarda artarak devam edecek" dedi.

Araç fiyatlarındaki artış, vatandaşları kısa süreli ihtiyaçları için kiralama seçeneğine yönlendiriyor. Kullanıcılara birçok avantaj sağlayan paylaşımlı araç seçeneği, karantina ve sokağa çıkma yasaklarının kalkması aşılamanın yaygınlaşması ile her geçen gün daha çok tercih ediliyor. Sektörün 2021 yılında önemli oranda talep gördüğüne dikkat çeken Çelik, "Bu talebe çok farklı dinamikler etki etti. Örneğin yaz döneminde kişiler tatile giderken toplu ulaşım araçları yerine kişisel araçları tercih ederken, alternatif tatil arayışa girenler ise çadırlı araç veya karavan kiralama seçeneğine yöneldi. Bu gibi etmenler sektörün farklı kategorilerde büyümesini sağladı. İş, eğlence ve seyahat endüstrisindeki değişimler, dijitalleşmenin de etkisiyle önümüzdeki yıllarda kiralama sektörünü daha çok ön plana çıkaracak" dedi.

Yaşar Çelik

Mobil kullanım oranı yüzde 85

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yayımlanan rapora göre Türkiye, 577 dakikalık ortalama aylık mobil kullanım süresi ile Avrupa ülkeleri arasında lider oldu. Mobil kullanımının sektörde de önemli bir yeri olduğunu dile getiren Çelik, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tüm ihtiyaçlarımız için kullandığımız akıllı telefonlar aracılığıyla aracımız da bir tık da cebimizde. Bu durum kullanıcılara büyük kolaylık sağlıyor. Son verilere göre sektördeki mobil kullanım oranı yüzde 85 seviyelerinde yer alıyor. Bu durum bizlere de büyük fayda sağlıyor, kullanıcılardan aldığımız geri bildirimler ile her an kendimizi güncelleyerek, ihtiyaçlara en iyi şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.